Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Playlist melodii radio - unde?

P0335 senzor arbore cotit - senzo...

Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...
 Receptie Eutelsat 5 West. Este po...

Poti receptiona semnal de la mai ...

Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet
 Monitor/Display wireless?

Pornire greoaie dupa cateva zile ...

De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!
 Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac
 

Prioritate pietoni

- - - - -
  • Please log in to reply
64 replies to this topic

#37
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,258
  • Înscris: 24.01.2008

View PostLORELYAN, on 02 octombrie 2016 - 11:52, said:

1. presupun ca daca ar fi functionat macar 2 neuroni conectati la instinctul de conservare, n-ar fi existat accidente in care sa fie implicati pietoni angajati in traversare !

2. selectia naturala si norocul sunt abureli !

3. Pietonii care sa fie obligati sa se asigure inainte de traversare, indiferent pe unde traverseaza, in urma unei modalitati de informare in masa ar putea fi o solutie !
1. Probabil ar mai fi existat, dar mult mai putine.

2. Parerea ta.

3. Daca nu-i obliga neuronii si instinctul, n-are cum sa-i oblige legea.

#38
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,817
  • Înscris: 07.06.2014
o alta problema care am remarcat-o este inconstienta pietonilor care se angajeaza pe trecere si ies dupa un autobuz sau orice masina mare care face imposibil celor de pe alte benzi sa vada daca este sau nu cineva pe trecere, iar cum din nou intervine neatentia soferilor si viteza cu care circula, ghici care este rezultatul.

am si eu exemple de genul, unde in traversare m-am oprit in mijlocul trecerii, pt ca un alt sofer care se indrepta spre trecere, se uita intr-o parte dupa cai verzi, nici nu l-a interesat ca era la o trecere de pietoni, abia dupa ce a ajuns in dreptul meu a realizat si el ca ceva nu e in regula ca un pieton sa-i stea langa masina in mers si s-a gandit sa franeze, dar unde s-a oprit? la 5m de trecere. mai conteaza ca abia atunci a pus frana? daca eram pe trecere ma lua in plin, asa ca inca o bila neagra pt soferi.

alt exemplu il am de acum 1 luna unde la trecerea de pietoni din parcare unui supermarket fiind, ma uit sa vad cand vin cei din parcarea subterana. asta dupa ce am observat ca din moment ce ies de acolo, se uita la masinile parcate, ori la standul cu mancare care este afara. dar al naibii daca se uita la trecerea care este exact in fata lor, trecere care se afla la intrarea in magazin. intr-o situatie de genul chiar i-am facut semn soferitei ca este trecere acolo pe unde circula ea, iar ea foarte senina "nu stiu la ce te referi, ca nu stiam de trecere". mai al naibii, dar trebuie sa stii de o trecere care este de ani de zile acolo? nu poti sa opresti cand vezi semnalizarea de trecere cu indicatoare si marcaje rutiere?

asa ca probleme sunt de ambele parti. vina este cumva impartita.

#39
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,890
  • Înscris: 29.06.2006

View Posttruet, on 02 octombrie 2016 - 12:11, said:

In plus, cum spune cineva mai sus mai sunt si defectiuni tehnice care se pot manifesta si sa decida contrar vointei soferului de a opri. Si cum Romania e tara SH-urilor la mana a 6-a...

sau mai e si varianta "mort de beat la volan", sau pur si simplu infarct....ce faci, te arunci pe trecere ca "e dreptul tau" ? arunca-te nene, dar ala cu infarct la volan nu va raspunde pt moartea ta, iar ala beat mort depinde fiul cui e, s-au mai vazut cazuri ca s-a luat cu suspendare la 3 mortaciuni, fiecare isi pazeste curu cum vrea, in litera legii sau in legea lui

#40
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,258
  • Înscris: 24.01.2008

View PostLORELYAN, on 02 octombrie 2016 - 12:13, said:


care este asigurarea unui pieton ca o masina vrea si ...poate opri ?
S-a spus pe pagina precedenta.

View Posttruet, on 02 octombrie 2016 - 11:50, said:

Hai sa nu exageram... se intampla destul de rar, si in mare parte din motive obiective...
Daca te arunci brusc pe trecere e clar ca nu o sa opreasca nimeni daca are viteza, pentru ca, ghici ce, chiar daca apesi frana la maxim tot vei avea impact in aceasta situatie.

Eu cand trec strada intai ma asigur standa-dreapta-stanga si daca vad ca vine cineva cu viteza (sau e o coloana mica de 3 masini si apoi liber total) chiar astept sa treaca sau sa manifeste intentie de franare (si sa estimez ca are timp sa franeze complet pana in trecere), ca stiu cum e si sa fii sofer. Si sa nu uit... cand te asiguri e important sa faci contact vizual cu soferul... daca il vezi ca se uita in alta parte nu te arunci pe trecere ca o sa sfarsesti victima, chiar daca esti pe trecere.


#41
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,890
  • Înscris: 29.06.2006

View PostDany_Darke, on 02 octombrie 2016 - 12:25, said:

daca eram pe trecere ma lua in plin, asa ca inca o bila neagra pt soferi.

dany, pai vezi, exact de aia ai scapat, ca ai fost atent, daca mergeai cu capul in telefon, nu mai scriai aici acum, deci trebuie si pietonul sa fie atent, nu te lasi in baza prostului de la volan care se uita dupa niste craci si tate

#42
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006

View Postarab, on 02 octombrie 2016 - 10:36, said:

Codul rutier trebuie predat la scoala in clasele primare, se poate chiar de la gradinita-grupa mare. Peste 15-20 de ani se vor vedea roadele.

Se facea asta inainte de 89. Din clasa I am facut parte din patrula scolara de circulatie. Erau ore saptamanale de educatie rutiera, ieseam la practica la trecerile de pietoni din preajma scolilor cu un fel de paleta STOP cu care "opream" masinile cand vroia sa traverseze cineva.
Si traficul era de 10 ori mai redus, nici nu era nevoie de asemenea atentie sporita ca astazi. Practic am invatat regulile de circulatie din scoala primara.

Astazi nu se respecta regulile nici de pietoni, nici de soferi. Pietonii nu stiu sa se asigure, soferii nu opresc la treceri sau la galben. In Buc. se trece pe rosu foarte lejer.
Diferenta este ca pietonul nu are protectie fizica, de aceea in situatia unui accident pe trecere, se compenseaza prin protectia legii.
Acel articol din lege cu asigurarea este pus pentru atentionarea pietonilor, ca in fapt nu ai cum sa dovedesti ca "nu s-a asigurat".
Obligatia conducatorului auto este sa reduca viteza in preajma trecerilor si sa caste ochii sa opreasca daca trece un OZN. Pt. ca daca loveste pe cineva pe trecere, cade vinovat 100%
Nu exista nici macar un singur caz in care pietonul accidentat pe trecere (nesemaforizata) sa fi fost scos vinovat pentru ca "nu s-a asigurat la angajarea in traversare". Deci art. e de florile marului in lege

Lipsa educatiei => soferii nu au respect fata de pietoni. Atat la treceri cat si la parcat pe trotuare, incomodat etc. In ochii soferului (prin fenomenul de parvenire), pietonul este inferior. Deci soferul opreste la trecere numai fortat de lege, nu de respect, foarte multi soferi sunt deranjati de trecerile de pietoni, ca ii incurca, ca tre sa franeze, consum, d-astea.

Edited by Flat, 02 October 2016 - 12:40.


#43
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,817
  • Înscris: 07.06.2014

View Postxcit, on 02 octombrie 2016 - 12:36, said:


dany, pai vezi, exact de aia ai scapat, ca ai fost atent, daca mergeai cu capul in telefon, nu mai scriai aici acum, deci trebuie si pietonul sa fie atent, nu te lasi in baza prostului de la volan care se uita dupa niste craci si tate

pai cu asta incepusem postarea, cu "inconstienta pietonilor", apoi am continuat cu inconstienta soferilor. insa era vb de exact acelasi caz, unde unii nu se uita dupa ce ies din spatele unui autobuz, iar altii nu se uita pe unde circula, iar combinarea celor 2 factori si nu numai, este fatal de multe ori.

"nu te lasi in baza prostului de la volan care se uita dupa niste craci si tate" - pai nu stiu cum sa tratez situatia, ca se uita dupa ale alteia ca ar fi fost mai misto, ori ca nu apucase sa se uite la ale mele si poate asa ar fi oprit la timp?

#44
sanderoalex

sanderoalex

    Nefumător înrăit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,653
  • Înscris: 26.03.2009
nu stiu voi cum sunteti,da' eu sunt si sofer si pieton.si  f des prin germania,biciclist. in romania am observat o mare inclestare
intre pietoni,biciclisti,motociclisti si  automobilisti. si de multe ori am observat o schimbare de atitudine cand soferul devine
pieton sau alte combinatii de 4 luate cate 2. bine-nteles ca sunt o groaza de pietoni care se arunca pe trecere,dar ghinion,
legea te scoate vinovat pe tine ca sofer.aceeeasi lege care iti impune ca la trecerile de pietoni si la intrarea in intersectii
sa  reduci viteza.multi soferi din romania considera ca biciclistii trebuie sa se dea la o parte, sa faca loc masinii care n-are prioritate.
e un amalgam complex de factori care duc la producerea accidentelor.

#45
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,817
  • Înscris: 07.06.2014
pai asta e, ca soferii au pretentia sa fie respectati ca pietoni, desi ei nu respecta alti pietoni. exceptie fac cei ce sunt prea umflati de prea mult sine, cand smecheria atarna odata cu lanturile si bratarile groase, se dau jos din masina in mijlocul drumului, altii trebuie sa-i ocoleasca, iar cand traverseaza, merg asa "greu", probabil din cauza "ferului" care trebuie sa-l care si pt care evident ca trebuie respectat cand traverseaza ca sa vb cu o pitipoanca siliconata de pe trotuar.

unii soferi se supara cand ii opreste politia ca ar fi trecut pe rosu, ori ca nu au acordat prioritate la trecere, ori ca avea viteza, etc. ataca politia ca sta la panda, dar ma intreb, cum pot fi educati acesti indivizi daca nu sta politia sa-i salte cand incalca legea? dar nu, nu vreau o polemica pe aspectul politiei. nu despre asta e topicul. am adus in discutie doar ca idee la ce se refera lore cu metodele de educare a soferilor si pietonilor.

#46
HaterNr2

HaterNr2

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 472
  • Înscris: 25.08.2016
Deci in oras e prapad, deci astia traverseaza fara sa se uite frate. Zic ca e trecere de pietoni si au prioritate, si apai zici de ce-i calca soferi Posted Image

#47
craciuncostel

craciuncostel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,108
  • Înscris: 03.04.2005
Este clar citind topicul de ce avem atâția demenți pe șosele. Toți cred că dacă vin tare pietonul se inhibă și nu mai trece, pietonul trebuie să treacă când nu vine nimic de la cel puţin 1 km ca să apuce săracul să treacă iar șoferul are dreptul, este șoseaua lui, nu-I așa? Poate pietonul să se asigure mult şi bine dacă vii tu, sinucigaşul cu 200 la oră şi prinzi baba pe la jumătatea drumului ...
Câţi dintre voi şoferilor mai ştiţi că sunteţi obligaţi să circulaţi cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h in localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare?

Nu aveţi nicio scuză dragi şoferi. Voi vă daţi pe şoselele patriei într-un mastodont de minim o tonă şi trebuie să beliţi ochii cât cepele la orice creatură ce vă stă în cale. Nici legea, nici Dumnezeu nu vă dă dreptul de a merge ca nebunii şi în primul şi primul rând voi trebuie să aveţi grijă pentru că voi sunteţi cei ce pot ucide o fiinţă nevinovată. Viaţa are prioritate!

#48
sorin61

sorin61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 05.01.2004
Bag seama ca toti cei care scriu aici neglijeaza faptul ca majoritatea accidentelor NU au loc pe trecerile de pietoni, ci in locuri unde nu sunt treceri de pietoni. Asa ca cei doi neuroni chiar ar trebui sa dea mana cu mana si sa lucreze...

#49
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

View Postsorin61, on 02 octombrie 2016 - 10:17, said:

O statistica data publicitatii recent de societatile de asigurari si de politia romana arata ca din accidentele suferite de pietoni doar 15% (!!!) se datoreaza soferilor.
Restul de 85% sunt numai din vina pietonilor. Mai e ceva de spus?

Care "statistica"? Care "publicatie"? Si da, mai e ceva de spus: Viata are prioritate. Si daca asta depinde in cea mai mare masura de sofer, e clar ca raspunderea cea mai mare o are soferul.

#50
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
fix articolul acesta cu pietonii l-am scris pe un thread cu ceva timp in urma si am fost combatut "gramatical", conform limbii romane articolul spune ca pietonul nu trebuie sa se asigure "prin locurile special amenajate" Posted Image Posted Image

#51
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,800
  • Înscris: 26.02.2010

View PostRedDev, on 02 octombrie 2016 - 11:35, said:

Exact de asta Romania e o tara de kkt. Oriunde am fost in vest, toti opreau la trecerea de pietoni si ma lasau sa trec.

Confirm, la Viena soferii opreau oriunde si te lasa sa traversezi strada, in schimb la Praga erau in stare sa dea peste tine si pe trecere daca nu treceai repede. O astfel de campanie ar trebui derulata la tvr 1 si in scoli, in cadrul orelor de dirigentie si de dezvoltare personala la cei mici. Vine politaiul la deschidere scolii, spune cateva cuvinte, intra pe o ureche si iese pe alta. In calitate de pieton, pana sa iau permisul, in cele mai multe cazuri procedam ca ceilalti, fiind pe trecere fara asigurare temeinica, mai degraba prin locuri nepermise. In schimb acu ma asigur de cateva ori, deoarece soferul poate nu este atent la trafic sau trecerea este mascata de un pom sau de masinile parcate in apropiere. Mai este si o alta categorie, care desi te vede ca stai pe trecere, nu da semne sa incetineasca, nici unul, nici altul si apoi astepti sa treci pana trece coloana de masini sa nu te pui in pericol, caci mortul de groapa nu se mai intoarce.

Edited by aris86, 02 October 2016 - 13:58.


#52
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,497
  • Înscris: 15.06.2004
La Paris de cativa ani in centru pietonii nu trebuie decat sa ridice o mana sus si pot traversa pe oriunde doresc.
Soferii au obligatia sa opreasca.

Dar in general in vest si eu am observat ca de multe ori soferii opreau si te lasau sa treci chiar daca in mod normal nu aveai dreptul sa treci pe-acolo, ba chiar daca nu ti-ai manifestat intentia sa treci.
Sunt mult mai calmi si rabdatori in trafic fata de nebunia de la noi.

#53
sanderoalex

sanderoalex

    Nefumător înrăit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,653
  • Înscris: 26.03.2009
adevarul e undeva la mijloc. si pietonii,si soferii, trebuie sa respecte legea.respectarea legii se obtine cu amenzi drastice.

PS-acu' ceva timp s-a  facut mare tevatura cu nebuna care a facut circ cand a refuzat sa se legitimeze dupa ce a trecut pe rosu.

#54
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,800
  • Înscris: 26.02.2010
Problema este ca la noi legea se aplica selectiv atat in cadrul pietonilor cat si soferilor. Personal acu cativa ani am luat amenda ca pieton ca am trecut pe culoarea verde la 50 m de trecere si apoi politistul m-a vazut si a alergat dupa mine sa-mi dea amenda. In aceeasi zi pe Magheru, erau alti doi tipi pe linia de continua din mijlocul bulevardului si a trecut politia pe langa ei. Asa si cu acea baba, a trecut pe rosu si inca foarte multi, dar ia doar o mica parte din buchet. Pentru unii muma, pentru altii ciuma.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate