Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?
Last Updated: Apr 16 2024 21:35, Started by
emil_sv
, Aug 25 2016 08:05
·
42
#55
Posted 25 August 2016 - 15:53
emil_sv, on 25 august 2016 - 15:27, said:
Nu prea esti la curent cu ultimele studii in ceea ce priveste poluarea. Cauta informatii si vei gasi. In urma unor studii pe ani de zile s-a ajuns la concluzia ca dieselul este mai nociv pentru mediu decat benzina. |
#56
Posted 25 August 2016 - 15:59
http://www.green-rep...nstalate-acest/
@aeon cum ziceam... nu era vorba despre Tesla in reportajul ala http://www.digi24.ro...entura stresant Ca sa va faceti o idee cam cat sunt de proase masinile electrice. http://www.gadget.ro...pana-la-613-km/ 0-100 in 2.5 secunde (cred ca nici Bugatti nu ajunge la o asa performanta) autonomie: 613 km http://www.motorauth...der-2-5-seconds m-am inselat... insa diferenta e de vreun milion - doua Revenind on-topic... la ce mai e buna o astfel de tehnologie cand motorul electric bate absolut tot? Edited by DraculescuDraculescu, 25 August 2016 - 16:08. |
#57
Posted 25 August 2016 - 16:03
maxtron_69, on 25 august 2016 - 11:15, said:
Sincer, poti avea masini electrice de azi, daca s-ar dori. Pune un motoras diesel cat o sticla de cola de 0.5 care sa nu faca nimic decat sa incarce bateriile intr-o masina electrica, si gata, ai autonomie 1000km Dar nu se doreste promovarea masinilor electrice, se stie de mult asta, recomand acest documentar la toata lumea: http://www.imdb.com/title/tt0489037 Prosti mai sunt astia de la Toyota, si cine mai fac hybride ca pun motoare de 1,8 benzina pe Prius, Auris... si nu pun dizal !! |
#58
Posted 25 August 2016 - 16:07
DraculescuDraculescu, on 25 august 2016 - 15:47, said:
e doar o chestiune de timp pana infrastructura pentru masinile electrice se va dezvolta posibil, dar pana la pensia nepotilor nostri putin probabil de fapt, ce intelegi prin infrastructura? statii de incarcare pe camp? musai rapide (asta cred ca inseamna vreo 30min), ca nu te vad stand 8-10 ore pentru o incarcare iti imaginezi cate posturi ar trebui sa aiba ca sa nu fie coada la incarcare de 10km (ca doar nu o sa fii singurul cu tesla? ) si cam ce linie de inalta tensiune i-ar trebui sa suporte consumul imens? noroc ca e centrala cernavoda aproape, dar crezi ca vor porni un reactor in plus doar ca sa mearga bucurestenii la mare vara?? ar mai fi varianta cu baterii de schimb, scoti pachetul tau de baterii descarcate si iti da altele noi, gata incarcate. dar cam ce stoc trebuie sa aiba? si pentru asta trebuie sa inchiriezi cumva bateria. nu's cum e la Tesla, dar cred ca bateria o cumperi si nu ti-ar placea sa primesti la o statie o "chinezarie" care rezista doar 70% fata de cea "originala" eu cred ca cei mai multi nu realizeaza dimensiunea unei infrastructuri electrice capabila sa sustina milioane de masini electrice in acest moment sarmele noastre nu rezista cum trebuie nici la consumuri amarate date de calorifere electrice iarna si ac-uri vara, dar vorbim foarte usor de consumuri de sute/mii de ori mai mari.. Edited by aeon, 25 August 2016 - 16:23. |
#59
Posted 25 August 2016 - 16:10
#60
Posted 25 August 2016 - 16:13
Dau la incarcarea prin schimb, bateria mea noua si primesc un chiag vechi si obosit, care tine mai putin de 50%, chiar daca e incarcata full.
Cine vrea asa ceva? |
#61
Posted 25 August 2016 - 16:57
aeon, on 25 august 2016 - 15:38, said: exemplu hard: vreau sa merg in weekend la mamaia, din bucuresti, cu o masina electrica 100% probabil faci vreo 2 zile dus, vreo 2 intors... Uite exemplu hard: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/q7Jg5Yx4XoY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#62
Posted 25 August 2016 - 19:11
Dar nu a spus in cat timp a ajuns in Bucuresti din Olanda. Si spune ca e pentru drumuri scurte de oras 😉
|
#63
Posted 25 August 2016 - 19:33
emil_sv, on 25 august 2016 - 15:27, said: Ideea nu e sa transformam acest thread intr-un diesel vs benzina!!! |
#64
Posted 25 August 2016 - 19:47
_-AppleS-_, on 25 august 2016 - 19:33, said: Ai dreptate, pentru ca ambele sunt la fel de naspa, si sunt tehnologii invechite pe care unii ramasi rau de tot in urma inca se mai chinuie sa le mai stoarca o picatura de eficienta din ele, picatura care oricum se duce pe apa sambetei cand se invecheste si revine la jalnica eficienta a motorului termic de cat era oare ? Nu prea tin minte cifrele mici, parca 20 % eficienta la vale cu vant din spate la o anumita turatie constanta care oricum nu mai conteaza ca daca ti-a iesit un catel in fata s-a dus la naiba si aia 20 % + alte pierderi la frecari de motor greu di mare si naspa si murdar si poluant si zgomotos. Ma intreb ce simte un sofer atunci cand 70+% din rezervorul de benzina/motorina se duce pe incalzirea aerului inconjurator si zgomot + poluare , iar restul deabia ajung si aia cu chiu cu vai la roti ? Cred ca e o simtire minunata, eu as rade constant, ar fi o comedie continua, nu mai bine aia 70% i-as turna pe masina si i-as da foc ? Sunt curios daca arde toata cu doar 70 % din rezervor turnat deasupra, eu cred ca arde si benzinaria cu totul de la atata combustibil care se pierde deobicei degeaba. Mai multa limba romana si gramatica, nu ar strica deloc. Chiar este imperios necesar. |
|
#65
Posted 25 August 2016 - 19:56
ericmario, on 25 august 2016 - 16:57, said:
Sa nu spui ca nu ai stiut ca se poate. Uite exemplu hard: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/q7Jg5Yx4XoY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] nu am rabdare sa urmaresc, dar zice pe undeva cat timp i-a luat pentru cati km? irelevant ca venit si din china daca i-a luat 3 luni era si un cioban roman care a ajuns pe jos pana nu stiu unde in europa. ca i-a luat o gramada de timp nu conteaza... eu nu vad inca o masina electria, de serie, care sa fie capabila de 500km in 48 de ore (nu sunt rau sa cer 500km in 8 ore, distanta de care e capabila orice gioarsa cu benzina sau motorina existenta in prezent) si in acelasi timp sa ai si ac, sa nimeresti si cozi interminabile de 2-3 ore daca aduc in calcul si o luna de ianuarie-februarie cu geruri de -10 sau -15 grade timp de cateva zile, cred ca deja exagerez, nu? |
#66
Posted 25 August 2016 - 20:26
Astea-s stiri in genul Radio Erevan:
E adevarat ca Ivan Ivanovici a castigat o Volga la loz in plic? E adevarat, cu trei precizari: 1) Nu-i vorba de Ivan Ivanovici ci de Piotr Petrovici 2) Nu-i vorba de o Volga, ci de o bicicleta 3) N-a castigat-o la loz în plic, ci i-a fost furata! |
#67
Posted 25 August 2016 - 20:41
#68
Posted 25 August 2016 - 20:56
amu vreo 6-7 ani s-or introdus plachetele de mediu in germany. avui un coleg cu un haudi A4 parca, diesel. masina ok, fara probleme numai ca veche de vreo 14 ani la acel moment. la intrarea in satu' unde statea or puscat astia un stalp cu un semn pe care scria: Umweltzone (zona de mediu) Grün frei (liber pentru verde). Lui nu numai ca nu i-au dat verde, nu i-au dat placheta de loc, ca prea veche masina. Si asa si-o vandut haudi-ul si si-a luat un Skoda Superb la vreo 38.000 (tot diesel), ca sa poata sa intre din nou la el in sat.
Amu se dicuta despre o placheta noua: cea albastra. Dupa cum s-aude mai nici un diesel n-o s-o capete. Sa vedem ce lobbying or sa organizeze producatorii pe langa guvern. Io am luat un A5 pe benzina pentru nevasta-mea, ca sa n-am surprize politice. |
#69
Posted 25 August 2016 - 21:26
emil_sv, on 25 august 2016 - 15:27, said: Nu prea esti la curent cu ultimele studii in ceea ce priveste poluarea. Cauta informatii si vei gasi. In urma unor studii pe ani de zile s-a ajuns la concluzia ca dieselul este mai nociv pentru mediu decat benzina. Senzatia pe care o descrii tu cand dai drumul la aer poate la o Dacia simti, sau alte troace nu la masini noi, iar despre diesel, cuplul samd provin din faptul ca au turbina. Si benzina are turbina acum. Din experienta proprie iti spun motoarele de ultima generatie pe benzina sunt extrem de eficient, nu ca dieselul dar fata de cele de acum 10-15 ani e diferenta mare. Restul e polologhie nenecesara, ce inteleg eu prin curand? Curand e relativ. Nu te mai lega de amanunte irelevante. https://www.theguard...es-worse-petrol https://www.theguard...s-report-claims Si multe alte studii spun ca sunt mai periculoase. Ideea nu e sa transformam acest thread intr-un diesel vs benzina!!! https://en.m.wikiped...g/wiki/DiesOtto Pengoon, on 25 august 2016 - 20:56, said: amu vreo 6-7 ani s-or introdus plachetele de mediu in germany. avui un coleg cu un haudi A4 parca, diesel. masina ok, fara probleme numai ca veche de vreo 14 ani la acel moment. la intrarea in satu' unde statea or puscat astia un stalp cu un semn pe care scria: Umweltzone (zona de mediu) Grün frei (liber pentru verde). Lui nu numai ca nu i-au dat verde, nu i-au dat placheta de loc, ca prea veche masina. Si asa si-o vandut haudi-ul si si-a luat un Skoda Superb la vreo 38.000 (tot diesel), ca sa poata sa intre din nou la el in sat. Amu se dicuta despre o placheta noua: cea albastra. Dupa cum s-aude mai nici un diesel n-o s-o capete. Sa vedem ce lobbying or sa organizeze producatorii pe langa guvern. Io am luat un A5 pe benzina pentru nevasta-mea, ca sa n-am surprize politice. |
|
#71
Posted 26 August 2016 - 05:41
În momentul când marile orașe vor interzice accesul diesel, totul va deveni un joc de domino. Parcă prin 2020 o sa se întâmple asta prin Paris și Londra. Și nu e zvon. Da, la camioane și vapoare nu ai cum să pui motoare pe benzina, dar nici știu pe nimeni care sa se plimbe cu vaporul prin oraș sau să plece în concediu cu camionul.
|
#72
Posted 26 August 2016 - 06:22
_-AppleS-_, on 25 august 2016 - 19:33, said:
Ai dreptate, pentru ca ambele sunt la fel de naspa, si sunt tehnologii invechite pe care unii ramasi rau de tot in urma inca se mai chinuie sa le mai stoarca o picatura de eficienta din ele, picatura care oricum se duce pe apa sambetei cand se invecheste si revine la jalnica eficienta a motorului termic de cat era oare ? Nu prea tin minte cifrele mici, parca 20 % eficienta la vale cu vant din spate la o anumita turatie constanta care oricum nu mai conteaza ca daca ti-a iesit un catel in fata s-a dus la naiba si aia 20 % + alte pierderi la frecari de motor greu di mare si naspa si murdar si poluant si zgomotos. Ma intreb ce simte un sofer atunci cand 70+% din rezervorul de benzina/motorina se duce pe incalzirea aerului inconjurator si zgomot + poluare , iar restul deabia ajung si aia cu chiu cu vai la roti ? Cred ca e o simtire minunata, eu as rade constant, ar fi o comedie continua, nu mai bine aia 70% i-as turna pe masina si i-as da foc ? Sunt curios daca arde toata cu doar 70 % din rezervor turnat deasupra, eu cred ca arde si benzinaria cu totul de la atata combustibil care se pierde deobicei degeaba. 1. Nu suntem toti asa de bogati ca tine sa ne permitem masini electrice, te rog sa ne ierti. 2. Ai niste frustrari majore, ura ta fata de masini este irationala si nejustificata. 3. Un profan ca tine, habar nu are ce anume de fapt ii polueaza aerul. Permite-mi sa te luminez. Primele 16 vapoare din lume ca marime polueaza mai mult decat toate masinile la un loc. Vacile polueaza mai mult decat masinile si contribuie mai mult la efectul de sera. Alternativele propuse gen masinile electrice nu stim inca ce impact au asupra mediului. Procesul de producere al bateriilor este unul dintre cele mai poluante procese industriale, sa nu mai zic de procesul productiei masinii in sine. Una peste alta daca ai astazi o masina si tii intr-adevar sa nu poluezi nu iti mai cumperi alta noua. Producerea unei masini noi pentru tine polueaza mai mult decat va polua o masina deja produsa tot restul existentei sale. Daca ne-am lua dupa cei ca tine ne-am intoarce inapoi in pesteri in doua generatii. Nu multumesc! Masinile nu polueaza asa de mult precum ar vrea propaganda verde sa ne faca sa credem. Cu toate astea nu sunt anti ecologie, oriunde se poate reduce gradul de poluare intr-un mod rezonabil sunt pentru, de aceea sunt si incantat de aceasta tehnologie propusa pentru motoarele pe benzina, cat mai putin cu atat mai bine. Poate se aplica si la vapoare intr-o zi... |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users