Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

* * * - - 32 votes
  • Please log in to reply
31982 replies to this topic

#28585
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 788
  • Înscris: 12.02.2008

View PostMembruAnonim, on 12 februarie 2022 - 19:50, said:

Nu stiu detalii ci doar mi-a zis cineva ca ar fi blocat in Germania.
...

Asa cum Tesla a accelerat tranzitia spre EV, probabil VW are "meritul" pentru disparitia dieseului de pe autoturisme.


Nu e blocat. E facut de Deutsce Welle. Cum sa fie cenzurat in Germania ? Posted Image

Indirect si VW a "accelerat tranzitia spre EV" prin scoaterea din joc a alternativei de propulsie conventionala cu cele mai mici emisii de CO2. De altfel si direct daca te uiti la strategia lor pentru electrificare pe termen lung si vanzarile de EV in 2021.

#28586
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

View Postr_vlad, on 12 februarie 2022 - 20:42, said:

Nu e blocat. E facut de Deutsce Welle. Cum sa fie cenzurat in Germania ?
Uite ca m-ai facut curios si am intrat prin VPN din Germania si nu-i disponibil (prin acelasi VPN am incercat si alte tari din EU si din alte tari se poate accesa).
Am deschis random alte video-uri de pe canalul lor de YouTube prin VPN-ul din Germania si merg; accesul pare sa fie restrictionat la video-ul asta despre VW.

Nici direct de pe site de la dw.com nu merge.

Acum sunt si mai curios de ce l-au blocat in Germania; refuza realitatea? vor sa ascunda faptul ca asa ceva s-a intamplat si poate lumea uita?

Edited by MembruAnonim, 12 February 2022 - 21:33.


#28587
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 788
  • Înscris: 12.02.2008
Poate are legatura cu procesul care este inca in derulare.
Am discutat despre documentar cu colegii din Germania si niciunul nu mi-a spus ca a trebuit sa faca artificii pentru a-l vedea. M-ai facut si tu curios :). Voi verifica saptamana viitoare.

#28588
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 788
  • Înscris: 12.02.2008
Mda, am verificat cu alti colegi din Germania. Habar nu aveau ca exista documentarul DW despre VW si Dieselgate. Cei cu care discutasem inainte si care stiau despre existenta acestuia folosisera VPN sau erau in alta tara cand l-au vizionat. Urat. Am aflat de asemenea ca DW nu e nici pe departe mainstream media in Germania.

#28589
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Asta se cheama "damage control".

#28590
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,457
  • Înscris: 17.09.2007

View PostMembruAnonim, on 12 februarie 2022 - 19:50, said:

Nu stiu detalii ci doar mi-a zis cineva ca ar fi blocat in Germania.

Eu m-am uitat ieri si e interesant asa ca o recapitulare la frauda corporatista facuta, cum au reactionat prima oara cand au aflat de studiu american si cum au crezut ei ca nu pot fi atinsi deloc de asa ceva. (au mai aparut ceva personaje in documentar, gen cel care a facut inchisoare 3 ani si a iesit)

Daca nu erau americanii de la EPA care sa-i stranga cu usa, nu recunosteau (le-au dat un ultimatum ca daca nu ofera o explicatie, nu le mai certifica nicio masina in SUA).
L-am pus acum ceva vreme, am primit si un like de la valitudor pentru el.
Ce e cam ciudat si poate incomplet tratat:
1. Inginerii aia care spuneau ca nu stiau ca e (prea) ilegal. Mi se pare absurd, oricine se uita pe pagina EPA ar vedea destul de usor care sunt restrictiile si implicatiile (amenzile publicate), mai ales unii implicati direct in partea de omologare.
2. Povestile acelorasi ingineri care cica au spus la sedintele cu Winterkorn ca sunt probleme la omologare si el n-a spus mare lucru. Pe bune? Faci un lucru ilegal pe baza unor vorbe fara a fi acoperit de acte sau inregistrari probabile in instanta? Atunci ori esti si tu corupt ori esti prea naiv.

Nu stiu, mi se par chestii de bun simt care ar fi trebuit atinse in documentar.

View PostMembruAnonim, on 12 februarie 2022 - 21:20, said:

Acum sunt si mai curios de ce l-au blocat in Germania; refuza realitatea? vor sa ascunda faptul ca asa ceva s-a intamplat si poate lumea uita?
Am dat un scroll prin comentarii si am gasit asta:
Where can i find the german version please?

DW Documentary
acum 1 lună
Hi, Mohamed! Thanks for your inquiry. Unfortunately, the German version is not available due to limited online rights. We apologize for the inconvenience. Any documentaries that we do have available in German, will appear in our Media Center on our website:


Nu prea explica motivul, evident, dar mi se pare ciudat.

#28591
teodoreanu

teodoreanu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 09.05.2006
Unitatea de elita a pompierilor din Belgia, SLFP Pompiers a anuntat ca doreste sa introduca o legislatie locala pentru a interzice complet accesul in parcarile subterane al masinior electrice.
Pompierii spun a daca o masina electrica se aprinde nu exista nici o sansa de a stinge incendiul, iar focul arde la o temperatura atat de mare incat cladirea este in pericol de incendiu total indiferent de numarul de etaje.
In Belgia se revizuieste acum accesul oficial al acestor masini electrice fie ca se numesc Dacia Spring sau Tesla Model S. Soferii lor trebuie sa le parcheze pe straza chiar daca au locuri de parcare platite in subteran.
In caz de incendiu intreaga parcare si posibil tot Mall-ul poate sa fie incendiat complet pentru ca un incendiu de masina electrica NU SE POATE STINGE cu aspersoare clasice montate in tavan!

Da de mare perspectiva si siguranta sunt masinile electrice .
Apropo daca tot am intrat pe topicul asta sa nu mai citesc toate cele aproape 1600 de pagini  , ati stabilit cand dispare dieselul ?

#28592
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postteodoreanu, on 18 februarie 2022 - 12:50, said:

Unitatea de elita a pompierilor din Belgia, SLFP Pompiers a anuntat ca doreste sa introduca o legislatie locala pentru a interzice complet accesul in parcarile subterane al masinior electrice.
Pompierii spun a daca o masina electrica se aprinde nu exista nici o sansa de a stinge incendiul, iar focul arde la o temperatura atat de mare incat cladirea este in pericol de incendiu total indiferent de numarul de etaje.
In Belgia se revizuieste acum accesul oficial al acestor masini electrice fie ca se numesc Dacia Spring sau Tesla Model S. Soferii lor trebuie sa le parcheze pe straza chiar daca au locuri de parcare platite in subteran.
In caz de incendiu intreaga parcare si posibil tot Mall-ul poate sa fie incendiat complet pentru ca un incendiu de masina electrica NU SE POATE STINGE cu aspersoare clasice montate in tavan!

Da de mare perspectiva si siguranta sunt masinile electrice .
Apropo daca tot am intrat pe topicul asta sa nu mai citesc toate cele aproape 1600 de pagini  , ati stabilit cand dispare dieselul ?
Posibil să fie adevărat, dar 100% e offtopic.

#28593
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,230
  • Înscris: 13.06.2004
Nu aş zice că e total off-topic din moment ce unii cred că soluţia la Diesel e electricul.
Maşina electrică în sine nu e o idee rea, însă acumulatorii sunt problema. Iar Litiul este un element destul de instabil, de aceea problema cu pericolul la incendiu.
Dieselul se vrea făcut dispărut de politică. Probabil pe turisme va dispărea în 10 ani (sau mai puţin), pe vehicule mari va mai ţine (deşi e posibil ca pe dubele de livrare să se extindă un pic electricul) până se va găsi o altă soluţie eficientă. Politucul vrea multe, dar dacă ingnoră realitatea tehnico-economică, s-ar putea să-şi pună prea multă lume în cap.

#28594
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 29.01.2008
Au mai arătat și la televizor unități de stingere pentru mașinile electrice: niște bazine pe roți în care mașinile electrice incendiate sunt scufundate în apă timp de până la 24 de ore, altfel chiar dacă reușesc să stingă incendiul, este extrem de mare riscul de autoaprindere. O astfel de unitate nu are cum să opereze în parcări subterane, etajate și în general a celor amplasate în clădiri, din banalul motiv că nu au loc să intre și mai ales să ridice mașina aprinsă cu macaraua și să o bage în "baie". Acest fapt ar putea fi un motiv care să limiteze răspândirea mașinilor electrice în dauna celor diesel. Sau probabil daunele (și decesele) produse de asemenea incendii vor fi considerate doar pagube colaterale.

#28595
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,457
  • Înscris: 17.09.2007

View Postteodoreanu, on 18 februarie 2022 - 12:50, said:

Unitatea de elita a pompierilor din Belgia, SLFP Pompiers a anuntat ca doreste sa introduca o legislatie locala pentru a interzice complet accesul in parcarile subterane al masinior electrice.
Pompierii spun a daca o masina electrica se aprinde nu exista nici o sansa de a stinge incendiul, iar focul arde la o temperatura atat de mare incat cladirea este in pericol de incendiu total indiferent de numarul de etaje.
In Belgia se revizuieste acum accesul oficial al acestor masini electrice fie ca se numesc Dacia Spring sau Tesla Model S. Soferii lor trebuie sa le parcheze pe straza chiar daca au locuri de parcare platite in subteran.
In caz de incendiu intreaga parcare si posibil tot Mall-ul poate sa fie incendiat complet pentru ca un incendiu de masina electrica NU SE POATE STINGE cu aspersoare clasice montate in tavan!

Da de mare perspectiva si siguranta sunt masinile electrice .
Apropo daca tot am intrat pe topicul asta sa nu mai citesc toate cele aproape 1600 de pagini  , ati stabilit cand dispare dieselul ?
O mare basina de articol, citand pe seful de sindicat al pompierilor. Nu se schimba nici o legislatie/reglementare in Belgia ca vrea ala.
Da, mare problema, la fel de probabila ca dintii gainii. Dar de basinile toxice trase de diesel-urile obosite in parcarile subterane tacere.
In Bruxelles mor anual 500 oameni din cauza poluarii, in special de la diesel https://www.brussels...itrogen-dioxide

Edited by Hansolo, 18 February 2022 - 16:38.


#28596
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
In Bruxelles acum câțiva ani ca să mai scadă nivelul de poluare înregistrat au mutat senzorii din zonele cu trafic dens prin parcuri și păduri :D
Din fericire însă dieselul puturos (Euro4, aka fără fap obligatoriu) nu mai are acces iar ala euro5 are control tehnic anual, teoretic ar trebui sa dispară repejor cazanele din trafic. Oricum in ultimii sa zic 10 ani e diferența vizibila de calitate a aerului.

#28597
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,230
  • Înscris: 13.06.2004
Diferenţa dintre un Diesel la subsol şi o maşină electrică care ia foc la subsol este că în primul caz e ca şi cum te-ai băşi într-o cameră sau ai arde ceva izolaţie de cablu pe acolo (ca să poţi face conexiune) versus ca şi cum ai da foc la un brad acolo (bradul e răşinoasă şi arde 'ai de mine).

#28598
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Am pus pe alt topic statistica asta dar merge la fix si in subiectul asta cu masinile care iau foc: https://www.autoinsu...tric-car-fires/

Attached File  1-_Car-Fires-by-Vehicle-Type-1.png   67.86K   43 downloads

#28599
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,362
  • Înscris: 21.06.2016

View Postteodoreanu, on 18 februarie 2022 - 12:50, said:

Unitatea de elita a pompierilor din Belgia, SLFP Pompiers a anuntat ca doreste sa introduca o legislatie locala pentru a interzice complet accesul in parcarile subterane al masinior electrice.
Pompierii spun a daca o masina electrica se aprinde nu exista nici o sansa de a stinge incendiul, iar focul arde la o temperatura atat de mare incat cladirea este in pericol de incendiu total indiferent de numarul de etaje.
In Belgia se revizuieste acum accesul oficial al acestor masini electrice fie ca se numesc Dacia Spring sau Tesla Model S. Soferii lor trebuie sa le parcheze pe straza chiar daca au locuri de parcare platite in subteran.
In caz de incendiu intreaga parcare si posibil tot Mall-ul poate sa fie incendiat complet pentru ca un incendiu de masina electrica NU SE POATE STINGE cu aspersoare clasice montate in tavan!

Da de mare perspectiva si siguranta sunt masinile electrice .
Apropo daca tot am intrat pe topicul asta sa nu mai citesc toate cele aproape 1600 de pagini  , ati stabilit cand dispare dieselul ?

A disparut deja doar ca nu vezi tu.

#28600
Groh

Groh

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,595
  • Înscris: 03.09.2008

View Postteodoreanu, on 18 februarie 2022 - 12:50, said:

Unitatea de elita a pompierilor din Belgia, SLFP Pompiers a anuntat ca doreste sa introduca o legislatie locala pentru a interzice complet accesul in parcarile subterane al masinior electrice.
Pompierii spun a daca o masina electrica se aprinde nu exista nici o sansa de a stinge incendiul, iar focul arde la o temperatura atat de mare incat cladirea este in pericol de incendiu total indiferent de numarul de etaje.
In Belgia se revizuieste acum accesul oficial al acestor masini electrice fie ca se numesc Dacia Spring sau Tesla Model S. Soferii lor trebuie sa le parcheze pe straza chiar daca au locuri de parcare platite in subteran.
In caz de incendiu intreaga parcare si posibil tot Mall-ul poate sa fie incendiat complet pentru ca un incendiu de masina electrica NU SE POATE STINGE cu aspersoare clasice montate in tavan!

Da de mare perspectiva si siguranta sunt masinile electrice .
Apropo daca tot am intrat pe topicul asta sa nu mai citesc toate cele aproape 1600 de pagini  , ati stabilit cand dispare dieselul ?

Pai ziceau ca in 2030-35 vor sa interzica fabricarea lor,inca vreo 10 ani cel putin o sa mai mearga cele cumparate in periaoda aceea,prin urmare poate 2050 in vest.
In Romania,dieselul prinde secolul urmator,ca sa moara dusmanii si sa polueze ecologistii din trafic.

#28601
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 29.01.2008

View Postro_explorer, on 19 februarie 2022 - 00:46, said:

Am pus pe alt topic statistica asta dar merge la fix si in subiectul asta cu masinile care iau foc: https://www.autoinsu...tric-car-fires/

Attachment 1-_Car-Fires-by-Vehicle-Type-1.png
Corect, mașinile electrice sunt cele mai puțin expuse riscului de incendiu, dar oricum vor trebui cercetate noi metode de stingere pentru ele și în special de neutralizare a bateriilor cu litiu aprinse. După cum în prezent se folosesc apa, spuma chimică, praf + CO2 în funcție de tipul incendiului, a materialelor și locului unde arde, se poate găsi ceva specific pentru bateriile cu litiu, o spumă chimică specifică, de exemplu. Dar asta deja e puțin offtopic.

Edited by alin2pas, 19 February 2022 - 11:07.


#28602
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,552
  • Înscris: 02.10.2009
E cam off topic dar tinand cont ca s-a mentionat aici si sunt cam aceeasi care citesc…
Recentul incendiu de pe cargoul Felicity Age, in largul Azorelor pune gaz pe foc disputei despre securitatea la incendiu a masinilor electrice, ceea ce la urma urmei este un lucru binevenit, trebuie intensificate masurile de protectie si de reducere a daunelor.

Daca alte incendii pe cargouri transportand masini nu au atras multa afentie, din pacate se intampla 2-3 anual, de data asta fiind multe masini scumpe, Bentley, Porsche si multe electrice lucrurile stau altfel. Chiar daca cauza primara poate ca nu este de  la vreo baterie cu litiu, faptul ca incendiul, odata ce a cuprins si acea baterie este aprope imposibil de stins atrage foarte mult atentia. Apa si produsele anti-incendiu obisnuite nu fac fata, pot face chiar mai rau dat fiind specificul substanelor si temperatura, pe deasupra chiar daca focul a fist stins, exista riscul reaprinderii dupa careva ore sau careva zile dupa aceea. E greu sa izolezi masina aprinsa, de fapt imposibil in cala vaporului unde masinile sunt una langa alta. Fata de asta, desigur ca masinile Diesel pe motorina sunt incomparabil mai sigure (daca nu e calda, motorina nu se aprinde cand arunci un chibrit aprins in ea - verificat in armata, nu incercati voi)

Riscul marit de incendiu si mai ales consecintele deisebit de importante in cazul bateriilor moderne nu mai poate fi neglijat, cosmetizat, ascuns prin tabele si statistici inselatoare, deja autoritati din Germania si US cer masuri speciale, recunoscand ca problema a fost prost tratata pana acum.

Exista riscul ca unii oameni sa se teama mai mult decat ar trebui sau ar fi rational de aceste incendii si sa devina circumspecti cu privire la hibride si EV, mergand de la a evita sa parcheze langa, pana la a le interzice accesul sau parcarea in parcarile comune din jurul sau subsolul blocurilor. Ca fapt divers, de curand cand am refacut asigurarea masinii, pe formularul lung, la EV  trebuia sa indic daca parchez in subteran la locul de domiciliu. Pentru ICE nu era rubrica, deci probabil ca deja e vorba de platit in plus pentru pacatul de avea electrica.

Nu stiu cat de reala e situatia la capitolul asta, cu incendiile vs. asigurari, oricum, la mine in parkingul subteran numarul hibridelor si electricelor tinde spre zero, in timp ca raportul ICE / Electrice si hibride in regiune este foarte mare, spre 25%.
(e bloc scump, in centrul orasului).
Ce e sigur este ca nu exista nici una diesel, cred ca nu existat si pariez ca nu va fi.

Edited by Rosebud09, 22 February 2022 - 22:41.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate