![]() |
Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?

#30836
Posted 15 January 2023 - 11:06

In situatia actuala, cred ca e destul de evident ca dispare povestea cu electrice din 2035.
E de neam prost sa crezi ca limbricul european salveaza planeta de emisii. Este de neam prost in sensul ca autorul acestei afirmatii nu s-a informat deloc inainte de a scrie. Iar realitatea este ca in majoritatea tarilor se iau masuri anti-emisii. Vezi de ex. Green Deal in US. Sau vezi in ce tara se vand cele mai multe masini electrice.
Bine, de nocive ce sunt emisiile a inceput sa se inchida gaura de ozon ! Planeta stie sa se regleze, a facut-o de atatea ori. Gaura de ozon se inchide din cauza ca oamenii au redus emisiile de gaze care distrug stratul de ozon. Este vorba despre protocolul Montreal: https://en.wikipedia...ntreal_Protocol Pe de alta parte, planeta tot o sa se regleze si ca urmare a incalzirii globale provocate de om, dar n-o sa mai fie un mediu confortabil pentru om. Poate revin dinozaurii...
Pe de alta parte depasind numarul de 8 miliarde trebuie facut ceva pentru scaderea lui, o zic multi, Gates, Ursula,o gramada. Nici Gates, nici Ursula n-au vorbit de scaderea populatiei in sensul in care insinuezi tu. Ma intreb de ce este nevoie de atata minciuna, dezinformare si manipulare de partea celor care sustin un anumit punct de veder...probabil pentru ca argumente reale n-au. |
#30837
Posted 16 January 2023 - 23:22

Ca-s batuti in cap.
Problema majora a planetei la ora asta e demografia. In 2-3 decade peste tot (in afara de Africa) scade si imbatraineste populatia si asta o sa duca la probleme majore. Africa o sa mai creasca cam pina in 2100 si in timpul vietii multora de aici o sa detina cea mai mare parte a populatiei pamintului. Mantra asta cu "suntem prea multi" e o idiotentie crasa. Cel mai mult au de suferit corporatiile in toata treaba asta. Gaura de ozon se inchide din cauza interditctiilor guvernamentale la nivel interantional - care intre altele au crescut costurile! Faptul ca nu avem ploi acide cum scria toata presa in anii 80 este tot din cauza restrictiilor guvernamentale care au marit pretul enegiei si al masinilor. Eu zic ca pina acum au mers destul de bine. |
#30838
Posted 16 January 2023 - 23:36

Dieselul va dispărea pe vehicule mici, că nu mai are rost. Ar trebui să dispară şi S.U.V.-urile, fie că-s benzinare, fie că-s Diesel, că sunt... La vehicule mai mari, multe variabile, deci predicţii nu se pot face de acuma.
|
#30839
Posted 28 January 2023 - 01:29

Dieselul va dispărea pe vehicule mici, că nu mai are rost. Ar trebui să dispară şi S.U.V.-urile, fie că-s benzinare, fie că-s Diesel, că sunt... La vehicule mai mari, multe variabile, deci predicţii nu se pot face de acuma. un exemplu simplu. un tir cu un sofer care are maxim 15 ore de munca... el tre sa mearga de la a la b si sa faca livrare in timpul X. in momentul de fata cu un tir pe motorina , faci plinul si cursa si iti mai ramane si motorina. cu una electrica nu faci cursa. simplu. nu ai cum. al exemplu simplu. un excavator normal pe diesel lucreaza 24/7 cu 3 schimburi de muncitori. faci plinul 1 data pe zi , dureaza 10 minute ai rezolvat problema. electric nu ai nici o sansa. si mai simplu. un vapor care pleaca din japonia pana in germania face asta cu un singur plin de pacura. cu ce poti sa inlocuiesti motorul ala? motorul diesel este la baza societatii. nimic nu exista fara sa fi avut nevoie de diesel. nimic. ca sa inlocuiesti diesel tre sa gasesti o solutie mai fiabila , cu autonomie mai mare , sa fie mai usor decat un diesel. orice inlocuitor al diesel tre sa fie superior diesel din TOATE punctele de vedere. altfel nimeni nu o sa folosesca. pe masinile mici e alta poveste. la masinile mici diesel e doar o metoda de a salva la petrol. nimic mai mult. |
#30840
Posted 28 January 2023 - 11:35

Sunt locuri unde motorul termic nu poate fi înlocuit, dar poate funcționa cu combustibil neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 (biocombustibili - combustibili obținuți din plante: la arderea combustibilului emit în atmosferă CO2 absorbit la creșterea plantelor). Acești combustibili nu pot fi utilizați la toate vehiculele, deoarece ar necesita cultivarea unor suprafețe mult prea mari în acest scop. La vapoare se poate trece la propulsie nucleară, pe măsură ce se răspândesc reactoarele civile de mică putere (de genul Nu-Scale), că în domeniul militar sunt utilizate de mulți ani.
|
#30841
Posted 28 January 2023 - 21:41

Pentru toți fanii anti diesel: știți ce fain merge un Citroen c-crosser de 2200 hdi, 156 cp? Te unge pe suflet când începe sa toarcă ca o pisica. Iar la acceleratii, te baga efectiv în scaun. Depășirile se fac rapid. Chiar dacă masina are 13 ani. Nu renunț la diesel nici mort.
A sosit si 2023, diesel-ul inca rezista. Greu ar putea sa ma faca sa renunt la batranul 307 HDI, mai ales la ce preturi au acum masinile, chiar si sh, de electrice nu mai vorbesc. |
#30842
Posted 28 January 2023 - 22:17

Dieselul va dispărea pe vehicule mici, că nu mai are rost. Ar trebui să dispară şi S.U.V.-urile, fie că-s benzinare, fie că-s Diesel, că sunt... La vehicule mai mari, multe variabile, deci predicţii nu se pot face de acuma. Sa mai zic de locomotivele de tren de la Electroputere Craiova? |
#30843
Posted 28 January 2023 - 23:06

#30844
Posted 28 January 2023 - 23:55

Pentru toți fanii anti diesel: știți ce fain merge un Citroen c-crosser de 2200 hdi, 156 cp? Te unge pe suflet când începe sa toarcă ca o pisica.
Iar la acceleratii, te baga efectiv în scaun. Depășirile se fac rapid. Chiar dacă masina are 13 ani. Nu renunț la diesel nici mort. Dupa ce ai condus o electrica, toate motoarele cu pistoane ti se pare ca au lag. Motorul cu pistoane care inainte ti se parea "sprinten", acum ti se pare ca-i infundat ceva la el ca parca nu trage... |
#30845
Posted 29 January 2023 - 00:20

Se ştie de mult asta. Tramvai, troleibuz, metrou, locomotivă, automotor. Numai că problema a fost şi rămâne capacitatea de stocare. Când se va rezolva problema, autovehiculele electrice vor accelera puternic pe piaţă.
Exista troleibuze electrice , tramvaie electrice vezi liniile 61,62 si 41 Sa mai zic de locomotivele de tren de la Electroputere Craiova? Ce am zis... mă referam la cele cu sursă proprie de alimentare, nu reţea de contact. |
|
#30846
Posted 29 January 2023 - 01:11

kolfleading, on 28 ianuarie 2023 - 23:55, said: Dupa ce ai condus o electrica, clampanitul acela (mai ales la relanti si la acceleratii) te scoate din minti. Iti dai seama ce chestie primitiva si ineficienta este motorul cu pistoane. Aham. Asta pana ai de venit de la Cluj Napoca la mare. Atunci iti dai seama ce eficienta e masina electrica... Si brusc, te trezesti din vis. Edited by Elenistic, 29 January 2023 - 01:11. |
#30847
Posted 29 January 2023 - 01:45

Ai nevoie de o oprire de 30 de minute pe care o faci și cu mașina. Infastrcrura exista in multe tari, o sa fie și in România.
|
#30848
Posted 29 January 2023 - 07:47

Ai nevoie de o oprire de 30 de minute pe care o faci și cu mașina. Infastrcrura exista in multe tari, o sa fie și in România. În plus eu pot merge 500 km fără pauza cu dieselul meu. Alimentarea maxim 15 minute, dacă e coada de 2 masini. Dacă nu, în 5 minute sunt gata. Poți merge cu electrica 500 km fără oprire? Iar infrastructura... va mai curge apa pe Dunăre pana va fi. Benzinării sunt peste tot. Stații electrice nu prea. Edited by Robert_Kiran, 29 January 2023 - 07:48. |
#30849
Posted 29 January 2023 - 08:42

Atunci iti dai seama ce eficienta e masina electrica... Masina cu pistoane consuma 60 kWh / 100 Km.
În plus eu pot merge 500 km fără pauza cu dieselul meu. 500 km inseamna 6 - 8 ore de condus, o nebunie in Romania.
Poți merge cu electrica 500 km fără oprire? Poti alimenta acasa cu motorina gratis venita de pe acoperisul casei? Cu masina electrica mergi cam 100 km cu 20 de lei. Cati kilometri mergi cu motorina de 20 de lei? Mers normal, nu hypermiling.
Benzinării sunt peste tot. Stații electrice nu prea. |
#30850
Posted 29 January 2023 - 09:18

Și ultima chestie, sa vedem cum o combateți. Mie imi place sa închiriez rulota in concediu. Ca de altfel multora dintre noi. Diselache asta al meu trage pana la 2000 kg remorca cu frâne. O rulota bună are undeva la 1300 -1500 kg, deci cu Citroen-ul meu nu vor fi probleme. As fi curios sa știu ce rulota poate trage o electrica. Dacă poate trage. Si daca da, sunt curios și ce autonomie mai are!
Caz electrica închis. Rulotistii nu vor cumpăra niciodată electrica, ci diesel! |
#30851
Posted 29 January 2023 - 09:25

Specia umana n-are nici o datorie sau obligatie fata de cei care vor sa inchirieze rulota.
Exista alte prioritati mult mai importante. Dar daca insisti...si masinile electrice pot tracta rulote. Attached Files |
|
#30852
Posted 29 January 2023 - 09:33

Specia umana n-are nici o datorie sau obligatie fata de cei care vor sa inchirieze rulota. Exista alte prioritati mult mai importante. Dar daca insisti...si masinile electrice pot tracta rulote. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users