Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Costuri optimizare SEO magazin online + blog(?)

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
SilviaBret

SilviaBret

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 13.07.2014
Buna tuturor, va rog ajutati-ma si pe mine cu cateva raspunsuri.
Lucrez la un plan de afacere, vreau sa-mi fac un magazin online de bijuterii si am nevoie de costurile pe care le implica optimizarea in motoarele de cautare. Inainte sa continui, va marturisesc ca nu am multe cunostiinte in domeniu, am citit pe net cate ceva, dar e foarte posibil sa spun multe prostii, nu fiti cruzi cu mine!
Am gasit destule tutoriale despre cum sa-mi fac pagina in sine, din cate am citit pana acum as opta pentru  Wordpress+WooCommerce, problemele incep odata cu optimizarea paginii si pozitionarea in motoarele de cautare, pentru ca nu reusesc sa mai pricep nimic.
In acelasi timp as vrea sa-mi fac un blog tot pe Wordpress (pentru ca ar veni integrat in aceeasi aplicatie cu magazinul online) si un magazin online pe platforma Facebook si as vrea sa fac o legatura intre toate trei. Pe blog banuiesc eu ca merge sa urc fotografii cu produsele mele (doar cateva si numai acelea legate de subiectul postarii) cu link de trimitere la web, dar cu Fb ce fac, are rost sa-i fac trimitere la web? Gandisem treaba asta numai si numai pentru optimizare SEO.
Bun, si acum intrebarile:
1 Este realizabila ideea mea? Cat m-ar costa partea de optimizare pentru magazin si pentru blog si ce acopera costul acesta?
2 Stiu ca pana ajunge magazinul meu meu in prima pagina de rezultate poate dura luni de zile, poate un an, iar eu am nevoie sa vand. Ce tipuri de publicitate dau rezultate mai bune (pentru web)?
3 Sa presupunem ca totusi reusesc sa ajung in prima pagina cu rezultate cautari, este deajuns sa actualizez des continutul paginii web ca sa raman acolo sau trebuie sa investesc tot timpul bani in publicitate?
4 Legat de magazinul online de pe Facebook nu am reusit sa gasesc pana acum costuri de implementare. Aici nu cred ca pot vorbi de SEO, cred ca accentul trebuie pus pe campanii de publicitate PPC+ fidelizarea clientilor. Este corect?
Ma opresc aici cu intrebarile desi mai am destule si multumesc anticipat tuturor celor ce imi vor intinde o mana de ajutor cu raspunsuri sau sugestii.

#2
inius

inius

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,960
  • Înscris: 02.02.2011
Chiar dacă ajungi pe prima pagină de căutări, tot nu vei vinde nici a 5-a parte din cât vor vinde cei care își fac reclamă pe cheile targhetate de tine. Am explicat în urmă cu vreo 2 săptămâni pe un alt topic de ce, caută și vezi. Și vezi că am explicat acolo și cum poți vedea ce canale de marketing folosesc concurenții de pe nișa ta. Există nișe unde SEO aduce 90% din traficul care convertește, există altele în care nu aduce nici 5%. Trebuie să vezi.

Dacă vei avea un magazin cu multe produse, să zicem peste 1000, atunci datorită eforturilor SEO vei vinde mai bine decât concurența pe long Tails - cuvintele alea ciudate pe care nu-și face nimeni reclamă, dar care s-ar putea să se găsească la tine pe site.

De pildă, să zicem că te interesează cheia de căutare „bijuterii argint”. Întotdeauna va fi plin de reclame și grosul clickurilor, inclusiv grosul clickurilor care vând, le vor lua reclamele. Dacă ai „norocul” să vizezi o căutare la care Google bagă și o hartă sau sugestii de shopping, poți să-i pui cruce. Pe lângă asta, fiind o cheie cu multe căutări, sunt mulți care-și fac SEO pe așa ceva și te bați permanent și cu ăștia.

Dar există posibilitatea să caute cineva „inel de argint 925 cu piatră de lapis lazuli mai grea de 5 grame”. Ăsta e un „long tail” pe care nu prea apar reclame, pentru că e o căutare ciudată. Poate că nu aveți decât 30 de magazine așa ceva în România. Dacă ți-ai făcut SEO pe site, atunci ai șansa să fii primul peste celelalte și să iei clickul, și să vinzi.

Dezavantajul este că genul ăsta de căutări sunt foarte puține și majoritatea caută „bijuterii argint”, „verighete aur” etc. De aceea long tails favorizează site-urile care au content mult și implicit capacitatea de a răspunde celor mai ciudate căutări pe care le fac userii.

#3
cristirg

cristirg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,711
  • Înscris: 16.11.2012
Cat te costa sa faci cu un magazin online : http://incont.stiril...zin-online.html

"Consultantii din industrie spun ca cele mai profitabile magazine online sunt cele care vand haine, electrocasnice, produse IT sau jucarii.
Costurile pentru deschiderea unui magazin depind de complexitatea platformei, serviciile oferite si functiile acesteia . Sunt multe firme specializate care ofera la pachet: licenta magazin online, instalare si configurare, realizare, prelucrare, editare Logo, design unic pentru noul magazin online si asistenta si suport tehnic 12 luni. Magazinul poate fi functional in cateva zile.

Un astfel de pachet complet te poate costa aproximativ 1.500 de euro si include:

- consultanta pentru analiza afacerii si schitarea bugetului, estimari trafic, vanzari, profit, amortizare, schitare buget publicitate, solutii de promovare, optimizare cheltuieli si  administrarea magazinului.
- introducerea a pana la 100 de produse, organizarea lor pe categorii si subcategorii, definire filtre, promotii, etc.
- creare texte standard pentru magazin (cum comanzi, conditii de livrare, politica de confidentialitate, despre noi etc.).
- realizarea designului si abonamentul magazinului standard pe un an."

#4
SilviaBret

SilviaBret

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 13.07.2014
Multumesc foarte mult pentru sugestia ta. Ma intereseaza foarte mult sa dau de postarea de care vorbesti.Te rog mult, ajuta-ma sa dau de ea, esti initiatorul topicului sau ai raspuns altcuiva? Nu ma intelege gresit, nu mi-e lene sa caut, dar nu am citit foarte mult pe tema asta pentru ca am considerat ca lucrurile la care nu ma pricep trebuie sa le deleg altcuiva care stie ce spune si ce face si nu am idee unde sa-l caut.

Multumesc Cristirg, am citit articolul respectiv si l-am bagat in favorite pentru link-urile de la subsol.

#5
inius

inius

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,960
  • Înscris: 02.02.2011
Uite aici, spre final: http://forum.softped...op/page__st__18

Să citești cu atenție și articolul la care fac trimitere într-unul din posturi și să intri și pe linkurile din el. Și să nu te sperii dacă vei afla lucruri complet diferite de ceea ce susțin fel de fel de guruiști e-comm de pe Dâmbovița.

#6
Michidoo

Michidoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,425
  • Înscris: 15.01.2008

 SilviaBret, on 19 septembrie 2016 - 17:23, said:

2 Stiu ca pana ajunge magazinul meu meu in prima pagina de rezultate poate dura luni de zile, poate un an, iar eu am nevoie sa vand. Ce tipuri de publicitate dau rezultate mai bune (pentru web)?
Facebook, participare la targuri, Breslo

 cristirg, on 19 septembrie 2016 - 17:55, said:

Un astfel de pachet complet te poate costa aproximativ 1.500 de euro si include:
1500 e un pret de pornire. Eu am facut o estimare pentru tot ce-as avea nevoie de la un magazin online si ma ducea la 5000 euro. Ideea e ca atunci cand esti la inceput, nu stii ce sa ceri, habar n-ai ce functii ar trebui sa aiba magazinul online (si, in special, admin-ul). Astea le descoperi pe parcurs, pe masura ce lucrezi si vezi ca ai mai avea nevoie de aia, si de aia, si de aia...De aceea, recomandarea mea este sa alegi cu multa atentie firma sau omul care-ti va face magazinul online, ca sa poti apela la ei pentru modificari ulterioare (contra cost desigur). Asa, daca ai cumparat ceva customizat de 1500 euro si repsectivul dispare ca magarul in ceata, in scurt timp o sa-ncepi sa te dai cu capul de pereti, sa incerci sa faci singura, sa citesti, sa cauti pe cineva care te-ar putea ajuta etc -> risipa de timp si energie, cand tu ar trebui sa te ocupi de altele: promovare, vanzari, relatii clienti, stocuri, furnizori etc.

 SilviaBret, on 19 septembrie 2016 - 18:05, said:

Nu ma intelege gresit, nu mi-e lene sa caut, dar nu am citit foarte mult pe tema asta pentru ca am considerat ca lucrurile la care nu ma pricep trebuie sa le deleg altcuiva care stie ce spune si ce face si nu am idee unde sa-l caut.
La momentul cand am avut nevoie de asa ceva, am urmarit discutiile despre SEO de aici, de pe forum. Am putut face o lista cu cativa care pareau ca stiu despre ce vorbesc, unii aveau firma, altii erau pe cont propriu. Am exclus pe unii care pareau ca au cunostintele necesare dar aveau o atitudine foarte urata pe forum (se certau, ii muscau de fund pe altii, aveau orgolii de genul "numai cum zic eu e bine, toti restul sunteti prosti"). Mai este un forum, SeoPedia, poti sa-ti alegi si de-acolo pe cineva. Alta varianta pe care am folosit-o pentru a alege firma care sa faca site-ul, inclusiv SEO, este sa te uiti in rezultatele google (nu neaparat pe domeniul tau). La aia care apar primii e clar ca s-a facut SEO bine. Daca iti place si grafica site-ului, nu mai ramane decat sa scormonesti un pic, sa afli cine l-a realizat (de obicei, apare undeva in josul site-ului).

Edited by Michidoo, 19 September 2016 - 18:59.


#7
SilviaBret

SilviaBret

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 13.07.2014
Inius, multumesc foarte mult inca o data! Incepusem deja sa citesc toate postarile de pe forumul acesta. Cautand postarea ta mi-am dat seama ca nu chiar toate discutiile sunt in chineza si mi-ar fi de mare folos sa am cat de cat o idee ca sa pot distinge un profesional de unul care este pe langa subiect.
Michidoo, acum sunt in faza socoteli, socoteli...Preturi am gasit si pe net, o gramada. Problema este ca se inscriu intr-o marja neverosimil de larga, iar eu vroiam sa aflu un pret decent si mai ales daca pe langa domeniu, hosting, creare site, promovare mai sunt si alte costuri pe care nu le-am identificat, incerc sa evit pe cat posibil surprizele neplacute. Foarte bune ideile din ultimul paragraf, am sa le folosesc cu siguranta. Multumesc mult.

#8
primuministru

primuministru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,845
  • Înscris: 05.10.2007
Fiecare platforma are avantaje si dezavantaje asa ca in timp iti dai seama ca nu exista, de fapt, nici un material educational complet, care sa detina raspunsul complet.
Nu exista platforma perfecta eCommerce. Ceea ce se aplica altui magazin online, nu se poate aplica si in cazul tau sau nici nu are rost sa se implementeze. Nu te lua dupa “prietenii” binevoitori, care iti dau sfaturi inutile, pentru ca nu au habar de ce ai nevoie personal, pentru afacerea ta.
Sugestia oamenilor de specialitate este alegerea unei platforme romanesti, in detrimentul celor internationale.
Bineinteles, aceasta alegere depinde de principala tinta pe care o setezi. Platformele internationale sunt, intr-adevar, eficiente, daca ai targetat un public global si iti doresti un magazin mare, cu vanzari la nivel international . Dar, daca scopul tau este sa vinzi local, in Romania, cea mai fiabila solutie este o platforma eCommerce romaneasca. Astfel, asiguri o experienta de calitate pentru publicul roman, cu configurari de taxe si adrese specifice tarii.
Principalul dezavantaj al platformelor internationale ar fi ca nu sunt integrate cu furnizori locali de servicii. In schimb, o platforma romaneasca este gandita specific pentru piata din Romania, incluzand facilitati precum tarife pentru curieri locali si implementare cu sisteme de plata pe Romania. Platformele romanesti ofera functionalitati diverse, care acopera majoritatea situatiilor intalnite pe piata.Alegand platformele romanesti eCommerce nu te mai confrunti cu problema traducerilor ce tin de acest serviciu, cum ar fi texte, titluri, butoane etc. sau cu cea a modulelor de logistica.
Majoritatea antreprenorilor sunt atrasi de numele grele ale platformelor internationale, open-source, care promit marea si sarea. Bineinteles ca au o multime de avantaje dar chiar si acestea se pot transforma in dezavantaje daca magazinul tau este la inceput de drum. De exemplu, platformele mari iti pun la dispozitie extrem de multe functionalitati de care, de fapt, nici nu ai nevoie, sau module la un preturi piperate de dezvoltare si intretinere.
Aceste cheltuieli de mentenanta cresc datorita procesului dificil de integrare si a marimii amprentei asupra serverului datorat numarului de fisiere si tabele din bazele de date. Iar daca ai de customizat, pregateste-te sa faci niste cheltuieli pentru serviciile developerilor specializati, deoarece codurile sunt mai greu de invatat, in functie de platforma.
Pentru inceput eu ti-as recomanda sa incepi cu Shopmania BIZ, as zice una din cele mai stabile platforme SaaS din Romania, si care are mare parte din functiile necesare desfasurarii activitatii. De la customizare design, implementare module, marketing/remarketing pana la optimizare avansata SEO.Mai multe detalii aici
Dupa 1-2 ani, dupa ce capeti experienta poti sa treci la un alt nivel si sa cumperi o licenta la o platforma personalizata romaneasca. Insa pana atunci vei invata mult mai multe.

#9
SilviaBret

SilviaBret

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 13.07.2014
Multumesc, am intrat pe link si am iscodit putin pe acolo. Pare promitator, intr-adevar mi-ar rezolva mare parte din necesitati. Daca as plati pe un an intreg, pretul este suspect...de mic. Am sa vad daca pot afla cati vizitatori intra pe shopmania si, mai ales, in magazinele care comercializeaza bijuterii, gazduite pe shopmania. Din cate am citit pana acum, as avea acces la astfel de date numai daca as avea deja site-ul meu activ. Mai caut. Multumesc inca o data.

#10
primuministru

primuministru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,845
  • Înscris: 05.10.2007
Varianta rapida este sa-ti alegi un subdomeniu de forma http://nume.shopmania.biz.
Poti alege sa iti setezi un domeniu propriu. Dupa ce ai achizitionat domeniul de la ROTLD.ro sau orice alta companie specializata in achizitia de domenii web, setezi name serverele de ambele parti si magazinul tau este online.Vor fi necesare doar o serie de setari DNS.

#11
Julieta91

Julieta91

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 20.09.2016
Depinde ce fel de produse vinzi si cum se prezinta competitia pe nisa ta. Ideea cu blogul este benefica dar trebuie continut nu doar poze. Poti incepe prin cumpararea treptata a link-urilor si advertorialelor si rezultatele vor incepe sa apara.

#12
SilviaBret

SilviaBret

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 13.07.2014
Julieta91, imi cer scuze, am scris mai putin decat am gandit. Blogul intr-adevar se va baza pe texte si legat de continutul lui, 3-4 fotografii cu bijuterii, cu link catre magazinul online. Am vazut ca se poate vinde si direct de pe blog, dar ma intreb daca nu ar fi mai bine sa-i trezesc interesul pe blog si sa trimit potentialul client pe web, pentru ca acolo ar avea mult mai multe modele de unde alege si as avea sanse mai mari sa se finalizeze vanzarea.

#13
primuministru

primuministru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,845
  • Înscris: 05.10.2007
Mai exista si alte firme care ofera servicii de website builder, fiecare incercand sa ofere cat mai multe avantaje clientilor.De la platforme personale, bloggind pana la platforme de ecommerce.
Pe langa cei de la shopmania, mai poti studia si oferta celor de la ucoz, webnote.ro sau daca ai notiuni avansate de limba engleza poti incerca si wix.com.
Asa cum am scris si mai sus, eu as recomanda platforma celor de shopmania.

Edited by primuministru, 20 September 2016 - 20:11.


#14
webSorin

webSorin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 364
  • Înscris: 16.10.2009
Salut!
Am scris o carte in domeniu, da-mi o adresa de e-mail pe PM si ti-o ofer gratuit.
Cartea nu este un manual de programare web, nu se adreseaza programatorilor sau designerilor, ci freelancerilor si antreprenorilor care vor sa faca trecerea spre promovarea online a produselor si serviciilor lor fiind este scrisa intr-un limbaj accesibil.
Are pana in 200 de pagini si este in curs de editare, va aparea in curand.
Nu pun link aici sa nu se considere reclama, deci da-mi o adresa de e-mail pe PM si-ti expediez cu drag versiunea descarcabila.
Multumesc

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate