Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!
 Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...
 orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus
 Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...
 

Inlaturarea catalizatoarelor secundare

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Ma gandesc sa inlaturcatalizatoarele secundare si sa pun teazva directa pana in teazva X.
merita?
Din ce am citit se pare ca sunetul ar fi un pic diferit in bine si din cauza flow-ul de aer s-a putea sa castigi ceva cp.
De asemenea emisile nu vor fi afectate daca scot catalizatoarele secundare.
Pareri?

Attached Files



#2
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,722
  • Înscris: 06.07.2005
Daca nu influenteaza emisiile deloc, de ce le mai monteaza din fabrica ?

#3
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Se pare ca acele catalizatoare secundare sunt folosite doar la pornire, dupa aia nu mai sunt folosite.
Un coleg cu alt motor v8 , le-a scos si nu are nici o problema cu emisile. Si banuiesc ca la v8 poluarea ar fi mai mare. A atasat testele de la inspectia tehnica de ceva ani cu si fara 2nd cat.
http://www.slkworld....cat-delete.html

#4
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
suntem pe un forum romanesc, asadar si titlurile trebuie sa corespunda regulamentului. ti-am modificat titlul

#5
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,832
  • Înscris: 01.11.2005

Quote

Se pare ca acele catalizatoare secundare sunt folosite doar la pornire, dupa aia nu mai sunt folosite.
Ia explica tu la forumul asta cum functioneaza treaba asta. Ca sa mor de nu sunt interesat. Adica cum poate un catalizator sa functioneze doar la pornire si apoi sa nu mai functioneze.
Hai, te rugam cu explicatii. Mor de curiozitate.

Eu din ce stiam catalizatoarele functioneaza abia cand ajung la o anumita temperatura...si cum la pornire temperatura este mica, catalizatorul e cam fix-pix acolo. Deci totusi sunt curios cum merg astea doar asa, la pornire :).

#6
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Asta a zis garajul la care am fost.
Va mulțumesc pentru sfaturi de poate închide.

#7
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,832
  • Înscris: 01.11.2005

View Posti860, on 04 octombrie 2016 - 12:15, said:

Asta a zis garajul la care am fost.
Va mulțumesc pentru sfaturi de poate închide.
Pai asa trebuia sa spui, ca ti-a zis un "berbec"...scuze, un garaj.

#8
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015

View Posttehnics, on 04 octombrie 2016 - 12:07, said:

Ia explica tu la forumul asta cum functioneaza treaba asta. Ca sa mor de nu sunt interesat. Adica cum poate un catalizator sa functioneze doar la pornire si apoi sa nu mai functioneze.
Hai, te rugam cu explicatii. Mor de curiozitate.

Eu din ce stiam catalizatoarele functioneaza abia cand ajung la o anumita temperatura...si cum la pornire temperatura este mica, catalizatorul e cam fix-pix acolo. Deci totusi sunt curios cum merg astea doar asa, la pornire Posted Image.


"The second cats help clean up the exhaust gasses when the engine is first started up and before the primary cats are heated up to operate at full efficiency. After the primary front cats are heated up, the secondary cats provide little additional benefit. That is why you get your car smog tested when it is at normal operating temperature. This is what I have read before."
"When full conversion is not achieved in the primaries the secondaries provide more catalysis area to allow additional conversion to take place. Once the Primaries are heated up to operating temperature or "light off" as it is often referred to, the conversion in the primaries is nearly 100% so there are no remaining reactants (pollutants) for the secondaries to catalyze so technically they are not doing anything, or at least, are doing only a small percentage of what the primaries are doing with regards to the catalytic reaction.
Remember, the catalytic reaction in an automotive catalytic convertor can't occur without three things: Heat, Catalyst, & Reactants. After the primary cat light-off, there are very few reactants left for a catalytic reaction to occur in the secondary catalytic convertor."

Se pare ca "berbecu" a avut dreptate...
Am fost si am discutat cu el azi si surpriza tocmai isi scotea catalizatoarele secundare la noua masina ce a cumparat-o un BMW M2 pe care si la cumparat.

Edited by i860, 04 October 2016 - 14:46.


#9
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,832
  • Înscris: 01.11.2005

Quote

Se pare ca "berbecu" a avut dreptate...
Bine. Cum zici tu, sau cum zice "berbecu" . Eu sunt de alta parere. Si stii de ce ? Pentru ca, culmea, inainte de al doilea catalizator exista o sonda lambda. Ia ghici pentru ce e aia ? Ca sa echilibreze cat mai precis amestecul de combustibil pentru noxe mai putine...adica se face catalizarea in 2 trepte. Sau nu ai auzit de asa ceva ? Adica dupa prima analiza a sondei lambda, gazele sunt trecute prin primul catalizator si apoi analizate din nou de a doua sonda lambda si apoi trecute iar prin catalizator. Al doilea catalizator defapt catalizeaza alte gaze decat primul. Parca are sens nu ?
Ia arunca o privire aici
Daca era doar catalizator pentru "cold start" atunci ii durea la basca si nu mai punea a doua sonda lambda.Doar ca nu exista catalizator pentru cold start. Exista intr-adevar catalizatoare incalzite electric special pentru "cold start" dar oricum functioneaza tot la temperaturi inalte.
Cele care au 3 trepte sunt pe masinile mai noi iar al 3-lea catalizator se numeste "filtru de particule" care defapt este un injector. La unele masini se injecteaza motorina, la altele un lichid special.
Eu pana acum nu am auzit sa existe catalizator care sa functioneze la temperaturi joase pentru ca reactiile intre gaze si catalizator au loc doar la temperaturi inalte. Tocmai de asta mereu cand faci ITP=ul si verifica gazele masina este accelerata si e musai necesar sa fie la o temperatura optima.
Ai sa intrebi de ce accelerata ? Simplu: pentru ca daca o lasi la relantiu, intra EGR-ul si atunci ai gaze mai mari pe evacuare. EGR-ul se inchide dupa o anumita turatie. Plus ca la ITP se verifica gazele emise la turatia de lucrul in mers...adica nu vei merge cu 700 rpm, ci cu 2500-3000rpm. Intelegi.


Iar textul pus de tine acolo e doar datul cu presupusul cum si zice @RobMason - This is what I have read before ( adica una e sa stii si alta e sa citesti si tu ce a zici Gigi care a auzit de la Costel ).

Scoaterea lor ajuta doar la o performanta mai buna...atat. Nu si la noxe.

Acum poti sa ii explici si "berbecului"

Edited by tehnics, 04 October 2016 - 18:14.


#10
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Am inteles ca ai dat cu muci in fasole si incerci sa dregi busuiocul acum...
In cazul meu am o sonda upstream ( inainte de cat ) si una down stream dupa cat, pe fiecare bank.
Prima este responsabila cu stft si a doua cu ltft monitorizez trimurile pentru ca o am pe gaz si m-am chinuit mult sa o aduc la acelasi valori pe gaz ca si pe benzin.
Tu nu intelegi ca la mine al doilea catalizator doa oprestul fuluxul la pornire sa ii dea timp la cat principal sa se incalzeasca, dupa ce se incalzese nu mai are ce sa catalizeze al 2 cat. Al 2 cat nu are nici un fel de senzor in el....
1 sonda up stream inainte de cat 5 fire
2 sonda downstream dupa cat 4 fire
3 cat secundar

Iti mai pun odata link-ul, valorie astea sunt obtinute la inspectia tehnica in UK mot-ul.
Cu 2cat si fara 2cat valoriel sunt cam acceleasi pentru ca in uk se face testarea cu motrul cald, deci 2 cat nu mai lucreaza....
http://www.slkworld....cat-delete.html

Si da iara berbecul are dreptate.
Prefer sa inchei discutia aici pentru ca berbecul mi-a demonstrat ca stie ce vorbeste. Cat despre tine in afara de un limbaj colorat nu m-ai ajutat cu nimic.

Attached Files


Edited by i860, 04 October 2016 - 18:34.


#11
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,832
  • Înscris: 01.11.2005

Quote

Am inteles ca ai dat cu muci in fasole si incerci sa dregi busuiocul acum...
Stai linistit ca nu am dat cu mucii in fasole...doar asa crezi tu. Daca ti se pare ca eu nu am reparat motoare la viata ta si daca ti se pare ca nu stiu cum merge un motor, te inseli.

Quote

Tu nu intelegi ca la mine al doilea catalizator doa oprestul fuluxul la pornire sa ii dea timp la cat principal sa se incalzeasca, dupa ce se incalzese nu mai are ce sa catalizeze al 2 cat. Al 2 cat nu are nici un fel de senzor in el....
Un catalizator nu iti opreste fluxul la rece si la cald iti da drumul. Si nici nu catalizeaza la rece..dupa cum te-ai exprimat. Eu ti-am dat un link de referinta ca sa intelegi de ce ai doua cat-uri...adica ai catalizare in doua trepte....nicidecum la cald sau la rece.

Quote

Cu 2cat si fara 2cat valoriel sunt cam acceleasi pentru ca in uk se face testarea cu motrul cald, deci 2 cat nu mai lucreaza....
Peste tot dragutule se face testara cu motorul la cald pentru ca la cald este regimul de lucru in 99% din timpul de functionare al motorului...dar nah, daca esti in UK, ai uitat cum e cu ITP-ul in Romania.

Quote

Prefer sa inchei discutia aici pentru ca berbecul mi-a demonstrat ca stie ce vorbeste. Cat despre tine in afara de un limbaj colorat nu m-ai ajutat cu nimic.
Ok. Mult succes.

#12
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
@tehnics
Uite aici dova ca este cum a zis berbecul, tu fiind in necunostinta de cazua.
Catalozatorele secundare au fost inlaturare anul trecut
http://imgur.com/a/a3aOv

Reultatele la noxe de la MOT ( inspectia anuala aici in uk ), cel din 2016 este cu catalizatoarele secundare pe masina cel de anul asta este fara.
Deci daca te intreaba cineva pentru ce sunt catalizatoarele secundare acum stii ca sa le zici.

Attached Files



Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate