Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

* * * - - 32 votes
  • Please log in to reply
31982 replies to this topic

#29593
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

 icssizero, on 17 mai 2022 - 22:45, said:

Tu ai vreun habar despre ...
Nu stiu nimic. Nu am avut (asa ca voi) masina pe benzina, diesel, hibrida sau electrica. Totul ce stiu e din reviste.
Nici calificare in sisteme electrice industriale de putere nu am. Hartia aia e un print de pe net.

 kato1, on 17 mai 2022 - 20:44, said:

fa-mi te rog o favoare si explica ...
Nu mi-ai castigat increderea ca ai asculta daca as explica a N-a oara acelasi lucru, asadar te las pe tine sa te documentezi.

#29594
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022
Ce treaba are calificarea in sisteme electrice industriale cu infrastructura de transport a energiei electrice ?
Crezi ca daca peste 90% din locuintele din Romania au sigurante C25 inseamna ca pot sa isi incarce toti masinile in prize ?

Faptul ca traiesti in alta lume nu inseamna ca tot ce e normal acolo e normal peste tot !

Nu mai utopimiza topicurile cu experientele tale total irelevante pentru cel putin 90% din userii forumului astuia.

Experientele tale nu au nici o legatura cu cotidianul din Romania !

#29595
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

 icssizero, on 17 mai 2022 - 23:04, said:

Experientele tale nu au nici o legatura cu cotidianul din Romania !
Dar oare ale conducatorilor de electrice din Romania au?

#29596
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,165
  • Înscris: 29.01.2008
Oare câți posesori de mașini electrice din România stau la bloc? Probabil atâția câți își permit să-și încarce mașina la serviciu.
Un utilizator al forumului care are mașină electrică scria că stă la casă, are panouri solare și e prosumator, adică mai mult produce vara decât consumă iarna, cu tot cu încărcarea mașinii peste noapte. Astfel circulă cu mașina gratuit. Dacă astfel de utilizatori nu sunt mai mult de câteva procente din total, energia produsă peste zi ajută vârful de sarcină peste zi și consumă în schimb peste noapte, echilibrând rețeaua (vara, că iarna produce mult mai puțin decât consumă). Dacă 90% din posesorii de mașini din România ar avea electrice și ar face la fel ca stimabilul coleg de forum, vârful de consum s-ar muta peste noapte, când și producția de energie e mai mică (panourile solare nu produc energie). Ca urmare, noaptea și iarna am avea nevoie de capacități suplimentare de energie pe care le putem lua din centrale electrice cu combustibili fosili (dar produc CO2), centrale nucleare (dar produc deșeuri radioactive) sau cu hidrocentrale (dar construcția lor afectează mediul și totdeauna se vor găsi specii de raci sau zone protejate care vor fi afectate, cum e pe defileul Jiului). Oricât s-ar utiliza mecanisme de reglare automată a sistemului pentru a evita vârfurile de sarcină, în momentul în care mergi cu centralele constant la puterea nominală instalată și nu asiguri necesarul între anumite ore ale zilei, înseamnă că unii se vor trezi cu bateria descărcată la mașină dimineața când să meargă la serviciu, deoarece sistemul a fost depășit.
Încerc să amintesc faptul că România consumă ACUM mai multă energie electrică decât produce (la vârfuri de sarcină consumul a depășit cu peste 30% producția), deci dacă vrem să trecem pe electrice trebuie să se producă mult mai multă energie electrică și asta din surse disponibile în orice moment și nu doar când e soare și bate vântul. Această energie trebuie transportată și distribuită la consumatori, iar în prezent marea parte a energiei electrice e produsă în Dobrogea și în sudul țării, iar consumul e realizat în mare parte în Transilvania.
Scriu aceste lucruri pentru a arăta că nu e suficient ca producătorii auto să treacă pe producția de mașini exclusiv electrice, ci trebuie și ca statul român să pregătească sistemul energetic național pentru asta. Cum știe statul să se pregătească? Din 2 august 2021 trebuia să se treacă la noul model de cărți de identitate. La populația României, până în acest moment ar fi trebuit să se elibereze circa un milion de cărți de identitate, dar modelul nou s-a emis doar în proiect pilot în județul Cluj, mai puțin de 1500 de exemplare.
Când trăiești în peninsula scandinavă și nu te lovești de asemenea probleme, e greu de înțeles situația. Deocamdată posesorii de mașini electrice din România sunt cazuri speciale: fie stau la casă, fie în orașe mari unde mai găsesc stații de încărcare, iar mașinile le-au cumpărat cu subvenții foarte mari, oferite de statul român din taxele plătite de posesorii de mașini cu motoare termice (că mașinile electrice sunt scutite de taxe). Când mașinile electrice vor fi singura opțiune, subvențiile vor dispărea, iar taxele colectate de la actualii proprietari de mașini cu motoare termice vor trebui să fie plătite de proprietarii de mașini electrice. Datorită faptului că prețul unei mașini electrice depinde direct de prețul acumulatorilor, iar acesta depinde de prețul litiului, care va crește odată cu cererea, mașina va redeveni un lux pe care nu și-l vor permite mulți, după cum a fost și la început.
Nu-i nimic! Mersul pe jos face piciorul frumos, iar mersul pe bicicletă e sănătate curată. Cum era deviza aceea? "Sport, natură, tinerețe!"

#29597
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,642
  • Înscris: 23.04.2007

 ro_explorer, on 17 mai 2022 - 22:58, said:

Nu mi-ai castigat increderea ca ai asculta daca as explica a N-a oara acelasi lucru, asadar te las pe tine sa te documentezi.
Nu crezi ca decit sa umbli pe aratura ar fi mai de bun-simt un sincer "nu stiu sa raspund la intrebare" ?

#29598
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,969
  • Înscris: 01.03.2013

 icssizero, on 17 mai 2022 - 23:04, said:

Crezi ca daca peste 90% din locuintele din Romania au sigurante C25 inseamna ca pot sa isi incarce toti masinile in prize ?
Da, pot.
Este nevoie de 6A / 230V pentru a incarca o masina electrica.

 icssizero, on 17 mai 2022 - 23:04, said:

Experientele tale nu au nici o legatura cu cotidianul din Romania !
Cotidianul din Romania ar face bine sa ia exemplu de la tarile civilizate si sa bage viteza in acea directie.

 alin2pas, on 18 mai 2022 - 00:06, said:

Ca urmare, noaptea și iarna am avea nevoie de capacități suplimentare de energie pe care le putem lua din centrale electrice cu combustibili fosili (dar produc CO2), centrale nucleare (dar produc deșeuri radioactive) sau cu hidrocentrale (dar construcția lor afectează mediul și totdeauna se vor găsi specii de raci sau zone protejate care vor fi afectate, cum e pe defileul Jiului).
Autoturismele cu pistoane sunt mai nocive decat toate aceste alternative. Utilizarea de autoturisme cu pistoane NU mai poate fi o optiune de viitor.

#29599
Yo-carman

Yo-carman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 20.01.2022
Minele de litiu, cobalt și nichel nu sunt nocive.


#29600
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,315
  • Înscris: 15.10.2007

 ro_explorer, on 17 mai 2022 - 19:14, said:

Daca si cu parca se plimbau c'o barca ....
Cine face articole din astea scoase din cur "uita" oarecum intentionat de "grid load balancing", de faptul ca nu toata lumea incarca in acelasi timp si ca nu toata lumea trage din retea zeci-sute de KW cand incarca.

Eu inteleg paranoia si inteleg foarte bine frica de nou, de schimbare ... dar de acolo si pana la "adevaruri absolute" bazate 99% pe speculatii este cale lunga.

Ramane cum am stabilit.

Am doar 27500Km full electrici in aproape 1 an de zile (pe 4 iunie fac anul) de cand am masina. Probabil ca nu e suficient pentru a-mi face o imagine cat de cat reala a ce inseamna sa conduci o electrica.
Locuiesc la bloc si nu am incarcator in garaj.

daca vecinu de la a 5 casa baga aparatu de sudat in priza cade curentu pe toata strada.

cam asta e treaba cu transportul si distributia energiei electrice in marea majoritate a metropolelor romanesti.

#29601
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,642
  • Înscris: 23.04.2007

 kolfleading, on 18 mai 2022 - 06:51, said:

Autoturismele cu pistoane sunt mai nocive decat toate aceste alternative. Utilizarea de autoturisme cu pistoane NU mai poate fi o optiune de viitor.
Pai daca tu zici ca motoru' cu piston pute ... nu-i bai ... trecem la motoare Wankel  Posted Image

#29602
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

 ro_explorer, on 17 mai 2022 - 19:23, said:

La subiect - despre cum "Oslo a ucis masina ICE"
Nici un fel de legătură cu taxele uriașe... ;)
Pe care, btw, le aveau și înainte să existe măcar Tesla!

Edited by garett, 18 May 2022 - 08:19.


#29603
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

 ro_explorer, on 17 mai 2022 - 14:02, said:

Ce te face sa crezi ca "posesorii de electrice" sunt un grup cu ideologie comuna ca sa poți generaliza la modul asta?
..............................
............................
Pt ca deocamdata atat se vede din toate expunerile, cand veti fi un grup mai mare probabil ca veti fi mai diversificati in idei, scopuri .

#29604
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

 kolfleading, on 18 mai 2022 - 06:51, said:

Autoturismele cu pistoane sunt mai nocive decat toate aceste alternative. Utilizarea de autoturisme cu pistoane NU mai poate fi o optiune de viitor.
Da'pe tovarășu' Viitor l-ai întrebat? Că poate se visează Mad Max!
Îmi plac la nebunie declarațiile pompoase și ritoase cu iz de axiomă/dictat!
"TREBUIE SĂ.."
Nope, nu "trebuie" nimic!
Poți să ÎNCERCI SĂ CONVINGI, politicos, argumentat, aia e altceva!
Dar în general "diktatele" au efect contrar!

#29605
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

 cata, on 17 mai 2022 - 14:09, said:

Trecerea se face treptat. Probleme la noi oricum sunt si de alta natura

Ford și alte 27 de companii au semnat un document ce solicită Parlamentului European să adopte legislația prin care toate autoturismele și vehiculele comerciale noi să fie 100% electrice din 2035.
• Semnatarii subliniază că eliminarea de pe drumuri a vehiculelor care ard combustibili fosili este obligatorie pentru ca Europa să-și atingă obiectivul de zero emisii până în 2050.
• Documentul menționează adoptarea unei legislații care să stabilească standarde și un calendar clar de urmat pentru industrie și furnizori, pentru a asigura tranziția la vehiculele electrice.
• Factorii de decizie din UE analizează în prezent noile reguli privind industria auto, în urma unei propuneri a Comisiei Europene - susținută de semnatarii menționați - conform căreia numai mașinile și autovehiculele comerciale noi cu emisii zero pot fi vândute în UE începând cu 2035.
• Parlamentul European și guvernele UE își vor decide pozițiile în iunie, legea finală urmând să fie adoptată în toamnă.

Sursa
Un lucru stiut cu 2035, dar ca sursa pune macar adresa de pe site-ul Ford, nu feisbuk.... si care sunt alea 27 de companii ?
https://media.ford.c...cle-sales-.html

 kolfleading, on 17 mai 2022 - 14:00, said:

..........................
Ok...Pai atunci i-am raspuns si eu cu aceeasi moneda (lucru care evident nu i-a convenit).
Asta-i tot. Posted Image
Hai lasa, treci peste, te-a deranjat intr-atat de tare incat ai dat un raspuns la care ti-am replicat pe masura.

Adevarul ca multi au luat electrica din considerente materiale si mai putin din considerente ecologice nu poate fi contestat. Accepti forma asta ?

#29606
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,969
  • Înscris: 01.03.2013

 Octavian___, on 18 mai 2022 - 08:38, said:

Adevarul ca multi au luat electrica din considerente materiale si mai putin din considerente ecologice nu poate fi contestat.
Adevarul ca multi si-au luat diesel pentru ca inca mai merge bișnița cu motorina furata de la CFR si RATB nu poate fi contestat.

#29607
Yo-carman

Yo-carman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 20.01.2022
cat de multi???
eu am luat diesel anul trecut. alimentez doar de la omv/petrom/rompetrol.
nici nu as avea curaj sa pun de la "camionagii". majoritatea colegilor au diesel. toti alimenteaza de la benzinarii. de la x-Trail 2020 pana la Astra G 2002.

#29608
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

 kolfleading, on 18 mai 2022 - 08:41, said:

Adevarul ca multi si-au luat diesel pentru ca inca mai merge bișnița cu motorina furata de la CFR si RATB nu poate fi contestat.
Asta local RO, nimic de comentat, exista un "segment" de tractoristi care au combustibil din alte surse.
Am luat si eu motorina de la camionagii pt o perioada f scurta. Am renuntat repede pt ca nu mi-au placut manevrele cu turnatu in rezervor, caratu de bidoane, furtune, palnii, rahat. Mi s-a parut ca ma apuc de sport...

Facand abstractie de legalitate, electricii nu fac la fel ? Nu cauta surse ieftine/gratuite de incarcare ? Ba cauta. E una din caracteristicile generale, un exemplu din ce spuneam de profilul comun la electrificati.

#29609
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,642
  • Înscris: 23.04.2007

 kolfleading, on 18 mai 2022 - 08:41, said:

nu poate fi contestat.
Ai incercat tu si n-ai reusit ?

 Yo-carman, on 18 mai 2022 - 08:46, said:

au diesel. toti alimenteaza de la benzinarii.
Posted Image

#29610
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,969
  • Înscris: 01.03.2013

 Yo-carman, on 18 mai 2022 - 08:46, said:

cat de multi???
Foarte, foarte multi, avand in vedere ca NUMAI DE LA TIMISOARA s-au furat 1.600.000 litri de motorina ...
Cate dieseluri alimentezi cu un milion si jumatate de litri de motorina?
Iar la nivel national, acest numar trebuie extrapolat la alte zeci de Regionale CFR ...

https://stirileprotv...erchezitii.html

 Octavian___, on 18 mai 2022 - 09:00, said:

electricii nu fac la fel ? Nu cauta surse ieftine/gratuite de incarcare ? Ba cauta.
Marea diferenta este ca electricii cauta surse LEGALE.

 Octavian___, on 18 mai 2022 - 09:00, said:

Am luat si eu motorina de la camionagii
Eram sigur. :(
Si mai ai nerusinarea sa ma acuzi pe mine ca-s bisnitar...

Edited by kolfleading, 18 May 2022 - 09:04.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate