Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?
#613
Posted 28 September 2016 - 20:52
Kazmer, on 28 septembrie 2016 - 05:19, said:
Sa fie foarte clar pe strada în centrul orașului pe unde îți plimbi copilul în cărucior singura sursa majora de poluare este diesel alea care cică sunt euro 6 dar în trafic sunt defapt euro 3. Care iti este argumentul ca masinile noi (euro 5 si 6) sunt la nivelul euro 3? In afara de propria-ti burta, ai mai citit si altceva? Iti recomand sa citesti masuratorile facute de cei de la ICCT, respectiv West Virginia University, adica cele doua organizatii care au dat startul la dieselgate: Quote In general, PM emissions are on the order of 0.01mg/km ±0.005mg/km (±1σ), thereby nearly 100% (99.89%) below the US-EPA Tier2-Bin5 standard However, even during DPF regeneration events PM emissions levels remain ~27% below the regulatory standard of 6.2mg/km (i.e. US-EPA Tier2-Bin5), owing to the diesel particulate filters ability to retain particulate matter mass emissions with high efficiency from the exhaust gas stream Iar mai jos ai graficul masuratorilor: PMRDEdiesel.jpg 87.47K 18 downloads Daca te uiti cu atentie vezi ca un diesel emite de peste 60 de ori mai putine particule decat limita legala. De 60x mai putin. In schimb, tu pui o harta cu poluarea cu particule, in care marea majoritate a tarilor europene sta rau, mai putin cele nordice, iar concluzia ta este ca se datoreaza dieselului. Ai fost curios sa te uiti pe aceeasi harata cum sta Japonia, cu cota ei de piata in ale dieselurilor de sub 15%? Ia uita-te... Una din tarile europene care sta bine este Irlanda. Stii cat are dieselul cota de piata acolo? Nu stii, ca altfel n-ai mai scoate lucruri din burta. Peste 70% din masinile noi in 2015 au fost diesel in Irlanda, asadar o tara iubitoare de diesel. Germania are sub 50% diesel Suedia era laudata de tine. Stii care e ponderea dieselului acolo? 58%. Norvegia: 41%,. Elvetia, care sta rau dpdv al particullor de pe harta ta: 39% Ia spune tu acum care e legatura dintre harta aia si poluarea motoarelor diesel? Burta ta, nu-i asa? Hansolo, on 28 septembrie 2016 - 08:06, said:
Pe de alta parte revenind la topic ma gandesc ce bine e sa citezi si sa scoti din context ce-ti convine, fara a indica sursele. Cum am scos din context? Care era contextul lipsa (si pe care l-ai lamurit tu)? Aaaaa, interesul economic si partinitor al comisiei Natiunilor Unite. Am inteles acum. Pe langa comisia aia, tot asa ai ignorat si graficul cu pondere surselor emisiilor, in care Comisia de Mediu Europeana spunea ca transportul e vinovat doar de 15% din particule. De asemenea, ai igorat si graficul in care EPA, Agentia Americana de Mediu, spunea ca particulele din SUA au ca sursa transporturile rutiere doar in procent de 1% (unu la suta) din totalul emisiilor. Dintr-o data EPA a devenit o sursa necredibila, care face jocurile murdare al producatorilor de diesel, nu-i asa. Noroc ca ai gasit argumente placute in harta si concluzia lui Kazmer. tfmercedez, on 28 septembrie 2016 - 08:53, said:
Unde indica cantitatea de material depusa? Pfff, era cat pe-aci sa uit SURSA si as fi fost acuzat iar de "scoatere din context". Edited by valitudor, 28 September 2016 - 20:54. |
#614
Posted 28 September 2016 - 21:04
Trăim in România ne ne ute in cur de standarde americane. Cât de mici suntem! E greu de inteles ca diselul polueaza mai putin decât benzina dintr-un singur motiv. Pulberea de la diesel e mai grea si rămâne mai aproape de sol, deci o respirăm mai puțin, pulberea de la benzină si DAP e mai fină si mai volatilă. Dacă vreți sa știți diferențele întrebați un pneumolog. Va astept la urmatoarea discutie gen de ce îi dor in cur pe americani de noi?
|
#615
Posted 07 October 2016 - 09:39
wolfydRg, on 23 septembrie 2016 - 14:01, said:
Pai eu la Prius in general vad asa (versiune 2013 , 136 cp): consum.jpg Ti se pare mare consumul ? Mie unu nu. Si cand zic mai sus ca scot cam la fel ma refer la un amarat de 1.9 tdi din 2007 luat de nou care are peste 100.000 km fara sa fi umblat la tot ce amintesc posesorii de pasat luat la second full fara sa bata fara sa troncane la 160.000 reali (sau cum sunt toate anunturile) in primii 10-20000 km. Daca ne raportam la masini noi cu tehnologie noua si asa ar fi corect, consumul ala pus acolo este mai mare decat la un diesel nou la jumatate de pret... Adica e super daca esti pasionat, bogat si iti pasa de sanatatea tuturor dar sa fim realisti, de banii aia iei aproape doua masini noi care sa consume atat. Octavian___, on 23 septembrie 2016 - 15:20, said:
Gresit si adevarat in acelasi timp Motorina are randament mai bun, se presupune ca dizalurile sunt mai eficiente raportat la consum. La benzina in prezent s-a rezolvat problema de cuplu, avem benzina turbo, eficienta crescuta aproape la acelasi consum fata de benzinarele aspirate. Oarecum, de regula din ce am vazut eu nui chiar tot una, de fapt nici dieselurile noi nu mai sunt ca cele vechi. La benzinare ai cuplul mai mic dar mai intins cu trepte mai lungi decat la diesel de unde rezulta cam acelasi lucru daca discutam de un benzinar mai maricel (minim 1.4). Consumul mie mi s-a parut mai mic la benzinarele turbo la un mers normal dar la acelasi mers in care am scos 5.5 cu un motor mic turbo cu un diese de 1.6 de la aceasi marca am scos 4 fara sa ma gandesc la consum.... Edited by geopsi, 07 October 2016 - 09:41. |
#616
Posted 07 October 2016 - 10:21
Ti se pare , sincer.
Cand spui "Craiova mers legal si fara AC." e clar ca mergi la consum. La Prius asta iti iese fara sa mergi la consum. 1.6 de la Octavia numai economica nu e. Asa si eu cu 2.0 al meu pot sa iti spun ca o fac sa consume putin, dar sa fiu sincer e tortura si pentru mine si pentru masina. Zi sa iti dea media de consum pe 10000 km si vezi dupa. E de 5 si ceva ? Nu cred . Tu compari un 1.9 TDI cu benzina de aproape 135 cp ? Not fair. Eu am avut TDI de 1.9 116 cp, motor foarte ok de altfel, dar media era la mine pe oras de 7.5 - 8.5 afara 5.5 - 6.5 , depinde cum aveam talpa. Ce benzinara de 135 cp scoate 5 in afara si 5 in oras in stil de condus normal , nu la consum ? Eu cred ca nu exista una inca. Sunt care se apropie , dar acum 2-3 ani nu erau prea multe (modelul e de 2-3 ani vechime parca). Ce este al Priusului este al lui fiabilitatea si consum bun. Nu are rostul sa reiventam cercul de la covrig. Eu sunt adeptul motoarelor aspirate mari, dar se pare ca nu o sa am ce alege in viitor. O sa fiu si eu convertit la clasa miniascutitori turbo sau de ce nu hibrid-electrice. Full electrice nu o sa imi permit pentru ca nu stau la casa si deci nu o sa am unde sa o incarc. |
#617
Posted 07 October 2016 - 20:19
Apropo de Prius, asta mi-a placut )
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/eKIryzmF-VM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Octavian___, 07 October 2016 - 20:20. |
#618
Posted 07 October 2016 - 21:30
Azi pe primul km am avut consum mediunde 16L/100km, viteza medie 5km/h.. dupa ce am iesit din aglomeratie , a scazut la 7.6L/100. Daca orasul este gol, scot si 5.5-6L. Cu clima pe auto, dar fiind frig, baga doar caldura.
|
#619
Posted 08 October 2016 - 10:43
Clima pe auto iarna nu inseamna ca e complet oprita, adica la mine la manuala pornesc clima si dau si caldura, baga cald dar nu mi se mai aburesc geamurile (in primii km)
|
#620
Posted 08 October 2016 - 11:58
valitudor, on 28 septembrie 2016 - 20:52, said: Ceea ce imi este mie clar este ca asta e doar o fantasmagorie de-a ta, nu ai absolut niciun argument. Doar pareri din burta. Care iti este argumentul ca masinile noi (euro 5 si 6) sunt la nivelul euro 3? Nu ai fost atent la ce s-a mai scris. A new index of cars’ nitrous-oxide (or NOx) emissions shows that in real-world driving conditions, far more of the latest petrol engines than diesels come close to matching their claimed NOx emissions figures from official tests. Grades C, D and E mean that on the road, the car is only meeting the older Euro 5, 4 or 3 limit respectively. Grade F is equivalent to six to eight times the Euro 6 limit Nearly every petrol engine claimed to comply with Euro 6 was rated ‘A’, In contrast, only seven out of 62 Euro 6 diesel models tested for the index were rated ‘A’. You can search the full database (currently just under 450 models) at the EQUA website. http://equaindex.com...r-quality-index Daca te uiti în tabel vei observa 95% motoarele benzina au calificativ A. 95% din motoare diesel nu au acest calificativ majoritatea avand de la E in jos adică la nivelul euro 3. |
#621
Posted 08 October 2016 - 13:03
La co2 cum stau benzinarele? Asta conteaza cand vrei sa salvezi planeta, nu noxurile.
|
#623
Posted 08 October 2016 - 14:23
Sunt curios cu ce vor mai cara berea de la gara la berarie in idea ca transportul de marfuri va fi facut cu trenul.
In alta ordine de idei, parca vezi ca si ai nostri gasesc in toata istoria asta solutia perfecta pt a transforma infrastructura subdimnsionata intr-una adecvata traficului redus al masinilor electrice. |
#624
Posted 08 October 2016 - 23:38
#625
Posted 09 October 2016 - 00:21
Kazmer, on 08 octombrie 2016 - 11:58, said: Nu ai fost atent la ce s-a mai scris. A new index of cars’ nitrous-oxide (or NOx) emissions shows that in real-world driving conditions, far more of the latest petrol engines than diesels come close to matching their claimed NOx emissions figures from official tests. Grades C, D and E mean that on the road, the car is only meeting the older Euro 5, 4 or 3 limit respectively. Grade F is equivalent to six to eight times the Euro 6 limit Nearly every petrol engine claimed to comply with Euro 6 was rated ‘A’, In contrast, only seven out of 62 Euro 6 diesel models tested for the index were rated ‘A’. You can search the full database (currently just under 450 models) at the EQUA website. http://equaindex.com...r-quality-index Daca te uiti în tabel vei observa 95% motoarele benzina au calificativ A. 95% din motoare diesel nu au acest calificativ majoritatea avand de la E in jos adică la nivelul euro 3. |
#626
Posted 10 October 2016 - 09:23
underb, on 08 octombrie 2016 - 14:23, said:
Sunt curios cu ce vor mai cara berea de la gara la berarie in idea ca transportul de marfuri va fi facut cu trenul. |
#627
Posted 10 October 2016 - 10:41
Germania vrea ban pe masinile cu (motoare cu) combustie interna incepind din 2030!
https://www.engadget...ion-engine-ban/ |
|
#628
Posted 10 October 2016 - 10:49
Hai sa citim totusi si articolul, sa nu cadem intr-o extrema.
The country's Bundesrat (federal council) has passed a resolution calling for a ban on new internal combustion engine cars by 2030. From then on, you'd have to buy a zero-emissions vehicle, whether it's electric or running on a hydrogen fuel cell. This isn't legally binding, but the Bundesrat is asking the European Commission to implement the ban across the European Union. Alte site-uri ceva mai apropiate de EV noteaza https://electrek.co/...v-sales-onward/ While Germany’s upper house of parliament, Bundesrat, doesn’t have much power in the country, it is influential at the EU Commission in Brussels which could then push for European-wide regulations toward the goal of no new gas-powered cars registered in Europe by 2030. Deocamdata e propunere de intentie politica. |
#629
Posted 11 October 2016 - 08:34
Mai, daca dieselul este pe cale de disparitie, inseamna ca cei de la Mercedes sunt de-a dreptul tampiti !
Tocmai ce au investit 3 Miliarde ( 3.000.000.000 ) $ / 2.6 Miliarde Euro in dezvoltarea unei noi generatii de motoare diesel. O fi doar "bad timing"? Edited by marr, 11 October 2016 - 08:35. |
#630
Posted 11 October 2016 - 13:10
marr, on 11 octombrie 2016 - 08:34, said:
Mai, daca dieselul este pe cale de disparitie, inseamna ca cei de la Mercedes sunt de-a dreptul tampiti ! Tocmai ce au investit 3 Miliarde ( 3.000.000.000 ) $ / 2.6 Miliarde Euro in dezvoltarea unei noi generatii de motoare diesel. O fi doar "bad timing"? Pana in anul 2030 mai este asa ca daca vrei profit si sa faci fata cu brio competitivitatii, trebuie sa investesti.Mercedes a inceput sa investeasca masiv si in motoare non-poluante care insa nu au ajuns la maturitate tehnologica. Edited by dennis_2005, 11 October 2016 - 13:12. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users