Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...
 

Elon Musk si Colonizarea Planetei Marte

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
176 replies to this topic

#163
limonfire

limonfire

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 25.09.2019

View Postdoxan, on 04 octombrie 2019 - 23:36, said:

Morti in spatiu ? Trebuie acceptata si treaba asta! Da, vor muri multi pana cand tehnologia va deveni matura & sigura. Si pentru faurirea avionului modern au trebuit sa moara multi pionieri, doar asa se va realiza progresul. Din accidente se va invata.

Da, uite ca nu prea va fi acceptata si treaba asta . La mijloc vor fi familii indurerate care vor cere despagubiri masive  si vor cere dreptate in justitie, investitori nervosi care  se vor retrage,  autoritatile care vor taxa enorm greselile lui SpaceX, opinia publica care va avea increderea scazuta in explorarea spatiala din cauza pericolelor.

Nu uita ca accidentul Challenger a incetinit progresul tehnologic la NASA , americanii au incetat sa mai aiba incredere in navele spatiale, iar guvernul a redus si mai mult cheltuielile.  

Daca nu era  accidentul  Challenger si apoi Columbia , cred ca NASA ar mai fi trimis  un echipaj de astronauti pe Luna  pe la finalul aniilor 80', inclusiv prin anii 90' .  Iar pana acum am fi avut deja un hotel spatial orbital daca navele spatiale ar fi fost eficiente si sigure la transport.

NASA poate sa suporte, politicienii la fel ca sunt schimbati, dar o companie privata care isi apara reputatia si banii cam greu.

Edited by limonfire, 04 October 2019 - 23:59.


#164
doxan

doxan

    Disident politic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,491
  • Înscris: 22.12.2015

View Postlimonfire, on 04 octombrie 2019 - 23:49, said:

Companiile private inca nu au destula putere precum au autoritatile guvernamentale care au la dispozitie legile.
Au mare putere, Boeing are buget mai mare ca al Romaniei si isi foloseste lobbyisti pentru a influenta politicienii americani sa-i puna oprelisti lui Musk. Boeing e una din companiile care au impus cumplitul regres care a urmat dupa Apollo, fiindca au creat un soi de simbioza cu politrucii americani pentru a mentine joburi (aka voturi) in schimbul contractelor guvernamentale grase, dezvoltand tehnologie legacy care nu aducea vreo inovatie in afara de misiuni inutile catre ISS.
Cam vreo 100 de milioane de $ cerea Boeing in ultima faza a erei Shuttle pentru a recupera boostere din mare, cam asta era reutilizarea in viziunea celor de la Boeing si NASA.
Un alt exemplu e ULA ( tot Boeing) care avea pana la Musk monopol asupra misiunilor clasificate, cereau 400 de milioane de $ per lansare, pe cand Musk a oferit contracte incepand de la 60 de milioane de $, deci de 3 ori mai putin.

Edited by doxan, 05 October 2019 - 00:02.


#165
limonfire

limonfire

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 25.09.2019
Cred ca  si  daca nu erau accidentele nucleare la Cernobal  si  Three Mile Island, am fi renuntat demult la petrol  si gaz, iar   navele si rachetele spatiale ar fi functionat pe baza de  reactoare si motoare cu fisiune nucleara.
Iar accidentul  de la Fukushima a fost  cel care a  pus capac la   orice speranta ca energia nucleara era de viitor.

Daca energia nucleara era mai sigura, poate ca ar fi fost trimisi astronauti pe Marte  chiar in zilele noastre.

Acum ca depindem exclusiv de petrolul care e in prag de epuizare din cauza suprapopularii,  colonizarea spatiala va ramane un vis fantezist pentru specia umana.

Edited by limonfire, 05 October 2019 - 00:07.


#166
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,547
  • Înscris: 02.10.2009
Deci problema este cat va mai fi lasat Musk sa faca ce si-a propus.
Sa negi evidenta ca tot ce a promis a realizat pana la urma tine de necunoastere, invidie sau conceptii politice.
Cat priveste condamnarea lui pentru eventualul accident, asta e o copilarie venta fie din ura fie din necunostere a realitatii, legislatiei si istoriei. Dragul vostru Boeing a omorat cateva sute de persoane recent... Dupa A1, Challenger, Columbia si alte accudente la testari, cati au fost trimisi in instanta?
Atata vreme cat nu se poate dovedi caracterul intentionat sau evidenta neglijenta nu ai ce sa faci.
Dar romanu trebuie sa faca orice ca sa traga si pe altii in jos, acolo de unde el nu poate iesi.

Problema nu este insa persoana lui Musk, ca nu face el rachete si auto cu mana lui. E vorba de echipa care a facut-o si experienta capatata de oamenii lui. Daca se inchide pravalia acolo, se va deschide alta, ca la urma urmei si in 2002 SpaceX a pornit cu oameni veniti de la alte companii de profil, pe langa care au crescut altii.

Acum desigur ca asa intreprindere indazneata, asta cu Marte e normal sa creeze dispute iar multi oameni se indoiesc ca ar fi posibila in intervalul de timp mentionat. Tot ce se poate, dar sa stai sa astepti, nefacand nimic, aduce cumva mai aproape calatoria spre Marte? Degeaba zic unul, altul ca va fi prin 2050-2100: daca stai sa astepti, doar creste barba.
Stam si asteptam de juma de secol minunea aia de nava nucleara si avem un zero cat Marte de mare.



#167
doxan

doxan

    Disident politic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,491
  • Înscris: 22.12.2015

View Postlimonfire, on 05 octombrie 2019 - 00:07, said:

Cred ca  si  daca nu erau accidentele nucleare la Cernobal  si  Three Mile Island, am fi renuntat demult la petrol  si gaz, iar   navele si rachetele spatiale ar fi functionat pe baza de  reactoare si motoare cu fisiune nucleara.
Iar accidentul  de la Fukushima a fost  cel care a  pus capac la   orice speranta ca energia nucleara era de viitor.

Daca energia nucleara era mai sigura, poate ca ar fi fost trimisi astronauti pe Marte  chiar in zilele noastre.

Acum ca depindem exclusiv de petrolul care e in prag de epuizare din cauza suprapopularii,  colonizarea spatiala va ramane un vis fantezist pentru specia umana.
Niciodata un motor nuclear nu o sa fie practic spre a fi folosit decat ca booster centaur, din simplul motiv ca nu poate genera accelerare incipienta conparabila cu un motor chimic.
Se va aduce pe orbita un asemenea motor folosind rachete clasice si apoi o sa andocheze cu payload-ul principal. Se va putea ajunge catre Marte in doar 3 saptamani si catre Jupiter in 6 luni.
La inceput o safie folisit pentru sonde automatizate, trebuie sa mai treaca in jur de 15 ani pentru ca un asemenea motor sa devina o realitate, problema o reorezinta tot lipsa finantarii.

Edited by doxan, 05 October 2019 - 11:13.


#168
Infinitty

Infinitty

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,401
  • Înscris: 14.12.2008

View Postlimonfire, on 05 octombrie 2019 - 00:07, said:

Cred ca  si  daca nu erau accidentele nucleare la Cernobal  si  Three Mile Island, am fi renuntat demult la petrol  si gaz, iar   navele si rachetele spatiale ar fi functionat pe baza de  reactoare si motoare cu fisiune nucleara.
Iar accidentul  de la Fukushima a fost  cel care a  pus capac la   orice speranta ca energia nucleara era de viitor.

Daca energia nucleara era mai sigura, poate ca ar fi fost trimisi astronauti pe Marte  chiar in zilele noastre.

Acum ca depindem exclusiv de petrolul care e in prag de epuizare din cauza suprapopularii,  colonizarea spatiala va ramane un vis fantezist pentru specia umana.

Pana una alta exista zone terestre neexplorate si pline de petrol si altele.

GPL, este de asemenea foarte abundent.

Petrolul exploatat ieftin este pe cale de disparitie, dar si tehnologia de exploatare evolueaza puternic.

Inca nu am auzit nimic despre petrolul antarctic, petrolul pragurilor oceanice adevarate continente cufundate.

De asemenea cantitatea uriasa de hidrogen sulfurat lichid de pe fundul Marii Negre.
Doar H2S de la noi ar putea alimenta intreaga planeta cu hidrogen pentru secole intregi.

Cu privire la energia nucleara, toriul este abundent si sigur si nu lasa deseuri, iar in spatiu ar fi o sursa de energie pentru generarea fuziunii nucleare pentru jetul propulsor.

Alternativa sunt navele alimentate solar FTV si motorul cu plasma.

Pana la Marte este suficienta o nava cu energie FTV solara si propulsie plasmo-ionica.

#169
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,547
  • Înscris: 02.10.2009

H2S e un dezastru pentru mediu si sanatatea oamenilor, printre altele responsabil de extintinctie in masa acum multe milioane de ani. O substanta de care se feresc ca de dracu cei din industria petroliera, dar nu prea au ce face, ca e parte a gazului natural si petrolului brut.

Propulsia e doar un element al ecuatiei zborului spre Marte sau aiurea.
Pana una alta asistam la o mica revolutie in domeniu, anume folosirea metanului lichid ca si combustibil, de la inceput.
Asta cu viteza mare la drum: cu cat e mai mare cu atat trebuie franat mai mult ca sa se intre pe orbita lui Marte. Trebuie totul gandit in 2x. cand e vorba de combustibil.

#170
LORELYAN

LORELYAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,704
  • Înscris: 15.08.2006

View PostBursul, on 29 septembrie 2016 - 10:30, said:

.... baiat fain si de treaba.

Si totusi de ce Marte si nu Luna?....

Simplu !
Astia trag de toate sforile sacului in care se afla mata !
Basmul merge mai departe !

Exista si vor exista useri creduli, croiti pe acest calapod !

Edited by LORELYAN, 05 October 2019 - 20:24.


#171
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,547
  • Înscris: 02.10.2009
Asa e, mergem mai departe, doar imbecilii stau pe loc.
Unii s-au dus la Cluj zilele astea...:D


#172
LORELYAN

LORELYAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,704
  • Înscris: 15.08.2006

View PostRosebud09, on 05 octombrie 2019 - 21:03, said:

Asa e, mergem mai departe, doar imbecilii stau pe loc.
Unii s-au dus la Cluj zilele astea...Posted Image

De ce-i numesti imbecili pe cei care stau pe loc dar s-au dus la Cluj zilele astea ?
Pentru ca n-au fost si nici nu se pot duce pe luna sau pe marte ?

Edited by LORELYAN, 05 October 2019 - 23:06.


#173
vj_Heaven

vj_Heaven

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,047
  • Înscris: 19.07.2005
Pentru ca sunt zeci de experimente prin care poti afla daca pamantul e plat sau nu?

#174
LORELYAN

LORELYAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,704
  • Înscris: 15.08.2006

View Postvj_Heaven, on 05 octombrie 2019 - 23:30, said:

Pentru ca sunt zeci de experimente prin care poti afla daca pamantul e plat sau nu?

Ai amestecat borcanele si esti partas la o jignire in masa a unor oemeni nevinovati !
Care oameni, decat din povesti cu iz "stiintific" afla depre colonizari ale altor planete, dar nu-s deranjati de acest derapaj mintal si pot merge linistiti la Cluj !
Oricat timp le-ar lua sa ajunga pana la Cluj, tot n-ar putea avea loc, intre timp, vreun experiment prin care se poate afla daca poate merge in afara pamantului pana la marte !
Daramite colonizare !

E tare dubios pana spre imposibil de acceptat drumul ala spre luna, ce sa mai vorbim de marte, ce sa mai vorbim de colonizare, sa le lasam pentru desenele animate cu ajutorul carora pasim pe taramul imaginatiei !

Edited by LORELYAN, 06 October 2019 - 12:42.


#175
Infinitty

Infinitty

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,401
  • Înscris: 14.12.2008

View PostRosebud09, on 05 octombrie 2019 - 18:37, said:

H2S e un dezastru pentru mediu si sanatatea oamenilor, printre altele responsabil de extintinctie in masa acum multe milioane de ani. O substanta de care se feresc ca de dracu cei din industria petroliera, dar nu prea au ce face, ca e parte a gazului natural si petrolului brut.

Propulsia e doar un element al ecuatiei zborului spre Marte sau aiurea.
Pana una alta asistam la o mica revolutie in domeniu, anume folosirea metanului lichid ca si combustibil, de la inceput.
Asta cu viteza mare la drum: cu cat e mai mare cu atat trebuie franat mai mult ca sa se intre pe orbita lui Marte. Trebuie totul gandit in 2x. cand e vorba de combustibil.

Lasa ca nu ne-am nascut ieri!

Da, metanul este o revolutie in domeniu, la fel cum este pulberea de cauciuc pentru navele SpaceShipOne.

De fapt toate aceste genii sunt genii deoarece nu sunt angrenati in sistemul stiintific corupt, unde ca in multe alte domenii se spala bani la greu si se traseaza linii stricte care trebuie urmate, nepotisme, ...

#176
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,547
  • Înscris: 02.10.2009
Dupa cum visezi la mii de ani lumina in fiecare subiect as zice ca da, ieri.
Cauciucul se foloseste de zeci de ani, dar n-ai stiut tu. Rachetistii amatori cumpara de la magazin/ net motoare hibride, uneori capabile de zbor in spatiu.
E drept ca nu s-au pus motoare hibide pe vehicule cu oameni la bord pana la SpaceShip One, dar acolo e vorba de zbor scurt, suborbital.
Pentru rachete mari, spatiale nu prea s-au facut cercetari, sunt probleme de alimentare, ca nu mai e suficienta presiunea din rezervorul cu oxidant lichid, trebuie turbopompa si aia trebuie alimentara cu ceva, separat, altfel dam de blow back si gata, kaput.
Dar astea nu sunt pentru cei cu capul in nori, poti trece peste ce am scris.
Acum n-ar fi exclus ca unul din oamenii lui Musk sa viseze la randul lui la vreun hibrid si sa-l puna pe boss sa dea banu, dar prin natura principiului eficienta este redusa semnificativ pentru ca nu se poate asigura amestec perfect si constant intre carburant si comburant. Sunt si alte probleme legate de instabilitatea arderii, a pornirii si arderii peretilor spre capatul de iesire al motorului.
Cu toate astea, posibil ca sa se gaseasca ceva solutii dar cel putin in cazul SpaceX nu se prevede nimic acum.

#177
VePeNe

VePeNe

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 58
  • Înscris: 04.02.2020
Pe zi ce trece, sansele ca Musk sa trimita un echipaj de astronauti pe Marte sunt tot mai scazute. Misiunea era programata pentru 2024 si nici macar n-au pregatit si n-au testat capsula Red Dragon sau sa trimita o racheta heavy falcon  ori ceva rover pe Marte.

Pana la urma, am impresia ca tot NASA va face marele pas.
Dar pentru asta e nevoie de un nou razboi rece, de o noua cursa a inarmarilor dintre NATO si Rusia/China.
Noile tehnologii spatiale trebuie sa aiba si un scop militar - nave spatiale, rachete mai rapide si mai distructive,  lansatoare de rachete orbitale.
Ca SUA sa-si miste fundul ar insemna ca China sau Rusia sa construiasca exact ce visa Reagan -  o statie orbitala defensiva care sa lanseze rachete din spatiu pe Pamant, si sa ajungem din nou la  teama de  Distrugere reciprocă asigurată.

Poate pe la finalul acestui secol, undeva prin 2070-2090 e posibil sa fie trimisi astronauti intr-o misiune temporara dus-intors pe Marte.
O sa fie o misiune si un efort multi-international   la care vor coopera NASA (SUA),  ESA (UE),  ASA (Australia), JAXA (Japonia), KARI (Coreea de Sud), UKSA (Regatul Unit), ISRO (India),  ISA (Israel) si USSF (fortele spatiale americane)  pentru a devansa  programele spatialo-militare ale CNSA si Rocosmos.
Pana la trimiterea unui echipaj uman trebuie trimisi roboti constructori care sa construiasca baze subterane sau domuri  de roca martiana si cu gheata care sa serveasca drept adapost si care apoi sa construiasca un mini-reactor nuclear.

O misiune in care sa trimita pe Marte un echipaj alcatuit din trei astronauti americani, o femeie care sa faca primul pas pe Marte, un astronaut afro-american, un astronaut de origine sud-americana,   un soldat USSF inarmat,  doi astronauti  de la ESA - unul german si unul francez, un astronaut australian, un astronaut japonez, un astronaut sud-coreean, un astronaut englez, un astronaut indian si un astronaut israelian.
Si sa fie de diferite specializari: biologi, astrofizicieni, ingineri, electricieni, piloti,  medici,  chiar si profesori.
O calatorie dus-intors de 2-3 ani in care singurul scop e sa puna piciorul pe Marte, sa infinga steagul "Planetei Pamant" si sa faca poze si filme, dupa aia sa plece.
Mai departe vor trece secole sau milenii de colonizare martiana.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate