Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Kia Sorento I

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
Deejay27

Deejay27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 312
  • Înscris: 07.02.2016
Salutare tuturor. De curand sun posesor de Kia Sorento 2.5 automat din 2004. Exista cineva pe acest forum care poate explica unui newbie ca mine cam ce inseamna aceasta masina? Ce ar fi de stiut? Mie masina imi place dar as avea cateva intrebari/nelamuriri:

1. Frana de mana in Drive, la plecarea de pe loc nu "tine". Bordul ma avertizeaza vizual si sonor ca frana de mana e "sus" dar masina nu e infranata ci merge liber. E normal?

2. In curbe are tendinta de supravirare (iese de pe sosea la viteze peste 90-100km/h) iar pe drum drept dar "cu valuri" danseaza de mama mama. Ma poate lamuri cineva de ce?

3. Se potrivesc la ea piese de la modelul facelift (2007-2009) avand in vedere ca e modelul pre-facelift? Ma refer aici la componente gen faruri, becuri semnalizare, placute sau discuri frana etc.

4. Jantele originale sunt pe 16 iar gumele 245/70 R16. Daca as vrea sa merg pe gume cu balon ceva mai mic ( dar la fel de late) ce jante s-ar potrivi? Ma gandesc ca ar ajuta la stabilitate... Unele de 17 sau 18? Stiu ca da eroare la kilometraj daca nu se pupa...

5. E normal ca masina sa aiba tendinta de a "smuci" cand trec din Park in Drive sau Reverse? Se simte ca o smucitura cand cupleaza (sa comut din P in D trebuie sa trec prin R si "smuceste" cand cupleaza chiar si pt o fractiune de secunda).

Multumesc pentru rabdare si ajutor. Sunt incepator si mecanica mea lasa mult de dorit...

Toate cele bune.

#2
SILE802002

SILE802002

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 620
  • Înscris: 05.02.2008
Începător,  dar ai luat o mașină măi veche de 10ani și automata! BRAVOS națiune. Acum punctual
1. Nu e normal, frână de mana chiar dacă ar fi electronica, trebuie sa tina, sa simți o oarecare "impotrivire"
2. Tendința supraviratoare e relativ normala la ea fiind o mașină mare. Faptul ca se leagănă pe drum drept indica ceva probleme la suspensii (telescoape duse)
3. Nu știu
4. De ce vrei sa pui balon mai mic? Pt stabilitate vezi pct2, la balon mic și o mașină de peste 1800kg, o sa tot schimbi anvelope (imposibil sa nu dai în vreo groapa în țărișoara noastră draga), posibil și jante. Găsești diverse calculatoare pt a corela dimensiunile noilor jante și cauciucuri cu cele vechi
5. Nu e deloc normal sa smunceasca o automata. Sper sa se rezolve cu schimbul de ulei din cutie, reparațiile sunt costisitoare rău la cutiile automate. Poți încerca și un update de soft  la cutie

#3
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003

 Deejay27, on 04 septembrie 2016 - 05:48, said:

Salutare tuturor. De curand sun posesor de Kia Sorento 2.5 automat din 2004. Exista cineva pe acest forum care poate explica unui newbie ca mine cam ce inseamna aceasta masina? Ce ar fi de stiut? Mie masina imi place dar as avea cateva intrebari/nelamuriri:

1. Frana de mana in Drive, la plecarea de pe loc nu "tine". Bordul ma avertizeaza vizual si sonor ca frana de mana e "sus" dar masina nu e infranata ci merge liber. E normal?

2. In curbe are tendinta de supravirare (iese de pe sosea la viteze peste 90-100km/h) iar pe drum drept dar "cu valuri" danseaza de mama mama. Ma poate lamuri cineva de ce?

3. Se potrivesc la ea piese de la modelul facelift (2007-2009) avand in vedere ca e modelul pre-facelift? Ma refer aici la componente gen faruri, becuri semnalizare, placute sau discuri frana etc.

4. Jantele originale sunt pe 16 iar gumele 245/70 R16. Daca as vrea sa merg pe gume cu balon ceva mai mic ( dar la fel de late) ce jante s-ar potrivi? Ma gandesc ca ar ajuta la stabilitate... Unele de 17 sau 18? Stiu ca da eroare la kilometraj daca nu se pupa...

5. E normal ca masina sa aiba tendinta de a "smuci" cand trec din Park in Drive sau Reverse? Se simte ca o smucitura cand cupleaza (sa comut din P in D trebuie sa trec prin R si "smuceste" cand cupleaza chiar si pt o fractiune de secunda).

Multumesc pentru rabdare si ajutor. Sunt incepator si mecanica mea lasa mult de dorit...

Toate cele bune.
Raspunsuri in ordine:
1. La modelul respectiv ai cumva frana de mana electrica? Daca da, sunt mari sanse sa fie decuplata automat cand pui masina in drive. Altfel frana de mana tine?
2. Masina ta e un SUV oid school, nu BMW X5. Las-o mai moale, ca nu-i facuta sa mergi cu ea asa. Daca topaie si pe drum drept da o tura pe la service sa verifici tot ce tine de suspensie.
3. Exista un forum monomarca si un grup de facebook omonim unde activeaza inclusiv oameni de la reprezentanta, ti se poate raspunde la intrebari acolo.
4. Las-o cu gume de 16, mai ai de lucru pe la altele ca sa o faci mai stabila pana sa iti bati capul cu gumele. Vezi punctul 2.
5. Nu, nu e normal. Ai jurnalul de intretinere al masinii?

Parere personala: Trebuie sa iti placa tare Sorento sau sa iti doresti neaparat SUV ca sa cumperi asa ceva. Masina e ultima din gama "old kia", adica ieftinaturi cu probleme serioase de fiabilitate si preturi enorme ale pieselor.
Mi-am adus aminte ca citisem articolul astain AutoBild acum ceva timp. Sper sa nu ai probleme, dar pare-se ca ai ales exact combinatia letala; Cutie automata si motor diesel. De curiozitate, cat ai dat pe ea? E cumva mostenita "de mai sus" din familie. Ca daca e asa, macar e moca.

Edited by danX, 04 September 2016 - 07:07.


#4
Deejay27

Deejay27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 312
  • Înscris: 07.02.2016
Multumesc amandurora. Da, mi-am dorit SUV si masina am luat-o de la cineva foarte apropiat, am stiut de la inceput in ce ma bag si momentan imi permit sa o intretin. Mai tarziu... vom vedea. Intr-adevar preturile sunt maricele la piese mai ales ca nu prea (mai) gasesti aftermarket. Telescopul pe fata stanga stiu ca e scurs si urmeaza sa le schimb pe ambele (eventual si pe spate). S-a "nimerit" sa fie automata, daca era manuala as fi fost mai multumit pentru ca as fi avut control deplin asupra ei cum s-ar spune dar avantajul unei automate e ca te concentrezi mai bine la drum, mai ales ca incepator. Frana de mana nu e pe buton (daca la asta te referi prin electronica) si are levier (old school). Sincer nu am tras frana de mana in stationare nici macar de proba pentru ca o comut in P si nu mai este nevoie.
Am postat si pe forumul monomarca dar nu mai este asa activ ori nu am intrat eu unde trebuie.

Pretul a fost 4500€ si am luat-o doar cu mici probleme de reparat. Din familie. Am condus-o aproape 2000km fara probleme. In afara de ce am descris in primul post nu am observat altele. Vreau sa investesc in ea cat sa o fac sigura pt condus si ma bazez si pe norocul incepatorului (referitor la articol). Pana sa o iau am citit peste tot unde am putut articole si forumuri despre model si nu am vazut nimic rau despre ea (exceptii fiind consumul care mie mi se pare ok pt motor si gabarit si pretul pieselor).

Edited by Deejay27, 04 September 2016 - 07:18.


#5
Deejay27

Deejay27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 312
  • Înscris: 07.02.2016
Nu mai merge editat postul.

Articolul l-am citit si unele puncte sunt reale (rugina insa la o masina de 12 ani nu mi se pare anormala).

Despre amortizoare se stie ca Kia face cele mai proaste amortizoare.

Confirm chestia cu placutele de frana uzate in ritm accelerat, e de inteles la masa masinii dar poti alege dintr-o varietate de piata.

A fost singurul articol cu puncte negative citit de mine la adresa modelului. Si sunt destule articole pentru ca masina la timpul ei a fost o alternativa buna a modelelor scumpe ca Mercedes ML (al carui design il copiaza) si altele.
Asta e alta discutie.
Eu am de gand sa o iau la mana dar fiind bâtă la mecanica m-am gandit sa intreb pe cei mai priceputi ca mine si sa ma duc tintit la service, tocmai ca sa evit cheltuieli inutile care sunt menite doar sa bage bani in buzunarului service-ului.




#6
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
sincer, mai degraba intrebai inainte de a cumpara acea lamaie, nu dupa. dupa deja e ca si cum te-ai plange ca nu te-am tras de maneca inainte si acum vrei sa te plangi. nu ma iau de tine, e doar un semnal de trezire la ceea ar fi trebuit sa faci inainte.

#7
Deejay27

Deejay27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 312
  • Înscris: 07.02.2016

 Deejay27, on 04 septembrie 2016 - 08:15, said:

Nu mai merge editat postul.

Articolul l-am citit si unele puncte sunt reale (rugina insa la o masina de 12 ani nu mi se pare anormala).

Despre amortizoare se stie ca Kia face cele mai proaste amortizoare.

Confirm chestia cu placutele de frana uzate in ritm accelerat, e de inteles la masa masinii dar poti alege dintr-o varietate de piata.

A fost singurul articol cu puncte negative citit de mine la adresa modelului. Si sunt destule articole pentru ca masina la timpul ei a fost o alternativa buna a modelelor scumpe ca Mercedes ML (al carui design il copiaza) si altele.
Asta e alta discutie.
Eu am de gand sa o iau la mana dar fiind bâtă la mecanica m-am gandit sa intreb pe cei mai priceputi ca mine si sa ma duc tintit la service, tocmai ca sa evit cheltuieli inutile care sunt menite doar sa bage bani in buzunarului service-ului.
Nu ma plang. Vreau sa invat. Vreau sa cunosc masina. Nu am mai condus automata, nu stiu ce e normal si ce nu.
Multumesc pt rabdare.

#8
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,135
  • Înscris: 22.05.2003
Kia Sorento 2002-2006 era vazuta ca SUV-ul ieftin al... vanatorilor saraci.

Nu cred ca avea frana de mana electronica, deci pur si simplu aceasta nu tine!

Pe sosea e departe de a avea o tinuta de drum decenta, adica sta f prost pe drum, asa ca ai grija!
Nu o compari cu un BMW X5, ci e mai instabila decat SUV-uri mult mai ieftine.

Nu e normal sa se simta smucituri la trecere intre pozitiile cutiei automate. Probabil probleme ambreaj.

Cutia are 4 trepte, ia motorul e prea mic pt caroserie

#9
ady_77

ady_77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,126
  • Înscris: 05.02.2009

 Deejay27, on 04 septembrie 2016 - 08:31, said:

Nu ma plang. Vreau sa invat. Vreau sa cunosc masina. Nu am mai condus automata, nu stiu ce e normal si ce nu.
Multumesc pt rabdare.

Colegu',nu te supara,aia nu e masina,probleme o sa tot ai cu ea...pe aici pe la mine le gasesti la pret de nimic sau gratis.Uite,de curiozitate :

https://www.donedeal...orento/13013982

E din 2005,cere ala 1300 euro pe ea,dar iti spun ca nu primeste mai mult de 800.Concluzia o tragi tu...

#10
Deejay27

Deejay27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 312
  • Înscris: 07.02.2016

 ady_77, on 04 septembrie 2016 - 11:31, said:


Colegu',nu te supara,aia nu e masina,probleme o sa tot ai cu ea...pe aici pe la mine le gasesti la pret de nimic sau gratis.Uite,de curiozitate :

https://www.donedeal...orento/13013982

E din 2005,cere ala 1300 euro pe ea,dar iti spun ca nu primeste mai mult de 800.Concluzia o tragi tu...
Nu ma supar. E manuala si are 300.000 km plus probleme la ambreiaj. Preturile sunt ca in toata europa nu vad diferente. Eu nu am luat-o cu probleme majore plus ca e luata din familie.

#11
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
S-a tot scris pe aici de Kia Sorento generatia I, mai gasesti topicuri. Masina nu e deloc rea, motorul de 2.5d e ceva de proveniența Mercedes si cred eu ca 140 CP sunt suficienti. Sasiul independent a fost dezvoltat de Porsche !!! pt Kia, are reductor pe bune, o masina destul de capabila, cu aceiasi tinuta de drum ca orice SUV greu si inalt.

Cel mai important de inspectat/remediat sunt elementele de directie si amortizare - verificat bucsile, bieletele, amortizoarele etc, verificata directia pe stand. Asta ar rezolva orice pb de tinuta de drum.
Daca nu o bagi pe drumuri rele poti sa-i pui jenti de 18" fara probleme, cum zicea colegul gasesti tot felul de configuratoare jenti unde vezi si cu ce talon ramai, original avea 245/70/16, ceva asa la 245/50-55/18 cred ca ar merge, ar arata si bine si nici nu te-ar zdruncina prea mult.

Si daca ai de gand sa ti masina un schimb de ulei bun la cutie facut undeva de profesionisti ar putea rezolva si smuciturile, ambreiajele alea cupleaza acum nu in ulei ci intr-un lichid degradat, probabil jumate lipsa...

#12
Deejay27

Deejay27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 312
  • Înscris: 07.02.2016

 SIR, on 06 septembrie 2016 - 06:44, said:

S-a tot scris pe aici de Kia Sorento generatia I, mai gasesti topicuri. Masina nu e deloc rea, motorul de 2.5d e ceva de proveniența Mercedes si cred eu ca 140 CP sunt suficienti. Sasiul independent a fost dezvoltat de Porsche !!! pt Kia, are reductor pe bune, o masina destul de capabila, cu aceiasi tinuta de drum ca orice SUV greu si inalt.

Cel mai important de inspectat/remediat sunt elementele de directie si amortizare - verificat bucsile, bieletele, amortizoarele etc, verificata directia pe stand. Asta ar rezolva orice pb de tinuta de drum.
Daca nu o bagi pe drumuri rele poti sa-i pui jenti de 18" fara probleme, cum zicea colegul gasesti tot felul de configuratoare jenti unde vezi si cu ce talon ramai, original avea 245/70/16, ceva asa la 245/50-55/18 cred ca ar merge, ar arata si bine si nici nu te-ar zdruncina prea mult.

Si daca ai de gand sa ti masina un schimb de ulei bun la cutie facut undeva de profesionisti ar putea rezolva si smuciturile, ambreiajele alea cupleaza acum nu in ulei ci intr-un lichid degradat, probabil jumate lipsa...
M-am gandit si la asta, incerc sa gasesc un inlocuitor bun pentru uleiul din cutie ATF RED-1 care pare-se ca nu e de gasit pe nicaieri. Am gasit cateva recomandari tot pe forumuri.
Legat de jante eu ma gandeam sa pun cv pe 17 problema intervine insa la distanta intre prezoane, profil etc. Colegul de mai sus a luat masina cu jante de 17 pe ea si nu a putut sa imi dea detalii legat de ele. Gume gasesc pt jante dar intai sa gasesc jantele  :lol:

#13
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
Sunt convins ca orice service autorizat Kia te rezolva și cu schimbatul uleiului la cutie, și cu restul problemelor.

Pt jante: cat sa aibă dacă toate asiaticele au 5x114,3? :)

Pt siguranta uită-te ce vând slovenii ăștia pt Kia Sorento I:

http://www.ebay.de/itm/181729569386


#14
Deejay27

Deejay27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 312
  • Înscris: 07.02.2016
Pai in carte scrie 5x139.7 cu et 35 si eu asta am cautat...

#15
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
Da, asa da și pe Reifen.com. Numai generația curenta a trecut la 4,5" diametrul prezoane. Vad acolo ca poți pune pana la 265/55/18, ar arata bine cu asa jante late :)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate