Sfat masina SH 12-13k eur
#1
Posted 23 September 2016 - 10:22
Salut,
A sosit timpul sa imi schimb masina actuala, care se apropie de 200k km, un Focus 2 tdci 1.6. Sa fiu sincer, m-am cam saturat de diesel si ma uit la benzina, desi circul cam 20.000 km/an ( cam 80% extraurban) mi-a ajuns sa imi bat capul cu egr,dpf,volante,turatii,mers sprinten,schimbat nu stiu cum, vreau sa fac km astia in mai mult confort chiar daca implica un consum mai mare. Mi-as permite sa suplimentez bugetul si sa ma uit chiar la o masina noua, dar am dezvoltat o oarecare aversiune fata de masinile de generatie noua cu plasticele lor lucioase, jante mari, tablete, luminite si alte kitsch-uri care pe unii ii incanta, dar pe mine ma ingrozesc. Deci e exclus sa ma uit la ceva nou ( m-am urcat si in Focus 3, m-a surprins placut doar la insonorizare, mult mai buna ca versiunea precedenta, in rest nimic special, Honda Civic sedan la fel mi s-a parut plina de plastic ieftin etc.) Deci ma gandeam sa ma uit la ceva mai elegant, confortabil si de clasa mai mare (am 1.84, is lung in picioare si imi rod genunchii si prin Focus cu scaunele date destul de bine in spate si volanul extins maxim spre mine). Din ce am studiat pana acum, cel mai tare imi face cu ochiul Mercedes Benz E Classe W211 ( an 2007-2008 70-90k km, motor 1.8 kompressor benzina 184 cp, cutie automata in 5). In Germania se gasesc in banii astia, astept sa vad ce fac si ai nostri cu taxa (sunt Euro 4), pt care chiar n-am rabdare sa ma judec un an. Am citit ca modelul asta facelift are cam toate problemele puse la punct si e foarte fiabil. La W212, deja au suferit multe compromisuri pt reduceri de cost (au trecut de la kompressor la turbina pe benzina) + ca primele (cca. 2009) ar ajunge pe la 15.000 eur si ar fi suferi si de bolile copilariei) Alternativa ar fi seria 5 E60, dar au motoare mai mari care trec de 2 litri, cutia automata este mai rara si din cate am inteles mai putin fiabila si confortul este sacrificat de jante mai mari si suspensie mai dura. Seria 3 o scot din calcul pt ca e f inghesuita, nu-mi gasesc o pozitie confortabila de condus, stau cu genunchii la gura. C-klasse nu stiu, nu am incercat, dar modelele 2008-2009 care s-ar incadra in buget sunt la inceput de generatie si au cablajele facute in Romania (am inteles ca se mai topesc asa spontan bucati de circuit pe la lumini). Audi mi-au placut doar pana la generatia b6 de A4 plus ca au cateva horror stories cu cutiile automate, deci ma lipsesc. Alte alternative/sugestii? Stiti pe cineva care are/a avut un E Classe w211 facelift? Edited by Mihai_mb, 23 September 2016 - 10:23. |
#2
Posted 23 September 2016 - 10:50
#3
Posted 23 September 2016 - 11:20
#4
Posted 23 September 2016 - 11:21
Mihai_mb, on 23 septembrie 2016 - 10:22, said:
imi face cu ochiul Mercedes Benz E Classe W211 ( an 2007-2008 70-90k km, motor 1.8 kompressor benzina 184 cp, cutie automata in 5) |
#5
Posted 23 September 2016 - 11:26
1.8 mi se pare ca e cel mai recomandat la W211.Mai aveau ceva probleme cu debitmetru,dar insignifiante.Ia-l!
|
#6
Posted 23 September 2016 - 11:48
@titacodita : as prefera ceva pana in 2500 cm3 avand in vedere ca masina o inscriu in Romania, desi e frumoasa cea din link ( doar jantele mi se par putin cam mari pt drumurile noastre, un 17 ar fi maximul acceptabil pt mine, desi si cu 16'' m-as impaca). Totodata, nu o sa cumpar nimic de la noi din tara SH, prea multe riscuri si legislatie prea permisiva.
@AndyM: nici eu nu l-as lua pt asa un rulaj, dar spre surprinderea mea, am gasit in Germania chiar si la reprezentante MB cu rulaj certificat si revizii la reprezentanta, la 70.000-90.000 km cu functia de cautare de pe site-ul Mercedes Benz Germania. Tatal meu are un Mondeo din 98 luat in 2002 cu 80.000 km, masina tinuta in garaj, care se apropie acum de 150.000 km (dupa 14 ani), deci exista. Pacat ca nu se mai fac masini ca cele din generatia aceea.. Edited by Mihai_mb, 23 September 2016 - 11:50. |
#7
Posted 23 September 2016 - 11:48
pe la 15 k Civic sedan nou, benzina aspirata, cutie automata
|
#8
Posted 23 September 2016 - 12:09
@overseas: sa stii ca a fost prima mea optiune. Pe urma m-am urcat intr-unul... plasticoasa, rigida la suspensii si as plange sa ma uit zilnic la turometrul ala bleu ca pe arcade-urile Sega . Ramane totusi un best buy la banii aia, dar m-as mira sa inghita SH-ul in 3-5 ani diferenta de bani in reparatii, si chiar daca o face, confortul nu se prea compara..
Edited by Mihai_mb, 23 September 2016 - 12:14. |
#10
Posted 23 September 2016 - 12:57
mzamfirm, on 23 septembrie 2016 - 12:37, said:
un sleeper http://www.autoscout...159;u-292992062 Nu ma apropii in buget de anisorii acestui 'sleeper' si in Germania, mai ales daca vreau si o cutie automata. Tot pe la 2008 ajung pt o masina care e destul de Ford Mondeo pe dedesubt, mai degraba il iau pe ultimul din perioada 2010-2011 si as avea si o paleta mai larga de motorizari, desi mi-a cam ajuns cu Ford-ul (per total e o masina corecta si cinstita pt cat a costat, dar cand ma uit pe la cablaje, parca is facute de chinezi in pauza de masa si din cate am inteles situatia e si mai rea la modelele actuale: garnituri prost etansate, capac de chiulasa crapat, greieri etc) Totodata, parca ma incanta mai degraba un motor supraalimentat, ca sa nu duc dorul cuplului, singurul lucru care mi-a placut pe diesel. Ca inginer, apreciez solutia celor de la Mercedes din acei ani cu compresor antrenat de curea, e o solutie foarte fiabila dezvoltata intai pt avioane in razboi. Edited by Mihai_mb, 23 September 2016 - 13:00. |
|
#11
Posted 23 September 2016 - 13:00
eu as merge tot pe Mazda 6, poti sa te uiti si la motorul de 2l. daca te uiti la 2009-2010, cred ca gasesti ceva in buget. si mercedesul w211 e o idee buna, dar mie nu-mi place cutia aia automata. e totusi un model destul de vechi, cutiile au evoluat enorm in ultimii 10 ani si cu siguranta vei simti o diferenta majora, daca ai condus o automata mai moderna.
|
#12
Posted 23 September 2016 - 13:02
Sa fiu sincer, nu am mai condus automata pana acum, deci nu pornesc cu pareri preconcepute sau cu mari asteptari. Este si varianta manuala in 6 trepte, dar cred ca si o cutie care schimba mai lent fata de cele cu dublu ambreiaj mi-ar fi suficienta, plus ca mai toate au si mod de schimbare manual cu + si -.
Mazda din anii aia nu ma prea convinge, e cam Mondeo cu alta palarie. Versiunii actuale ii pot fi iertate multe doar pt aspect si am inteles ca au cam taiat din colaborarea cu Ford, e splendida, dar si pretul e mult peste cat vreau sa dau momentan pe o masina. Edited by Mihai_mb, 23 September 2016 - 13:15. |
#13
Posted 23 September 2016 - 13:30
Mihai_mb, on 23 septembrie 2016 - 12:09, said:
@overseas: sa stii ca a fost prima mea optiune. Pe urma m-am urcat intr-unul... plasticoasa, rigida la suspensii si as plange sa ma uit zilnic la turometrul ala bleu ca pe arcade-urile Sega . Ramane totusi un best buy la banii aia, dar m-as mira sa inghita SH-ul in 3-5 ani diferenta de bani in reparatii, si chiar daca o face, confortul nu se prea compara.. Depinde ce iei poti ajunge la 2k eur pe an intretinere. |
#15
Posted 23 September 2016 - 13:39
mzamfirm, on 23 septembrie 2016 - 13:31, said:
Daca gasesti masina precum cea descrisa de tine , <100k km '07-'08 atunci clar merita comparativ cu orice din clasa medie cu 2-3 ani mai tanara , pana la urma este Mercedes, insa si eventualele fail-uri vor costa pe masura sa le remediezi ! https://www.mercedes...8d4576910e317f5 asta pare cam jegoasa, dar au fost si mai rasarite, urmaresc piata de vreo luna, dar se vand repejor overseas, on 23 septembrie 2016 - 13:30, said:
Depinde ce iei poti ajunge la 2k eur pe an intretinere. Edited by Mihai_mb, 23 September 2016 - 13:49. |
|
#16
Posted 23 September 2016 - 13:58
Prietene, daca iei un diesel care se duce spre 150k, separat de reviziile normale, vei mai da lejer 1000 pe an pe: electrica, AC, compresor, radiatorul compresorului, senzori (aici sky is the limit), bujii, bateria masinii, clapeta de acceleratie, galeria de admisie, amortizoarele - nu sunt ieftine deloc, pompa de motorina (aia simpla, daca pica aia de inalta e jale); la DSG schimb ulei 300 Euro/ 60k; volanta dubla 2000 ron, kit ambreiaje 2000 ron; tren de rulare (rulmenti, bucse etc fara numar - hei ! cand dai jos puntea tre'sa pui suruburi originale, daca nu vei avea vibratii), sa nu ai span pe instalatie ca iar e jale (mii de euro, am caz recent cu Audi), DPF (curatare 300-400 euro)... turbo (reconditionare 250 euro daca se preteaza), caseta de directie etc Chestia e ca se aduna, se adauga manopera si daca apelezi la service-uri no-name in curand vei avea o cutie cu piese pe roti, nu o masina. Acum totul se codeaza cu soft original, nu mai merge cu baietii de la colt. Si cand se schimba placutele de frana se elibereaza etrierii din computer.
|
#17
Posted 23 September 2016 - 14:04
overseas, on 23 septembrie 2016 - 13:58, said:
Prietene, daca iei un diesel care se duce spre 150k, Edited by Mihai_mb, 23 September 2016 - 14:08. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users