Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...
 

poate cineva sa verifice daca functioneaza?

- - - - -
  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#1
vyctoras1985

vyctoras1985

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 11,765
  • Înscris: 01.07.2013
ok am mai intrebat pe forum pe cineva treaba asta si mi-a spus ca nu se pricepe chiar asa bine.
as vrea cineva sa testeze daca merge si sa spuna de ce nu ar merge.
ideea ar fi de un fel anume de compresie mai bun decat orice pana acum.
sa zicem ca avem asa. dam la tot codul ASCII , fiecarui simbol si caracter un numar format din 3 cifre.
luam apoi un joc. fiecarui caracter si simbol din jocul ala ii dam numarul ce ii corespunde din ce am zis mai sus.
apoi luam un numar care ridicat la o putere sa ne dea ca rezultat un numar lung ale carui fiecare 3 cifre sa corespunda cu cifrele pe care le-am zis mai sus.
in momentul dezarhivarii tot ce ar fi de facut este sa fie calculat numarul ridicat la putere iar rezultatul sa fie convertit pe calculator in biti . dezarhivarea se va face exact in ordinea in care incepe codul sursa al jocului.
in felul asta este oare posibil sa faci compresia unui joc de 3 GB sa zicem in doar cativa biti?
daca nu merge care este explicatia? de asemenea sa nu uit...in codul ascii inclusiv tasta space va primi un numar pentru a se realiza corect refacerea codului.

evident atat numarul cat si puterea la care vor fi ridicate vor fi destul de mari dar nu cred ca ar putea lua mai mult de cativa zeci de biti.
de asemenea calculatorul nu va fi nevoit sa calculeze tot numarul odata ...ci pur si simplu pe masura ce dezarhiveaza jocul va lua fiecare bit in parte.

#2
super8

super8

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 10,000
  • Înscris: 14.04.2016
In viata reala este imposibil ce visezi tu !
Poate in calculul cuantic e posibil sa poti compresa 1 TB de informatie complexa intr-un singur bit.

In viata reala 3 GB de informatie complexa de-abia pot fi redusi la cateva sute de MB aproape de 1 GB in compresie (700-900 MB), nu cativa zeci de MB ori cativa biti cum zici mai sus.

#3
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,027
  • Înscris: 24.02.2006
teoretic se poate.
practic sunt niste probleme:
-e posibil ca numarul "total" sa fie prim, sau produs de numere prime; in cazul asta nu vei avea compresie deloc (sau vei avea foarte putina)
-daca ai o cantitate semnificativa de date, aflarea numarului minune si a puterii sale e posibil sa fie foarte complicata (nu cred ca-ti va conveni sa dureze 3-4 ani "compresia") sau chiar imposibila (daca discutam de 3Gb atunci e posibil sa discutam si de zeci sau sute de ani)
-dezarhivarea ar dura destul de mult si ar necesita resurse destul de mari

pe langa problemele astea trebuie sa te gandesti si la ce avantaje ar aduce un astfel de algoritm de compresie, in conditiile in care spatiul de stocare este din ce in ce mai mult si mai ieftin, iar transferul datelor e din ce in ce mai rapid.

#4
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Nu merge pentru ca marea majoritate a numerelor nu sint puteri ale altor numere.

#5
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,602
  • Înscris: 30.07.2003

View Postvyctoras1985, on 07 octombrie 2016 - 12:09, said:

sa zicem ca avem asa. dam la tot codul ASCII , fiecarui simbol si caracter un numar format din 3 cifre.
E dat deja. De la 0 la 255. Tot vrei sa reinventezi roata!

#6
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
s-a cam renuntat la diskete!!!... deci compresia nu prea mai e necesara... spatiul de stocare nu mai e de mult o problema! ai intarziat ce vreo 15 ani...

te plictisesti... asa-i? Posted Image

Edited by Nero-d, 07 October 2016 - 13:19.


#7
HaterNr2

HaterNr2

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 472
  • Înscris: 25.08.2016
google detine un calculator quantic

#8
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,861
  • Înscris: 06.01.2008

View PostNero-d, on 07 octombrie 2016 - 13:17, said:

te plictisesti... asa-i? Posted Image
Cine nu s-ar plictisi cand sta toata ziua fiindca nu lucreaza, sau nu poate lucra?

Edited by Hider141, 07 October 2016 - 14:45.


#9
vyctoras1985

vyctoras1985

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 11,765
  • Înscris: 01.07.2013

View Post_Smiley_, on 07 octombrie 2016 - 12:40, said:

teoretic se poate.
practic sunt niste probleme:
-e posibil ca numarul "total" sa fie prim, sau produs de numere prime; in cazul asta nu vei avea compresie deloc (sau vei avea foarte putina)
-daca ai o cantitate semnificativa de date, aflarea numarului minune si a puterii sale e posibil sa fie foarte complicata (nu cred ca-ti va conveni sa dureze 3-4 ani "compresia") sau chiar imposibila (daca discutam de 3Gb atunci e posibil sa discutam si de zeci sau sute de ani)
-dezarhivarea ar dura destul de mult si ar necesita resurse destul de mari

pe langa problemele astea trebuie sa te gandesti si la ce avantaje ar aduce un astfel de algoritm de compresie, in conditiile in care spatiul de stocare este din ce in ce mai mult si mai ieftin, iar transferul datelor e din ce in ce mai rapid.
1 ce vrei sa spui cu numere prime? recunosc ca nu mai stiu mate ....poate ma lamuresti ...
2 compresia nu se va face de catre calculatoare personale (pc-uri).....ci de catre niste supercomputere.... de asemenea odata cu cresterea vitezei de procesare s-ar putea sa fie intr-o zi posibil.
la dezarhivare ai dreptate desi eu stiu ca un joc poate ajunge la milioane de linii deci milioane si milioane de biti...cum reuseste un calculator obisnuit sa le scrie pe pc? oare aceasta arhivare si dezarhivare nu e acelasi lucru oarecum cu simpla copiere a unui joc pe un pc referindu-ne exact la numarul de biti?

View Postf300, on 07 octombrie 2016 - 12:51, said:

Nu merge pentru ca marea majoritate a numerelor nu sint puteri ale altor numere.
tocmai de aia se poate alege orice cifra de 3 numere pentru codul ASCII si folosite la dezarhivarea oricarui joc ....

si cine spune ca ne putem folosi numai de 3 cifre?

putem folosi formule mai complicate spre exemplu orice 100 urmat de un alt 100 inseamna doua cifre diferite

#10
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008

View Postvyctoras1985, on 07 octombrie 2016 - 15:33, said:

tocmai de aia se poate alege orice cifra de 3 numere pentru codul ASCII si folosite la dezarhivarea oricarui joc ....

Sugerez celui care a scris bot-ul asta sa se mai abtina, era amuzant pe la inceput dar acum incepe sa fie obositor.

#11
vyctoras1985

vyctoras1985

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 11,765
  • Înscris: 01.07.2013

View Post_Smiley_, on 07 octombrie 2016 - 12:40, said:



pe langa problemele astea trebuie sa te gandesti si la ce avantaje ar aduce un astfel de algoritm de compresie, in conditiile in care spatiul de stocare este din ce in ce mai mult si mai ieftin, iar transferul datelor e din ce in ce mai rapid.
pai asta e chestia ....ca utilizand o astfel de compresie ai putea folosi un simplu dial-up pentru transfer de date fibra optica nemaifiind necesara ....astfel costul liniilor de internet fiind mult mai ieftin .....
de asemenea gandeste-te ca metoda asta este foarte eficienta si acum in cazul navigarii pe web pe conexiuni lente unde compresia si decompresia nu necesita un timp asa de mare de realizat. ...spre exemplu o pagina web de cativa zeci de MB poate fi adusa la cativa biti ...

View Postf300, on 07 octombrie 2016 - 15:35, said:


Sugerez celui care a scris bot-ul asta sa se mai abtina, era amuzant pe la inceput dar acum incepe sa fie obositor.
Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image
realizezi ca pentru un cod sursa de la doua jocuri diferite se poate folosi acelasi numar final? in cazul in care se dau alte cifre pentru codul ascii?

#12
gigiipse

gigiipse

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 702
  • Înscris: 14.04.2006
Nu vad cum ideea asta scoate o rata de compresie superioara unui algoritm LZ. Treaba cu puterile nu o inteleg nici eu. De unde iei atatea numere de 3 cifre care sa fie puteri ale altor cifre? Plus ca nu neaparat numarul de cifre te intereseaza pe tine ci mai mult tipul de date, pana la urma tot ce faci e conversia de la varchar la integer. Practic tot ce incerci sa faci e un catalog pentru caractere schimband tipul datelor la ceva care ocupa mai putin spatiu . O simpla conversie la hexa ar scoate un rezultat mai bun. Si nu uita ca vorbesti de programe compilate aici, treaba cu ASCII nu se mai aplica, daca s-ar aplica arhivele ar fi minuscule oricum, ASCII se arhiveaza foarte puternic in momentul asta.

#13
vyctoras1985

vyctoras1985

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 11,765
  • Înscris: 01.07.2013
compilarea s-ar putea face si in timp real cum uneori se intampla in prigramare

#14
gigiipse

gigiipse

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 702
  • Înscris: 14.04.2006
Asta ar insemna sa ai acces la surse lucru putin probabil si in plus ar necesita timpi enormi la compilare care se vor adauga timpilor de arhivare si ar ridica un numar de noi probleme: cine garanteaza integritatea unui program compilat de utilizator? Ai mereu la indemana un compilator identic cu cel original (versiuni diferite ale aceluiasi compilator pot intoarce rezultate diferite)?

#15
jobist

jobist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,746
  • Înscris: 23.04.2010

View Postvyctoras1985, on 07 octombrie 2016 - 15:33, said:

tocmai de aia se poate alege orice cifra de 3 numere pentru codul ASCII si folosite la dezarhivarea oricarui joc ....
Cum adică cifră de 3 numere? Ai avut de-aface cu noţiunile aritmetice: 'cifră', 'număr'?

View Postvyctoras1985, on 07 octombrie 2016 - 15:42, said:

realizezi ca pentru un cod sursa de la doua jocuri diferite se poate folosi acelasi numar final? in cazul in care se dau alte cifre pentru codul ascii?
De ce ar comprima cineva 'codul sursă' al unei aplicaţii? (dacă ştii ce este 'cod sursă')

#16
vyctoras1985

vyctoras1985

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 11,765
  • Înscris: 01.07.2013

View Postgigiipse, on 07 octombrie 2016 - 16:17, said:

Asta ar insemna sa ai acces la surse lucru putin probabil si in plus ar necesita timpi enormi la compilare care se vor adauga timpilor de arhivare si ar ridica un numar de noi probleme: cine garanteaza integritatea unui program compilat de utilizator? Ai mereu la indemana un compilator identic cu cel original (versiuni diferite ale aceluiasi compilator pot intoarce rezultate diferite)?
compilatorul poate fi dat chiar de catre cei care au facut jocul. in plus nu inteleg cum vine asta? nu sunt la fel toate compilatoarele?
accesul la codul sursa e nimic daca ar exista si cateva elemente de protectie .....
cu timpii respectivi ...nu stiu.... eu stiu cel mult ca un joc de 5 GB e instalat in cateva minute de un computer modern si asta inseamna scrierea pe hdd a fiecarui bit din arhiva ...calculeaza tu cat inseamna 5GB in biti si spune-mi ca un calculator modern nu poate face calculul la un numar extrem de mare ....

#17
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Problema e ca numarul programelor/numerelor/sirurilor care pot sa fie astfel exprimate este practic ZERO.

Incearca sa gasesti ce putere este: 439710293745091237542170912
(nota poti folosi "factor" pe wolframalfa).

Sau butoneaza orice numar la intimplare sa-mi spui daca nimeresti vreo putere.

#18
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,602
  • Înscris: 30.07.2003

View Postvyctoras1985, on 07 octombrie 2016 - 15:33, said:

1 ce vrei sa spui cu numere prime? recunosc ca nu mai stiu mate ....poate ma lamuresti ...
Sustii atatea baliverne matematice dar nu stii lucruri elementare.

Edited by neagu_laurentiu, 07 October 2016 - 16:27.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate