Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Va rog, un sfat pentru izolare planșeu pod?
#19
Posted 09 October 2016 - 19:57
petre69, on 09 octombrie 2016 - 19:53, said:
Pt vata are nevoie de volum/inaltime , cu polistiren se scota in 13 cm , 10 grinzile , 2-3 planseul El unde sa toarne frate sapa ca e gata si iese cu scandal in bloc Oricum sapa aia nu tine ea de cald Cu tehnologia actuala, un strat de polistiren de 10cm, EPS80 izoleaza mai slab decat un strat de vata bazaltica de 10cm (40kg/mc). |
#20
Posted 09 October 2016 - 19:59
luci_flash, on 09 octombrie 2016 - 19:57, said: Conteaza coeficientul termic, nu tipul de material. Cu tehnologia actuala, un strat de polistiren de 10cm, EPS80 izoleaza mai slab decat un strat de vata bazaltica de 10cm (40kg/mc). Daca ai cum ia fa un calcul la eps 150 si 200 vs vata si sa vedem ce iese |
#21
Posted 09 October 2016 - 20:00
Kendo, on 09 octombrie 2016 - 19:50, said:
Conform carei legislatii este aceasta recomandare? @initiator: caroiaj de lemn si vata: vazi cum a facut @brawnie http://forum.softped...8#entry18888919 minim 40 cm |
#22
Posted 09 October 2016 - 20:01
Bre , noi ne strofocam aici sa gasim cea mai buna solutie , dar nu ai zis de lovele , ai si de izolatie si de planseu sau ne chinuim degeaba ?
|
#23
Posted 09 October 2016 - 20:02
O izolare buna implica si niste costuri destul de mari, eu as pune direct pe beton folie de polipropilena aluminizata, apoi un strat de 10 cm de polistiren EPS 80 asezat in lung, apoi inca 10 cm din aelasi poilstiren astfel incat sa nu am rost pe rost, apoi folie de acoperis microperfotata peste ploistiren, iar la urma as pune un strat de OSB 3, de minim 12mm, iar pe zona unde voi depozita obiecte grele as pune un OSB mai gros, varianta "uscata"
Sau varianta 2 unde as turna peste polistiren o sapa groasa de 8cm, armata cu plasa de 4mm. Se pare ca in timp ce scriam, s-a mai recomandat varianta propusa de mine. Edited by valipopescu, 09 October 2016 - 20:05. |
#24
Posted 09 October 2016 - 20:02
Unde e bre viotl ala , ca ala le-a calculat la izolatie de le-a inebunit
|
#25
Posted 09 October 2016 - 20:05
Care e motivul pt care nu izolezi acoperisul?
Izolatia pe planseu va lua din inaltime. La acoperis cred ca sint deja niste spatii care abia asteapta sa fie umplute. |
#27
Posted 09 October 2016 - 20:18
luci_flash, on 09 octombrie 2016 - 20:00, said:
Nu stiu sa-ti zic legea exact. Cert este ca fiecare structurist si arhitect cu care am lucrat pana acum mi-a spus ca asta e stratul minim. Povesti cu n-spe cm de izolatie , sint , dar rezultate contabilizate sau masurate , inca n-am vazut . Astia viseaza multe , dar in cazul de fata nu se aplica " legea " lor. Motivul este simplu . Izolatia aia , face parte dintr-un sistem ... In cazul podului , se izoleaza numai placa , dar ramine descoperit conturul , deci exista o mare punte termica . Pacat ca nu s-a facut o masuratoare a temperaturii placii , intr-o iarna anterioara , sa vada daca placa este vinovata de pierderi sau peretii si centura . Eu mizez ca placa mai putin , asa ca o izolatie cu un extrudat , max 10 cm si o sapa , ar fi suficient . |
#28
Posted 09 October 2016 - 20:29
petre69, on 09 octombrie 2016 - 19:59, said:
Pai ia si el de un 150 sau cum am luat eu de 200 Daca ai cum ia fa un calcul la eps 150 si 200 vs vata si sa vedem ce iese Vata bazaltica, 100cm - conductivitate termica (W/mK): 0.037 Deci polistirenul este ceva mai bun. Darrrr: Pret polistiren: 40 lei/mp Pret vata: 20 lei/mp |
|
#29
Posted 09 October 2016 - 20:29
bog26m, on 09 octombrie 2016 - 19:51, said:
Eu mi-am izolat planseul cu polistiren expandat de densitate mai mare (150). In total 20 cm izolatie (10+10), peste care am turnat o sapa elicopterizata de vreo 6 cm. petre69, on 09 octombrie 2016 - 19:53, said:
Pt vata are nevoie de volum/inaltime , cu polistiren se scota in 13 cm , 10 grinzile , 2-3 planseul El unde sa toarne frate sapa ca e gata si iese cu scandal in bloc Oricum sapa aia nu tine ea de cald luci_flash, on 09 octombrie 2016 - 19:54, said:
E ok si aia, doar ca e vata de sticla (mai greu de lucrat cu ea). Daca vrei d-aia, atunci merge asa: un strat de 5cm de vata cu folie, apoi 10cm de vata bazaltica (densitate de 40kg/mc, daca se poate; daca nu iti permite bugetul e ok si aia la sul) apoi iar un strat de 5cm de vata cu folie. Inainte de vata faci o structura de lemn de 8x8cm, din 60 in 60 de cm, apoi pui vata, iar peste structura pui dulapi de 4-5cm. petre69, on 09 octombrie 2016 - 20:01, said:
Bre , noi ne strofocam aici sa gasim cea mai buna solutie , dar nu ai zis de lovele , ai si de izolatie si de planseu sau ne chinuim degeaba ? maxtron_69, on 09 octombrie 2016 - 20:05, said:
Care e motivul pt care nu izolezi acoperisul? Izolatia pe planseu va lua din inaltime. La acoperis cred ca sint deja niste spatii care abia asteapta sa fie umplute. roxlol, on 09 octombrie 2016 - 20:13, said:
Întreb și eu,nu mai bine se izolează interiorul ? Edited by DG, 09 October 2016 - 20:54. |
#30
Posted 09 October 2016 - 20:29
luci_flash, on 09 octombrie 2016 - 20:00, said:
Nu stiu sa-ti zic legea exact. Cert este ca fiecare structurist si arhitect cu care am lucrat pana acum mi-a spus ca asta e stratul minim. fair enough Conform normativelor pentru rezistentele termice minime a elementelor de constructie in vigoare trebuie sa asiguram o rezistenta termica minima de Rmin = 5 m²K/W, vezi mai jos normativ_privind_calculul_termotehnic_al_elementelor.PNG 80.4K 35 downloads Acest lucru se asigura prin folosirea: - EPS80 (λ = 0.04 W/mK) => 20cm - vata de sticla (λ = 0.04 W/mK) => 20cm - Spuma poliuretanica (λ = 0.022 W/mK) => 11cm Dar, DAR , pentru a respecta consumul specific anual de 100 W/m² utili ar trebui, in functie de cladirea in discutie, sa avem nevoie de mai mult de 20cm de EPS 50 (de exemplu) In cazul unui bloc e POSIBIL sa fie suficient doar de EPS, dar trebuie sa avem grija si de raportul de pret/rezisenta termica. EPS200, din cate tine eu minte are pretul aproximativ ca si XPS-ul adica mult prea mare si ar fi mai bine daca ar face un caroiaj de lemn ca si la lazile de apa mierala de pe vremuri si sa puna EPS 80 in interior. |
#31
Posted 09 October 2016 - 20:39
maximg, on 09 octombrie 2016 - 20:18, said:
N-am idee ce-ai lucrat tu cu ei , dar te-ai lasat ametit ! Povesti cu n-spe cm de izolatie , sint , dar rezultate contabilizate sau masurate , inca n-am vazut . Astia viseaza multe , dar in cazul de fata nu se aplica " legea " lor. Motivul este simplu . Izolatia aia , face parte dintr-un sistem ... In cazul podului , se izoleaza numai placa , dar ramine descoperit conturul , deci exista o mare punte termica . Pacat ca nu s-a facut o masuratoare a temperaturii placii , intr-o iarna anterioara , sa vada daca placa este vinovata de pierderi sau peretii si centura . Eu mizez ca placa mai putin , asa ca o izolatie cu un extrudat , max 10 cm si o sapa , ar fi suficient . La una din lucrarile la care am participat s-a facut si un studiu (ceva proiect european, ne-au batut la cap jumatate de an pentru toate datele). Lucrare de 8 ani, caramida porotherm de 38cm, izolatie cu polistiren de 10cm, 20cm de vata sub acoperis, tamplarie de lemn triplustratificat si geam termopan 4-16-4 low-e (fiecare bucata cu sistemul ei, executata corect). Pierderile cele mai mari erau la geamuri, si un pic la colturile cladirii. In rest toate zonele s-a descurcat decent. |
#32
Posted 09 October 2016 - 20:40
DG-ule, intr-o toamna, acum vreo 3-4 ani, m-am enervat ca era prea frig in casa (adica planseul fura foarte multa caldura) încât am dat o fuga la Dedeman si am cumparat baxuri de zapada extrudata de 2 cm grosime. Am pus-o repede-repede (am maturat si spalat planseul înainte de a pune zapada), am pus pe ea niste greutati (resturi de mobila, bucati de lemn de stejar mai lungi etc. intelegi ideea - ca zapada sa faca priza cât mai buna cu planseul), cu gând ca undeva în viitor sa lipesc zapada cu adeziv si apoi sa torn o sapa autonivelanta peste ea. Ei bine, de atunci nu am facut nimic (nu de lene... si nici din lipsa de timp) insa atât de bine nu se mai pierde caldura încât am lasat-o asa (casa de caramida fara etaj, planseu de beton, izolata pe exterior cu expandata de 5 cm si planseu "izolat" cu extrudata de 2 cm; ca fapt divers, si eu întind rufe în pod si calc bine-mersi pe extrudata de 2 cm), fara fonduri europene, arhitecti si alte chestii paranormale.
Edited by florinbad, 09 October 2016 - 20:44. |
#33
Posted 09 October 2016 - 20:46
Kendo, on 09 octombrie 2016 - 20:29, said:
ok fair enough Conform normativelor pentru rezistentele termice minime a elementelor de constructie in vigoare trebuie sa asiguram o rezistenta termica minima de Rmin = 5 m²K/W, vezi mai jos normativ_privind_calculul_termotehnic_al_elementelor.PNG Acest lucru se asigura prin folosirea: - EPS80 (λ = 0.04 W/mK) => 20cm - vata de sticla (λ = 0.04 W/mK) => 20cm - Spuma poliuretanica (λ = 0.022 W/mK) => 11cm Dar, DAR , pentru a respecta consumul specific anual de 100 W/m² utili ar trebui, in functie de cladirea in discutie, sa avem nevoie de mai mult de 20cm de EPS 50 (de exemplu) In cazul unui bloc e POSIBIL sa fie suficient doar de EPS, dar trebuie sa avem grija si de raportul de pret/rezisenta termica. EPS200, din cate tine eu minte are pretul aproximativ ca si XPS-ul adica mult prea mare si ar fi mai bine daca ar face un caroiaj de lemn ca si la lazile de apa mierala de pe vremuri si sa puna EPS 80 in interior. Foarte tare treaba cu spuma. Am folosit-o si eu la o terasa: 3cm de spuma, apoi un strat de 5cm de XPS, apoi o sapa, si iar un strat subtire de spuma. Tot sistemul asta se comporta mai bine decat o izolatie de 30cm cu polistiren clasic. In plus, minunata spuma face si hidroizolatie. Pretul este si el pe masura: 50euro/mp. |
|
#34
Posted 09 October 2016 - 20:47
maximg, on 09 octombrie 2016 - 20:18, said:
Pacat ca nu s-a facut o masuratoare a temperaturii placii , intr-o iarna anterioara , sa vada daca placa este vinovata de pierderi sau peretii si centura . Eu mizez ca placa mai putin , asa ca o izolatie cu un extrudat , max 10 cm si o sapa , ar fi suficient . -am numai pereti exteriori, am un singur vecin comun, care este sub mine. -peretii sunt din caramida groasa, ~40cm grosime perete, caramida veche si solida (s-au chinuit rau sa dea o gaura pt hota de la bucatarie, acum niste ani), toata vila e de tip "buncar". -nu a fost izolata, planuiesc sa izolez si peretii, dar nu acum. Ideea este ca vecinul de sub mine plateste iarna mai putin caldura, iar in apartamentul lui e mai confortabil decat la noi; acelasi sistem de incalzire cu centrala, doar ca el are calorifere din fonta, iar eu nu. Deci el are izolatie deasupra (apartamentul meu), eu nu (pod), iar diferenta se simte. Acum, nu stiu cum ar fi daca ar fi izolati doar peretii, dar cum caldura se ridica, cred ca pierderile sunt mai mari prin placa de beton. Banuiesc... Edited by DG, 09 October 2016 - 21:04. |
#35
Posted 09 October 2016 - 20:51
florinbad, on 09 octombrie 2016 - 20:40, said:
DG-ule, intr-o toamna, acum vreo 3-4 ani, m-am enervat ca era prea frig in casa (adica planseul fura foarte multa caldura) încât am dat o fuga la Dedeman si am cumparat baxuri de zapada extrudata de 2 cm grosime. Am pus-o repede-repede (am maturat si spalat planseul înainte de a pune zapada), am pus pe ea niste greutati (resturi de mobila, bucati de lemn de stejar mai lungi etc. intelegi ideea - ca zapada sa faca priza cât mai buna cu planseul), cu gând ca undeva în viitor sa lipesc zapada cu adeziv si apoi sa torn o sapa autonivelanta peste ea. Ei bine, de atunci nu am facut nimic (nu de lene... si nici din lipsa de timp) insa atât de bine nu se mai pierde caldura încât am lasat-o asa (casa de caramida fara etaj, planseu de beton, izolata pe exterior cu expandata de 5 cm si planseu "izolat" cu extrudata de 2 cm; ca fapt divers, si eu întind rufe în pod si calc bine-mersi pe extrudata de 2 cm), fara fonduri europene, arhitecti si alte chestii paranormale. Nu stiu exact ce vrei sa zici prin zapada extrudata totusi. Iar arhitectii, si fondurile europene sunt chestii normale - si necesare, cel putin in lumea in care traiesc eu. |
#36
Posted 09 October 2016 - 20:57
DG, on 09 octombrie 2016 - 19:03, said:
Planșeul podului e din beton, cam 90mp suprafata, si este circulabil (nu locuibil, doar pt intins rufe si depozitat diverse). Acoperisul este din tabla, fara niciun fel de izolatie (nici macar folie). Momentan nu imi permit decat sa izolez planșeul. In casa am probleme cu mucegaiul pe tavan, factura la gaze e mare, sunt tot felul de probleme pe care trebuie sa le rezolv... Vreau sa-l izolez cat mai bine, care este solutia cea mai buna? Vata, polistiren, o combinatie intre cele doua, sau altceva? Ce grosime si ce sa pun peste, ca sa pot circula? V-as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta. Multumesc! DG, on 09 octombrie 2016 - 20:29, said:
Nu stiam ca-s doua feluri de vata. N-am idee nici de costuri, nu ma dau banii afara din casa, dar nici o treaba de mantuiala nu vreau sa fac. Adica vreau sa se simta diferenta iarna, confort dar si la buzunar Un izolator termic foarte bun e celuloza, dar iasa din schema la ce iti trebuie tie acolo. Dintre toate posturile pe care l-am citit aici, sugestia colegului @valipopescu mi se pare cea mai buna. Daca nu ai suficienti bani, rezuma-te in toamna asta la 10 cm de polistiren peste care pui cateva placi de OSB pentru acces apoi, cand iti permiti, continui cu polistiren sau cu altceva. Ceea ce trebuie sa faci neaparat e sa umpli rosturile dintre placile de polistiren - aculo unde e cazul - cu spuma poliuretanica. Asta e important. valipopescu, on 09 octombrie 2016 - 20:02, said:
O izolare buna implica si niste costuri destul de mari, eu as pune direct pe beton folie de polipropilena aluminizata, apoi un strat de 10 cm de polistiren EPS 80 asezat in lung, apoi inca 10 cm din aelasi poilstiren astfel incat sa nu am rost pe rost, apoi folie de acoperis microperfotata peste ploistiren, iar la urma as pune un strat de OSB 3, de minim 12mm, iar pe zona unde voi depozita obiecte grele as pune un OSB mai gros, varianta "uscata" Sau varianta 2 unde as turna peste polistiren o sapa groasa de 8cm, armata cu plasa de 4mm. Se pare ca in timp ce scriam, s-a mai recomandat varianta propusa de mine. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users