Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Combinatie de conturi pentru tran...

Adaptor semnal hi to low

Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...
 Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 

Sfat masina SH 12-13k eur

- - - - -
  • Please log in to reply
105 replies to this topic

#37
alliNdanuTz

alliNdanuTz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,804
  • Înscris: 12.06.2010
Ai pus acele 3-4 poze de zici ca ai comparat nu stiu ce bolid cu nu stiu ce troaca. Nu arata cu nimic mai bine mb-ul ala fata de celelalte, poate doar ca are interior deschis la culoare, dar a doua poza cu mb nu are nimic special fata de mazda/ Ford.
Sunt de acord cu colegul de mai sus, ornamentele de lemn arata naspa, dar aici tine de gusturi asa ca nu discutam. Si in legatura cu felul in care o conduci sunt de acord, am mers cu E-Class w212 din 2011, pot sa zic ca m-am plictisit ingrozitor, e confortabila si atat, nu ai pic de feeling la masina aia.

#38
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Inteleg si sunt de acord, Focus-ul 2 era destul de distractiv pe viraje si etc., dar gata, si-a trait traiu', si-a mancat malaiu' , oricum ii vine randul. 3-ul l-am probat, e mult mai antifonat si asistat ca directie, mai similar cu Golf-ul decat cu 2-ul. Ideea e ca eu cel putin o data pe luna ma astern la un drum de aprox 800-1000 km. Asta caut de la o masina, sa fie confortabila si neimersiva, nu am nevoie sa aud masinile de afara, sa ma iau la intrecere pe curbe cu BMW-uri, sa fac liniute intre semafoare, nu de la masina asta cel putin. Am nevoie de o masina in care sa stiu ca ma dau jos dupa km astia si nu imi vajaie capul, cu scaune comode, cu suspensie comoda, cu antifonare buna si directie usoara, da, o masina plictisitoare, dar fiecare cu nevoile lui. Focus-ul a fost o masina buna cat m-am servit de ea, atata era bugetul de atunci si si-a facut treaba bine pt el, ocazie cu care mi-am mai rafinat si eu gusturile si am aflat mai bine de ce am nevoie de la o masina.

Da, imi place sa conduc sportiv, dar cand am 800 de km in fata prefer sa merg cu o sufragerie de A6 / E classe /  Seria 5 / Accord / naiba stie mai ce, sa ma ia baietii pe curbe si eu sa stau linstit ascultand un blues si mergand relaxat la pilot automat. E o concluzie la care am ajuns mai mult de nevoie, fiind nevoit sa fac drumurile astea f lungi dintr-un tur. Daca imi luam masina de iesit in weekend pe Transfagarasan/Valea Prahovei, probabil ma uitam la noul Focus. Fiecare cu profilul si nevoile lui..

Chiar m-am amintit ca am mers o data cu un A6 si era foarte comod si el si splendid pe dinauntru, desi arata un pic ca sapunul de afara, dar TFSI-urile timpurii.. meh + ca nu stiu ce automate au, stiu ca aveau un tip de CVT

Apropo de poze, ma crezi ca mie Mondeo-ul lui taicamiu:

[ http://www.motorstown.com/images/ford-mondeo-2.0-i-16v-02.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

mi se pare ca arata mai bine si mai stilat pe dinauntru si are materiale mai bune si plastice mai fine si bord si capitonaj usi mai moale decat ultimul (pe pipaite! ) ? ( am gasit cu volanul pe dos, dar doar de impresie):
si-s 20 de ani intre ele.. deh.. progres si, desigur, gusturile fiecaruia

[ http://resources.carsguide.com.au/styles/cg_hero_large/s3/ford-mondeo-trend-sedan-2015-(1).jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Mihai_mb, 24 September 2016 - 18:24.


#39
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
Referitor la impozit pe hibride, acesta se reduce cu minim 50%, conform HCL, dar in mai toata tara este redus la 5%, pt toate orasele mari stiu ca asa este.
Referitor la baterii la Lexus, am auzit de doar 1-2 cazuri de picat bateriile, dupa ce au iesit din garantie (10 ani) iar Toyota le-a rascumparat pt a vedea de ce si cum si a inlocuit gratuit. Vorbim aici de lexus si nu prius. Dar chiar si asa bateriile rezista foarte bine, plus se pot inlocui elementii relativ usor si la costuri reduse. Sunt si la noi in tara service-uri care se ocupa cu asa ceva.
Eu totusi nu as exclude Lexus-ul, as merge sa vad unul, ai parte de o masina fiabila, consum asemanator extraurban cu MB, foarte comfortabil, consum mic urban (sub 9-10%), scaune foarte comfortabile. Doar cu portbagajul trebuie sa vezi daca iti ajunge.(e cat ai la focus acuma daca e hatchback)
Plus la hybride nu ai taxa de mediu de achitat.


Referitor la transmisia 7g tronic de pe MB. Mers cu ea pe un GLK 320CDI, foarte comoda si nu simti schimbarile la mers linistit, rezonabila la kickdown, dar foarte lenta la schimbarile manuale, in special la retrogradari. Obisnuit cu multitronicul de pe audi, unde schimbarile pe manual is foarte rapide, aici era un delay de aproape o secunda. De vreo cateva ori am crezut ca nu a luat comanda si mai dadeam inca odata sa retrogradeze si ma trezeam cu 2 trepte in loc de 1. Dupa ce am vazut ca nu merge cum vreau, m-am lecuit si am lasat-o in D si gata.
In opinia mea e o cutie confortabila, fiabila, dar sa nu vrei sportivitate la ea. O pui in D si uiti. Am mers cu BMW cu automata, schimba mai repede dar imi si dadea cate un sut de fiecare data cand schimba. Aceasi generatie 2009-2010 pe x5.

#40
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Suna in teorie bine Lexus-ul si e frumusel si batos si prietenos cu ursii polari, dar am gasit un anunt de vanzare de anul trecut, un google va ajuta ca sa nu dau link-ul direct:

"Este vorba de un Lexus GS450h Hybrid. Sunt al doilea proprietar ( o am de doi ani ), masina a fost cumparata din Germania la 0Km, iar absoult toate reviziile sunt facute si inregistrate in sistem la Lexus Romania ( asta pe langa cartea service ).
Este masina mea personala, nu sunt samsar si nu asta este obiectul meu de activitate, asa ca cer si ofer transparenta totala.
La masina am schimbat anul trecut bateria hibrid ( am factura - cost 5000 euro )iar invertorul a fost schimbat in 2013, asa ca orice sansa sa se defecteze ceva la electrica/electronica iese din discutie."

Iar de pe honestjohn:
hybrid inverter failure of a 2005 car at 113k miles (out of drivetrain warranty). Cost of repair £3,700.  Posted Image

Probabil nu pica des, da si cand pica apai te tii cu mainile de cap, daca pui si manopera cu banii astia dau Focusul, astea-s costuri de reparat E-Classe daca l-ai oprit in pom pe DN, ca n-are ce sa pice de pe el ( vorbesc de motorul de 1.8 fara airmatic sau alte optiuni SF) sa coste atata.. da, ai 350 de cai sub fund, dar si motorul ala de 3.5 l inghite ulei cu nemiluita la o revizie, iar suspensia aia sport nu-i din titaniu.. insa dupa cum banuiam, partea electrica e calcaiul lui Ahile.
Judecand la rece, m-as intinde mai mult decat mi-e plapuma, morcovul de o reparatie de 5000 de euro pt invertor si de o baterie hibrida de aceeasi valoare e cam gros, arata mult prea urat sumele alea comparativ cu valoarea de piata curenta a masinii.

View Postt-balt, on 25 septembrie 2016 - 10:06, said:

Referitor la transmisia 7g tronic de pe MB.

Referitor la transmisie, din perioada aia E-ul vizat de mine vine cu 5G-Tronic, nu cu 7 pe motoarele mai mici ( sub 240) dar si pe AMG 550 (nu ducea cuplul 7G-tronicul Posted Image ) . In alta ordine de idei, nu am cu ce s-o compar decat cu creanga dreapta si cracul stang, asa ca probabil nu ma va dezamagi ca doar n-or fi facut-o astia anume sa te enerveze Posted Image .. chit ca are ceva anisori pe piata

Edited by Mihai_mb, 25 September 2016 - 21:03.


#41
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,088
  • Înscris: 09.01.2007
Pacat de oferta asta, la bugetul tau:

http://civic4d.hondatrading.ro/

#42
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
As simti lipsa a multe optionale pe LS, vin de la Focus Ghia, nu tu pilot, nu tu bluetooth, e totusi o mașină din 2016. Iar ES cu automata se duce in aproape 17000. La banii astia intră si Focus nou in cursa, mult mai bine antifonat si cu suspensie independenta spate, Ford ofera discount mare fata de pretul de lista, cam 25-30%.  Dar tot pe SH o sa merg cel mai probabil. M-ar omori incet s-o tin 8-10 ani ca sa isi merite banii cu devalorizarea initiala uriasa. Fordul abia face 3 la mine in primavara.

Edited by Mihai_mb, 27 September 2016 - 10:35.


#43
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,088
  • Înscris: 09.01.2007
ES AT a fost 15300 mai in vara :)

#44
partyman

partyman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,026
  • Înscris: 17.10.2004
http://autovit.ro/an...1&id_at=4458835

#45
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Stii ce am observat la Accorduri de nu-mi place, ca l-am luat in considerare (bine, la asta lipsesc mai multe: e manual, nu are încălzire in scaune - important pt sotie etc) ?: cred ca o masina de dimensiunea asta trebuie sa aiba musai si niște guri de ventilație pt pasagerii in spate macar pe tunelul central daca nu si in stalpi. E o diferenta mare de confort sa poti sa tii AC spre exemplu pe 2 pt o temperatura egalizata fata/ spate in loc de un 3 deranjant si cu diferenta de temperatură (dau un ex aleatoriu cu treptele). La fel si la Mazda 6. Daca eu / pasagerii mei simtim problema asta acut in Focus, la o masina de gabarit mai mare.. vad ca la ultima Mazda 6 s-au invatat minte si au pus.

Edited by Mihai_mb, 29 September 2016 - 08:50.


#46
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
uite aici o oferta interesanta daca iti place:
http://autovit.ro/an...html#6d3cc0022b

#47
dantt

dantt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,140
  • Înscris: 10.06.2008
Salut Mihai,ti-ai luat W211 pana la urma?Vad ca una lume recomanda Civic sedan facut in Turcia.A mers cineva cu masina aia?Eu am facut test drive si concluzia este cat se poate de negativa.In afara de motor,cutie si suspensie independenta spate masina e o pacaleala,sincer.Plastic de proasta calitate,pozitie la volan aiurea,frane asa si asa,insa,de departe aspectul care m-a deranjat cel mai mult,antifonarea care nu prea exista.In regim de autostrada cu cutie manuala nu prea poti sa duci o conversatie ca lumea fara sa ridici tonul.De mult n-am mai vazut o calitate atat de slaba la aspectul asta.Civic-ul anterior parca era mai ok la capitolul asta.O spune unul care are Accord din 2009 si alte doua Jazz-uri.Revenind,ma bate gandul pe langa Accord sa iau si eu un W211,(sincer comparatiile care le-au facut colegii nu sunt deloc juste,adica nu poti compara o compacta cu clasa medie niciodata)sa il folosesc pentru naveta Pitesti -Bucuresti,in jur de 20k km/an.Vroiam sa te intreb daca ai achizitionat asa masina,cum se comporta in oras dpdv manevrabilitate?Eu vreau un E 220 CDI.Multumesc anticipat.

#48
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Salut, nu am achizitionat inca. Abia prin decembrie am reusit sa vand Focus-ul si au urmat sarbatorile. Oricum, cred ca o sa revin si cu un jurnal de bord cand o fac. Am asteptat si sa se definitiveze situatia cu taxa, acum astept vreme ceva mai buna, cred ca prin martie ma duc. Plus ca am observat ca merge cam slabut piata, lumea nu se grabeste sa vanda in perioada asta, sunt putintele masini la vanzare, chiar si in Germania.
Am colindat reprezentante, m-am urcat si in Honda, si in Ford, ma gandesc sa le fac o vizita si celor de la Mazda, dupa negocieri intense am primit oferte convingatoare la prima vedere, care bat spre 15-16k EUR pt masini bine dotate si am ajuns la niste concluzii foarte similare cu privire la ergonomie si materiale cu ale tale ( inafara de cele de comportament rutier, fata de care nu pot sa ma pronunt, dar sunt sigur ca au motoare ok).

Pe scurt:

In Honda, simteam ca dau cu fundul de pamant, pozitie foarte joasa, dar mai comoda (doar ca pozitie anatomica, nu ca sustinere a scaunelor) ca in Ford, scaune mai proaste ( genul pe care le deseneaza un copil de clasa a 5-a cand il pui sa mazgaleasca un scaun, la modul _| , fara sustinere laterala, suport lombar etc.), plastic trist, volan cam mic pentru gustul meu si un turometru bleu-Sega de-a dreptul deprimant.
Per total, se simte ca e la sfarsit de generatie, e destul de depasita ca design, asa cum patesc majoritatea modelelor desenate a.i. sa se incadreze doar intr-o tendinta a momentului; totodata, nu prea mi-a dat impresia de soliditate: tabla subtire, panouri de sticla subtiri, de unde, ma gandesc, si antifonarea precara.
Ma sperie asamblarea in Turcia, dar cred ca e valabila si pt Ford, doar Mazda e in Mexic din cate am inteles ( si cateva in Japonia, dar ma gandesc ca echiparea de top).

Ford 1.5 ecoboost: pe dinafara e simpatic cu botul ala suparat si chiar i-as fi dat o sansa. M-am urcat la volan, cat de cat ok, desi stateam cu bordul in brate ( patrunde mult prea spre interior), mi-am gasit destul de repede o pozitie comoda si mi-a placut ca schimbatorul e f inalt si e ergonomic de folosit cu antebratul sprijinit de cotiera ( ceea ce la generatia anterioara nu se prea putea). Senzatia de jucarie chinezeasca in schimb predomina si nu ma refer doar la luminite, schema de culori, turometru si vitezometru SF ci si la materiale ( inclusiv tapiterie). Per total, mi s-a parut un pas inapoi fata de generatia anterioara din punctele astea de vedere, ma simteam in el ca in sa zicem.. Logan 3, nu Ford Focus 3. Musamaua moale de pe volan nu avea totodata nici o legatura cu pielea lucioasa si rezistenta de pe generatia a 2-a. Am remarcat totusi ca o surpriza placuta ca odata ce inchizi usile se face liniste totala in interior, multa lume o lauda pt insonorizare.
Eram aproape convins sa-i dau o sansa si sa fac o tura cu el pana m-am urcat in spate... nu pot sta acolo mai mult de o tura in oras. Pur si simplu nu incap. Cu scaunul in fata reglat pentru mine, imi era imposibil sa stau, deformam scaunul din fata cu genunchii ( si nu sunt baschetbalist, am 1.84), in spatele copilotului stateam "fix", fara posibilitatea sa intind nici macar cativa cm in fata sau in spate picioarele, ceea ce pentru un drum mai lung ar fi chinuitor. 3 oameni nu au nici o sansa in spate, poate doar tranchilizati si carati in pozitie fixa. Merg des cu pasageri, deci in momentul ala am zis pas.

Am urcat si intr-un Mondeo, tot plasticos mi se pare, dar in sfarsit pare ca are spatiu suficient. Totusi, n-am de gand sa dau peste 20k Eur pe o masina, nu mi se pare ca merita, am lucruri mai bune de facut cu banii. Eu cred ca au inghesuit special Focus-ul la interior, avand in vedere ca in exterior e mai mare ca generatia anterioara, pentru ca sa nu bifeze prea multe nevoi si sa nu ia din vanzarile Mondeo/Kuga/C-max. Pe ultimele doua nu pot sa mi le justific ca achizitie pentru 2-3 drumuri proaste pe care le abordez pe an. Am urcat si cu Focus la cabana Muntele Rosu ( de unde incepe traseul pe Ciucas) inainte sa asfalteze, dupa ce plouase, fara nici o problema, depinde cum ataci sleaurile, ce cauciucuri ai si cum stii sa controlezi masina ( viraj stanga-dreapta succesiv pt aderenta, putin avant si o trasa foarte bine calculata si n-ai problema) - masinile de genul crossover le vad ca o fita nejustificata daca nu stai intr-un loc greu accesibil si chiar si atunci ai optiuni mai bune ( Duster, Patrol, Vitara).

Mai ramane Mazda 3 de bifat, poate ajung si pe la ei sa revin cu impresii la cald.
Deocamdata nu m-a convins nimic ca alegerea mea initiala nu e si cea corecta pt nevoile mele.

L.E.:
Am apucat sa conduc si un W211 1.8 kompressor prin Bucuresti, nu l-am invartit mult, concluzii despre manevrabilitate si nu numai:
-Varianta de echipare Avantgarde mi se pare prea joasa pt Romania ca garda la sol. Clasic si Elegance sunt mult mai ok, cu suspensii mai inalte/moi
-Spatiu poate chiar mai mult decat necesar, foarte bine insonorizat, interior placut, luxos, bord si usi cu material moale.
-Servo fff moale, cu putin feedback, similar cu VW, cred ca l-ar putea conduce si sotia mea cu usurinta din pct asta de vedere - per total am remarcat foarte multe femei conducand modelul prin oras, observ ca e preferat ca "masina sotiei", cred ca si pt impresia de soliditate.
-Senzori de parcare disponibili aproape pe fiecare model ( cred ca doar pe Clasic nu erau standard, dar majoritatea au montat), deci e ok si aici.
-Cutie automata placuta, dar parca putin ezitanta ( cred ca aici intervine intretinerea "de Romania", era o masina plimbata exclusiv pe aici, trecuta de 110k km, eu as schimba uleiul la CV la maxim 50k km).
-Vizibilitatea inapoi este putin redusa, oglinzile fiind destul de mici pt o aerodinamica sporita. Totodata, masina avea folii pe geamurile spate ( nu sunt adeptul, mie mi se par deranjante astfel de artificii).

Per total, nu mi-a dat impresia ca ar fi mult mai greu de acomodat prin oras ca orice alta masina de clasa medie/mare, ba din contra, servo usor ii da o manevrabilitate chiar sporita, se vede ca a fost gandita si pt taximetristi, care petrec mult timp in traficul urban. Avand in vedere ca am loc de parcare la bloc si la serviciu ( desi nu o sa merg uzual cu ea pe traseul asta), nu vad probleme ca manevrabilitate citadina, desi e clar ca in elementul ei se desfasoara cel mai bine extraurban, unde am si de gand sa o folosesc 90% din timp.

Edited by Mihai_mb, 08 February 2017 - 16:00.


#49
dantt

dantt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,140
  • Înscris: 10.06.2008
Merci de feedback.Da'mult ai scris,insa foarte corect.Am sa incerc niste raspunsuri pentru ca sunt cat se poate de in tema la unele.S-o luam pe rand:
-Honda,e de preferat modelul 5D,asta e facut in UK si e mult mai reusit.Asta in caz ca iti place designul.Repet,motorul si cutia sunt de exceptie,nu ti se va parea submotorizat decat poate incarcat full si la viteze mari.Consumul,iarasi,e potolit pentru un motor aspirat,distributia fiind pe lant.Cum spuneam,sotia conduce un Accord 2,2 I-DTEC,ultimul model,fabricata integral in Japonia.Alta mancare de peste-asamblata excelent,dupa 110k km de Romania,nu se aude nici un greieras.Foarte multumit de ea si de prestatia motorului.In ce priveste aeratoarele spate,nu am,fiindca venea si cu tapiterie de piele si nu vreau sub nici o forma in masina.Am simtit intr-adevar de vreo 2 ori lipsa aeratoarelor,insa si daca aveam,nu le foloseam fiindca stau copii in spate...
-Ford,exact cum ai zis,plasticos si inghesuit.Sa vezi la sedan ce portbagaj de tot rasul.Masina in general cu fiabilitate cam la nibereala.Pot fi mari mancatoare de bani SAU exceptionale.E cam loterie
-Mazda din cate stiu au injectie directa de benzina.Daca e asa,fiabilitate indoielnica.
Pentru Mercedes,m-am informat pe forumul dedicat si vad ca au motoarele diesel bullet proof,intocmai ca la Honda.Ma refer la modelul in cauza,FACELIFT.O sa-l iau pe cel de 2,2 si 170cp.Din cate am inteles,pe motoarele diesel,are directie mai greoaie din pacate.Am stat si eu in cumpana pentru 1,8 kompressor,insa in oras ma dezavantajeaza puternic,ia cam 14 si in Bucuresti 16 cred...Spor in cautari!

P.S.-Eu am 1,91 sa vezi ce distractie e sa mergi cu BMW seria 1 modelul actual.Zi de zi imi blestem zilele,dar,asta e,masina de serviciu...Poate din cauza asta vreau o masina mare,sa am loc cum trebuie in ea.O compacta gen Golf imi ajungea pentru nevoile mele,insa nu mai vreau sa aud de grupul Vag si porcariile lor de masini.

Edited by dantt, 08 February 2017 - 19:08.


#50
farausername

farausername

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,661
  • Înscris: 04.01.2017
De cand motoarele clasice aspirate au fiabilitate indoielnica? Comparativ cu ce? Cu cele de un litru turbo?
On: sunt curios dupa tura la Mazda ce parere iti faci!

#51
dantt

dantt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,140
  • Înscris: 10.06.2008
Nu e cazul sa fii sarcastic,nu e locul aici.Ma refeream doar in cazul in care au injectie directa de benzina.Atat.Motorele mici pe benzina turbo sunt niste porcarii d.p.m.d.v.Am avut ocazia sa stau in Mazda 3.Aspectul interior si calitatea asamblarii sunt ireprosabile,cu mult peste Honda si Ford ca tot sunt date exemplu mai sus.Acum fiecare masina cu plusurile si minusurile ei,alegi ce-ti place.Din pacate nu mai e nimic sacru sau litera de lege.Exemplu-ieri am fost la Mercedes sa fac un test drive cu noua serie A Klasse( ii place sotiei mult si o vrea dupa ce vindem Honda),motor 2,2 136 cp,cutie 7DCT.Am completat formularul de drive,a facut baiatul de la vanzari copii dupa buletin si permis,insa cand a fost sa plecam,surpriza,motorul n-a pornit.L-am intrebat de cand e masina,din noiembrie 2016.O fi fost dusa bateria,insa dupa numai 3 luni?Sa fim seriosi...

#52
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
@dantt: orice diesel plimbat prin oras, oricat de bullet-proof, va suferi dupa pragul de 150-170 k km, cand incepe sa ceara atentie la piese cu 3 litere sau mai multe.
Per total, benzina ma scuteste de bataie de cap suplimentara.
ex. 15000 km cu un consum mediu de 8,5 benzina
vs 15000 km cu un consum mediu de 6,5 diesel
=> o diferenta de aprox. 1500 RON intre ele, scade si diferenta de impozit intre ele si de 100-200 RON/revizie presupunand ca NU ai nici o problema specifica diesel => 600-700 RON; acuma imagineaza-ti ca in  5 ani ai o problema la DPF/volanta/injectoare/turbina/tampoane+EGR+bujii incandescente, diferenta asta brusc s-a recuperat. Diferenta de bataie de cap: priceless. Desigur, daca esti fan diesel si ai o placere deosebita in a-l conduce, sau faci 25-30.000 km pe an, sau tractezi remorci/rulote go for it.
Chiar o sa trec si pe la Mazda, m-ai facut curios. Stiam ca au injectie directa, nu prea mai este motor pe piata fara. De aia m-am si ferit de W212 200CGI (+motivul turbina in loc de kompressor).
Totusi, stau si ma gandesc ca l-or fi facut si Mazda sa tina 200-300 de mii de km pana se coxeaza uratel, cam asta este media la motoarele "de consum" pana incepi sa mai ridici un capac de chiulasa sa vezi ce s-a mai intamplat pe acolo Posted Image) . La Mercedes, ii dau vreo 500-600 de mii cu intretinere riguroasa pana s-ar cere segmentat, ca a trecut demult vremea cobrelor cu milionul doar cu zemuri si curele. Dar nu o vad pe nici una sa ajunga la rulajul asta la mine prea curand, cu vreo 20.000 maxim pe an.
Ideea e ca pt mine e un stres destul de mare sa stau cu masina la vanzare, sa mi-o vada toti neica nimeni si sa traga de ea, sa ma targuiesc cu cine stie ce analfabeti/samsari/noobi care se dau experti, sa stau o vreme fara masina, sa fac un drum in celalalt colt al europei sa iau alta sau sa bat toti dealerii sa negociez, deci achizitia asta ma gandesc ca o s-o fac pt cel putin 5-7 ani, fie noua sau SH.
Ei, daca ma uit acuma la un Mazda 3 de 7-8 ani, nu imi starneste nici o emotie. Pe cand pana si la W210, care a fost un fail destul de mare al Mercedes, ma uit cu drag cand vad unul bine intretinut. Pur si simplu masinile astea imbatranesc foarte elegant ( nu ma refer la cele birjarite de populatiile "nomade", cu table in 3 culori).
Despre A-classe/B-classe nu am avut niciodata o parere buna. Da, ultimele exceleaza ca design, dar urmeaza prea tare filozofia de consum si trend. Pana si C-ul a inceput sa sufere destul de mult ca fiabilitate de pe urma reducerilor de cost de fabricatie.

P.S.: stau cu genunchii la gura si in Seria 3, nu doar in 1, nu stiu ce-o avut astia in cap.. Pana si in Focus-ul 2 ce l-am avut ( si era mai spatios decat 3-ul ) facusem deja o excrescenta osoasa la genunchiul drept in locul in care se freca de consola centrala de bord tot drumul, pt ca stateam prea cracanat ca nu aveam loc suficient sa imi intind picioarele si daca stateam prea in spate, nu mai ajungeam sa calc ambreiajul pana la fund / la volan. In alta ordine de idei, desi nu imi plac deloc VAG-urile post 2007 ca filozofie de brand si implementari tehnice, un Golf 4 il conduceam fara probleme de genul asta, sa nu mai zic de Skoda Octavia.

P.P.S.: Accord-ul l-am luat in considerare, dar sunt putine tare in Germania, nu s-au prea vandut si nu prea am incredere sa cumpar de aici. Orice iau, oricum n-o sa fie cu piele, nu o suportam nici eu, nici sotia ca material "de drum lung". Nici macar cu aia perforata si ventilata nu ma impac prea bine.

Edited by Mihai_mb, 09 February 2017 - 10:28.


#53
farausername

farausername

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,661
  • Înscris: 04.01.2017
Da-i o geana pe jurnalul lui Jericho de pe SP sau intra pe forumul Mazda, sunt multe informatii utile !

#54
dantt

dantt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,140
  • Înscris: 10.06.2008
Mihai,chiar imi place cum scrii,ti-am dat like la postul de mai sus,desi nu obisnuiesc sa fac asta.Exact cum spui,masinile japoneze in general ,nu imbatranesc frumos si isi pierd puternic din designul consacrat la vremea lor.Iti recomand sa te urci totusi si intr-o Mazda,chiar 3 fiind.E diferenta uriasa la interior in materie de ergonomie,imbinari si materiale folosite fata de modelele anterioare.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate