Dieselul pe cale de disparitie in curand?
#73
Posted 26 August 2016 - 07:19
emil_sv, on 26 august 2016 - 06:22, said:
Primele 16 vapoare din lume ca marime polueaza mai mult decat toate masinile la un loc. Vacile polueaza mai mult decat masinile si contribuie mai mult la efectul de sera. Alternativele propuse gen masinile electrice nu stim inca ce impact au asupra mediului. Procesul de producere al bateriilor este unul dintre cele mai poluante procese industriale, sa nu mai zic de procesul productiei masinii in sine. Una peste alta daca ai astazi o masina si tii intr-adevar sa nu poluezi nu iti mai cumperi alta noua. Producerea unei masini noi pentru tine polueaza mai mult decat va polua o masina deja produsa tot restul existentei sale. Daca ne-am lua dupa cei ca tine ne-am intoarce inapoi in pesteri in doua generatii. Nu multumesc! Masinile nu polueaza asa de mult precum ar vrea propaganda verde sa ne faca sa credem. Cu toate astea nu sunt anti ecologie, oriunde se poate reduce gradul de poluare intr-un mod rezonabil sunt pentru, de aceea sunt si incantat de aceasta tehnologie propusa pentru motoarele pe benzina, cat mai putin cu atat mai bine. Poate se aplica si la vapoare intr-o zi... Doar ca vapoarele alea nu circula prin centrul metropolelor. De asemenea, poate cu exceptia New Delhi, nu avem mari crescatorii de vaci in centrul oraselor, prin urmare fiecare politica de poluare are sens fie global fie local. De asemenea vulcanii emit sulf de mult mai multe ori decat toate vapoarele/autovehiculele impreuna. Insa nimeni nu s-a gandit sa-si cumpere un penthouse la poalele unui vulcan sau sa ceara autoritatilor sa puna catalizator la vulcan. E mult mai usor sa reciclezi baterii/masini decat sa combati efectele smog din orase. Sigur, propaganda desantata eco e la fel de nociva ca propaganda desantata a producatorilor auto retrograzi sau a cartelurilor petroliere. Noroc ca pe langa politicianismul omniprezent in media (in special la noi) mai exista si mijloace de informare mai stiintifice si mai putin politizate. |
#74
Posted 26 August 2016 - 07:55
Hansolo, on 26 august 2016 - 07:19, said:
Hmmm http://www.dailymail...cars-world.html Doar ca vapoarele alea nu circula prin centrul metropolelor. De asemenea, poate cu exceptia New Delhi, nu avem mari crescatorii de vaci in centrul oraselor, prin urmare fiecare politica de poluare are sens fie global fie local. De asemenea vulcanii emit sulf de mult mai multe ori decat toate vapoarele/autovehiculele impreuna. Insa nimeni nu s-a gandit sa-si cumpere un penthouse la poalele unui vulcan sau sa ceara autoritatilor sa puna catalizator la vulcan. E mult mai usor sa reciclezi baterii/masini decat sa combati efectele smog din orase. Sigur, propaganda desantata eco e la fel de nociva ca propaganda desantata a producatorilor auto retrograzi sau a cartelurilor petroliere. Noroc ca pe langa politicianismul omniprezent in media (in special la noi) mai exista si mijloace de informare mai stiintifice si mai putin politizate. Vapoarele ajung in porturi, iar faptul ca poluezi atmosfera in mijlocul oceanului sau in zone rurale nu inseamna ca efectele sunt mai putin daunatoare. Contribuie in aceeasi masura la efectul de sera. Poti sa zici despre particulele nocive ca intr-adevar e mai ok sa nu fie in orase, dar vacile de pilda emit metan... Cu toate astea, oriunde se pot reduce emisiile, mai ales in contextul actual al despaduririlor masive pe planeta sunt binevenite. Sunt in stare ecotarzii sa propuna un proiect de neutralizare a emisiilor vulcanice care sa coste nu stiu cate miliarde din banul public, contracte date catre firmele lor "eco". Ecologia si-a depasit demult nobilul scop, e o industrie parazitara, cam ca o mafie, ce capuseaza absolut tot. Fantastic model de business E ok sa existe, dar nu in forma asta. Atitudini de genul: Nu putem da acordul de mediu pt autostrada ca trece pe langa niste populatii de popandai si le strica galeriile subterane in care locuiesc, sau nu putem da acordul de mediu pentru o conducta de gaze pentru ca trece pe langa 5 cuiburi de vulturi plesuvi samd... Astea nu sunt altceva decat niste escrocherii ca sa scoata bani de la firmele executante/stat etc. In plus mai e o chestie nu foarte discutata, un alt motiv pentru care s-a incurajat motorina, a fost si ca, motorina ca si benzina si multe alte substante sunt un produs al rafinarii petrolului, pe masura ce consumul de benzina crestea, si automat de petrol, consumul de motorina nu tinea pasul... A mai fost nevoie de inca o piata pe segmentul acesta ca sa se poata vinde toate produsele rezultate in urma rafinarii, ca doar nu o sa piarda bani marile firme petroliere... mai ales dupa socul din anii 70, ca imediat dupa au inceput sa promoveze motorina ca alternativa pt autoturisme... Din petrol nimic nu se arunca totul se foloseste intr-o aplicatie sau alta. In ultimii ani a avut loc o trezire la realitate in ceea ce priveste consumul de motorina. Edited by emil_sv, 26 August 2016 - 08:09. |
#75
Posted 26 August 2016 - 08:54
Apropo de vapoare, un comentariu acolo spune ca orice vapor trece pe carburant cu mai putin sulf (diesel) cu 2 ore inainte de a ajunge in port. Sigur, problema mare nu e la efectul de sera ci la poluantii care afecteaza sanatatea direct iar marinarii vapoarelor alea in larg sunt direct afectati de poluanti, mai mult decat CO2 degajat. Pe de alta parte situatia cu poluarea vapoarelor e anormala, asta nu inseamna ca reglementarile cu poluarea terestra trebuie sa tina cont de asta.
Discutia a pornit de la un articol interesant tehnologic si altul de tip click-bait. Acum poate nu sunt eu la curent, dar nu prea ma intalnesc cu tot felul de stiri de genul de care spui tu iar a califica la modul general ecologia ca o industrie parazitara tine (parerea mea) fie de site-uri conspirationiste fie de intoxicari ale unor executanti de genul ,,preemptive striking". Ai tu idee daca anuntul ala cu vulturii plesuvi n-a fost pus de angajati ai constructorului pentru a creste costurile de executie? Sau cumva firmele de ecologie scot bani de la constructor (platesc sa taca sau ce?). Nonsens. Una peste alta, e bine sa fie un echilibru si un common-sense in toate. Iar din ultimul paragraf n-am inteles nimic. Vrei sa spui ca la o rafinarie vine petrol si pe o teava iese benzina, pe alta motorina si proportia e fixa, prin urmare daca creste consumul de benzina ramane rafinaria cu motorina nevanduta? Din cate stiu eu sunt procese de productie separate, nu exista o astfel de cerinta. Mai sunt si alte produse de rafinare derivate gen pacura, cumva trebuie sa se creeze o piata de automobile pe pacura pentru a nu arunca nimic si a nu suferi firmele de petrol? Edited by Hansolo, 26 August 2016 - 09:04. |
#76
Posted 26 August 2016 - 09:14
Hansolo, on 26 august 2016 - 08:54, said:
Apropo de vapoare, un comentariu acolo spune ca orice vapor trece pe carburant cu mai putin sulf (diesel) cu 2 ore inainte de a ajunge in port. Sigur, problema mare nu e la efectul de sera ci la poluantii care afecteaza sanatatea direct iar marinarii vapoarelor alea in larg sunt direct afectati de poluanti, mai mult decat CO2 degajat. Pe de alta parte situatia cu poluarea vapoarelor e anormala, asta nu inseamna ca reglementarile cu poluarea terestra trebuie sa tina cont de asta. Discutia a pornit de la un articol interesant tehnologic si altul de tip click-bait. Acum poate nu sunt eu la curent, dar nu prea ma intalnesc cu tot felul de stiri de genul de care spui tu iar a califica la modul general ecologia ca o industrie parazitara tine (parerea mea) fie de site-uri conspirationiste fie de intoxicari ale unor executanti de genul ,,preemptive striking". Ai tu idee daca anuntul ala cu vulturii plesuvi n-a fost pus de angajati ai constructorului pentru a creste costurile de executie? Sau cumva firmele de ecologie scot bani de la constructor (platesc sa taca sau ce?). Nonsens. Una peste alta, e bine sa fie un echilibru si un common-sense in toate. Iar din ultimul paragraf n-am inteles nimic. Vrei sa spui ca la o rafinarie vine petrol si pe o teava iese benzina, pe alta motorina si proportia e fixa, prin urmare daca creste consumul de benzina ramane rafinaria cu motorina nevanduta? Din cate stiu eu sunt procese de productie separate, nu exista o astfel de cerinta. Mai sunt si alte produse de rafinare derivate gen pacura, cumva trebuie sa se creeze o piata de automobile pe pacura pentru a nu arunca nimic si a nu suferi firmele de petrol? Exemplul cu vulturii sau popandaii era doar o figura de stil. Si da la noi nu e inca foarte prolifica industria eco, dar in tarile mai dezvoltate nu misti nimic fara aviz de mediu pentru orice prostie. Avizul de mediu costa bani, banii respectivi nu fac poluarea sa dispara. Pun bete in roate tuturor industriilor, pana nu le faci niste concesii nu te lasa. In fine asta e alta discutie, si nu nu sunt deloc conspirationist, sunt de acord ca trebuie sa existe common sense in absolut toate, din pacate nu e cazul de multe ori in ziua de azi. Si da, cand rafinezi petrolul in functie de calitatea sa, iti ies diverse substante intr-o anumita proportie, X% benzina Y% motorina, Z% kerosen, pacura, uleiuri, lubrifianti etc etc, petrolul se foloseste la foarte multe lucruri inclusiv mase plastice, asfalt samd, sigur ca asta e o explicatie simplista si procesul tehnologic e mai complex de atat dar da in principiu cam asa e, dintr-un baril de petrol iti ies diverse substante, nimic nu se arunca, totul se foloseste si are valoare economica. Edited by emil_sv, 26 August 2016 - 09:20. |
#77
Posted 26 August 2016 - 09:16
vad ca tot topicul a dat-o intr-un benzina vs motorina... nimic deranjant pana aici dar; daca tot e sa faceti comparativul de ce nu il faceti intre motoare similare: turbo disel vs un benzinar cu turbo. Toti sa plang ca masinile pe benzina sunt lesinate, vad comparative la cilindree egala ca unu' mai tare ca altu', dar nu vad sa spuna unul 1.6 TDI VAG 110cp vs 1.6 benzina turbo 160 - 180 cp chiar 200 cp.
Edited by claudiu_1, 26 August 2016 - 09:16. |
#78
Posted 26 August 2016 - 09:34
claudiu_1, on 26 august 2016 - 09:16, said:
dar nu vad sa spuna unul 1.6 TDI VAG 110cp vs 1.6 benzina turbo 160 - 180 cp chiar 200 cp. Edited by takemeintoyourskin, 26 August 2016 - 09:34. |
#79
Posted 26 August 2016 - 09:35
claudiu_1, on 26 august 2016 - 09:16, said:
vad ca tot topicul a dat-o intr-un benzina vs motorina... nimic deranjant pana aici dar; daca tot e sa faceti comparativul de ce nu il faceti intre motoare similare: turbo disel vs un benzinar cu turbo. Toti sa plang ca masinile pe benzina sunt lesinate, vad comparative la cilindree egala ca unu' mai tare ca altu', dar nu vad sa spuna unul 1.6 TDI VAG 110cp vs 1.6 benzina turbo 160 - 180 cp chiar 200 cp. pai noi nu comparam puteri la motoare? sau puterea e optionala, cilindreea sa fie egala? kilogramele sunt mai "grele" daca cantaresti plumb sau de vata? un motor de 200cp ar trebui sa fie de doua ori mai puternic decat unul de 100cp. ca merge cu gaz, carbuni, aer, curent sau orice altceva sunt amanunte |
#80
Posted 26 August 2016 - 10:55
Am mai spus asta intr-un topic dar vad ca nu se intelege.
Un motor de 100CP benzina aspirat vs unul de 100CP turbo-diesel au aceeasi putere dar la turatii diferite.Daca duci benzinarul in intervalul ala mic de turatii ridicate unde livreaza puterea maxima va trage la fel ca cel diesel de putere similara. Diferenta dintre cele 2 este ca cel turbo este mai elastic si ofera puteri mari intr-o plaja mult mai mare de turatie. Cand comparam benzina turbo cu turbo-diesel acest inconvenient este eliminat si motoarele turbo pe benzina ofera elasticitate chiar mai mare decat cele turbodiesel mai ales daca sunt biturbo(compresor mecanic + turbina) Tot aici trebuie mentionat ca si puterea litrica la benzina e cu mult mai mare fata de diesel si raportul putere greutate e superior avantajand performantele. Acum din punct de vedere al consumului de carburant si fiabilitatii(datorita turatiilor mai scazute, a temperaturilor de ardere mai mici, si a cilindreei mult mai mari) diesel este castigator fara doar si poate.Asta e si principalul motiv pentru care echipeaza utilajele grele precum camioane, vapoare, utilaje agricole etc....si nu va disparea prea repede din peisaj. Pe dealta parte motorina e un produs secundar inferior ce rezulta din distilarea benzinei si ar trebui ca pretul acestuia sa fie undeva la jumate din cel al benzinei.Inainte asa era pana au venit mafiotii astia si au marit abuziv preturile. Daca motorina ramanea la pretul real cred ca motoarele diesel ne invadau.Pe deoparte inteleg si politica asta deorece daca diesel invadeaza piata nu mai e cerere de benzina si automat nu se mai produce nici motorina care e produs secundar. Inca ceva foarte important:Desi motoarele pe benzina consuma mai mult, pentru ele exista oricand alternativa GPL sau CNG care le scoate la un pret/KM sub diesel.Sa nu uitam ca pe vremea lui ceasca erau autobuzele pe GPL pentru a polua mai putin si a avea costuri de intretinere mai mici.Alea porneau fara probleme la -20 grade fara sa te chinui cu festile si robot de pornire ca la cele diesel.Deci se poate pune GPL/CNG si la motoarele de tractiune, mai ales cele in varianta turbo care ofera cuplu mare intr-o plaja mult mai larga chiar peste cea oferita de turbodiesel. Cat despre masina electrica.... Este bullshit in momentul de fata.Nu contest ca motorul electric nu are randament net superior, fiabilitate beton si performante demne de F1 DAR, cand autonomia e praf(da pref in ultimul hal) si acumulatorii(care sunt niste consumabile ce se deterioreaza rapid) au un pret de te doare capul si dureaza o vesnicie sa-i incarci la niste curenti pentru care nu exista infrastructura nici daca se mai fac 10 centrale nucleare pica din start.Sa nu mai repet ce a mai spus un coleg inainte ca, aceasta masina nu este nici pe departe ecologica cata vreme tehnologia de productie si reciclare a acestor celule este extrem de poluanta si ele se uzeaza si necesita schimbate ca pe sosete. Masina electrica nu va fi o alternativa decat atunci cand se va prepara energia direct la bordul masinii.Eu vad viitorul in fuziunea nucleara si masini cu reactor de fuziune la bord.Sa vezi atunci autonomie,pret/km si performante. Asta daca se va putea merge pana acolo.Nu e deloc usor de creat un reactor de fuziune si cu atat mai putin sa-l miniaturizezi si automatizezi incat sa incapa intr-un turism.La camioane si vapoare e mult mai usor de implementat datorita spatiului. In prezent aceasta tehnologie exista pe submarinele nucleare in varinta clasica cu fisiune care este foarte foarte periculoasa incat nu s-a putut adopta nici macar pe vapoare.Insa fuziunea e complet altceva care nu necesita substante radioctive iar in urma procesului nu rezulta compusi radioctivi si radiatii periculoase. Toata treaba e ca e foarte greu de realizat conditiile de fuziune. Edited by geo123, 26 August 2016 - 11:14. |
#81
Posted 26 August 2016 - 11:29
Dacă dieselurile sunt aşa de poluante, de ce nu se fac deduceri de taxe pentru cei care îşi montează catalizatoare. Cei care aplică metode de reducere a polulării trebuie încurajaţi prin diverse facilităţi, căci dau de lucru celor care crează noi tehnologii utile + contribuie la curăţinie, deci la reducerea bolilor, ceea ce reduce cheltuielile cu sănătatea.
Cât despre vehiculele electrice, deocamdată singurele eficiente sunt cele alimentate printr-o priză de curent (troleibuze, camioane cu pantograf, tramvaie, metrouri, locomotive şi automotoare). Bine, mai poţi să ai vehiculele hibride: la Ploieşti au adus s.h. din Elveţia nişte troleibuze "Neoplan" (asta nu e marcă elveţiană) care au şi motor cu ardere internă. Se lucra la linia de contact pe Şos. Vestului şi pe acea porţiune troleibuzul mergea ca autobuz; când a ajus unde era alimentare, şoferul a coborât, a ridicat troleele şi a pornit motorul electric. Pe undeva prin centru a început din nou să circule ca autobuz, căci sâmbătă şi dumincă se închide timp de câteva luni pe an circulaţia pe o parte din Bd. Independenţei (ăla care ajunge din centru la Gara de Sud). Autobuzele alea de pe vremea lui N. Ceauşescu mergeau cu gaz metan, nu cu G.P.L. Autobuze cu G.P.L. au fost ceva mai mult timp pe la ... Ploieşti. În Bucureşti au fost primite cadou 2 "D.A.F."-"Berkoff", însă din păcate nu au fost fiabile şi sunt trase pe dreapta. Edited by djl, 26 August 2016 - 11:31. |
#82
Posted 26 August 2016 - 11:30
Or sa excluda camioanele din reglementare. Probabil pana la 7.5t. Who knows? Problema e, ca dezbaterea politica a inceput deja.
|
|
#83
Posted 26 August 2016 - 12:12
geo123, on 26 august 2016 - 10:55, said:
Pe dealta parte motorina e un produs secundar inferior ce rezulta din distilarea benzinei si ar trebui ca pretul acestuia sa fie undeva la jumate din cel al benzinei.Inainte asa era pana au venit mafiotii astia si au marit abuziv preturile. Daca motorina ramanea la pretul real cred ca motoarele diesel ne invadau.Pe deoparte inteleg si politica asta deorece daca diesel invadeaza piata nu mai e cerere de benzina si automat nu se mai produce nici motorina care e produs secundar. Deci asta e pe invers fata de ce a spus colegul emil_sv, s-a marit artificial pretul motorinei de mafioti ca ne invadau diesel si ramaneam fara benzinare, deci fara motorina. Care mafioti? Ceva informatii concrete ca pretul motorinei e in realitate jumatate? Ia uite ceva link-uri: http://www.eia.gov/p...leum/gasdiesel/ E data si distributia costurilor la galon (cost de rafinare, taxe, etc), mama lor de hoti americani care publica toate informatiile. Putin mai mari taxele la diesel si putin mai mari costurile de rafinare si petrol la benzina. Asta daca discutam de transport auto, vapoarele, trenurile, generatoarele casnice, etc sunt taxate diferit https://en.wikipedia...l_fuel#Taxation |
#84
Posted 26 August 2016 - 12:59
În anii '90 în România motorina cred că era cu cel puţin 20% mai ieftină decât benzina. Tatăl meu a avut de prin 1994 până prin 1999 maşină cu motor diesel şi îi convenea la preţ. Acum benzina şi motorina au cam acelaşi preţ.
|
#85
Posted 26 August 2016 - 14:44
claudiu_1, on 26 august 2016 - 09:16, said:
vad ca tot topicul a dat-o intr-un benzina vs motorina... nimic deranjant pana aici dar; daca tot e sa faceti comparativul de ce nu il faceti intre motoare similare: turbo disel vs un benzinar cu turbo. Toti sa plang ca masinile pe benzina sunt lesinate, vad comparative la cilindree egala ca unu' mai tare ca altu', dar nu vad sa spuna unul 1.6 TDI VAG 110cp vs 1.6 benzina turbo 160 - 180 cp chiar 200 cp. Uite comparativ colea : http://www.automarke...-220-72919.html |
#86
Posted 26 August 2016 - 17:02
emil_sv, on 25 august 2016 - 08:05, said:
Ce parere aveti? Personal mi se pare fantastic ca au reusit sa faca motoarele pe benzina competitive dpdv al consumului cu dieselul. devlin2427, on 25 august 2016 - 08:26, said:
Ideea pare "inspirata" din ce a facut Mazda cu Skyactive dar rezultatele par mai proaste. Oh well. |
#87
Posted 26 August 2016 - 17:15
geo123, on 26 august 2016 - 10:55, said:
Eu vad viitorul in fuziunea nucleara si masini cu reactor de fuziune la bord.Sa vezi atunci autonomie,pret/km si performante. NU o sa ai sansa sa prinzi asa ceva. Si daca ar fi tehnologia existenta nu o sa intre pe piata. Deocamdata intram in era gazelor/petrolului de sist. |
|
#89
Posted 26 August 2016 - 19:57
asda, on 25 august 2016 - 11:31, said: Se prea poate sa fie interese multe si meschine si deci electricul sa nu fie introdus pe piata mult mai devreme dar ramane problema costurilor de productie a bateriilor. Daca ar fi fost deja tehnologie ieftina cu siguranta deja nu am mai fi vorbit de diesel si benzina decat la trecut. Si oricum solutia ti-o dadusem in acelasi post... nu ai nevoie de mai mult. Ai generator propriu pe motorina... solutia e f simpla insa nu se doreste. Masina electrica va aparea DOAR cand ultimul strop de petrol din pamant va fi supt, cand se va auzi acel zgomot cand tragi cu paiul din paharul gol... |
#90
Posted 26 August 2016 - 20:05
Anunturi
▶ 7 user(s) are reading this topic
0 members, 6 guests, 1 anonymous users