Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE
 Va rog recomandati echipa serioa...

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...

Intreprindere individuala fara ac...

Marci Biciclete - recomandari
 Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...

Recomandare bicicleta copil 5 ani.

Recomandare kit automat acces usa

Stimulente AJOFM
 

Tiguan TDI inlocuire scut: de plastic sau de otel?

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
AndyGL

AndyGL

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 22.09.2016
Salutare,

Mi-am cumparat in urma cu 3 luni un Tiguan TDI 2.0 DSG second hand (prima inmatriculare Sep 2013). Am fost cu ea in vacanta si in Kefalonia am luat ditamai bolovanu pe sub masina (era noapte, dupa cu o curba stransa si aveam si masina venind din sens opus). Am vazut tarziu bolovanul, am franat cat am putut dar tot l-am luat (l-am cules cam de sub scaunul soferului). A trecut pe sub bara dar s-a prins in scut si s-a invartit pe sub masina. Lovitura s-a simtit destul de puternic (a lovit cel mai tare in dreptul puntii fata unde a lasat si o urma dar putea sa loveasca tare in cutia de viteze si sa ramanem pe acolo asa ca se poate spune ca am avut noroc. Evident scutul ala aiurit din plastic subtire n-a rezistat deloc. Acum intrebarea este daca sa cumpar in locul scutului original, un scut din tabla de 2mm grosime. Se gasesc pe net dar nu sunt originale.

Considerente:
- scutul din plastic este inutil la impact dar nu stiu cat ar ajuta un scut din tabla de 2mm grosime daca ma aseza iar cu masina de 1.7 tone + incarcatura pe un bolovan; este foare greu de spus ce s-ar fi intamplat acum daca aveam scut metalic; scutul metalic sigur nu ar fi rezistat foarte bine dar s-ar fi opus din rasputeri si ajungeam cu masina pe bolovan exact pe cutia de viteze (asa scutul din plastic nu a opus prea mare rezistenta, bolovanul s-a invartit si a lovit in locuri mai putin sensibile);
- nu-mi dau seama daca suruburile si mai ales locul in care ele se infileteaza care au fost gandite pentru plastic vor sustine bine scutul metalic in caz de impact
- masina ma indoiesc ca a fost testata la impact (cu alte masini, stalpi, ziduri etc) cu o foaie de tabla prinsa sub motor si cutia de viteze.
- am mai avut scut romanesc din tabla pe un Opel Vectra B. S-a intamplat ca un surub s-a smuls la un bolovan si al doilea surub s-a slabit la un accident (ambele suruburi pe partea din fata a scutului). Dupa un timp mi s-a desprins scutul din surubul slabit, a cazut scutul cu partea din fata dar ramanand bine prins pe suruburile din spate si am luat ca si cu un faras tot drumul forestier pe care ma aflam; daca nu as fi avut colegi cu scule la ei, acolo ramaneam ca nu puteam sa desfac cele 2 suruburi ramase pe partea din spate a scutului ca sa-l scot si sa pot pleca din padure.
- voi mai merge cu masina in padure, in Grecia etc dar voi fi mai atent la bolovani rasariti in mijlocul drumului.

Deci intrebarea este daca sa inlocuiesc scutul stricat cu unul original din plastic sau cu un scut romanesc din tabla la o masina cu o garda relativ inalta (SUV compact).

Astept cu interes opiniile voastre! Multumesc anticipat!

#2
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,083
  • Înscris: 09.01.2007
EU am pus de otel after market, dar numai dupa ce am vazut mai multi clienti multumiti de produs. E un scut modelat fix dupa cel original.

#3
AndyGL

AndyGL

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 22.09.2016

 overseas, on 22 septembrie 2016 - 12:10, said:

EU am pus de otel after market, dar numai dupa ce am vazut mai multi clienti multumiti de produs. E un scut modelat fix dupa cel original.
Pe ce masina?

#4
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Eu am o placa de plastic la toate masinile de 15 ani incoace. Si nu le-am zdrelit.

Pe scurt: daca esti sofer, de plastic. Daca nu, de otel.

Edited by Groot, 22 September 2016 - 12:15.


#5
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,573
  • Înscris: 17.08.2007
Repetand aceeasi situatie cu un scut metalic pagubele cred ca ar putea fi cam asemanatoare cu diferenta ca un scut metalic ar ramane indoit si nu ar reveni inapoi ca cel de plastic drept urmare cred ca imediat trebuie mers la service ptr indreptare/indepartare ca nu prea vad cum ai merge cu o tabla care sta lipita de motor/cutie. Dupa parerea mea scuturile au rol de protectie ptr apa/noroi dar nu ptr asemenea impacturi

#6
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,083
  • Înscris: 09.01.2007

 AndyGL, on 22 septembrie 2016 - 12:13, said:

Pe ce masina?

passat
deci eu sunt pentru metalic
discutia e similara cu cea despre centura de siguranta: salveaza viata, dar sunt cazuri in care lipsa centurii a ajutat

 Groot, on 22 septembrie 2016 - 12:15, said:

Eu am o placa de plastic la toate masinile de 15 ani incoace. Si nu le-am zdrelit.

iti dau eu niste trasee de facut, nu cred ca le cunosti

#7
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Eu am la masina mea am scut de tabla original (Skoda Octavia 1 break 1,9TDI). Am mers pe drumuri de munte, am lovit o gramada de bolovani, odata am urcat masina la propriu pe o bolostinca ascunsa in iarba de a ramas suspendata cu rotile din fata, am mers sanie pe zapada si am ramas suspendat de rotile fata, prin delta datorita inundatiilor am mers odata citiva kilometri pe aratura relativ proaspat arata si nu am avut nici o retinere ca-mi lovesc masina, etc. De borduri ce sa mai zic ca dinastea am urcat si coborit multe si am lovit cu scutul in ele. Deocamdata scutul rezista. Nu se vede nici o zgirietura majora. De indoit nici nu se pune problema din moment ce nici macar zgiriat nu este. Daca nu era scutul, probabil ca masina ajungea de mult la fier vechi la cite a patimit.

Edited by florin71_skoda, 22 September 2016 - 12:31.


#8
AndyGL

AndyGL

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 22.09.2016

 florin71_skoda, on 22 septembrie 2016 - 12:27, said:

Eu am la masina mea am scut de tabla original (Skoda Octavia 1 break 1,9TDI). Am mers pe drumuri de munte, am lovit o gramada de bolovani, odata am urcat masina la propriu pe o bolostinca ascunsa in iarba de a ramas suspendata cu rotile din fata, am mers sanie pe zapada si am ramas suspendat de rotile fata, etc. De borduri ce sa mai zic ca dinastea am urcat si coborit multe. Deocamdata scutul rezista. Nu se vede nici o zgirietura majora. De indoit nici nu se pune problema. Daca nu era scutul, probabil ca masina ajungea de mult la fier vechi la cite a patimit.
Daca as gasi scut original (adica conceput/gandit/proiectat de VAG) l-as lua fara nici cea mai mica ezitare. Dar nu am gasit decat un scut din dezmembrari de la Tiguan TSI care nu am idee daca se potriveste pe TDI. Tind sa cred ca scutul despre care vorbiti este cu mult mai rezistent decat tabla de 2mm after-market pe care o pot gasi eu in Romania pe post de "scut".

 Groot, on 22 septembrie 2016 - 12:30, said:

Nu ma intereseaza. Numai prostii fac trasee accidentate off road cu masini incapabile.
Eu nu eram pe traseu de off-road ci pe drum dar era dupa o curba ac de par, era noapte si a venit si o masina pe sens opus asa ca am vazut tarziu bolovanul. Si masina nu e chiar de off-road dar nici berlina joasa nu este. Asa ca sunt si alte situatii in care faci off-road chiar pe drum (drum altfel foarte bun).

Edited by AndyGL, 22 September 2016 - 12:37.


#9
tonyvn

tonyvn

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 229
  • Înscris: 19.09.2016
am eu pe Tiguan tot dsg ,de nota 10
300 lei face toti banii.pus de peste 1 an

#10
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014

 AndyGL, on 22 septembrie 2016 - 12:34, said:

Eu nu eram pe traseu de off-road ci pe drum dar era dupa o curba ac de par, era noapte si a venit si o masina pe sens opus asa ca am vazut tarziu bolovanul. Si masina nu e chiar de off-road dar nici berlina joasa nu este. Asa ca sunt si alte situatii in care faci off-road chiar pe drum (drum altfel foarte bun).

Bolovan in scut de tabla de 2mm la 50 la ora, te caci pe el de scut. Oricum spargi baia. Sau nu stiu, astia care sustineti scutul de tabla, aveti senzatia ca e blindaj sau ceva?

Edited by Groot, 22 September 2016 - 12:42.


#11
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 AndyGL, on 22 septembrie 2016 - 12:34, said:

.... Tind sa cred ca scutul despre care vorbiti este cu mult mai rezistent decat tabla de 2mm after-market pe care o pot gasi eu in Romania pe post de "scut"....


Sincer, nu am masurat niciodata grosimea scutului meu, dar cred ca este mai gros de 2mm si are si tot felul de "indoituri", "profile", care sa-i sporeasca rezistenta la impact. (daca nu ar fi plouat afara probabil ca mergeam sa-l masor de curiozitate)

Posibil sa fie nevoie si de alt sistem de prindere, deoarece nu cred ca sistemul de prindere a scutului de plastic seamana cu cel al scutului de tabla. Scutul meu de tabla este prins in fata cu 2 suruburi foarte groase si in spate are sustinere in 3 cleme prinse si ele cu suruburi foarte groase (posibil sa fie suruburi ce se desfac cu cheia de 17 sau de 19, dar nu sunt sigur ca nu am dat de mult scutul jos. Ori asta inseamna surub de 10mm sau 12mm). In schimb un scutul de plastic este prins in ceva holsuruburi si mai are si ceva suruburi care cred ca sunt de 6 mm si se desfac cu cheia de 10.

Daca optezi pentru tabla, cred ca tot la dezmembrari ar fi mai bine sa mergi, dar sa studiezi in prealabil prinderea scutului ca sa cumperi si partea asta.

LE
Posibil sa fi nevoit sa schimbi si arcurile daca pui scut de tabla original. Masina mea are de exemplu arcuri cu o spira in plus fata de berline.

Edited by florin71_skoda, 22 September 2016 - 12:48.


#12
AndyGL

AndyGL

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 22.09.2016

 florin71_skoda, on 22 septembrie 2016 - 12:45, said:

Sincer, nu am masurat niciodata grosimea scutului meu, dar cred ca este mai gros de 2mm si are si tot felul de "indoituri", "profile", care sa-i sporeasca rezistenta la impact. (daca nu ar fi plouat afara probabil ca mergeam sa-l masor de curiozitate)

Posibil sa fie nevoie si de alt sistem de prindere, deoarece nu cred ca sistemul de prindere a scutului de plastic seamana cu cel al scutului de tabla. Scutul meu de tabla este prins in fata cu 2 suruburi foarte groase si in spate are sustinere in 3 cleme prinse si ele cu suruburi foarte groase (posibil sa fie suruburi ce se desfac cu cheia de 17 sau de 19, dar nu sunt sigur ca nu am dat de mult scutul jos. Ori asta inseamna surub de 10mm sau 12mm). In schimb un scutul de plastic este prins in ceva holsuruburi si mai are si ceva suruburi care cred ca sunt de 6 mm si se desfac cu cheia de 10.

Daca optezi pentru tabla, cred ca tot la dezmembrari ar fi mai bine sa mergi, dar sa studiezi in prealabil prinderea scutului ca sa cumperi si partea asta.

LE
Posibil sa fi nevoit sa schimbi si arcurile daca pui scut de tabla original. Masina mea are de exemplu arcuri cu o spira in plus fata de berline.

Scutul "after-market" pe care il pot cumpara din Romania este facut din ce spun producatorii in asa fel incat sa nu fie nevoie de modificari la masina. Dar totusi sistemul de prindere la scutul de plastic nu stiu daca este suficient de robust pentru un scut metalic care se va opune mai mult la impactul cu pietre si implicit va solicita mai mult sistemul de prindere.

Pe original nu am gasit nicaieri scut din metal nici sh nici nou (decat un scut de Tiguan TSI din dezmembrari care nu stie nimeni daca se potriveste la TDI si care se afla la 400km).

#13
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,083
  • Înscris: 09.01.2007
un ex, Tiguan:
http://www.scutauto.ro/volkswagen

habar nu am daca e ok, dar ziceai ca nu gasesti

#14
inevitabil

inevitabil

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 652
  • Înscris: 06.10.2008

 Groot, on 22 septembrie 2016 - 12:15, said:

Eu am o placa de plastic la toate masinile de 15 ani incoace. Si nu le-am zdrelit.

Pe scurt: daca esti sofer, de plastic. Daca nu, de otel.


Pune de metal. Ca noi astia, oamenii obisnuiti, nu suntem demni de titlul de sofer.

Edited by inevitabil, 22 September 2016 - 13:26.


#15
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,820
  • Înscris: 07.06.2014
mai cu atentie la topic si limbaj, deja avem victime.

#16
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,083
  • Înscris: 09.01.2007
Sunt comercianti meseriasi care vand scuturi fix pe modelul OE, cu nervuri, cu kit de prindere dedicat, vine turnat pe masina.
Scut metalic original la mine era 2000 lei ! Am pus AM cu 300, oricum sub masina rugineste.
Ce sa zic de Insignia noua, nu are deloc scut, nici de plastic, e gaura sub motor.

#17
AndyGL

AndyGL

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 22.09.2016

 overseas, on 22 septembrie 2016 - 13:21, said:

un ex, Tiguan:
http://www.scutauto.ro/volkswagen

habar nu am daca e ok, dar ziceai ca nu gasesti

Nu gasesc scut original conceput de VW. Acela este un scut romanesc de 2mm.

Edited by AndyGL, 22 September 2016 - 14:10.


#18
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 AndyGL, on 22 septembrie 2016 - 13:03, said:

Scutul "after-market" pe care il pot cumpara din Romania este facut din ce spun producatorii in asa fel incat sa nu fie nevoie de modificari la masina. Dar totusi sistemul de prindere la scutul de plastic nu stiu daca este suficient de robust pentru un scut metalic care se va opune mai mult la impactul cu pietre si implicit va solicita mai mult sistemul de prindere.


Am gasit pe OLX o poza cu scutul pe care-l am eu. Pentru rabla mea vad ca sut o gramada SH de cumparat :D

Attached File  scut skoda.jpg   86.43K   27 downloads

Am editat putin imaginea si am pus si niste sageti. Dupa cum se vede din poza, scutul se vinde si cu o parte din "sistemul de prindere", piese asezate frumos pe jos ca sa se vada care de unde este. Ei bine chestiile alea cilindrice de pe laterale, de care se prinde scutul in partea din fata, sunt foarte mari. Dupa aproximarile mele un cilindru dinala are cam 4cm in diametru si de lung o fi de peste 25cm. Asa cum sunt asezate ele pe sol, sunt de fapt asezate invers. Partea care este pe sol se vede ca este o talpa care se prinde cu 2 suruburi undeva de lonjeroanele masini (asa cred ca de lonjeroane), iar partea cu un singur surub atirna in jos. Cu surubul ala se prinde "bara" aia metalica din fata scutului.

Am cautat si de Tiguan imagini cu SH-uri, dar vad ca nu prea vor sa apara.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate