Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Despre trike-uri

- - - - -
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#1
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007
Salutare tuturor

Am scris acest tutorial, in care sa imi exprim parerile si punctul de vedere personal, pentru a arunca putina lumina asupra unui subiect mai putin abordat printre motociclisti. Nu vreau sa comentez gusturile nimanui, incerc sa ofer informatii obiective. Nu sunt vreo autoritate in domeniu, singurul trike pe care am pus mana vreodata e al meu (un rewaco RF1 GT), asa ca luati informatiile sub aceasta rezerva. Daca voi gresi undeva, imi cer scuze anticipat, astept sugestii si corecturi.

Nu toate trike-urile sunt la fel, nici pe departe. Exista 2 directii majore, trike-uri in asa zisa configuratie 'delta', cu 2 roti spate si una fata (exemple: Rewaco, Boom trikes, HD triglide) si trike-uri 'tadpole', adica 2 roti fata si una spate (exemplu: can-am spider). Voi trata aici doar cele delta deoarece le-am studiat exclusiv pe acestea.

Fara a intra in prea multe detalii istorice, ca oricum nu le stiu pe toate, trike-urile isi au originea in Statele Unite, cel mai probabil cand fie vreun excentric a zis sa construiasca ceva mai deosebit fie vreun impatimit de 2 roti care nu mai putea sa le calareasca din diverse motive (accident, varsta inaintata) a decis ca totusi vrea o solutie sa isi continue pasiunea. Cert este ca in asemenea conditii, tot ce se producea in materie de trike-uri erau improvizatii mai mult sau mai putin reusite facute in garaj. S-a mers pe 2 directii majore, fie pe constructia unui trike de la 0 lipind tot felul de bucati de masini intre ele, fie pe adaptarea unei motociclete existente la trike, inlocuind roata spate cu o punte cu 2 roti, provenita de obicei tot de la masini. Lipsa unor mijloace tehnice adecvate completata de multe ori cu lipsa unei intelegeri avansate asupra dinamicii unui trike a dus la rezultate uneori nefericite. Multe din povestile despre instabilitatea trike-urilor isi au originea in astfel de situatii deoarece astfel de vehicule au ramas in exploatare pentru multi ani.

Pe masura ce cererea de trike-uri a crescut, principalii responsabili pentru aceasta cerere fiind generatia baby boomer din US, intreprinzatorii au inceput sa isi indrepte atentia asupra lor si sa vina cu solutii. Totusi, nefiind vorba de o productie de serie mare, solutiile s-au concretizat in cea mai mare parte in kituri de conversie a unor motociclete la trike-uri. Exista cateva modele care se preteaza foarte bine la asa ceva, exemple ar fi Honda Goldwing, cateva modele de la Indian, Triumph, etc. Mai recent, Harley-Davidson a scos modelul tri-glide care e trike get-beget de la inceput. De aici au inceput sa se imbunatateasca lucrurile sub aspectul sigurantei, insa depinde de solutia constructiva aleasa.

Kiturile de modificare difera intre ele ca si variante constructive. Cele mai din gama low cost ofera o punte fixa spate cu rotile montate la capete si cu suspensia montata intre acea punte si corpul motocicletei. O astfel de punte este o solutie destul de pacatoasa dpdv al stabilitatii, o groapa sau o denivelare luata cu roata spate va afecta pozitia intregului vehicul. Kit-urile din gama high-end ofera suspensii independente pe spate, evident astea sunt mai complicate constructiv, insa comportamentul trike-ului la intalnirea cu denivelari e mult imbunatatit. Un alt aspect al conversiei este stabilitatea. In general unghiul furcii (rake) este gandit de producatorul motocicletei pentru design-ul ei initial cu 2 roti. Modificarea la trike are efecte serioase asupra stabilitatii deoarece deplaseaza centrul de greutate, multi utilizatori a unor variante fara modificari la partea fata se plang de instabilitatea directiei la viteze mici (wobling). In acest scop, furnizorii de kituri adopta diverse solutii constructive pentru a mari unghiul de rake, facand trike-ul mai stabil, cu penalitate asupra razei de viraj. Ca si bani, astfel de kit-uri de conversie pot sa porneasca de la 5-6000 USD si pot sari serios de 10.000 USD, depinde de model, tip suspensie, etc.

In Europa lucrurile iau o alta turnura, usor diferita. La inceput si aici s-a mers pe solutia construirii in garaj, acolo unde si legislatia a fost mai permisiva iar ulterior au fost importate diverse kit-uri de conversie din US. Posibil sa fi existat si producatori europeni de kituri de conversie, dar nu stiu de ei. Mai inspre vremurile recente s-au detasat 2 producatori, Rewaco si Boom trikes care sunt cam lideri in Europa. Ca exemplu, unele publicatii estimeaza vanzari de aproximativ 150 unitati Rewaco pe an in Franta (noi+second). Rewaco si Boom trikes sunt 2 firme din Germania, iar firmele au un trecut comun. Nu cunosc detalii, insa am impresia ca sefii lor au fost la un moment dat colegi. Asta e vizibil si in produse, unele din ele, pe ici pe colo au solutii constructive similare. Spre deosebire de solutiile din US, in EU se merge mai mult pe trike-uri care au fost gandite de la inceput ca si trike-uri, de aici derivand o serie de avantaje, le voi puncta mai jos. Pe langa cei 2 mari, mai exista si producatori mai mititei. Unul care merita punctat este in Polonia, produce un monstru de trike numit Kaszpir si este propulsat de motoare V8 de 4.2litri (280 cai), scoase de pe Audi A8.

Gata cu istoria, sa trecem la partea fizica a lucrurilor.

Stabilitatea, se rastoarna sau nu? Unele da, altele nu, sau mai precis in unele situatii da, in altele nu. Ca si principii generale, un trike are o amprenta la sol in forma de triunghi cu varfurile in punctele de contact ale rotilor. Asupra lui actioneaza in general 3 tipuri de forte, toate cu punctul de plecare in centrul de masa a intregului ansamblu (vehicul+pilot+pasager). Prima e gravitatia, care e intotdeauna in jos pe o sosea dreapta. Daca urci, vectorul o ia in spate, daca cobori, vectorul se inclina in fata. A doua forta este forta centrifuga ce te impinge in lateral in cazul virajelor. A treia forta e aplicata pe directia de mers si poate fi ori de acceleratie ori de franare. Aceste 3 forte se compun intre ele si rezulta un vector rezultant. In momentul in care acel vector iese afara din cadrul amprentei la sol a vehiculului, te rastorni. Povestea in realitate se complica din cauza aderentei. Aderenta la sol depinde de mai multi factori, marimea rotilor, calitatea asfaltului, temperatura rotilor si a asfaltului, tipul materialului din care e facuta roata samd.
Din cauza combinatiei intre acesti factori, in practica poti intalni 2 situatii. Daca iei o curba foarte violent, se poate intampla sa rupi aderenta rotilor inainte de a intruni conditiile necesare rasturnarii (enumerate mai sus) si atunci vei aluneca si vei iesi in decor. Sau, daca parmetrii fizici sunt altii, poti sa ai o aderenta foarte buna si sa intrunesti conditiile de rasturnare inainte de a rupe aderenta. In situatia asta risti sa ajungi pe asfalt cu un vehicul de cateva sute de kilograme peste tine. Nu e bine.
Analiza in situatia in care aderenta rezista si conditiile de rasturnare sunt intrunite primele:
-un trike cu centru de greutate mai jos e avantajat din start, in orice situatie e mai greu de rasturnat. Avantaj trike-urile rewaco si boom care sunt mult mai aproape de sol in comparatie cu conversiile din US.
-un trike cu centru de greutate mai apropiat de axa spate e avantajat in orice situatie, mai greu de rasturnat, deoarece duce centrul de greutate intr-o zona mai stabila a amprentei la sol. Din nou avantaj rewaco/boom si orice trike care are motorul montat intre rotile din spate. Conversiile US au motoarele in zona centrala, ca si la motociclete.
-un trike cu distanta mai mare intre rotile spate va fi mai stabil
-un trike cu distanta mai mare intre fata si spate va fi mai stabil
-un trike care urca va fi mai stabil decat unul care coboara
-un trike cu pasager va fi mai stabil decat unul fara
-un trike care franeaza in linie dreapta va fi mai stabil fata de unul care franeaza in curba
-de departe, cea mai proasta situatie, care trebuie evitata cu orice pret, este sa franezi violent la coborare, in curba puternica. Sanse maxime de rasturnare daca aderenta rezista.
In situatia in care aderenta se rupe prima, mai departe cum ti-e norocul. Trike-ul va fi scapat de sub control, se poate rasuci violent, posibil sa arunce pasagerii din scaune, etc. Daca nu fortezi nota prea tare si esti doar oleaca peste limita de rupere a aderentei, indreptarea ghidonului in directia exteriorului curbei poate aduce trike-ul inapoi sub control la urmatorul contact cu solul. Insa se va mari raza de viraj si daca ai aproape un parapet, nasol. Franarea brusca in situatia asta eu nu as incerca-o.

Alte detalii cu impact asupra dinamicii trike-ului:
-rotile spate. Rotile mai late avantajeaza aderenta. Cu cat sunt mai late, cu atat vor fi mai eficiente la franare si vor mari si amprenta la sol a trike-ului, avantajand stabilitatea. Insa rotile mai late vin cu 3 neajunsuri, posibil sa mareasca consumul datorita frecarii mai mari cu solul, se vor comporta nasol pe ploaie deoarece acvaplaneaza mai usor si vor costa mai mult cand trebuie schimbate.
-am vazut cateva trike-uri unicat facute in general de producatori gen OCC care au montate pe spate cauciucuri cu profil convex, exact ca si cele de pe motocicleta. Personal nu mi se pare o idee buna, un cauciuc convex pus intr-un loc care nu se inclina niciodata va mari uzura lui in partea centrala si va micsora pata de contact cu solul. Singurul rol care il vad e cel estetic.
-roata fata, din punctul meu de vedere, cu cat mai lata cu atat mai bine, imbunatateste contactul cu solul.

Motorizarile. Aici o sa punctez sumar, ca am sanse mici sa spun ceva ce nu stie deja toata lumea. La trike-urile conversie se pastreaza motorul original al motocicletei, poate doar in unele cazuri se schimba traseul de evacuare. La trike-urile europene in general se folosesc motoare de masina. In general cele construite inainte de anii 200-4/5/6 aleg motoare de broscuta cu carburator, racite cu aer, iar dupa acesti ani se aleg motoare pe injectie, in general de la Ford, Mitsubishi, cu sau fara turbocompresor. Exista si o varianta de la Rewaco care este echipata cu motor V-twin de la Harley. Consumurile de combustibil pot fi usor marite comparativ cu consumul aceluiasi motor instalat pe masina de serie, din cauza aerodinamicii mai proaste a trike-ului.

Legislatia. Nu cunosc detalii deloc despre legislatia de pe alte continente. In Europa, lucrurile sunt nuantate de la un stat la altul. In materie de trike-uri construite acasa, in general sunt foarte greu spre imposibil de inmatriculat, cu cateva exceptii. Anglia are un sistem in care cand mergi la autoritatea lor, vine un inginer care ti-o studiaza bine si daca ii place ce vede, obtii inmatricularea. Daca va uitati pe youtube si cautati dupa 'trajka', adica trike in poloneza, veti vedea ca exista in Polonia o sumedenie de trike-uri custom inmatriculate, ca nu sunt 2 la fel. Din acest motiv suspectez ca si in legislatia lor este ceva care le permite sa le inmatriculeze mai usor. La noi in tara, din experientele altora, este imposibil. Cunosc indirect cazul unui constructor din partea de vest a tarii care a construit un trike in garaj si nu l-a putut inmatricula, cuiul lui pepelea fiind sasiul. Daca bine tin minte, povestea lui se regaseste si pe aici undeva pe forum. Dupa parerea mea, singura sansa sa inmatriculezi un trike in Romania este sa fie facut de fabrica. In cazul meu, inmatricularea, mai precis vizita la RAR a fost extrem de simpla deoarece trike-ul meu are omologare de tip europeana si aveam certificat de conformitate de la producator. In lipsa acestor acte, trebuie facuta omologarea individuala la RAR si aici habar nu am ce se intampla mai departe.
Dpdv al taxelor, trike-ul e asemanat cu o motocicleta, nu are timbru de mediu, nu are rovinieta.
Conducerea lui se face cu categoria B daca ai implinit 21 ani, in general, insa legislatia e usor neclara. Am auzit ca in EU exista ceva directiva conform careia cei ce au obtinut carnetul dupa 2013 au nevoie de A pentru trike-uri iar cei care l-au obtinut inainte de 2013 pot conduce cu B. Eu l-am obtinut cu mult inainte asa ca nu m-a interesat aprofundarea subiectului.

Ce iti trebuie ca sa detii un trike? Evident, intai trebuie sa ti-l permiti, nu sunt ieftine. Cele mai vechi, cu motoare pe carburatie se invart orientativ intre 4 si hai sa zicem maxim 10.000 eur. Cele mai noi, cu motor pe injectie, personal nu am vazut nimic sub 15.000 eur pe mobile.de .
Un trike nu va putea fi folosit niciodata ca si vehicul primar. Nu o sa poti merge la cumparaturi zi de zi cu el, nu o sa duci copii la gradinita cu el. Este un vehicul recreational. Trebuie tinut in garaj daca tii la el.

Valoarea lui si deprecierea. Spre deosebire de masini, deprecierea lui in timp este mult redusa. Daca te astepti ca daca un trike nou care costa 20k eur sa coste 5k eur dupa 5 ani, poti sa astepti mult si bine. Al meu de exemplu, la preturile actuale, nou, ar costa undeva pe la 24-25k eur. In starea actuala, cu aprox. 33k km la bord si 10 ani vechime, costa pe mobile.de undeva pe la 19-20k eur. Motivele deprecierii reduse sunt diverse, in general sunt mai bine intretinute, nu sunt supuse intemperiilor, uzura lor are ritm mult mai lent comparativ cu masinile, etc.

Service si intretinere. Constructiv, trike-urile sunt relativ simplute, nu sunt pline de electronica, nu au sisteme de stabilitate complicate si folosesc in cea mai mare parte elemente standard care sunt prezente in alte vehicule de serie, fie ele motociclete fie masini. La noi in tara, datorita volumelor foarte mici de vanzari de asemenea vehicule noi, nu prea exista distrubuitori. Nu e un business sa faci asa ceva in conditiile in care vinzi poate 1-2 unitati pe an. Daca ai abilitati tehnice si cateva surubelnite in garaj, intretinerea curenta se face relativ simplu. Poate doar cateva operatiuni oleaca mai complexe, gen schimbat curea de distributie, sa necesite deplasare la service.

Comenzile. La trike-urile provenite din conversii, comenzile sunt ca si la motocicleta. Unele din ele posibil sa aiba montata o comanda suplimentara pentru mers inapoi. La trike-urile ce au la baza motorizari de masina, comenzile sunt cam ca si la masina. Pedala stanga-ambreiaj, pedala dreapta-frana, acceleratia la mana dreapta. Pot exista variatiuni tematice, mai ales la trike-urile pregatite pentru persoane cu handicap, la cerere se pot instala manete de ambreiaj si frana pe ghidon sau o pedala de acceleratie langa cea de frana.

Pe sosea. Aici sunt cateva aspecte de care trebuie tinut cont, unele din ele foarte importante dpdv al sigurantei.
-un trike nu se va inclina in curbe niciodata ca si o motocicleta. La viraje foate puternice vei fi aruncat puternic in exterior, trebuie sa te tii de trike si sa proptesti piciorul in suportii laterali, daca ii ai. In unele situatii, poti compensa asta prin modificarea pozitiei corpului spre interiorul curbei. Mai usor de facut pe trike-uri de conversie unde stai ca si pe orice motocicleta, mai greu de facut pe trike-uri rewaco si boom unde stai ca si in masina.
-in curbe, trike-ul va pune presiune constanta in ghidon, trebuie sa tii bine de el. Cu cat curba e luata in viteza mai mare, cu atat presiunea e mai mare.
-nu se foloseste contravirajul niciodata. Pur si simplu sucesti de ghidon in directia in care vrei sa mergi, ca si la bicicleta la viteze mici. Asta poate fi foarte problematic pentru persoane care au foarte multa experienta pe 2 roti. Folosirea instinctelor de la 2 roti pe un trike are sanse maxime sa te trimita in decor. Multi instructori din US care tin cursuri pentru trike-uri spun ca e mult mai usor sa ii invete pe cei care nu s-au atins niciodata de o motocicleta decat pe cei cu experienta pe 2 roti.
-cu trike-ul nu te strecori, stai in rand cu toate masinile
-spatele este foarte lat, la trike-ul meu e mai lat cu 5cm decat o Skoda Octavia. Insa nu asta e problema majora ci faptul ca nu e prezent in campul vizual. Trebuie sa iti amintesti ca e acolo. Trebuie atentie marita cand depasesti ceva, cand te apropii de interiorul unei curbe, la vehicule din contrasens daca te mananca sa tai curba, la benzinarie, etc.
-pozitia in trafic trebuie sa fie cu pilotul pe centrul benzii. Usor diferit fata de masina unde desi vehicolul este pe centru, soferul este usor stanga. Daca mentii aceeasi pozitie ca si la masina te poti trezi cu fundul periculos de aproape de contrasens.
-evitarea obstacolelor e de obicei neplacuta. Daca feresti groapa cu fata, o poti lua cu spatele. Si invers.
-perceptia lui in trafic eu consider ca e mult imbunatatita fata de motocicleta. Pentru mine asta a fost argumentul principal de achizitie. Ai 2 faruri in fata care se vad si dau senzatia de masina. Nu am multi km pe el insa pana acum nu am avut nici o situatie neplacuta in trafic.
-depasirile sunt funny, demarajul e puternic. La trike-ul meu, raportul putere/greutate este echivalent cu o skoda octavia pe care montezi un motor de aproximativ 350 cai. Pleaca de sub tine cand ii ceri.
-la trike-urile cu motoare foarte puternice trebuie avuta mare grija la acceleratie. Accelerarea violenta poate provoca desprinderea rotii fata de sol si implicit pierderea directiei.

Cam atat. Sper ca informatiile astea pot fi de folos cuiva si multumesc pentru timpul acordat celor care au ajuns pana la randul asta.

#2
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005
Astea sint rare ca dintii gainii la noi. Unul singur am vazut in Timisoara odata.

#3
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,189
  • Înscris: 21.08.2003
Cand m-o apuca criza varstei de mijoc unul de asta imi iau Posted Image
Am pe strada unul cu motor de broscuta, foarte frumos aranjat, duduie casa cand trece...din ce am inteles la o discutie cu respectivul e ca la noi daca are peste 550 kg greutate propie indiferent de nr de roti trebuie ctg B, in rest doar A iar can-am ,spyder nu se incadreaza la B sunt prea usoare.. . respectivul l-a adus gata inmatriculat din Germania si doar asa l-a putut inmatricula aici dar chiar si asa l-au cam futut la icre inginerasii nostri, l-au intors inapoi ca nu avea pompa de benzina originala a motorului cica. Tot ctg A trebuie si pentru astea cu motor de broscuta...la fel zice si el, ca polonezii sunt tatici la trike, e sport national acolo.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_Z4mRVERUPQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by cristian_sen, 18 August 2016 - 13:32.


#4
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007
https://chestionare....rii-de-vehicule
Art.24.
Permisele de conducere se eliberează după cum urmează:
2. Permisele de conducere dau dreptul de a conduce vehicule pe drumurile publice, după cum urmează:
g. permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru triciclurile cu motor având o putere de peste 15 kW, cu condiţia ca deţinătorii permiselor să aibă vârsta de 21 de ani împliniţi.

#5
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,189
  • Înscris: 21.08.2003
Politia romana nu considera triciclu vehicule de genul can-am sau spyder, cu 2 roti nemotoare pe fata, este necesar ctg A pentru ele, sunt considerate motociclete datorita singurei roti motoare din spate. Iar cele pe baza de broscuta (care in talon/carte apar ca si masini Volkswagen type 1-Käfer) sau cele custom trebuie sa aiba minim 550 kg ptr ctg B. Deh, noi trebuie sa fim mai cu mot, de ce sa poti face o treaba  comod si lejer cand o poti face scarpinandu-te in urechea dreapta cu mana stanga in timp ce faci spagat pe apa?
M-am razgandit, nu mai vreau trike, pentru a evita bataile de cap o sa-mi doresc  un Morgan 3-Wheeler ca sigur e omologat ptr B. Posted Image

Edited by cristian_sen, 18 August 2016 - 14:13.


#6
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007
Nu zic nu, ca stiu ca la noi orice se poate. Pe mine m-au oprit doar o singura data si culmea, ei m-au intrebat cu ce categorie se conduce :). E drept ca era politia locala, nu cea rutiera.

#7
Digynykraf

Digynykraf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.02.2016
Discutia e interesanta, dar ai scris mult, repetitiv si cu o contributie marginala.


As fi vrut mai degraba sa vad poze cu triciclul din dotare. Si motivele care te-au facut sa alegi aceasta optiune.


Poate reuseam sa inteleg alegerea.
Personal, nu vad sensul triciclului delta. Avantajele imi par minuscule comparat cu dezavantajele.
Cele tadpole vin macar cu stabilitatea sporita. Si au nisa lor.

#8
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,796
  • Înscris: 20.10.2015
Pe "vremea mea", cei de la Craiova de la Oltcit construisera vreo 2.

Personal nu le vad utilitatea.
Nu ai aceleasim senzatii cum ai pe 2 roti, si ocupa spatiul cat o masina, dar la siguranta rutiera scartie bine de tot

#9
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007

 Digynykraf, on 18 august 2016 - 14:32, said:

Discutia e interesanta, dar ai scris mult, repetitiv si cu o contributie marginala.


As fi vrut mai degraba sa vad poze cu triciclul din dotare. Si motivele care te-au facut sa alegi aceasta optiune.


Poate reuseam sa inteleg alegerea.
Personal, nu vad sensul triciclului delta. Avantajele imi par minuscule comparat cu dezavantajele.
Cele tadpole vin macar cu stabilitatea sporita. Si au nisa lor.

Daca tie ti se pare contributia marginala, cel mai probabil inseamna ca ai cunostinte mai aprofundate in domeniu. Nu toata lumea le are, iar acest tutorial se adreseaza mai ales acelora. Pentru stilul literar imi cer scuze, nu e punctul meu forte.
Nu vreau sa transform acest topic in ceva de genul 'brusli e mai tare ca vandam'. Motivele pentru care un vehicul de genu asta ti se pare bun sau rau tin exclusiv de gusturile tale. Altii au alte gusturi.
Imi doresc ca acest topic sa fie doar o sursa de informatii pentru cei ce considera ca au nevoie.

 Tsunnnami, on 18 august 2016 - 14:45, said:

Pe "vremea mea", cei de la Craiova de la Oltcit construisera vreo 2.

Personal nu le vad utilitatea.
Nu ai aceleasim senzatii cum ai pe 2 roti, si ocupa spatiul cat o masina, dar la siguranta rutiera scartie bine de tot

Comparatia cu motocicleta pe 2 roti nu mi se pare ok. Nu este o motocicleta deci nu ai de ce sa te astepti sa te simti pe trike ca pe o motocicleta. Nu are sens sa comparam mere cu pere. Este un vehicul care, ca si orice alt vehicul (inclusiv motocicleta) are avantaje si dezavantaje.
Personal, am ales varianta asta deoarece la capitolul siguranta mi se pare mai ok decat motocicleta pe 2 roti. Pana acum, dupa vreo 8000 km in sezonul asta, motivele pentru care am ales-o mi se confirma si nu regret alegera nici o secunda.
Sunt curios de ce crezi ca scartaie asa de tare la capitolul siguranta?

Attached Files


Edited by pisoiu2, 18 August 2016 - 15:41.


#10
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,796
  • Înscris: 20.10.2015

 pisoiu2, on 18 august 2016 - 15:37, said:

Sunt curios de ce crezi ca scartaie asa de tare la capitolul siguranta?

O compar cu un vehicul care are nevoie de spatiul ala, adica cu o "conserva" mai mica.
La parcare ai nevoie de spatiu, la depasiri la fel, la siguranta, sta foarte prost daca e s-o compar cu conserva.
Motocicleta are poezie si nevoie de spatiu (parcare, depasire) mult mai mic

#11
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007

 Digynykraf, on 18 august 2016 - 14:32, said:

Si motivele care te-au facut sa alegi aceasta optiune.
Poate reuseam sa inteleg alegerea.

Haide sa detaliez putin alegerea. Nu voi accepta comentarii pe tema asta. Sunt gusturile mele si basta.

Viteza: nu sunt amator de viteza. Nu am mers cu trike-ul mai mult de 130-140 in viata mea, si viteza asta am atins-o doar in depasire. Viteza de croaziera pe nationale/autostrazi e 90-100, si asta din considerentul de a nu stanjeni traficul, ca daca ar fi dupa mine, as merge mai incet. Viteza de croaziera in munti/curbe, ca acolo imi place mie cel mai mult, e mult redusa.

Inclinatul in curbe. Nu ma intereseaza.

Strecuratul in trafic. Rar trec prin oras cu ea, nu ma intereseaza. Si daca as putea nu as face-o din cauza riscurilor.

Siguranta: asta e principalul motiv pentru care am luat trike-ul. Am nevoie de un vehicul 'iertator', de un vehicul care sa ma aduca intreg acasa. Tot respectul si consideratia pentru aceia care, pe 2 roti, isi ascut abilitatile la maxim, stiu exact cum sa franeze, cum sa se incline, cum sa evite, etc. Eu nu sunt dinaceia si nu voi fi vreodata. Eu vreau un vehicul care sa nu ma arunce jos daca din neatentie intru intr-o groapa mai mare/pata de ulei/caine/etc., care sa ma ierte daca ii bruschez putin comenzile.

De ce trike si nu decapotabila? Ca sa fiu cat mai aproape de natura, sa am cat mai putin metal un jurul meu si evident, ca sa simt vantul prin pleata.

Quote

O compar cu un vehicul care are nevoie de spatiul ala, adica cu o "conserva" mai mica.
La parcare ai nevoie de spatiu, la depasiri la fel, la siguranta, sta foarte prost daca e s-o compar cu conserva.
Motocicleta are poezie si nevoie de spatiu (parcare, depasire) mult mai mic

De acord cu tine :) Nu le poti avea pe toate.
La depasire depinde cum vrei sa faci comparatia. Da, ai nevoie de spatiu ca si o masina, dar ritmul e destul de rapid daca ii dai gaz. Are 110 cai la 600 de kilograme, pleaca foarte repede de sub tine.

#12
omuspan

omuspan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 17.07.2016
Triciclu a fost initial vehicul pentru cei cu handicap. Pe vremea lu' ceasca erau destule prin Romania.

#13
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
Nu are nici o legatura cu subiectul observatia ta...
Alea erau altceva.

 Ion_de_la_Raion, on 18 august 2016 - 13:10, said:

Astea sint rare ca dintii gainii la noi. Unul singur am vazut in Timisoara odata.

Asta cumva?

Attached File  100_0073.jpg   71.28K   32 downloads

Edited by calinkgb, 18 August 2016 - 20:41.


#14
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007

 omuspan, on 18 august 2016 - 19:09, said:

Triciclu a fost initial vehicul pentru cei cu handicap. Pe vremea lu' ceasca erau destule prin Romania.
Am gustat si eu o buna bucata din epoca de aur insa sincer sa fiu nu imi amintesc sa fi vazut ce spui tu. Au trecut ceva ani si memoria mai face figuri.
Insa pe de alta parte, pentru multe persoane cu dizabilitati sau bikeri ce au avut accidente si nu mai pot urca pe 2 roti, trike-ul e singura optiune ramasa.

Edited by pisoiu2, 18 August 2016 - 22:34.


#15
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,796
  • Înscris: 20.10.2015

 pisoiu2, on 18 august 2016 - 16:15, said:

La depasire depinde cum vrei sa faci comparatia. Da, ai nevoie de spatiu ca si o masina, dar ritmul e destul de rapid daca ii dai gaz. Are 110 cai la 600 de kilograme, pleaca foarte repede de sub tine.

Daca te gandesti ca am nevoie doar de 1m in lateral si am 100+CP la 350kg...

Plus ca asta, nu stiu ce-i mai faceai cu triciclul, poate sa franezi...:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/dF2VEf57GcU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Tsunnnami, 19 August 2016 - 03:59.


#16
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007
Pai e clar ca sunt multe motoare mult mai bune decat trike-ul meu la capitolul putere/masa. Si can-am spyder sta mult mai bine, are tot pe la 100 de cai si masa pe la 350kg.
Mi s-a intamplat de 2 ori anu asta faza din film. Am avut noroc ca era destul loc sa ma trag la o parte si cum am zis mai sus, trike-ul e destul de iertator, pot sa ii bruschez comenzile destul de mult fara sa il scap de sub control. Daca mi s-ar fi intamplat pe 2 roti, la nivelul de experienta care poti sa il strangi in mai putin de 10000km, sunt aproape sigur ca as fi cazut.

Edited by pisoiu2, 19 August 2016 - 09:52.


#17
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 Tsunnnami, on 19 august 2016 - 03:58, said:


Daca te gandesti ca am nevoie doar de 1m in lateral si am 100+CP la 350kg...

Plus ca asta, nu stiu ce-i mai faceai cu triciclul, poate sa franezi...:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/dF2VEf57GcU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Asta se intampla cand viteza in localitate e aproape jumatate din vitezometru iar in afara localitatii pe la 2/3 si vb de vitezometru de motocicleta nu de Logan.
Cel din clip a "patit" faptul ca mergea cu viteza mult prea mare, la limita suspendarii permisului, daca nu dincolo de ea si era sa dea peste o masina care depasea regulamentar. Faptul ca s-a pus in sit asta i se datoreaza in cea mai mare masura.
Daca esti tu cel din clip, zic sa schimbi titlul in Dangerous biker. Chiar nu poti merge in conditiile astea si sa te astepti sa ai si cale libera.
Nu mai zic de faptul ca nici luminile nu sunt aprinse.
Toti depasim viteza, poate chiar cu mai mult decat in clip, dar nu mi se pare ok ca in conditiile astea sa consideram ca ni se intampla ceva cand de fapt generam situatia.

Cred ca e o diferenta fata de ce zice initiatorul,
"Nu am mers cu trike-ul mai mult de 130-140 in viata mea, si viteza asta am atins-o doar in depasire. Viteza de croaziera pe nationale/autostrazi e 90-100, si asta din considerentul de a nu stanjeni traficul, ca daca ar fi dupa mine, as merge mai incet."

Edited by underb, 21 August 2016 - 10:52.


#18
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,796
  • Înscris: 20.10.2015

 underb, on 21 august 2016 - 10:55, said:

[size=4]
Asta se intampla cand viteza in localitate e aproape jumatate din vitezometru iar in afara localitatii pe la 2/3 si vb de vitezometru de motocicleta nu de Logan.
Cel din clip a "patit" faptul ca mergea cu viteza mult prea mare, la limita suspendarii permisului, daca nu dincolo de ea si era sa dea peste o masina care depasea regulamentar. Faptul ca s-a pus in sit asta i se datoreaza in cea mai mare masura.
Daca esti tu cel din clip, zic sa schimbi titlul in Dangerous biker. Chiar nu poti merge in conditiile astea si sa te astepti sa ai si cale libera.
Nu mai zic de faptul ca nici luminile nu sunt aprinse.
Toti depasim viteza, poate chiar cu mai mult decat in clip, dar nu mi se pare ok ca in conditiile astea sa consideram ca ni se intampla ceva cand de fapt generam situatia.

Mai ai pana sa ajungi sa jucam in aceeasi liga, poate n-o sa reusesti niciodata, dar, nu te opri.
Intr-o zi poate o sa reusesti. Discutam atunci

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate