Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Analizor 3 in 1 - sfat achizitie

Oppo Find X6 Pro, un cameraphone ...

Monstrul sacru sau mai multi?

De ce Boomerang a fost inlocuit d...
 Tuning led-uri cu pulbere fluores...

Decontare directa vs Euroins

Sfat AC 24k BTU

pc-urile din rețeaua locala ...
 Dpreview se inchide

Vibratii perete aer conditionat

Vreau sa ma apuc de un fel de ...

Complexe rezidențiale Timpur...
 Columbo - modern days equivalent ...

Cine are videoclipul sau unde il ...

Care sunt perioadele cu cele mai ...

Cuptor aragaz cu probleme
 

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

* * * - - 31 votes
  • Please log in to reply
30924 replies to this topic

#28567
rogedan

rogedan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 364
  • Înscris: 06.02.2007

 adrian_r5, on 04 februarie 2022 - 08:03, said:



[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/n0ozEiBxj7M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
P.R.T.

 geopsi, on 05 februarie 2022 - 19:20, said:

Era mai ieftin dieselul acum aprox 20 de ani apoi s-a tot scumpit tot. Acum deja vad si 20 de bani diferenta la litru, daca se mentine trendul  si diferenta incepe sa fie sesizabila chiar sunt curios cum o sa evolueze lucrurile. Momentan e si chestia ca din ce in ce mai multe masini noi pe benzina sunt economice, nu ca vechile aspirate, si influenteaza si ele costurile.
Vedem peste 20 de ani daca rezista polizoarele .

#28568
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 67,785
  • Înscris: 15.06.2007

 Octavian___, on 05 februarie 2022 - 10:35, said:

Dizalu e bun/dedicat pt a transporta bagaje/marfa. Benzinaru e bun pt carat mapa de documente si ambalaje goale/cartoane...
La gol e mai fun benzinaru daca iti place sa conduci mai sportiv, dar in toate situatiile se vine la pachet cu un consum incomparabil mai mare de carburant la benzinar.

Io acum am luat din nou in primire Golfu (1.9 alh) in veci nu va fi batut la consum de orice benzinar polizor turbo. Am venit de acasa cu un consum nesimtit, chiar nesimtit de mic afisat in bord...3% pana in fata portii, deci nu exclusiv extraurban (Resita - Arad, medie 70/h , 60-70 localitati, 100-110 in afara, drum neaglomerat)
hai mai taie din ea. Zici ca a consumat 3% , adica 3,0L/100km sau poate 3,5 sau mai sus, spre 3,8?
3,0 L/100 nici polo diesel nu am auzit sa scoata.  
Doi la mana, de la Resita vii usor la vale spre campie, la dus  consumul a fost cu siguranta mai mare.
Eu la 1,6 tdi pe octavia am atins odata consumul estimat in datele oficiale,  de 3,3l/100 dar am mers subturat , 80 in treapta 5. Dus intors Tm -Bucuresti cu un plin, cu urcusuri si coborâșuri pe traseu.  
Ca fapt divers, am scos si eu consum de 2,7L  in zona muntoasa din Alpii Dolomiti, veneam de la Cortina D'Ampezzo spre Trieste, si eram cu smochina ca nu gaseam o benzinarie deschisa, iar la cele automate nu intelegeam instructiunile, neavand scris in engleza, iar cel in italiana era sters , nu intelegeam nimic.

 Robert_Kiran, on 05 februarie 2022 - 14:30, said:


Aici ai dreptate. Am pus intr-o zi printre alte colete, 4 mașini de spălat automate, intr-un Dokker pe benzina. Abia a plecat de pe loc de la sediu. Dar la întoarcere, când era gol, era sprinten!
pai benzinaru e sprinten cand e doar soferul la bord. Cand mai pui 4 pasageri si bagaje, nu mai recunosti masina, zici ca au plecat calutii putere la pascut.

 CRG, on 05 februarie 2022 - 13:22, said:

Mai taie 1 litru și ajungi la consumul electricei mele. Fără ulei, filtre, bujii, injectoare, dpf, egr, pcv...
cu electrica ta te invarti prin oras. Daca ai un drum de la Timisoara la Suceava, sa zicem, cu doua zile inainte faci planificari pe harta, sa vezi pe unde incarci.  
Ca sa nu mai zicem de situatia putin probabila cand se poate intampla sa ramai blocat in trafic mai multe ore (a  fost prin SUA recent o intamplare din asta- au stat timp de 12 ore mii de masini in trafic, sau in Turcia acuma o saptamana). Ce faci, cand te bazezi ca ajungi in 50 de km la priza, mai ai 20% baterie, si trebuie sa stai in viscol cateva ore?

 BaXXXon, on 05 februarie 2022 - 13:28, said:


N-ajunge nici cum ca ev -ul tau a costat peste 20k euro pe cand dieselul colegului sub 2 k euro. Cand tragi linie , tu ai aruncat pe geam 18 k euro ... asta e realitatea .



sa vedem ce se mai poate face cu o electrica sh, cand ajunge sa coaste 2000 de euro.. chiar sunt tare curios.

Edited by tfmercedez, 05 February 2022 - 21:38.


#28569
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,275
  • Înscris: 06.04.2007
Eu tai din ele fara stres pt ca ar fi ok si 4-4,5% , dar atata am avut afisat in bord, 3% dupa ~140 km, medie de 70h

Acuma seara m-am foit prin oras (Arad) fara aglomeratie 3,8% afisat, s-a stabilizat pe la 3,6% dar la periferie am fript-o un un pic in 3500-3800 rpm

O fi stricat computeru :))) dar nici acu la motorina nu prea misca, e stricat poate si asta

In trecut cand mai faceam teste de consum la golf, abaterea de la ce arata in bord si cat alimentam era de ~0,2-0,3 litri cel mult (computeru arata mai putin)

Cu motoru precedent (ca s-a schimbat motoru am spus pe jurnal) in stilu asta de mers aveam cam 3,8% extraurban si urban la aceeasi foiala in jur de 4,5%
Nu stiu de ce, motoru vechi e drept ca avea ceva nerv mai mult la talpa, dar si asta trage fain, chiar imi place mai mult pt ca turbo nu intra deloc brutal, e relativ constant din 1800 pana in 3500-3700 rpm

Acuma nu-mi spune cum vin de la Resita ca fac drumu asta de aproape 20 de ani.
Pe sens invers consumul e insignifiant mai mare 0,1-0,2 in plus, n-am vazut niciodata diferente de notat nici la tractor, nici la benzinar.
Totul tine de trafic si dupa cum bate vantu la propriu

Edited by Octavian___, 05 February 2022 - 22:02.


#28570
Yo-carman

Yo-carman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 20.01.2022
Ei nu știu cum reușiți sa aveți consumurile astea.
După 3 benzinare și 3 diesel-uri  eu atâta pot...

Attached Files



#28571
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,607
  • Înscris: 30.08.2005
Bine, eu am zis 2% așa,  de dragul comparației.  De fapt e zero,  că încarc la birou sau la DC oferit gratuit de producător. După 33k s-au strâns minim 3500 eur economii. Cireașa e la valoarea de revanzare. Am verificat prețurile pe site-urile de profil și cred că nu am pierdut mai mult de 2k eur din preț în 2 ani.  Nu vreau să o vând,  dar așa,  ca fapt divers.

#28572
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,444
  • Înscris: 29.01.2008
Mașinile cu motoare diesel vor dispărea atunci când va exista ceva capabil să le înlocuiască. Nu poți spune că renunți la diesel pentru a reduce poluarea globală, când energia electrică necesară mașinilor electrice o produci în termocentrale pe cărbuni, mult mai poluante. Poluarea în orașe o reduci mult mai mult dezvoltând transportul în comun decât înlocuind mașinile diesel cu mașini hibrid și electrice.
În prezent avem în cercetare vehicule autonome, iar în 10 ani acestea pot deveni o realitate. Avem aplicații de ride-sharing, care deja sunt foarte utilizate în marile orașe. O rețea de ride-sharing care ar folosi microbuze electrice autonome ar putea să te ia din punctul în care ești sau din imediata apropiere și să te ducă la destinație sau până într-un punct de unde să fii preluat imediat de alt microbuz care să te ducă mai departe. Aceste microbuze ar avea trasee flexibile (spre deosebire de traseele fixe ale actualelor mijloace de transport în comun) în funcție de traseele pe care vor să se deplaseze oamenii și ar fi mult mai eficient atât din punct de vedere al costurilor, cât și al traficului să duci în același vehicul 5-10-15 oameni decât 1-3 oameni într-un autoturism. Când ai vrea să te deplasezi dintr-un loc în altul, îți vede locația, introduci destinația și îți apare traseul, în funcție de mijloacele de transport existente.
Acest sistem ar merge chiar și cu vehicule cu șofer, cu autobuze sau alte mijloace de transport, ar crește gradul de utilizare al mijloacelor de transport (și implicit ar reduce aglomerația la orele de vârf pe anumite direcții), dar ar implica faptul ca toată lumea să utilizeze aplicația de transport.

#28573
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,672
  • Înscris: 23.04.2007

 djl, on 05 februarie 2022 - 14:33, said:

motoare cu carburator, aceste motoare în general aveau nevoie de reparaţii mai dese decât un motor din anii '90.
Pe ce anume te bazezi cind faci afirmatia asta ? ... sau e doar o parere personala ?

#28574
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,444
  • Înscris: 29.01.2008
Carburatoarele aveau nevoie de reglaj din timp în timp, mai trebuiau curățate, delcourile mai făceau condens, se mai oxidau platinele sau se dereglau, mai trebuia verificat avansul. Operațiuni mai dese, dar majoritatea mergeau făcute pe marginea drumului, iar oameni pricepuți la așa ceva găseai peste tot (mai ales la carburatoarele de Dacia, la Oltcit era mai greu). La mașinile moderne nu prea mai ai ce face la colțul străzii și în general fără o aparatură de diagnosticare, chiar dacă nu mai apar probleme atât de des.

#28575
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,516
  • Înscris: 16.10.2018

 alin2pas, on 07 februarie 2022 - 11:56, said:

Carburatoarele aveau nevoie de reglaj din timp în timp, mai trebuiau curățate, delcourile mai făceau condens, se mai oxidau platinele sau se dereglau, mai trebuia verificat avansul. Operațiuni mai dese, dar majoritatea mergeau făcute pe marginea drumului, iar oameni pricepuți la așa ceva găseai peste tot (mai ales la carburatoarele de Dacia, la Oltcit era mai greu).

În anii 90 am avut Oltena 12 TRS (5 trepte). Mașina nu a avut NICIODATĂ nevoie de reglaj la carburator, iar la partea cu delcoul/platina, nu era cazul, mașina având aprindere electronică. Singurul mare inconvenient era consumul baban. Când aveai motorul rece, o bea pe benzină. Din octombrie până-n aprilie mergeam cu calandrul în grilă...

#28576
Robert_Kiran

Robert_Kiran

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,271
  • Înscris: 19.08.2007

 alin2pas, on 07 februarie 2022 - 11:56, said:

Carburatoarele aveau nevoie de reglaj din timp în timp, mai trebuiau curățate, delcourile mai făceau condens, se mai oxidau platinele sau se dereglau, mai trebuia verificat avansul. Operațiuni mai dese, dar majoritatea mergeau făcute pe marginea drumului, iar oameni pricepuți la așa ceva găseai peste tot (mai ales la carburatoarele de Dacia, la Oltcit era mai greu). La mașinile moderne nu prea mai ai ce face la colțul străzii și în general fără o aparatură de diagnosticare, chiar dacă nu mai apar probleme atât de des.

 _R_A_D_U, on 07 februarie 2022 - 16:48, said:

În anii 90 am avut Oltena 12 TRS (5 trepte). Mașina nu a avut NICIODATĂ nevoie de reglaj la carburator, iar la partea cu delcoul/platina, nu era cazul, mașina având aprindere electronică. Singurul mare inconvenient era consumul baban. Când aveai motorul rece, o bea pe benzină. Din octombrie până-n aprilie mergeam cu calandrul în grilă...
Tot carburator dublu corp am și eu pe Dacia Nova. Nu am reglat pe la el ceva. Are un jiglor acționat de o electrovalva (intra 12 volti, are un fir cu papuc la el ). Dacă se arde electrovalva, sau sare papucul, nu mai merge. În rest, nimic probleme!

#28577
KiloW

KiloW

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,618
  • Înscris: 08.01.2021

 _R_A_D_U, on 07 februarie 2022 - 16:48, said:



Mașina nu a avut NICIODATĂ nevoie de reglaj la carburator,
...
... Singurul mare inconvenient era consumul baban.

Una o explica pe cealaltă :)

#28578
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,275
  • Înscris: 06.04.2007

 alin2pas, on 06 februarie 2022 - 10:44, said:

Mașinile cu motoare diesel vor dispărea atunci când va exista ceva capabil să le înlocuiască. .............
..............
.............
Iti iau asa strict din context, ba uite ca se poate si dispar tractoarele din peisajul traficului de masini mici. Uite ca o fac chiar daca real nu au varianta si tu si eu suntem nevoiti sa scoatem mai multi bani din buzunar. Totul se face pe banii utilizatorului final.
Cu ce au venit? Cu un polizor benzina si cu o baterie in locul rotii de rezerva... si dupa fiecare zi trecuta penibilul devine tot mai normal pt noi.
Nu mai zic de suv-uri, acolo situatia e si mai nasoala

#28579
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,516
  • Înscris: 16.10.2018

 KiloW, on 07 februarie 2022 - 18:53, said:

Una o explica pe cealaltă Posted Image

Baban însemna peste 7.5% la o astfel de mașinărie de uz casnic și gospodăresc. Nu-mi zice că existau consumuri mai mici...

#28580
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 318,148
  • Înscris: 08.10.2015
Nu stiu daca a mai fost postat aici, dar cica in Germania e blocat documentarul asta facut recent despre VW si dieselgate de Deutsche Welle.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/AsPmJdlrBiI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by MembruAnonim, 12 February 2022 - 16:30.


#28581
KiloW

KiloW

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,618
  • Înscris: 08.01.2021
In BE e disponibil
https://m.dw.com/en/...ers/av-60286162

#28582
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,004
  • Înscris: 15.12.2009

 MembruAnonim, on 12 februarie 2022 - 16:18, said:

Nu stiu daca a mai fost postat aici, dar cica in Germania e blocat documentarul asta facut recent despre VW si dieselgate de Deutsche Welle.
De ce? Tentativa de curatare de imagine?

#28583
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 318,148
  • Înscris: 08.10.2015
Nu stiu detalii ci doar mi-a zis cineva ca ar fi blocat in Germania.

Eu m-am uitat ieri si e interesant asa ca o recapitulare la frauda corporatista facuta, cum au reactionat prima oara cand au aflat de studiu american si cum au crezut ei ca nu pot fi atinsi deloc de asa ceva. (au mai aparut ceva personaje in documentar, gen cel care a facut inchisoare 3 ani si a iesit)

Daca nu erau americanii de la EPA care sa-i stranga cu usa, nu recunosteau (le-au dat un ultimatum ca daca nu ofera o explicatie, nu le mai certifica nicio masina in SUA).

Asa cum Tesla a accelerat tranzitia spre EV, probabil VW are "meritul" pentru disparitia dieseului de pe autoturisme.


P.S. Urmeaza sa fie lansat saptamana viitoare unul pe Netflix despre Boeing si MCAS: https://www.netflix.com/title/81272421

Edited by MembruAnonim, 12 February 2022 - 19:57.


#28584
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,275
  • Înscris: 06.04.2007
Daca urmaresti pe netflix, atunci de vazut episodul cu dieselgate din seria dirty money...reportaju asta de pe dw e caca pisi.

Nu cum au rectionat prima oara, ci cat de jeguri au fost (pt mine sunt si acum, impreuna cu daimler, BMW, Porsche, toti au fentat) cum au reactionat dupa prima reactie cand au fost prinsi, cum au continuat cu buna stiinta sa fenteze si mai tare

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate