Regula pentru feedback despre angajati?
Last Updated: Sep 11 2016 19:21, Started by
cestmoi
, Sep 10 2016 18:56
·
0
#1
Posted 10 September 2016 - 18:56
Buna seara,
Seful meu mi-a povestit despre o regula de management care spune ca un sef nu trebuie niciodata sa ceara feedback despre un angajat de la alt angajat care este pe aceiasi functie, sau pe acelasi plan ierarhic. Am cautat mai multe informatii pe internet, dar nu am gasit nimic. Puteti va rog sa ma ajutati? Exista o asemenea regula? Are un nume specific? Unde pot afla mai multe despre ea? Multumesc anticipat si cer scuze daca am postat in sectiunea nepotrivita! |
#2
Posted 10 September 2016 - 19:05
regula se numeste mancatorie
nu sta nimeni sa faca un caiet de reguli de management, fiecare isi misca trupa dupa cum considera, dar cand intrebi pe x depsre y, mereu va fi mancatorie si pupincurism. asa ca nu e vb de o regula in sine, ci de bun simt si ceva creier daca are pretentie de manager. |
#3
Posted 10 September 2016 - 19:07
daca la astia din multinationale le lei fidbacul... ii debusolezi, ii confuzezi complet!!!
ei nu accepta sa nu dea fidbac! sunt dependenti de asta! metodele prin care fiecare sef face evaluarea subordonatilor... difera de la sef la sef... unele sunt discutabile dar nu la nivel de subordonat... Edited by Nero-d, 10 September 2016 - 19:16. |
#4
Posted 10 September 2016 - 19:10
el s-a exprimat ca " nu trebuie sa ceara " adica vrea sa primeasca de-a gata ?
turnatori se gasesc peste tot |
#5
Posted 10 September 2016 - 19:11
ca manager nu trebuie sa-ti spuna altii ce face x sau y, managementul nu inseamna doar sa traseze sarcini si sa dea un deadline, inseamna si optimizarea procesului functie de angajat, care la randu-i include o gramada de alti parametri, printre care si evaluarea persoanei respective.
dar cand ajungi sa intrebi pe altul ce face x sau y, e clar ca respectivul e paralel cu oamenii pe care ii conduce. |
#6
Posted 10 September 2016 - 19:13
cestmoi, on 10 septembrie 2016 - 18:56, said:
Buna seara, Seful meu mi-a povestit despre o regula de management care spune ca un sef nu trebuie niciodata sa ceara feedback despre un angajat de la alt angajat care este pe aceiasi functie, sau pe acelasi plan ierarhic. Am cautat mai multe informatii pe internet, dar nu am gasit nimic. Puteti va rog sa ma ajutati? Exista o asemenea regula? Are un nume specific? Unde pot afla mai multe despre ea? Multumesc anticipat si cer scuze daca am postat in sectiunea nepotrivita! |
#7
Posted 10 September 2016 - 19:15
#8
Posted 10 September 2016 - 20:33
Nu exista o astfel de regula. Asta nu inseamna ca nu poate exista intr-o anumita companie, ci ca nu este o regula generala.
|
#9
Posted 10 September 2016 - 21:08
o metoda de evaluare a performantei unui angajat este cea denumita 360 de grade; aceasta regula presupune faptul ca evaluarea se face atat la nivel de superior, la nivel lateral de catre colegi sau omologi cat si de subordonati daca exista; uneori se mai poate lua in considerare si feedback-ul primit din partea clientilor si/sau a furnizorilor.
In concluzie, nu numai ca nu este o regula "regula de management care spune ca un sef nu trebuie niciodata sa ceara feedback despre un angajat de la alt angajat care este pe aceiasi functie, sau pe acelasi plan ierarhic." ci in realitate exista chiar o metoda mai comprehensiva de evaluare a performantelor unui angajat, care presupune tocmai si evaluarea din partea colegilor. https://en.wikipedia...degree_feedback "In human resources or industrial psychology, 360-degree feedback, also known as multi-rater feedback, multi source feedback, or multi source assessment, is a process utilized by organizations to solicit information from a variety of workplace sources on an employee's work-related behavior and/or performance. Most often, information solicited in a 360-degree feedback process will include feedback from an employee's subordinates, peers (colleagues), and supervisor(s), as well as a self-evaluation by the employee him or herself. Such feedback can also include, when relevant, feedback from external sources who interact with the employee, such as customers and suppliers or other interested stakeholders. 360-degree feedback is so named because it solicits feedback regarding an employee's behavior from a variety of points of view (subordinate, lateral, and supervisory). It therefore may be contrasted with "downward feedback" (traditional feedback on work behavior and performance delivered to subordinates by supervisory or management employees only; see traditional performance appraisal), or "upward feedback" delivered to supervisory or management employees by subordinates only." |
#10
Posted 11 September 2016 - 10:07
Oameni buni evaluarea este un lucru iar 'feedback'-ul este altul. Feedback este o reactie in urma unui eveniment (input). Oare voua vi se pare normal ca in cadrul unei societati X sa mearga la Y sa internet ce parere are Z despre X ?
|
|
#11
Posted 11 September 2016 - 19:09
Este gresit faptul in sine de a-ti forma o parere despre o anumita persoana. Intr-o firma oamenii au de lucru, deci trebuie sa li se dea sarcini si ei trebuie sa si le indeplineasca. Ce nevoie am de a avea pareri despre cineva cata vreme isi face treaba. Iar daca nu-si face treaba atunci se analizeaza cauzele si eventual daca e cazul se iau masuri, dar iarasi nu-I necesara nici o parere. Intr-o organizatie ai nevoie de fapte obiective iar nu de pareri.
|
#12
Posted 11 September 2016 - 19:21
Multumesc tuturor pentru raspunsuri! Din mesajele primite am tras urmatoarele concluzii:
1) Nu exista o regula de management care sa impiedice un manager sa ceara feedback despre un angajat de la alti angajati care au aceiasi functie (sau care sunt pe acelasi plan ierarhic). 2) Exista 360-degree feedback (in care managerul cere feedback despre angajat din toate directiile ierarhice), exista downward feedback (in care doar cei superiori ierarhic dau feedback despre angajat) si upward feedback (in care doar cei subordonati angajatului respectiv pot da feedback despre el). 3) Exista discutii pro si contra vizavi de 360-degree feedback (unii spun ca ar trebui folosit doar pentru "development purposes", nu pentru a face evaluari, deoarece feedbackurile primite de la colegi ar putea fi false din motive personale sau de competitie necinstita). 4) Concluzie personala: pana la urma depinde de specificitatea locului de munca si a muncii prestate care tip de feedback se potriveste mai bine. Personal nu vad nimic rau in 360-degree feedback, cu mentiunea ca nu as lua in calcul informatiile care nu pot fi dovedite. Doresc sa mentionez ca intrebarea mea nu a fost motivata de un caz de mancatorie, ci de o problema reala care oricum a fost adresata. Eram doar curios sa aflu mai multe despre aceasta "regula" despre care mi-a povestit seful meu. Doresc der asemenea sa mentionez ca, in discutia acestui topic, nu am folosit cuvantul "feedback" ca sinonim de "parere". Va rog sa tineti cont ca exista locuri de munca in care se lucreaza in echipe, unde seful are vizibilitate minima, unde lenea premeditata afecteaza atat colegii cat si rezultatul final al muncii. Multumesc inca o data tuturor si va urez o seara cat mai placuta! Edited by cestmoi, 11 September 2016 - 19:26. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users