Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Va rog, un sfat pentru izolare planșeu pod?

- - - - -
  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#19
luci_flash

luci_flash

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 17.09.2010

View Postpetre69, on 09 octombrie 2016 - 19:53, said:

Pt vata are nevoie de volum/inaltime , cu polistiren se scota in 13 cm , 10 grinzile , 2-3 planseul


El unde sa toarne frate sapa ca e gata si iese cu scandal in bloc
Oricum sapa aia nu tine ea de cald
Conteaza coeficientul termic, nu tipul de material.
Cu tehnologia actuala, un strat de polistiren de 10cm, EPS80 izoleaza mai slab decat un strat de vata bazaltica de 10cm (40kg/mc).

#20
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,784
  • Înscris: 27.01.2009

View Postluci_flash, on 09 octombrie 2016 - 19:57, said:


Conteaza coeficientul termic, nu tipul de material.
Cu tehnologia actuala, un strat de polistiren de 10cm, EPS80 izoleaza mai slab decat un strat de vata bazaltica de 10cm (40kg/mc).
Pai ia si el de un 150 sau cum am luat eu de 200
Daca ai cum ia fa un calcul la eps 150 si 200 vs vata si sa vedem ce iese

#21
luci_flash

luci_flash

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 17.09.2010

View PostKendo, on 09 octombrie 2016 - 19:50, said:

Conform carei legislatii este aceasta recomandare?

@initiator: caroiaj de lemn si vata: vazi cum a facut  @brawnie http://forum.softped...8#entry18888919

minim 40 cm
Nu stiu sa-ti zic legea exact. Cert este ca fiecare structurist si arhitect cu care am lucrat pana acum mi-a spus ca asta e stratul minim.

#22
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,784
  • Înscris: 27.01.2009
Bre , noi ne strofocam aici sa gasim cea mai buna solutie , dar nu ai zis de lovele , ai si de izolatie si de planseu sau ne chinuim degeaba ?

#23
valipopescu

valipopescu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 352
  • Înscris: 06.09.2014
O izolare buna implica si niste costuri destul de mari, eu as pune  direct pe beton folie de polipropilena aluminizata, apoi un strat de 10 cm de polistiren EPS 80 asezat in lung, apoi inca 10 cm din aelasi poilstiren astfel incat sa nu am rost pe rost, apoi folie de acoperis microperfotata peste ploistiren, iar la urma as pune un strat de OSB 3, de minim 12mm, iar pe zona unde voi depozita obiecte grele as pune un OSB mai gros, varianta "uscata"
Sau varianta 2 unde as turna peste polistiren o sapa groasa de 8cm,  armata cu plasa de 4mm. Se pare ca in timp ce scriam, s-a mai recomandat varianta propusa de mine.

Edited by valipopescu, 09 October 2016 - 20:05.


#24
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,784
  • Înscris: 27.01.2009
Unde e bre viotl ala , ca ala le-a calculat la izolatie de le-a inebunit

#25
maxtron_69

maxtron_69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,534
  • Înscris: 18.08.2010
Care e motivul pt care nu izolezi acoperisul?

Izolatia pe planseu va lua din inaltime. La acoperis cred ca sint deja niste spatii care abia asteapta sa fie umplute.

#26
roxlol

roxlol

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 25.02.2016
Întreb și eu,nu mai bine se izolează interiorul ?

#27
maximg

maximg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,658
  • Înscris: 07.11.2007

View Postluci_flash, on 09 octombrie 2016 - 20:00, said:

Nu stiu sa-ti zic legea exact. Cert este ca fiecare structurist si arhitect cu care am lucrat pana acum mi-a spus ca asta e stratul minim.
N-am idee ce-ai lucrat tu cu ei , dar te-ai lasat ametit !
Povesti cu n-spe cm de izolatie , sint , dar rezultate contabilizate sau masurate , inca n-am vazut . Astia viseaza multe , dar in cazul de fata nu se aplica " legea  " lor.
Motivul este simplu . Izolatia aia , face parte dintr-un sistem ... In cazul podului , se izoleaza numai placa , dar ramine descoperit conturul , deci exista o mare punte termica .
Pacat ca nu s-a facut o masuratoare a temperaturii placii , intr-o iarna anterioara , sa vada daca placa este vinovata de pierderi sau peretii si centura . Eu mizez ca placa mai putin , asa ca o izolatie cu un extrudat , max 10 cm si o sapa , ar fi suficient .

#28
luci_flash

luci_flash

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 17.09.2010

View Postpetre69, on 09 octombrie 2016 - 19:59, said:

Pai ia si el de un 150 sau cum am luat eu de 200
Daca ai cum ia fa un calcul la eps 150 si 200 vs vata si sa vedem ce iese
Polistiren EPS200, 100cm - conductivitate termica (W/mK): 0.035
Vata bazaltica, 100cm - conductivitate termica (W/mK): 0.037
Deci polistirenul este ceva mai bun. Darrrr:
Pret polistiren: 40 lei/mp
Pret vata: 20 lei/mp

#29
DG

DG

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 217
  • Înscris: 11.12.2003

View Postbog26m, on 09 octombrie 2016 - 19:51, said:

Eu mi-am izolat planseul cu polistiren expandat de densitate mai mare (150). In total 20 cm izolatie (10+10), peste care am turnat o sapa elicopterizata de vreo 6 cm.
Asa imi recomandase un mester, doar ca el spusese 10 cm + sapa, ceea ce nu prea m-a convins si de asta am ajuns aici pe forum cu intrebarile. Posted Image

View Postpetre69, on 09 octombrie 2016 - 19:53, said:

Pt vata are nevoie de volum/inaltime , cu polistiren se scota in 13 cm , 10 grinzile , 2-3 planseul
El unde sa toarne frate sapa ca e gata si iese cu scandal in bloc
Oricum sapa aia nu tine ea de cald
Nu e problema cu vecinii, podul il impart cu vecinul de sub mine si atat, nu asta e problema. Mie personal mi se pare suprafata prea mare pt o sapa, costuri + timp pt uscare, iar acum nu prea e vremea pt asa ceva. In fine, s-ar putea sa vorbesc prostii, nu sunt meserias.

View Postluci_flash, on 09 octombrie 2016 - 19:54, said:

E ok si aia, doar ca e vata de sticla (mai greu de lucrat cu ea). Daca vrei d-aia, atunci merge asa: un strat de 5cm de vata cu folie, apoi 10cm de vata bazaltica (densitate de 40kg/mc, daca se poate; daca nu iti permite bugetul e ok si aia la sul) apoi iar un strat de 5cm de vata cu folie.
Inainte de vata faci o structura de lemn de 8x8cm, din 60 in 60 de cm, apoi pui vata, iar peste structura pui dulapi de 4-5cm.
Nu stiam ca-s doua feluri de vata. Posted Image N-am idee nici de costuri, nu ma dau banii afara din casa, dar nici o treaba de mantuiala nu vreau sa fac. Adica vreau sa se simta diferenta iarna, confort dar si la buzunar.

View Postpetre69, on 09 octombrie 2016 - 20:01, said:

Bre , noi ne strofocam aici sa gasim cea mai buna solutie , dar nu ai zis de lovele , ai si de izolatie si de planseu sau ne chinuim degeaba ?
Doar izolatie planseu: vata si/sau polistiren + strat solid pt circulatie.

View Postmaxtron_69, on 09 octombrie 2016 - 20:05, said:

Care e motivul pt care nu izolezi acoperisul?
Izolatia pe planseu va lua din inaltime. La acoperis cred ca sint deja niste spatii care abia asteapta sa fie umplute.
Suprafata acoperisului este destul de mare, are doua geamuri neizolate (adica lemn + geam de 5mm) si o parte din acoperis are legatura cu alta parte a vilei, unde nu pot interveni. Deci si daca izolez acoperisul, mare branza nu am facut, aerul rece va veni din alte parti in acel spatiu.

View Postroxlol, on 09 octombrie 2016 - 20:13, said:

Întreb și eu,nu mai bine se izolează interiorul ?
Daca te referi la apartament, nu pot sa fac lucrari de acest gen in interior, nu vreau sa fac santier.

Edited by DG, 09 October 2016 - 20:54.


#30
Kendo

Kendo

    Aspargus de Pontaforte

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,063
  • Înscris: 03.06.2003

View Postluci_flash, on 09 octombrie 2016 - 20:00, said:

Nu stiu sa-ti zic legea exact. Cert este ca fiecare structurist si arhitect cu care am lucrat pana acum mi-a spus ca asta e stratul minim.
ok
fair enough Posted Image

Conform normativelor pentru rezistentele termice minime a elementelor de constructie in vigoare trebuie sa asiguram o rezistenta termica minima de Rmin = 5 m²K/W, vezi mai jos

Attached File  normativ_privind_calculul_termotehnic_al_elementelor.PNG   80.4K   35 downloads

Acest lucru se asigura prin folosirea:

- EPS80 (λ = 0.04 W/mK) => 20cm
- vata de sticla (λ = 0.04 W/mK) => 20cm
- Spuma poliuretanica (λ = 0.022 W/mK) => 11cm

Dar, DAR :D,  pentru a respecta consumul specific anual de 100 W/m² utili ar trebui, in functie de cladirea in discutie, sa avem nevoie de mai mult de 20cm de EPS 50 (de exemplu)

In cazul unui bloc e POSIBIL sa fie suficient doar de EPS, dar trebuie sa avem grija si de raportul de pret/rezisenta termica.
EPS200, din cate tine eu minte are pretul aproximativ ca si XPS-ul adica mult prea mare si ar fi mai bine daca ar face un caroiaj de lemn ca si la lazile de apa mierala de pe vremuri si sa puna EPS 80 in interior.

#31
luci_flash

luci_flash

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 17.09.2010

View Postmaximg, on 09 octombrie 2016 - 20:18, said:

N-am idee ce-ai lucrat tu cu ei , dar te-ai lasat ametit !
Povesti cu n-spe cm de izolatie , sint , dar rezultate contabilizate sau masurate , inca n-am vazut . Astia viseaza multe , dar in cazul de fata nu se aplica " legea  " lor.
Motivul este simplu . Izolatia aia , face parte dintr-un sistem ... In cazul podului , se izoleaza numai placa , dar ramine descoperit conturul , deci exista o mare punte termica .
Pacat ca nu s-a facut o masuratoare a temperaturii placii , intr-o iarna anterioara , sa vada daca placa este vinovata de pierderi sau peretii si centura . Eu mizez ca placa mai putin , asa ca o izolatie cu un extrudat , max 10 cm si o sapa , ar fi suficient .
Printre oamenii cu care am lucrat se numara cei trei mari arhitecti din Brasov (prezenti si in top OAR), si vreo trei structuristi recunoscuti. Sunt de acord cu tine - orice izolatie trebuie sa aiba un sistem. Motiv pentru care am mentionat si folia respectiva, pe care multi oameni o ignora, dar care este esentiala.
La una din lucrarile la care am participat s-a facut si un studiu (ceva proiect european, ne-au batut la cap jumatate de an pentru toate datele). Lucrare de 8 ani, caramida porotherm de 38cm, izolatie cu polistiren de 10cm, 20cm de vata sub acoperis, tamplarie de lemn triplustratificat si geam termopan 4-16-4 low-e (fiecare bucata cu sistemul ei, executata corect).
Pierderile cele mai mari erau la geamuri, si un pic la colturile cladirii. In rest toate zonele s-a descurcat decent.

#32
florinbad

florinbad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,267
  • Înscris: 14.11.2006
DG-ule, intr-o toamna, acum vreo 3-4 ani, m-am enervat ca era prea frig in casa (adica planseul fura foarte multa caldura) încât am dat o fuga la Dedeman si am cumparat baxuri de zapada extrudata de 2 cm grosime. Am pus-o repede-repede (am maturat si spalat planseul înainte de a pune zapada), am pus pe ea niste greutati (resturi de mobila, bucati de lemn de stejar mai lungi etc. intelegi ideea - ca zapada sa faca priza cât mai buna cu planseul), cu gând ca undeva în viitor sa lipesc zapada cu adeziv si apoi sa torn o sapa autonivelanta peste ea. Ei bine, de atunci nu am facut nimic (nu de lene... si nici din lipsa de timp) insa atât de bine nu se mai pierde caldura încât am lasat-o asa (casa de caramida fara etaj, planseu de beton, izolata pe exterior cu expandata de 5 cm si planseu "izolat" cu extrudata de 2 cm; ca fapt divers, si eu întind rufe în pod si calc bine-mersi pe extrudata de 2 cm), fara fonduri europene, arhitecti si alte chestii paranormale.

Edited by florinbad, 09 October 2016 - 20:44.


#33
luci_flash

luci_flash

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 17.09.2010

View PostKendo, on 09 octombrie 2016 - 20:29, said:

ok
fair enough Posted Image

Conform normativelor pentru rezistentele termice minime a elementelor de constructie in vigoare trebuie sa asiguram o rezistenta termica minima de Rmin = 5 m²K/W, vezi mai jos

Attachment normativ_privind_calculul_termotehnic_al_elementelor.PNG

Acest lucru se asigura prin folosirea:

- EPS80 (λ = 0.04 W/mK) => 20cm
- vata de sticla (λ = 0.04 W/mK) => 20cm
- Spuma poliuretanica (λ = 0.022 W/mK) => 11cm

Dar, DAR Posted Image,  pentru a respecta consumul specific anual de 100 W/m² utili ar trebui, in functie de cladirea in discutie, sa avem nevoie de mai mult de 20cm de EPS 50 (de exemplu)

In cazul unui bloc e POSIBIL sa fie suficient doar de EPS, dar trebuie sa avem grija si de raportul de pret/rezisenta termica.
EPS200, din cate tine eu minte are pretul aproximativ ca si XPS-ul adica mult prea mare si ar fi mai bine daca ar face un caroiaj de lemn ca si la lazile de apa mierala de pe vremuri si sa puna EPS 80 in interior.
Foarte util tabelul :)
Foarte tare treaba cu spuma. Am folosit-o si eu la o terasa: 3cm de spuma, apoi un strat de 5cm de XPS, apoi o sapa, si iar un strat subtire de spuma. Tot sistemul asta se comporta mai bine decat o izolatie de 30cm cu polistiren clasic. In plus, minunata spuma face si hidroizolatie. Pretul este si el pe masura: 50euro/mp.

#34
DG

DG

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 217
  • Înscris: 11.12.2003

View Postmaximg, on 09 octombrie 2016 - 20:18, said:

Pacat ca nu s-a facut o masuratoare a temperaturii placii , intr-o iarna anterioara , sa vada daca placa este vinovata de pierderi sau peretii si centura . Eu mizez ca placa mai putin , asa ca o izolatie cu un extrudat , max 10 cm si o sapa , ar fi suficient .
Nu am facut astfel de masuratori, dar pot sa dau cateva detalii despre vila (nu este bloc):

-am numai pereti exteriori, am un singur vecin comun, care este sub mine.
-peretii sunt din caramida groasa, ~40cm grosime perete, caramida veche si solida (s-au chinuit rau sa dea o gaura pt hota de la bucatarie, acum niste ani), toata vila e de tip "buncar". :)
-nu a fost izolata, planuiesc sa izolez si peretii, dar nu acum.

Ideea este ca vecinul de sub mine plateste iarna mai putin caldura, iar in apartamentul lui e mai confortabil decat la noi; acelasi sistem de incalzire cu centrala, doar ca el are calorifere din fonta, iar eu nu. Deci el are izolatie deasupra (apartamentul meu), eu nu (pod), iar diferenta se simte. Acum, nu stiu cum ar fi daca ar fi izolati doar peretii, dar cum caldura se ridica, cred ca pierderile sunt mai mari prin placa de beton. Banuiesc...

Edited by DG, 09 October 2016 - 21:04.


#35
luci_flash

luci_flash

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 17.09.2010

View Postflorinbad, on 09 octombrie 2016 - 20:40, said:

DG-ule, intr-o toamna, acum vreo 3-4 ani, m-am enervat ca era prea frig in casa (adica planseul fura foarte multa caldura) încât am dat o fuga la Dedeman si am cumparat baxuri de zapada extrudata de 2 cm grosime. Am pus-o repede-repede (am maturat si spalat planseul înainte de a pune zapada), am pus pe ea niste greutati (resturi de mobila, bucati de lemn de stejar mai lungi etc. intelegi ideea - ca zapada sa faca priza cât mai buna cu planseul), cu gând ca undeva în viitor sa lipesc zapada cu adeziv si apoi sa torn o sapa autonivelanta peste ea. Ei bine, de atunci nu am facut nimic (nu de lene... si nici din lipsa de timp) insa atât de bine nu se mai pierde caldura încât am lasat-o asa (casa de caramida fara etaj, planseu de beton, izolata pe exterior cu expandata de 5 cm si planseu "izolat" cu extrudata de 2 cm; ca fapt divers, si eu întind rufe în pod si calc bine-mersi pe extrudata de 2 cm), fara fonduri europene, arhitecti si alte chestii paranormale.
Initiatorul cauta o solutie corecta, nu una de urgenta :). Orice izolatie e mai buna decat 0 izolatie. Sunt sigur ca daca faci treaba calumea, cu 20cm de vata o sa simti diferenta.
Nu stiu exact ce vrei sa zici prin zapada extrudata totusi.
Iar arhitectii, si fondurile europene sunt chestii normale - si necesare, cel putin in lumea in care traiesc eu.

#36
Stokkton

Stokkton

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 09.05.2016

View PostDG, on 09 octombrie 2016 - 19:03, said:

Planșeul podului e din beton, cam 90mp suprafata, si este circulabil (nu locuibil, doar pt intins rufe si depozitat diverse). Acoperisul este din tabla, fara niciun fel de izolatie (nici macar folie).

Momentan nu imi permit decat sa izolez planșeul. In casa am probleme cu mucegaiul pe tavan, factura la gaze e mare, sunt tot felul de probleme pe care trebuie sa le rezolv...

Vreau sa-l izolez cat mai bine, care este solutia cea mai buna? Vata, polistiren, o combinatie intre cele doua, sau altceva? Ce grosime si ce sa pun peste, ca sa pot circula?

V-as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta. Multumesc!

View PostDG, on 09 octombrie 2016 - 20:29, said:

Nu stiam ca-s doua feluri de vata. Posted Image N-am idee nici de costuri, nu ma dau banii afara din casa, dar nici o treaba de mantuiala nu vreau sa fac. Adica vreau sa se simta diferenta iarna, confort dar si la buzunar
Inteleg ca  nu ai suficienti bani sa faci o treaba semnifcativa.
Un izolator termic foarte bun e celuloza, dar iasa din schema la ce iti trebuie tie acolo.
Dintre toate posturile pe care l-am citit aici, sugestia colegului @valipopescu mi se pare cea mai buna.
Daca nu ai suficienti bani, rezuma-te in toamna asta la 10 cm de polistiren peste care pui cateva placi de OSB pentru acces apoi, cand iti permiti, continui cu polistiren sau cu altceva.
Ceea ce trebuie sa faci neaparat e sa umpli rosturile dintre placile de polistiren - aculo unde e cazul -  cu spuma poliuretanica. Asta e important.

View Postvalipopescu, on 09 octombrie 2016 - 20:02, said:

O izolare buna implica si niste costuri destul de mari, eu as pune  direct pe beton folie de polipropilena aluminizata, apoi un strat de 10 cm de polistiren EPS 80 asezat in lung, apoi inca 10 cm din aelasi poilstiren astfel incat sa nu am rost pe rost, apoi folie de acoperis microperfotata peste ploistiren, iar la urma as pune un strat de OSB 3, de minim 12mm, iar pe zona unde voi depozita obiecte grele as pune un OSB mai gros, varianta "uscata"
Sau varianta 2 unde as turna peste polistiren o sapa groasa de 8cm,  armata cu plasa de 4mm. Se pare ca in timp ce scriam, s-a mai recomandat varianta propusa de mine.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate