![]() |
Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?

#28549
Posted 04 February 2022 - 13:08

r_vlad, on 03 februarie 2022 - 13:08, said:
daca se voteaza propunerea CE in forma "fit for 55" sau chiar mai ambitioasa nu exista dubii ca motoarele diese vor disparea de la comercializare pana in 2035. Asta pentru autoturisme si comerciale usoare. Indiferent ca le convine talibanilor din spatele tastaturii sau nu. _R_A_D_U, on 04 februarie 2022 - 10:31, said:
Oh, minunata Românie, locul de unde se dă ora exactă în vânzările auto... Vor dispărea din vânzare, dar asta nu înseamnă că vor dispărea din uz. Cine ştie, poate vor veni ăia de ne-au vândut maşinile să şi le ia înapoi. - Tu îmi cer 1.500 Euro şi eu ţi-am vândut-o cu 500. - Du-te în altă parte şi găseşte mai ieftin. - Na, ia banii. - Băieţi, hai că am făcut rost de bere pe 3 luni ![]() wrc2007, on 04 februarie 2022 - 11:12, said:
asa cum se vand si acum alea cu tehnologie veche, nu? gen..carburator? cat crezi ca mai tin toate ..tablele care exista? ia vezi ce taxe exista deja in unele tari pe masinile diesel... Acum nu se vând, că e piaţa destul de saturată. Însă a crescut preţul la second-hand de când cu criza semiconductoarelor. Pe viitor, cine ştie, se vor căuta şi din alea cu carburator, dacă va fi foame. Poate nu-s la fel de fiabile, dar se pot repara, se pot face piese în mod artizanal (ai nevoie de bani şi pricpere, dar metalurgia şi matriţarea le pot face mai mulţi... să faci semiconductoare e foarte greu). Mi-ar plăcea să ajungeţi la vorbele mele cu lucruri care să ţină, ca să vedeţi cum aţi fost spălaţi pe creier (nu e o acuză, e o constatare). - Frate, dar cât am aşteptat după un produs, că s-a beep sistemul. - La mine nu e aşa. - Păi cum? - A venit omul de la ţară cu o maşină din 1980, ne-am întâlnit la capătul tramvaiului şi gata. "La ţară" poate fi înlocuit şi cu oraş mic. Până atunci: vreţi să fiţi eco, folosiţi transportul în comun dacă aveţi posibilitatea. |
#28550
Posted 04 February 2022 - 14:08

Big Wow! -50.9% scădere YoY? Atunci acest topic poate fi închis și inlocuit cu "Dieselul SH pe cale de dispariție "... 😅😅
|
#28551
Posted 04 February 2022 - 17:32

#28552
Posted 04 February 2022 - 17:47

Cu gaz, carburatia merge destul de curat, posibil sa modificam din astea cu injectie, i.am bagat pe gura amestec gaz aer, si merge cu el,
Electronica i-mi da dureri de cap, am modificat rabla mea in fel si chip. am pus injectorii de gaz pe electronica pentru benzina, dar se pot actiona si mecanic cu un ax cu came. Nu inteleg de ce nu se folosesc turbine in doua trepte, gaz si abur, sau gaz si dioxid de carbon supercritic, se lauda cu randamente peste motorul diesel, la turbine merge si fara electronica, dar se poate pune, pentru cine vrea complicat. |
#28553
Posted 04 February 2022 - 22:14

Stef_Stef, on 07 septembrie 2021 - 11:37, said:
prin arderea metanului nu se produce la loc CO2? |
#28554
Posted 04 February 2022 - 22:34

CRG, on 04 februarie 2022 - 10:03, said:
Pe subiect. Semnele, pentru cine nu are ochelari de cal, sunt evidente... https://www.profit.r...neasca-20590795 Si din ce in ce mai multe marci renunta la gama de motoare Diesel. Singurul lucru "bun" in viitor, probabil ca diferenta de pret intre benzina si motorina se va mari, (cere si oferta - daca este adevarat) cum era candva , demult, cand motorina era consumata exclusiv de tractoare si camioane, iar diferenta de pret era de 30%. Sa nu uitam ca la noi a fost o perioada cand motorina devenise mai scumpa decat benzina, producatorii locali invocand scuza ca cererea a ridicat pretul motorinei. Teoretic, motoarele diesel ar putea functiona cu gaz metan, dar din motive de costuri nu s-a materializat nimic la scara larga. |
#28555
Posted 05 February 2022 - 09:00

La serviciu la mine printre alte dube, avem și câteva Dacia Dokker. Unele au motor benzina 1,6 16v de vreo 100 și ceva cai putere (105 dacă nu ma insel). Altele au 1,5 dci de 90 cai. Am mers cu ambele versiuni. Personal, mie îmi place mai mult dieselul! Parca se înfige mai tare, și nu e asa sensibil la greutate. Benzinarul e puturos când pui greutate pe el! Dieselul, umplut cu colete, nu, e tot sprinten! Deși are numai 90 de cai. Ar fi păcat sa dispară dieselul!
|
#28556
Posted 05 February 2022 - 10:35

Dizalu e bun/dedicat pt a transporta bagaje/marfa. Benzinaru e bun pt carat mapa de documente si ambalaje goale/cartoane...
La gol e mai fun benzinaru daca iti place sa conduci mai sportiv, dar in toate situatiile se vine la pachet cu un consum incomparabil mai mare de carburant la benzinar. Io acum am luat din nou in primire Golfu (1.9 alh) in veci nu va fi batut la consum de orice benzinar polizor turbo. Am venit de acasa cu un consum nesimtit, chiar nesimtit de mic afisat in bord...3% pana in fata portii, deci nu exclusiv extraurban (Resita - Arad, medie 70/h , 60-70 localitati, 100-110 in afara, drum neaglomerat) |
#28557
Posted 05 February 2022 - 13:22

Mai taie 1 litru și ajungi la consumul electricei mele. Fără ulei, filtre, bujii, injectoare, dpf, egr, pcv...
|
#28558
Posted 05 February 2022 - 13:28

CRG, on 05 februarie 2022 - 13:22, said:
Mai taie 1 litru și ajungi la consumul electricei mele. Fără ulei, filtre, bujii, injectoare, dpf, egr, pcv... djl, on 04 februarie 2022 - 13:08, said: Până atunci: vreţi să fiţi eco, ... |
|
#28559
Posted 05 February 2022 - 14:30

Octavian___, on 05 februarie 2022 - 10:35, said:
Dizalu e bun/dedicat pt a transporta bagaje/marfa. Benzinaru e bun pt carat mapa de documente si ambalaje goale/cartoane... La gol e mai fun benzinaru daca iti place sa conduci mai sportiv, dar in toate situatiile se vine la pachet cu un consum incomparabil mai mare de carburant la benzinar. Edited by Robert_Kiran, 05 February 2022 - 14:32. |
#28560
Posted 05 February 2022 - 14:33

Eu mă refeream la cei care se laudă că vor să fie eco. Ar trebui să vă doară la buzunar pe unii de parcatul aiurea, dar asta e altă discuţiune.
"la fel de fiabile" comparat cu ce ? Mă referam că la atunci când încă se fabricau motoare cu carburator, aceste motoare în general aveau nevoie de reparaţii mai dese decât un motor din anii '90. Probabil au existat şi excepţiile. Reparat la motor sau maşină nu înseamnă că maşina nu ţinea mulţi ani. Dar nu era vina carburatorului, era vina materialelor folosite. |
#28561
Posted 05 February 2022 - 17:24

Cumperi second hand ca e mai ieftin ! Pana atunci mai sunt 13 ani timp in care o sa se imbolnaveasaca de ciuda , multi , printre care si vitejii de la tastatura . Vorbesti de parca cumperi aro second hand ca nou nu se mai fabrica, ca sa cumperi ceva second trebuie ca cineva sa o cumpere de noua mai intai si apoi sa o revanda (cu pierderea de rigoare) in stare perfecta dupa 5 ani. Sper ca esti constient ca nu vei putea cumpara in 2030 o masina din 2020 si apoi fura motorina din combina ca sa o pui in miscare! Toata discutia asta are un nivel de gradinita grupa mijlocie. Edited by bullterrorist, 05 February 2022 - 17:25. |
#28562
Posted 05 February 2022 - 18:26

#28563
Posted 05 February 2022 - 19:19

Tu crezi ca vei putea circula cu o masina dizel de 10-15 ani in ue peste 20 ani?
Mai repede mergi azi cu caruta pe autostrada la noi in tara. |
|
#28564
Posted 05 February 2022 - 19:20

pai vanzarile de Diesel au scazut mult pentru ca noua gama (generatie) de Dacia vine doar cu motorizari Otto. Daca nu mai sunt Dieseluri ieftine, este normal ca nu se mai inmatriculeaza la fel de multe. Si din ce in ce mai multe marci renunta la gama de motoare Diesel. Singurul lucru "bun" in viitor, probabil ca diferenta de pret intre benzina si motorina se va mari, (cere si oferta - daca este adevarat) cum era candva , demult, cand motorina era consumata exclusiv de tractoare si camioane, iar diferenta de pret era de 30%. Sa nu uitam ca la noi a fost o perioada cand motorina devenise mai scumpa decat benzina, producatorii locali invocand scuza ca cererea a ridicat pretul motorinei. Teoretic, motoarele diesel ar putea functiona cu gaz metan, dar din motive de costuri nu s-a materializat nimic la scara larga. |
#28565
Posted 05 February 2022 - 19:46

Tu crezi ca vei putea circula cu o masina dizel de 10-15 ani in ue peste 20 ani?
Mai repede mergi azi cu caruta pe autostrada la noi in tara. |
#28566
Posted 05 February 2022 - 20:06

Tu crezi ca vei putea circula cu o masina dizel de 10-15 ani in ue peste 20 ani? Mai repede mergi azi cu caruta pe autostrada la noi in tara. ![]() Momentan pentru agricultura nu ai cum sa înlocuiești motorina. Edited by MicroEdge, 05 February 2022 - 20:07. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users