Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
As fi interesata despre meseria de sofer profesionist
Last Updated: Nov 02 2016 08:01, Started by
MihaelaSimion
, Sep 22 2016 19:45
·
0
#1
Posted 22 September 2016 - 19:45
Buna ziua! M - ar interesa cam cat ar costa toate actele pentru un post de sofer profesionist. Tot aud diferite preturi de la 2000 de euro, la 6000 de lei, la 5000 de lei etc. Sunt interesata cat costa exact. Am vazut ca scoala costa 2400 de lei C + E. Cred ca mai am nevoie de atestat tansport marfa si card tahograf. Nu stiu exact cat costa astea si cat dureaza. As putea lua un credit. Sotul lucreaza si ar fi si el de acord, numai sa ne recuperam banii din salariu. Am vazut salariu la cursa scurta ( la Coca - Cola, aprovizionari, ceea ce mi - ar cam surade la inceput sa fiu seara acasa ) 2000 de lei, la cursa lunga nu stiu cat e, imi puteti spune? Am auzit si aici diferite informatii, ba e cu plata la kilometru, ba ca e cu salariu fix si diurna etc. M - ar interesa sa stiu care e adevarul pana la urma Si nu in ultimul rand cat de usor ar fi sa gasesti de lucru, mai ales ca femeie? Sincera sa fiu am vazut rar siferite de TIR pe net, nu - mi amintesc sa fi vazut una in persoana. Ma puteti ajuta cu informatii?
|
#2
Posted 22 September 2016 - 19:57
Adevarul e ca unele firme platesc la km, iar altele dau salar fix. Per km stiam de 35 de bani/km. Acum depinde si de firma. Poate sa dea mai mult sau mai putin. Si mai conteaza sa ai si curse. Ca sunt unele firme care platesc la km, dar is vai de capu lor cand vine vorba de contracte si ajungi sa iei de-al de 1000 de lei pe luna ca nu ai km. La inceput, fara experienta nu te astepta sa te angajeze firmele bune. De obicei astea cauta soferi cu experienta. Cand faci atestat transport marfa, baga si un agabaritic. Sa fie acolo. Prinde bine.
|
#3
Posted 22 September 2016 - 19:59
Pai pana la urma, ce vrei? Sa distribui cola prin oras, sa cari lazi, sau sa mergi pe tir, sa fii plecata cu lunile de acasa? Salariul difera functie de firma.
|
#4
Posted 22 September 2016 - 20:06
Nu cred ca mai e companie care sa plateasca la km si sa lucreze in afara, nici alea de incepatori nu mai fac asta.
Scoala categoria C+E ii 22-24 si mai ai atestat marfa generala vreo 300-400 de lei, daca vrei si ADR + agabaritic ajungi in total la atestate cu 600 de lei, cartela tahograf 240 de lei, mai ai de depus la ARR bani pt atestate, tot vreo 200 de lei, valoarea plasticelor. Atestatul de marfa e tot examen cu camionul, si ala e vreo 100-200 de lei. Daca pici mai trebuie sa faci parca 6 ore, depinde cat te costa in functie de scoala/camion. Eu lucrez doar pe afara, cursa lunga, am intalnit soferite romance, de regula lucrau alaturi de sot in echipaj, e chin lucrul in echipaj, program de 21 de ore dar altfel nu ai cum sa inveti meseria. Diferenta intre cursa lunga si cursa scurta e ca la aia lunga gen 3000 km 4 zile doar conduci programul de 8 ore, la alea scurte e mult lucru manual, incarcat/descarcat, e faina totusi si variatia, una lunga, alta scurta. In Romania cu exceptia curselor ADR se lucreaza cu coji de camioane. In afara de exemplu in Austria noaptea nu circula decat EURO 6, taxele difera in functie de noxe si se umbla cu camioane bune. Dupa 500.000 km oricum orice camion devine naspa. |
#5
Posted 22 September 2016 - 20:07
Serafim606, on 22 septembrie 2016 - 20:00, said:
Inca ceva. Le ai cu trasu la furtun din rezervor ? Nu de alta, dar poate mai dai pe traseu. Deh... bonus . Vorba aia. Tre sa iasa mancarea si tigarile ). |
#6
Posted 22 September 2016 - 20:17
meseria de sofer profesioist nu implica viata de familie.
"soferii profesionisti" care sunt seara acasa langa sotie/sot cara marfa din depozit in masina si viceversa Nero-d, on 22 septembrie 2016 - 20:09, said:
femeile sunt incompatibile cu meseria de sofer profesionist... atat fizic cat si psihic! gandeste-te la o pana la tir..... |
#7
Posted 22 September 2016 - 20:18
Mai, nu ar fi nici prima, nici ultima:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/7zdG_PUcozk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6JgxRJUYWIM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xC0CqCoHwRc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/o-q7j7cW2lk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Scoala costa numai 2400 de ron C+E, dar vezi ca acolo ei nu au bagat decat 3 sedinte de practica cu camionul si doua cu camionul si remorca. O sedinta are 45 de minute ... deci nu vei conduce decat 3 ore si 45 de minute. Daca nu reusesti sa inveti sa strunesti camionul in orele astea, trebuie sa mai platesti alte ore de conducere. Stiu asta ca si pe mine ma batea gandul anul trecut sa fac scoala ... dar intre timp mi-a trecut! Daca si sotul tau lucreaza pe camion, poate va bagati ca echipaj pe extern. Pe extern se plateste destul de bine, totalitatea veniturilor (salariu + diurna) poate sari de 2000 de euro. Insa esti plecat cu lunile de acasa, dar fiind impreuna cu familia (sotul) cred ca e ok. Edited by roland_s, 22 September 2016 - 20:22. |
#8
Posted 22 September 2016 - 20:24
SpeedDemon, on 22 septembrie 2016 - 20:06, said:
Nu cred ca mai e companie care sa plateasca la km si sa lucreze in afara, nici alea de incepatori nu mai fac asta. Scoala categoria C+E ii 22-24 si mai ai atestat marfa generala vreo 300-400 de lei, daca vrei si ADR + agabaritic ajungi in total la atestate cu 600 de lei, cartela tahograf 240 de lei, mai ai de depus la ARR bani pt atestate, tot vreo 200 de lei, valoarea plasticelor. Atestatul de marfa e tot examen cu camionul, si ala e vreo 100-200 de lei. Daca pici mai trebuie sa faci parca 6 ore, depinde cat te costa in functie de scoala/camion. Eu lucrez doar pe afara, cursa lunga, am intalnit soferite romance, de regula lucrau alaturi de sot in echipaj, e chin lucrul in echipaj, program de 21 de ore dar altfel nu ai cum sa inveti meseria. Diferenta intre cursa lunga si cursa scurta e ca la aia lunga gen 3000 km 4 zile doar conduci programul de 8 ore, la alea scurte e mult lucru manual, incarcat/descarcat, e faina totusi si variatia, una lunga, alta scurta. In Romania cu exceptia curselor ADR se lucreaza cu coji de camioane. In afara de exemplu in Austria noaptea nu circula decat EURO 6, taxele difera in functie de noxe si se umbla cu camioane bune. Dupa 500.000 km oricum orice camion devine naspa. |
#9
Posted 22 September 2016 - 20:29
Ia in calcul ca s-ar putea sa nu iei din prima orasul si atunci ai de facut alte ore suplimentare.
|
#10
Posted 22 September 2016 - 20:30
Si cine iti garanteaza ca vei gasi de lucru? Tot n-ai zis ce anume vrei sa lucrezi, sa poti primi sfaturi la obiect. Sunt o gramada de oameni cu toate categoriile luate, care nu lucreaza ca soferi, ca nu le convine.
|
|
#11
Posted 22 September 2016 - 20:44
Nero-d, on 22 septembrie 2016 - 20:09, said:
femeile sunt incompatibile cu meseria de sofer profesionist... atat fizic cat si psihic! Sa nu generalizam. Poate exista si exceptii. Insa daca abia faci scoala...cred ca o sa fie foarte greu spre imposibil sa gasesti de lucru, si soferita si incepatoare. Edited by bondax, 22 September 2016 - 20:46. |
#12
Posted 22 September 2016 - 21:23
Nu cred ca e cazul unor raspunsuri "brutale". In definitiv, daca asta ii place, nu e imposibil. Acum depinde si de piata muncii, din cate stiu e lipsa de soferi de TIR in Romania.
Dar intr-adevar, meseria pare nepotrivita pentru o femeie si e posibil ca multi angajatori sa prefere un barbat. Mai ales cand evorba de o femeie si fara experienta la categoriile profesioniste. Dar, exista si alte variante, spre exemplu pe la firmele de curierat, etc. Pe masina de curierat locala pare mai potrivit ptr o femeie decat pe tir. Edited by bondax, 22 September 2016 - 21:24. |
#13
Posted 22 September 2016 - 21:28
rumegus, on 22 septembrie 2016 - 20:30, said:
Si cine iti garanteaza ca vei gasi de lucru? Tot n-ai zis ce anume vrei sa lucrezi, sa poti primi sfaturi la obiect. Sunt o gramada de oameni cu toate categoriile luate, care nu lucreaza ca soferi, ca nu le convine. |
#14
Posted 22 September 2016 - 21:29
Bravo. Daca ai ambitie si iti doresti asta ....go 4 it fata !
|
#15
Posted 22 September 2016 - 21:33
1000 euro ar ajunge. N-am inteles daca sotul lucreaza tot ca sofer. Daca da, e OK, puteti merge impreuna. Altfel pentru o femeie e destul de dificil, nu o sa poti incepe singura, cateva luni o sa trebuiasca sa lucrezi in echipaj, pana o sa deprinzi chestiile de baza. Gandeste-te cum e sa fii in echipaj cu un barbat strain, sa impartiti un spatiu de cativa metri patrati in care e absolut imposibil sa ai intimitate.
De lucru ae gaseste, e nevoie mare de soferi in toata Europa. Stiu o firma care plateste scoala de soferi si toate celelalte acte, cu conditia sa semnezi un contract cu ei pe cativa ani. |
|
#16
Posted 22 September 2016 - 21:42
bondax, on 22 septembrie 2016 - 21:23, said:
Nu cred ca e cazul unor raspunsuri "brutale". In definitiv, daca asta ii place, nu e imposibil. Acum depinde si de piata muncii, din cate stiu e lipsa de soferi de TIR in Romania. Dar intr-adevar, meseria pare nepotrivita pentru o femeie si e posibil ca multi angajatori sa prefere un barbat. Mai ales cand evorba de o femeie si fara experienta la categoriile profesioniste. Dar, exista si alte variante, spre exemplu pe la firmele de curierat, etc. Pe masina de curierat locala pare mai potrivit ptr o femeie decat pe tir. |
#17
Posted 22 September 2016 - 21:49
Quote Sa nu generalizam. Poate exista si exceptii. cum s-ar descurca spre exemplu o femeie in minerit? in abataj frontal? e nevoie de indemanare si coordonare la manevre... plus forta fizica, rezistenta, concentrare si o stabilitate si concentrare psihica... notiuni incompatibile cu femeia!... demonstrat stiintific... PMS e incompatibil cu condusul de responsabilitate nici nu mai vorbim... plus ca e un job eminamente sedentar care predispune la ingrasare mai ales la femei! |
#18
Posted 22 September 2016 - 22:00
Daca ai ceva experienta in soferie si iti place treaba asta care nu e usoara da-i inainte!
Nu pot sa zic ca-ti vei gasi repede angajator, patronii sunt reticenti cand aud de femeie sofer pe tir. Eu am vazut multe soferite pe camioane mari in strainatate. Conduc femeile avioane...de ce n-ar conduce un camion? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tGCoyRxXcOk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by alexa32, 22 September 2016 - 22:03. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users