Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!
 Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA
 Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac
 Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...
 

OPEL AMPERA autonomie 500 Km !

- - - - -
  • Please log in to reply
120 replies to this topic

#1
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
Din fericire pentru pasionații de automobile electrice,cred că intrăm într-o nouă etapă în dezvoltarea acestora și marii producători au început să scoată așii din mânecă,iar competiția va deveni acerbă odată cu dezvoltarea noilor acumulatori de Li-Ion care oferă o densitate energetică sporită și mii de cicluri de încărcare-descărcare !.Dacă previziunile specialiștilor spuneau că vom avea o autonomie de 500 Km la unele modele de automobile electrice de serie,de-abia prin 2020,excluzând automobilul Tesla care are un preț piperat la fel ca orice automobil de lux și din păcate nu și-l permit majoritatea ”amărăștenilor”,iată că cei de la General Motors prin noul model OPEL AMPERA cu cei 60 Kwh capacitate acumulatori de litiu pot oferi o autonomie de până la 500 Km !Posted Image

Edited by Viorelsolar, 15 October 2016 - 01:28.


#2
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,784
  • Înscris: 27.01.2009
Sunt curios ce pret va avea

#3
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,287
  • Înscris: 13.01.2011

 petre69, on 15 octombrie 2016 - 01:37, said:

Sunt curios ce pret va avea

Încă mult prea mare.

#4
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003
De unde ai scos 500? In articolul citat abia scrie de 400. 100 km din 400 reprezinta 25%, asa ca eroarea e prea gogonata.

Si ca sa nu dezinformam in continuare, ar fi elegant sa precizam si autonomia in ciclu EPA - e mai realist. Ampera E este Chevrolet Bolt, cu o autonomie EPA de 238 mile, adica 383 km. Asa ca mai taie din alea 500, ca nu-i frumos.

 petre69, on 15 octombrie 2016 - 01:37, said:

Sunt curios ce pret va avea
Chevy Bolt este de la 37.495 $. Pentru pretul din Europa, se scrie aceeasi suma si se schimba moneda in euro, iar apoi se adauga TVA. Iar ca marime, ca sa va faceti o idee ce primiti pentru peste 40.000 euro, masina e cu 10 cm mai lunga decat Opel Corsa.

#5
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010

 bladhaund, on 15 octombrie 2016 - 01:51, said:

De unde ai scos 500? In articolul citat abia scrie de 400. 100 km din 400 reprezinta 25%, asa ca eroarea e prea gogonata.

Si ca sa nu dezinformam in continuare, ar fi elegant sa precizam si autonomia in ciclu EPA - e mai realist. Ampera E este Chevrolet Bolt, cu o autonomie EPA de 238 mile, adica 383 km. Asa ca mai taie din alea 500, ca nu-i frumos.

Chevy Bolt este de la 37.495 $. Pentru pretul din Europa, se scrie aceeasi suma si se schimba moneda in euro, iar apoi se adauga TVA. Iar ca marime, ca sa va faceti o idee ce primiti pentru peste 40.000 euro, masina e cu 10 cm mai lunga decat Opel Corsa.

Tu citești printre rânduri sau ai chef de scandal ???,se spune că dacă conduci în mod economic,pentru că mașina are mai multe funcții,poate chiar depăși 500 Km !!!.Încă un document AICI și mai sunt o mulțime pe net care spun că Opel Ampera ajunge la o autonomie de 500 Km !.Te rog să lași comentariile acide și să comentezi ceea ce este de comentat pe acest subiect !

#6
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003
Lasa povestile de marketing si propaganda fara rost pro-electrice. Mai au destul de lucru pana sa ajunga la ce spui.
Relevante sunt testele standardizate, iar ciclul EPA, repet, rezulta autonomie 383 km. Restul sunt povesti si dorinte.

Iar toate documentele tale de "aici" si "de pe net" se bazeaza pe comunicatul diviziei de marketing a Opel postat in septembrie, cand toti au ridicat din sprancene si s-au uitat la Bolt, care are cu totul alte cifre, mai modeste. La o luna distanta, in octombrie, au taiat din coada ursului si au postat "putin peste" 400 km in ciclu NEDC.
Datele sunt pe site la Opel, nu trebuie sa citam din blogurile noastre si alte site-uri entuziasto-visatoare din domeniul modei electrice.

Edited by bladhaund, 15 October 2016 - 02:06.


#7
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,655
  • Înscris: 29.03.2006
In articol se specifica peste 400, de mai multe ori, atat in cuvinte cat si cu semnul >.

Noul Opel Ampera este de fapt varanta EU a automobilului Chevrolet Bolt, (diferit de Volt).

Autonomia depinde enorm de stilul de condus, valabil atat la automobile electrice cat si la cele pe combustibil.

Acumulatorul se poate descarca complet in cateva minute daca se calca blana accceleratia, si asta poate insemna o autonomie minima ridicol de mica.
Intr-un fel si la o benzinara de 500 CP, fie ea si cea mai economica masina Porsche sau Jaguar, tot reusesti sa golesti rezervorul foarte repde daca ti complet apasata acceleratia.

Tesla S P100 / D poate avea o autonomie de peste 800 Km daca e condusa exagerat de incet pt secolul 21 (altfel chiar rapid pt inceputul sec 20...), dar se poate descarca si in mai putin de 10 minute daca e calcata blana, iar in 10 minute nu ajungi prea departe.

In orice caz, daca Buick-ul asta electric este omologat cu o medie de peste 400 km cu acc. de 60 KW, Tesla care are acumulatori de pana la 100 KW poate in mod sigur sa scoata mai mult.
Inclusiv cu Tesla Model 3, care o sa fie oferit cu mai multe variante de echipare, si probabil va avea model de 70 KW inca de la inceput, probabil si mai mult la unele modele. Multi au comandat Model 3 cu tractiune integrala si acumulatori cat mai mari.

Edited by loock, 15 October 2016 - 02:03.


#8
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

 loock, on 15 octombrie 2016 - 02:02, said:

In articol se specifica peste 400, de mai multe ori, atat in cuvinte cat si cu semnul >.
Articol scris de un roman care fabuleaza pe baza comunicatului de presa emis de Opel. Trebuie sa invatam sa citim corect stirile.

 loock, on 15 octombrie 2016 - 02:02, said:

In orice caz, daca Buick-ul asta electric
Chevrolet, nu Buick. Chevrolet e marca populara a GM, iar Buick este cea premium. E o diferenta de pret cam 1.5x - 2x intre ele.

Ma deranjeaza dezinformarea, nu altceva. Fiecare producator sa fie cu realizarile sale, nu cu povesti si fabulatii.

Edited by bladhaund, 15 October 2016 - 02:08.


#9
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010

 bladhaund, on 15 octombrie 2016 - 02:01, said:

Lasa povestile de marketing si propaganda fara rost pro-electrice. Mai au destul de lucru pana sa ajunga la ce spui.

Relevante sunt testele standardizate, iar ciclul EPA, repet, rezulta autonomie 383 km. Restul sunt povesti si dorinte.

Departe de mine să fac povești de marketing pentru că n-am absolut nici un interes în afara faptului că îmi doresc într-un viitor apropiat un automobil electric,practic sunt sursele de ”povești” pe care le-am găsit pe internet și sunt convins că dacă Ampera este dotată întradevăr cu acumulatori de 60Kwh,mașina poate ajunge la 500 km autonomie depinzând în mare măsură de stilul de condus,traseu,trafic,condiții atmosferice șamd.

#10
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

 Viorelsolar, on 15 octombrie 2016 - 02:11, said:

sunt convins că dacă Ampera este dotată întradevăr cu acumulatori de 60Kwh,mașina poate ajunge la 500 km autonomie depinzând în mare măsură de stilul de condus,traseu,trafic,condiții atmosferice șamd.
Esti "convins" ca ajunge la 500. Iar convingerea se bezeaza pe... povestile producatorului. Hai sa vedem cum testeaza:

Quote

We're talking about the Opel Ampera-E -- Chevrolet Bolt's German twin -- which will be identical to the Chevy version in most respects. In fact, the changes on the outside will be largely cosmetic or regulatory; an Opel grille, badging and slightly different bumpers for EU crash regulations.
Aha, deci ne iau de prosti. Aceeasi masina o declara cu doua autonomii, in functie de semnul de pe grila.

Quote

How's this possible? The answer lies with the New European Driving Cycle rating for vehicles, which is more generous across the board than the U.S. EPA's testing cycle. The Chevy and the Opel models will come out of the same factory in the U.S. with the same batteries and powertrain, but the way the Opel is rated for range in Europe will be very different.

The NEDC tests, in comparison with those used by the EPA, generally include more idle periods and more periods of cruising at constant speeds, as well as relatively gentle accelerations. The urban driving tests are also characterized by relatively low engine stresses and low overall speeds, though nominally this testing procedure is aimed at simulating the driving conditions in a large European city. Only one section attempts to simulate more aggressive driving conditions, and it also includes high-speed (though not quite autobahn) driving speeds.

Quote

The testing cycle used by the EPA, on the other hand, uses one city driving component and one highway driving component. The EPA's method for city testing is characterized by more aggressive acceleration as well as the use of air conditioning, while the highway portion simulates driving at fairly tame speeds by 2016 standards -- not exceeding 60 mph, though a supplemental portion of the test, known as US06, simulates higher speeds reaching 80 mph. Two supplemental temperature tests complete the picture, simulating two extremes.

The net result, as seen by many experts, is that the European cycle simulates fairly tame conditions that downplay sustained highway cruising and favor hybrids. While both tests have plenty of critics (neither test satisfies its detractors) the EPA's current testing cycles are seen as simulating slightly more realistic driving conditions. What remains constant is that the NEDC's mileage ratings tend to exceed those of the EPA.

Aha. Deci testul european e cu aerul conditionat oprit, cu accelerare usurica, condus lejer la viteza constanta de parca te plimbi in weekend. Iar testul EPA e cu AC si mai scapa si ei un 90 la ora.
Cu caldura pornita nu e niciunul.

#11
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,655
  • Înscris: 29.03.2006

 bladhaund, on 15 octombrie 2016 - 02:08, said:

Articol scris de un roman care fabuleaza pe baza comunicatului de presa emis de Opel. Trebuie sa invatam sa citim corect stirile.

Chevrolet, nu Buick. Chevrolet e marca populara a GM, iar Buick este cea premium. E o diferenta de pret cam 1.5x - 2x intre ele.

Ma deranjeaza dezinformarea, nu altceva. Fiecare producator sa fie cu realizarile sale, nu cu povesti si fabulatii.

Era evident o gluma faza cu Buickul.
Insa in prezent e o legenda faza cu premiumul...
Opel Insignia ( care e Buick in state) se putea lua in RO de la reprezentanta cu 18 K E cu niste ani in urma cand era noua.
Evident cheala, fara computer de bord, doar carpe negre si plastic gri-negru, si mai grav cu probleme dese la motor.
Am un cumnat care si-a luat pt Insignia computer de bod chinezesc de pe alibaba, si scria Buick cand se aprindea.
A scapat de Insignia, a luat Opel Antara, si in primul an a schimbat 3 turbine doar la mers prin Bucuresti.
A zis ca o da si pe asta, si nu vrea sa mai auda de Opel...

Edited by loock, 15 October 2016 - 02:22.


#12
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003
Observam si ca ambele teste evita elegant mersul prea indelungat pe autostrada, adica exact partea unde autonomia conteaza. Si asa ne trezim ca am cumparat o masina cu autonomie "500" care abia ne duce "300" si pentru asta mergem cu geamul deschis, nu pornim nimic din confort.

 loock, on 15 octombrie 2016 - 02:21, said:

Era evident o gluma faza cu Buickul.
Insa in prezent e o legenda faza cu premiumul...
Opel Insignia ( care e Buick in state) se putea lua in RO de la reprezentanta cu 18 K E cu niste ani in urma cand era noua.
Asa e, Insignia e Buick Regal. Chestia e ca peste ocean standardele de calitate sunt ceva mai scazute si un premium de acolo lasa de dorit fata de un premium european. Diferenta se pastreaza si la cele accesibile, adica un Chevy poate sa fie si ca un Renault Symbol. Chevy Spark e Matiz, ce naiba. Sigur, au si Chevroleturi mai bune, dar Ampera/Bolt nu sunt din cele premium.

#13
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,655
  • Înscris: 29.03.2006
Este logica treaba cu autonomia si fara sa le testezi.

Franarea aerodinamica creste in relatie cu patratul vitezei.
Pe autostrada se merge cu 140+-160+.
In oras se merge cu 0 - 60 ( chiar si 121 pt inconstienti, insa e o diferenta f mare de la 121 la 160+)

Motoarele pe combustie consuma absurd de mult la mersul prin oras pt ca toata plaja de turatie a motorului este ~ 2X.
La electrice plaja de turatie poate sa fie intre 6 K X si 25-30 K X.
Evident capacitatea energetica a acumulatorilor este mult mai mica deocamdata la electrice, dar randamentul de utilizare este mult mai mare la viteze de oras.
Nu atat randamentul motor care e de 2,5-3 X mai mare, ci si randamentul de utilizare practica datorat plajei de turatie utila ( cuplu utilizabil de cum se trece de 0 RMP).

Cu un automobil cu motor clasic de 130 KW ( sa nu zic 700+ ca la Tesla S P100D), in oras o sa mergi cu ~ 3000 RPM si la benzinar si la un Diesel contemporan, si o sa consumi inutil pt. juma' din puterea motorului, pt. ca altfel nu ai cuplu. De astea de 900cc-1200cc care se fac acum si care mor in drum daca nu le calci bine, nici nu are rost sa mai zic...
Cu electrica poti sa consumi doar 200-400 W/km, pt. ca ai cuplu maxim de la cea mai mica turatie.

La 160+ km/h, eventual daca mai faci si depasiri, evident ca o sa vrei sa profiti de toata puterea motorului, si cu motor de 130 KW o sa consumi 130 KWh...

Chevrolet Bolt are motor de 150 KW ( 200 CP ), deci calcat blana descarca acumulatorul de 60 KW in 24 de minute de la full la zero, si asta daca toti cei 60 KW sunt disponibili pt. utilizare, si rezerva de 20% pt protectia acumulatorului nu face parte din specificatia de 60 KW.
Daca include si protectia, atunci se descarca in 20 minute sau mai putin...

Edited by loock, 15 October 2016 - 02:45.


#14
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
"Autonomie de pana la 500km" poate sa insemne si 30km.
Hai sa o luam logic si sa nu mai punem botul la "se spune ca...": o masina ca aia consuma cam 7 litri de benzina la 100 de km, 1 litru de benzina are 10kwh de unde rezulta ca ar avea nevoie de 70kwh ca sa parcurga 100km.
Daca bateriile Amperei au 60kwh nu stiu cum dracu face 500km. Nu va face nici 100.
Si am luat cazul ideal, in practica apar si alte chestii care scad enorm autonomia.

#15
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003
Usor off-topic, ziarele scriu ca la TIB este expus Loganul electric cu "autonomie 500 km". Cu baterie de 45 kWh. http://www.capital.ro/logan-electric-cu-autonomie-de-500-km.html
Din pacate nu am putut gasi un site al acelei firme, ca sa merite deschis un topic separat.

Treaba e ca producatorii spun orice, dar din pacate realitatea ii cam contrazice.

#16
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,655
  • Înscris: 29.03.2006
Legat de Loganul asta 500, cu 200 W/km ( e cam minimul posibil ), daca ai disponibili 36 KW ( 80% din 45, pt ca nu stiu daca includ si protectia de 20%), poti avea autonomie de 36k/250=180 km cu o viteza medie de ~ 50 km/h.
Daca protectia e separata si sunt disponibili toti cei 45 KW specificati, se ajunge la 225 km.
Nu prea vad cum ar ajunge la 500 km nici cu 20 km/h viteza medie, decat daca simultan coboara in panta cu vant din spate....

Nu vad specificata puterea motorului, dar daca acceleratia specificata nu e si ea data tot cu taifun in spate, pt 0-100kmh in 9 sec. are nevoie de peste 105 CP (77,7 KW) cat avea Logan 1,6 16V in stare buna noua care avea nevoie de 10,2 sec dupa specificatii.
Deci calcata blana iar se descarca in +/- juma' de ora.

Edited by loock, 15 October 2016 - 03:40.


#17
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007
400 de km e mai mult decat suficient pentru foarte multe situatii ... personal nu cred ca am mers vreodata 400 de km fara pauza de minim cateva ore bune in aproape 20 de ani de condus. In oras ar trebui sa o incarc o data la 2 saptamani daca ar tine 400 de km, ceea ce ar fi excelent. Problema e infrastructura, sa ai suficient de multe locuri de incarcare incat sa fie viabila solutia asta. Si, evident, pretul masinii. Daca aduc o masina din clasa Skoda Octavia la sub 20.000 de euro si 400+ km autonomie, incarcarea rapida/partiala (~50%) se poate face in 30 de minute, iar infrastructura se dezvolta pe masura, eu m-as baga la o electrica fara ezitare.

Avem insa cifra de 500 si oficial de la Opel: http://media.opel.co...16-summary.html ... sigur, e vorba de condus economic.

"During the press conference, Dr. Neumann also revealed that, as proof of the range, an Ampera-e drove the distance from London to Paris – 417 kilometers on the road – on a single battery-charge last weekend. And the batteries were still not empty when it arrived at the venue of the “Mondial de l’Automobile“. The on-board computer showed a remaining range of 80 kilometers thus demonstrating that the Ampera-e can achieve a range of around 500 kilometers under everyday traffic conditions."

Alt aspect important: "And when customers need to recharge, they can ‘refill’ with almost 150 kilometers of range in just 30 minutes at a public charging station".

Sigur, in lumina exploziilor bateriilor Samsung Note, trebuie vazut si cum sta treaba cu siguranta :)

#18
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nu inteleg de ce ai folosi ca baza o masina f ieftina (Logan) cand cea mai mare partea a costurilor e reprezentata de partea cu propulsia electrica, caroseria reprezentand mai putin de un sfer din costuri. Mai pui 1-2.000 de euro la caroserie si poti folosi o baza corespunzatoare pe care sa pui propulsie electrica si macar stii pe ce ceri peste 25.000 de euro.

Nu pui un diamant pe un inel castigat la pufuleti.

Legat de bateriile de telefon, e o diferenta mare intre produsele consumer si cele industriale ca sa nu mai spun de cele militare. Asta mai ales cand nu te intereseaza daca produsul pe care il vinzi mai functiomeaza dupa 3-4 ani sau, si mai rau, daca vrei sa nu mai functioneze dupa 3-4 ani. Ca au gresit putin chimia celulei, e un mic accident.

Edited by underb, 15 October 2016 - 07:00.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate