Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

* * * - - 32 votes
  • Please log in to reply
31992 replies to this topic

#613
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View PostKazmer, on 28 septembrie 2016 - 05:19, said:

Sa fie foarte clar pe strada în centrul orașului  pe unde îți plimbi copilul în cărucior singura sursa majora de poluare este diesel alea care cică sunt euro 6 dar în trafic sunt defapt euro 3.
Ceea ce imi este mie clar este ca asta e doar o fantasmagorie de-a ta, nu ai absolut niciun argument. Doar pareri din burta.
Care iti este argumentul ca masinile noi (euro 5 si 6) sunt la nivelul euro 3? In afara de propria-ti burta, ai mai citit si altceva? Iti recomand sa citesti masuratorile facute de cei de la ICCT, respectiv West Virginia University, adica cele doua organizatii care au dat startul la dieselgate:

Quote

In general, PM emissions are on the order of 0.01mg/km ±0.005mg/km (±1σ), thereby nearly 100% (99.89%) below the US-EPA Tier2-Bin5 standard

However, even during DPF
regeneration events PM emissions levels remain ~27% below the regulatory standard of 6.2mg/km (i.e. US-EPA Tier2-Bin5), owing to the diesel particulate filters ability to retain particulate matter mass emissions with high efficiency from the exhaust gas stream

Iar mai jos ai graficul masuratorilor:

Attached File  PMRDEdiesel.jpg   87.47K   18 downloads

Daca te uiti cu atentie vezi ca un diesel emite de peste 60 de ori mai putine particule decat limita legala. De 60x mai putin.


In schimb, tu pui o harta cu poluarea cu particule, in care marea majoritate a tarilor europene sta rau, mai putin cele nordice, iar concluzia ta este ca se datoreaza dieselului.

Ai fost curios sa te uiti pe aceeasi harata cum sta Japonia, cu cota ei de piata in ale dieselurilor de sub 15%? Ia uita-te... Posted Image
Una din tarile europene care sta bine este Irlanda. Stii cat are dieselul cota de piata acolo? Nu stii, ca altfel n-ai mai scoate lucruri din burta. Peste 70% din masinile noi in 2015 au fost diesel in Irlanda, asadar o tara iubitoare de diesel. Germania are sub 50% diesel

Suedia era laudata de tine. Stii care e ponderea dieselului acolo?  58%. Norvegia: 41%,.
Elvetia, care sta rau dpdv al particullor de pe harta ta: 39%

Ia spune tu acum care e legatura dintre harta aia si poluarea motoarelor diesel? Burta ta, nu-i asa?  Posted Image

View PostHansolo, on 28 septembrie 2016 - 08:06, said:

Pe de alta parte revenind la topic ma gandesc ce bine e sa citezi si sa scoti din context ce-ti convine, fara a indica sursele.

Cum am scos din context? Care era contextul lipsa (si pe care l-ai lamurit tu)? Aaaaa, interesul economic si partinitor al comisiei Natiunilor Unite. Am inteles acum.
Pe langa comisia aia, tot asa ai ignorat si graficul cu pondere surselor emisiilor, in care Comisia de Mediu Europeana spunea ca transportul e vinovat doar de 15% din particule.
De asemenea, ai igorat si graficul in care EPA, Agentia Americana de Mediu, spunea ca particulele din SUA au ca sursa transporturile rutiere doar in procent de 1% (unu la suta) din totalul emisiilor.

Dintr-o data EPA a devenit o sursa necredibila, care face jocurile murdare al producatorilor de diesel, nu-i asa. Noroc ca ai gasit argumente placute in harta si concluzia lui Kazmer. Posted Image

View Posttfmercedez, on 28 septembrie 2016 - 08:53, said:

Unde indica cantitatea de material depusa?
Ce intelegi prin "material"?

Pfff, era cat pe-aci sa uit SURSA si as fi fost acuzat iar de "scoatere din context".

Edited by valitudor, 28 September 2016 - 20:54.


#614
varanhia

varanhia

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,192
  • Înscris: 20.09.2015
Trăim in România ne ne ute in cur de standarde americane. Cât de mici suntem!  E greu de inteles ca diselul polueaza mai putin decât benzina dintr-un singur motiv. Pulberea de la diesel e mai grea si rămâne mai aproape de sol, deci o respirăm mai puțin, pulberea de la benzină si DAP e mai fină si mai volatilă. Dacă vreți sa știți diferențele întrebați un pneumolog. Va astept la urmatoarea discutie gen de ce îi dor in cur pe americani de noi?

#615
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006

View PostwolfydRg, on 23 septembrie 2016 - 14:01, said:

Pai eu la Prius in general vad asa (versiune 2013 , 136 cp):
Attachment consum.jpg
Ti se pare mare consumul  ? Mie unu nu.
Mi se pare mare sincer, in exterior scot cam la fel si in oras poate cu 1.5l mai mult dar... nu am baterii care sa se strice(adica am una dar aia e ieftina) iar masina este mult mai simpla, nu mai zic ca am mai mult loc pentru bagaje in ea Posted Image. Ca o mica paranteza cu o octavia de 1.6 mpi (nu a mea) am scos 5 Tg Jiu -> Craiova mers legal si fara AC.... Sa dai mii de euro in plus (habar nam cat e prius dar cred ca sare de 25000 ceea ce inseamna cam peste 10.000 de euro in plus) pentru 0.5-1l economisit inseamna pura pasiune.
Si cand zic mai sus ca scot cam la fel ma refer la un amarat de 1.9 tdi din 2007 luat de nou care are peste 100.000 km fara sa fi umblat la tot ce amintesc posesorii de pasat luat la second full fara sa bata fara sa troncane la 160.000 reali (sau cum sunt toate anunturile) in primii 10-20000 km.

Daca ne raportam la masini noi cu tehnologie noua si asa ar fi corect, consumul ala pus acolo este mai mare decat la un diesel nou la jumatate de pret... Adica e super daca esti pasionat, bogat si iti pasa de sanatatea tuturor dar sa fim realisti, de banii aia iei aproape doua masini noi care sa consume atat.

View PostOctavian___, on 23 septembrie 2016 - 15:20, said:

Gresit si adevarat in acelasi timp Posted Image
Motorina are randament mai bun, se presupune ca dizalurile sunt mai eficiente raportat la consum.

La benzina in prezent s-a rezolvat problema de cuplu, avem benzina turbo, eficienta crescuta aproape la acelasi consum fata de benzinarele aspirate.

Oarecum, de regula din ce am vazut eu nui chiar tot una, de fapt nici dieselurile noi nu mai sunt ca cele vechi. La benzinare ai cuplul mai mic dar mai intins cu trepte mai lungi decat la diesel de unde rezulta cam acelasi lucru daca discutam de un benzinar mai maricel (minim 1.4). Consumul mie mi s-a parut mai mic la benzinarele turbo la un mers normal dar la acelasi mers in care am scos 5.5 cu un motor mic turbo cu un diese de 1.6 de la aceasi marca am scos 4 fara sa ma gandesc la consum....

Edited by geopsi, 07 October 2016 - 09:41.


#616
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,024
  • Înscris: 20.06.2005
Ti se pare , sincer.

Cand spui "Craiova mers legal si fara AC." e clar ca mergi la consum. La Prius asta iti iese fara sa mergi la consum. 1.6 de la Octavia numai economica nu e.  Asa si eu cu 2.0 al meu pot sa iti spun ca o fac sa consume putin, dar sa fiu sincer e tortura si pentru mine si pentru masina. Zi sa iti dea media de consum pe 10000 km si vezi dupa. E de 5 si ceva ? Nu cred Posted Image.

Tu compari un 1.9 TDI cu benzina de aproape 135 cp ? Not fair. Eu am avut TDI de 1.9 116 cp, motor foarte ok de altfel, dar media era la mine pe oras de 7.5 - 8.5 afara 5.5 - 6.5 , depinde cum aveam talpa.

Ce benzinara de 135 cp scoate 5 in afara si 5 in oras in stil de condus normal , nu la consum ?  Eu cred ca nu exista una inca. Sunt care se apropie , dar acum 2-3 ani nu erau prea multe (modelul e de 2-3 ani vechime parca).


Ce este al Priusului este al lui fiabilitatea si consum bun. Nu are rostul sa reiventam cercul de la covrig.
Eu sunt adeptul motoarelor aspirate mari, dar se pare ca nu o sa am ce alege in viitor. O sa fiu si eu convertit la clasa miniascutitori turbo sau de ce nu hibrid-electrice. Full electrice nu o sa imi permit pentru ca nu stau la casa si deci nu o sa am unde sa o incarc.

#617
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
Apropo de Prius, asta mi-a placut Posted Image)

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/eKIryzmF-VM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Octavian___, 07 October 2016 - 20:20.


#618
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,551
  • Înscris: 15.06.2007
Azi pe primul km am avut consum mediunde 16L/100km, viteza medie 5km/h.. dupa ce am iesit din aglomeratie , a scazut la 7.6L/100. Daca orasul este gol, scot si 5.5-6L. Cu clima pe auto, dar fiind frig, baga doar caldura.

#619
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
Clima pe auto iarna nu inseamna ca e complet oprita, adica la mine la manuala pornesc clima si dau si caldura, baga cald dar nu mi se mai aburesc geamurile (in primii km)

#620
Kazmer

Kazmer

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,307
  • Înscris: 25.11.2010

View Postvalitudor, on 28 septembrie 2016 - 20:52, said:


Ceea ce imi este mie clar este ca asta e doar o fantasmagorie de-a ta, nu ai absolut niciun argument. Doar pareri din burta.
Care iti este argumentul ca masinile noi (euro 5 si 6) sunt la nivelul euro 3?

Nu ai fost atent la ce s-a mai scris.

A new index of cars’ nitrous-oxide (or NOx) emissions shows that in real-world driving conditions, far more of the latest petrol engines than diesels come close to matching their claimed NOx emissions figures from official tests.

Grades C, D and E mean that on the road, the car is only meeting the older Euro 5, 4 or 3 limit respectively. Grade F is equivalent to six to eight times the Euro 6 limit

Nearly every petrol engine claimed to comply with Euro 6 was rated ‘A’,

In contrast, only seven out of 62 Euro 6 diesel models tested for the index were rated ‘A’.

You can search the full database (currently just under 450 models) at the EQUA website.
http://equaindex.com...r-quality-index

Daca te uiti în tabel vei observa 95% motoarele benzina au calificativ A. 95% din motoare diesel nu au acest calificativ majoritatea avand de la  E in jos  adică la nivelul euro 3.

#621
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,906
  • Înscris: 28.12.2006
La co2 cum stau benzinarele? Asta conteaza cand vrei sa salvezi planeta, nu noxurile.

#622
maxtron_69

maxtron_69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,534
  • Înscris: 18.08.2010
Adio si benzinare

#623
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Sunt curios cu ce vor mai cara berea de la gara la berarie in idea ca transportul de marfuri va fi facut cu trenul.

In alta ordine de idei, parca vezi ca si ai nostri gasesc in toata istoria asta solutia perfecta pt a transforma infrastructura subdimnsionata intr-una adecvata traficului redus al masinilor electrice.

#624
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007

View Postmaxtron_69, on 08 octombrie 2016 - 14:04, said:

Eu vad treaba mai simplu, in ultimii ~20 ani dizalu a avut o perioada buna, a fost perioada dizal, urmeaza (asa se contureaza de cativa ani) perioada benzina, dupa care vom vedea ce-o mai fi (care mai traim) dupa ~2030...

#625
varanhia

varanhia

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,192
  • Înscris: 20.09.2015

View PostKazmer, on 08 octombrie 2016 - 11:58, said:


Nu ai fost atent la ce s-a mai scris.

A new index of cars’ nitrous-oxide (or NOx) emissions shows that in real-world driving conditions, far more of the latest petrol engines than diesels come close to matching their claimed NOx emissions figures from official tests.

Grades C, D and E mean that on the road, the car is only meeting the older Euro 5, 4 or 3 limit respectively. Grade F is equivalent to six to eight times the Euro 6 limit

Nearly every petrol engine claimed to comply with Euro 6 was rated ‘A’,

In contrast, only seven out of 62 Euro 6 diesel models tested for the index were rated ‘A’.

You can search the full database (currently just under 450 models) at the EQUA website.
http://equaindex.com...r-quality-index

Daca te uiti în tabel vei observa 95% motoarele benzina au calificativ A. 95% din motoare diesel nu au acest calificativ majoritatea avand de la  E in jos  adică la nivelul euro 3.
Vino domne cu niște tabele românești, cum vine ceva de afară, hap cascati gura.

#626
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View Postunderb, on 08 octombrie 2016 - 14:23, said:

Sunt curios cu ce vor mai cara berea de la gara la berarie in idea ca transportul de marfuri va fi facut cu trenul.
http://www.cunoastel...de-anul-viitor/

#627
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Germania vrea ban pe masinile cu (motoare cu) combustie interna incepind din 2030!

https://www.engadget...ion-engine-ban/

#628
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007
Hai sa citim totusi si articolul, sa nu cadem intr-o extrema.
The country's Bundesrat (federal council) has passed a resolution calling for a ban on new internal combustion engine cars by 2030. From then on, you'd have to buy a zero-emissions vehicle, whether it's electric or running on a hydrogen fuel cell. This isn't legally binding, but the Bundesrat is asking the European Commission to implement the ban across the European Union.
Alte site-uri ceva mai apropiate de EV noteaza https://electrek.co/...v-sales-onward/
While Germany’s upper house of parliament, Bundesrat, doesn’t have much power in the country, it is influential at the EU Commission in Brussels which could then push for European-wide regulations toward the goal of no new gas-powered cars registered in Europe by 2030.

Deocamdata e propunere de intentie politica.

#629
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Mai, daca dieselul este pe cale de disparitie, inseamna ca cei de la Mercedes sunt de-a dreptul tampiti !
Tocmai ce au investit 3 Miliarde ( 3.000.000.000 ) $ / 2.6 Miliarde Euro in dezvoltarea unei noi generatii de motoare diesel.
O fi doar "bad timing"?

Edited by marr, 11 October 2016 - 08:35.


#630
dennis_2005

dennis_2005

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,335
  • Înscris: 17.09.2008

View Postmarr, on 11 octombrie 2016 - 08:34, said:

Mai, daca dieselul este pe cale de disparitie, inseamna ca cei de la Mercedes sunt de-a dreptul tampiti !
Tocmai ce au investit 3 Miliarde ( 3.000.000.000 ) $ / 2.6 Miliarde Euro in dezvoltarea unei noi generatii de motoare diesel.
O fi doar "bad timing"?
Pana in anul 2030, aceasta investitie se va amortiza si va genera si profit.Poate ca investitia va fi amortizata mai repede de 10 ani.
Pana in anul 2030 mai este asa ca daca vrei profit si sa faci fata cu brio competitivitatii, trebuie sa investesti.Mercedes a inceput sa investeasca masiv si in motoare non-poluante care insa nu au ajuns la maturitate tehnologica.

Edited by dennis_2005, 11 October 2016 - 13:12.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate