Dieselul pe cale de disparitie in curand?
#1496
Posted 23 May 2017 - 12:58
#1497
Posted 23 May 2017 - 13:03
fortzoso, on 23 mai 2017 - 12:46, said:
Apropo de prostia spusa de Torque, fiindca eu tot nu-mi dau seama la ambele masini pe benzina cand porneste AC-ul, are idee cineva daca atunci cand e rece afara functioneaza ceva de la AC ? La mine ambele au AC automat si nu opresc AC-ul niciodata. Ar fi vreun avantaj daca iarna opresc AC-ul ? Oricum imi baga aer cald si cu el oprit si cu el pornit. Da drumul la ac la o benzina si poate vei simti. Afirmatii de ale tale, gen ca nu simti diferenta la masina de putere 100 cai, plus sau minus ceva, sunt facute de la piatza. fortzoso, on 23 mai 2017 - 12:58, said:
Te referi la tine ? Propozitia simpla scrisa de mine mai sus, ti-a dat asa de greu sa inteles. Pfff .... scoala asta. Sa mergi mereu cu AC pornit si iarna si vara, creste consumul, si poluarea este mai mare. Eco electric fososo, pai esti eco sau ipocrit? Ideea e conturata deja, dar poti sa ne raspunzi si tu. Eu nu as polua asa mult cu ac-ul pornit. As mai avea grija si de mediu. Dar dc mergi si iarna cu ac/clima pornita, ai diesel si sa dea caldura mai repede? Aha,deci asta esti, esti un dieselar. Bravo. Daca nu ai ideece face ac-ul iarna, dc il tii pornit si nu te informezi? E simplu, pe net gasesti totul. Edited by Torquemada-666, 23 May 2017 - 13:08. |
#1498
Posted 23 May 2017 - 13:14
Torquemada-666, on 23 mai 2017 - 11:50, said:
1. Daca e sa o luam asa utopic si chiar real de fapt, benzinarele prin co2, distrul planeta, animalele, oceanele, padurile ... etc. Dieselul prin nox, mai rarefiaza populatia de 7.5 mld., care oricum cam sufoca planeta. Deci ce preferati? Eu stiu ce prefer. 2 La benzina de 100 cai, cand dai drumul la AC, spui ca ai calcat brusc frana. La diesel nu iti dai seama de pornirea ac-ului. 2. Opel Astra G 1.6, 100 CP: ca posesor de asa ceva de 13 ani, iti pot spune cu certitudine ca te inseli. Mr_nobody_, on 23 mai 2017 - 12:50, said:
AC-ul folosește niște cai putere de la motor, deci e mai bine fără el dacă poți. Apropo, ar trebui să îți dai seama dacă e pornit sau nu, fiindcă se aude compresorul. Edited by danvlas, 23 May 2017 - 13:15. |
#1499
Posted 23 May 2017 - 13:19
danvlas, on 23 mai 2017 - 13:14, said:
1. CO2 este un gaz pe care natura il metabolizeaza usor prin fotosinteza (lipsa padurilor e un alt subiect si nu tine de motoare). NOx ramane in aer (cum facea plumbul pe vremea benzinei cu tetraetil de plumb), asa ca e vital sa se ia masuri de reducere. De retinut ca benzina cu plumb s-a interzis 2. Opel Astra G 1.6, 100 CP: ca posesor de asa ceva de 13 ani, iti pot spune cu certitudine ca te inseli. Opune, intr-adevar, ceva rezistenta, dar de la 100 CP in sus, acea rezistenta e nesemnificativa, nu cred ca mananca nici macar 1 CP (cca 0.75 KW). Daca il metabolizeaza natura, dc se mai vb.de efectul de sera, de aciditatea in crestere a oceanelor, de martea barierei de corali, de clima in schimbare????? Doamne .... 1cal putere? Pune vreo 5 sau 6 cai si daca e f.cald ia si pana la 10 cai. Edited by Torquemada-666, 23 May 2017 - 13:28. |
#1501
Posted 23 May 2017 - 13:36
#1502
Posted 23 May 2017 - 13:53
Eu nu reusesc sa-mi dau seama cum masori tu puterea consumata de un AC de masina. In principiu e un compresor prapadit, chiar mai slab decat unul de apartament, ca n-are de racit un spatiu prea mare. 10 CP = 7.5 KW. Prin comparatie, un AC de 12.000 BTU de apartament foloseste 1.4 KW pentru racire.
Imi plac oamenii veseli chiar cand nu exista motive evidente de fericire |
#1503
Posted 23 May 2017 - 15:41
Înseamnă că am făcut bine că l-am lăsat pornit, pierderea de putere fiind nesemnificativă, mai ales că la AC manual e chiar recomandat sa-l pornești din când în când iarna.
Edited by fortzoso, 23 May 2017 - 15:43. |
#1504
Posted 23 May 2017 - 18:56
danvlas, on 23 mai 2017 - 13:53, said:
Eu nu reusesc sa-mi dau seama cum masori tu puterea consumata de un AC de masina. In principiu e un compresor prapadit, chiar mai slab decat unul de apartament, ca n-are de racit un spatiu prea mare. 10 CP = 7.5 KW. Prin comparatie, un AC de 12.000 BTU de apartament foloseste 1.4 KW pentru racire. Imi plac oamenii veseli chiar cand nu exista motive evidente de fericire Compresorul AC al unei masini este mult mai puternic decat cel folosit pentru apartamente. Instalatia AC de apatament recircula aerul relativ rece dintr-un apartament, instalatia AC dintr-o masina trebuie sa raceasca aerul fierbinte aspirat din exterior in masina (si nu recirculat ca in cazul apartamentelor) si sa compenseze si pentru efectul de "sera" al razelor solare. Exista compresoare auto care ajung si la 10 kW, dar majoritatea se opresc pe la 5-6 kW. Sunt mult mai puternice decat cele de apartament. Pe de alta parte, la o masina cu sistem AC modern este absolut inutila dezactivarea compresorului iarna. Au cc variabila, asa ca iarna vor consuma nesemnificativ si vor asigura doar ungerea sistemului AC. mai mult rau se face instalatiei daca se dezactiveaza compresorul... |
|
#1505
Posted 23 May 2017 - 19:12
Hansolo, on 23 mai 2017 - 09:16, said:
Chestie care intuitiv o banuiam de mult, pana si ansamblu banal generator (diesel-electric sau benzina-electric) care sa incarce bateriile la un EV e mai eficient decat arderea combustibilului intr-un ICE, macar din motivul ca generatorul functioneaza la plaja de eficienta maxima iar un EV are o plaja de eficienta mult mai mare decat un ICE. Evident, nu-ti deschizi ochii decat pentru pareri care iti confirma ideile deja adanc fixate. In felul asta, un blog al unuia complet necunoscut capata o mai mare relevanta in stabilirea eficientei centralelor electrice decat chiar mediile anuale istorice publicate d eDepartamentul de Energie din USA si postate de mine mai devreme. LOL Tipic |
#1506
Posted 23 May 2017 - 22:50
Oare cum ar fi să mă plimb cu un automobil cu motor diesel în 2 timpi?
|
#1507
Posted 24 May 2017 - 07:08
#1508
Posted 24 May 2017 - 16:11
Hansolo, on 23 mai 2017 - 09:16, said:
Probabil ai vrut sa spui negativ. Un exemplu de calcule implicand eficienta la https://matter2energ...car-efficiency/ Cea mai simpla concluzie de acolo: Very basically, if we took the gasoline you put into your car and burned that in a turbine, then sent that power to your electric car, the overall efficiency of the system would double. Chestie care intuitiv o banuiam de mult, pana si ansamblu banal generator (diesel-electric sau benzina-electric) care sa incarce bateriile la un EV e mai eficient decat arderea combustibilului intr-un ICE, macar din motivul ca generatorul functioneaza la plaja de eficienta maxima iar un EV are o plaja de eficienta mult mai mare decat un ICE. Ca o completare: http://blog.ucsusa.o...g-emissions-953 dar cum stiu ca cei care isi dau cu parerea pe aici nici nu vor deschide linkul, pun filmuletul de la sfarsitul articolului, e mai usor sa vizionezi un video decat sa citesti un articol. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/K9m9WDxmSN8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#1509
Posted 24 May 2017 - 16:36
|
#1510
Posted 24 May 2017 - 18:57
inuendo0, on 24 mai 2017 - 16:11, said:
Exact, am confundat termenii. Ca o completare: http://blog.ucsusa.o...g-emissions-953 dar cum stiu ca cei care isi dau cu parerea pe aici nici nu vor deschide linkul, pun filmuletul de la sfarsitul articolului, e mai usor sa vizionezi un video decat sa citesti un articol. Ma intreb cum o fi in Europa unde e taman invers |
#1511
Posted 26 May 2017 - 13:10
#1512
Posted 31 May 2017 - 14:05
don_dannielo, on 22 mai 2017 - 20:24, said:
Statele nu conteaza. si altii Edited by cata, 31 May 2017 - 14:33. |
Anunturi
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users