Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Baghetele ornamentale intre foile...

O recomandare pentru o camera ful...

Pareri magazin online quickmobile?

Unde gasesc banane albastre?
 Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn

Didgeridoo
 Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...

Orientare antena prime focus

Problema conectare mail yahoo
 comisioane asociatie proprietari

Primul sistem de televiziune cu p...

Internetul este neutilizabil fara...

Eroare cloud burn icopy face id
 

DESPRE ANVELOPE

* * * - - 8 votes
  • Please log in to reply
17779 replies to this topic

#9415
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

 Deenman, on 22 iulie 2017 - 06:06, said:

Azotul e fix frectie sa ti ia banii, diferenta de presiune de la temp e sub 0.05 bar adica zero.
ai calculat matematic sau cum? e frumos sa spunem si cum am constatat.

eu am incercat, inainte sa dau axiome de-astea. si am fost uimit ca face o mare diferenta. la mers "normal" prin oras, in 10-15 vara, cu aer se ducea de la 2.4 la 2.5-2.6, cu azot ramanea la 2.4. testat de mai multe ori la aceeasi statie peco, pe aproximativ aceeasi vreme/traseu.

#9416
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Is Nitrogen Right For Me?
For normal everyday consumer tire service applications, nitrogen tire inflation is not required.
However, nitrogen tire inflation does not harm tires and may marginally contribute to reductions in tire inflation loss by permeation. Nevertheless, nitrogen will not prevent any tire inflation loss caused by punctures, tire/rim interface (bead) leaks, valve leaks, valve/rim interface leaks, wheel leaks, and other mechanical leaks. Again, the use of nitrogen alone does not substitute for the importance of regularly checking tire inflation pressure. If the tire inflation pressure is below the pressure specified on the vehicle placard, the tire must be re-inflated – whether with air or nitrogen – to the proper inflation pressure. Do not operate tires underinflated and/or overloaded (see your vehicle owner’s manual for tire inflation and max load recommendations).

Bottom Line - Check Your Tire Pressures
Whether inflated with air or nitrogen, regular tire inflation pressure maintenance remains critical and necessary. Use of nitrogen alone is not a replacement for regular tire inflation pressure maintenance. Underinflation, and/or overloading tires, will create excessive stresses and heat build-up that can lead to tire disablement by a tread-belt separation and/or detachment, causing serious injury or death.
Take five minutes at the beginning of each month to check your tire pressures…and don’t forget the spare! This will save money and headaches down the road. For further questions, consult your local Continental Tire dealer.

Preluat dintr-o revista de specialitate, tu daca nu crezi, nu crezi, fa cum vrei tu.  Daca si revista zice ce spun eu, atunci e clar, sa te vad cum iti faci presiunea lunar, cu azor in roti, bagi aer peste? nu e frumos.

#9417
urtap

urtap

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 331
  • Înscris: 01.02.2017
Rezulta ca azotul ”nu este necesar” pentru masina de zi cu zi dar ”nici nu strica”. In plus aduce ceva avantaje. Facand abstractie de defecte clare ale anvelopei, jantei, valvei, liniei de contact anvelopa janta, azotul ajuta la o pierdere redusa de presiune.cauzata de permeabilitatea anvelopei.

Deci, pentru cine-si permite (finante+alte conjucturi favorabile) azotul este bun, pentru cine nu, nu-i necesar. Mie, mi-ar fi bun dar prefer sa am manometru si compresor pe masina (scuze, Logan) si sa refac presiunea daca si cand e cazul, cel putin o data pe luna. Cum spun si cei de la Continental, cu toate ca eu am Michelin-e.

Edited by urtap, 22 July 2017 - 16:37.


#9418
iliemirea

iliemirea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,662
  • Înscris: 17.07.2014
Eu cu azot nu mai am treaba cu presiunea si folosesc numai azot de 5 ani.
În 5 ani nu am avut nici o pană si nici o roata cu presiune scăzută.
Nu mai vorbim de tocirea cauciucurilor.
Pe alea de iarna le am de 5 ani si sunt ca noi, se mirau  băietii de la autosoft de ele.
Fiecare face ce vrea dar eu zic ca merita iar costul este aproape minim, de doua ori pe an la schimbul de anvelope te costa 16 lei în plus.

Edited by iliemirea, 22 July 2017 - 19:42.


#9419
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Daca nu iti videaza anvelopele nu ai azot 100% in ele, terminati odata.

Asa iti face tie pt 16 lei in plus?!:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/YcA950prKyo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Deenman, 22 July 2017 - 19:45.


#9420
iliemirea

iliemirea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,662
  • Înscris: 17.07.2014
Cu aer în ele ai presiuni diferite în aceeași roata.
Tu ce ai pățit?
Este 2 lei pe roata × 4 roti × 2 schimburi pe an, înseamnă 16 lei, adică un rahat.

#9421
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

 Deenman, on 22 iulie 2017 - 19:45, said:

Asa iti face tie pt 16 lei in plus?!:
da!! si fara sa dea roata jos, evident. e incredibil cum unii care n-au incercat ii contesta pe aia care au incercat si masurat/constatat foarte clar.Posted Imagenu mai variaza la temperatura, asta am vazut si nimeni nu-mi poate vorbi de pixeli albastri.

Edited by 41ex, 22 July 2017 - 22:18.


#9422
urtap

urtap

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 331
  • Înscris: 01.02.2017

 iliemirea, on 22 iulie 2017 - 19:38, said:

Eu cu azot nu mai am treaba cu presiunea si folosesc numai azot de 5 ani.
În 5 ani nu am avut nici o pană si nici o roata cu presiune scăzută.
Nu mai vorbim de tocirea cauciucurilor.
Pe alea de iarna le am de 5 ani si sunt ca noi, se mirau  băietii de la autosoft de ele.
Fiecare face ce vrea dar eu zic ca merita iar costul este aproape minim, de doua ori pe an la schimbul de anvelope te costa 16 lei în plus.
La cei cu anvelope montate pe jante separate iarna/vara sau la cei cu all season nu se mai cheltuie nici cei ”16 lei in plus”. Raman doar avantajele.

Poate ca tocmai pe anvelopele all sesson ar fi deci mai mult decat indicat de pus azot.

Edited by urtap, 23 July 2017 - 06:26.


#9423
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Hai mai baieti...   Se stie ca azotul ( prezent si in aer 80% ) nu ne ajuta cu NIMIC la junghiurile noastre de masini conduse zi de zi...

Pe circuit unde juma de secunda si 350 km/h fac diferenta o fi vreo smecherie.

Daca va uitati ce inseamna vidat anvelopa...va lasati pagubasi..  Pai daca aia mai e anvelopa dupa ce o strange ca pe o batista...

#9424
flomelomanul

flomelomanul

    Opera lover

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,718
  • Înscris: 12.07.2011
Până ne învârtim noi pe-aci în jurul cozii...pardon,  azotului, eu vă anunț că în fiecare week-end mă duc la benzinărie (am un Lukoil, un OMV și un Mol la două sute de metri în linie dreaptă față de blocul meu, deci am de unde să aleg) și verific presiunea roților. Durează câteva minute.
Mare scofală!!!

#9425
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,023
  • Înscris: 24.02.2006

 Deenman, on 22 iulie 2017 - 19:45, said:

Daca nu iti videaza anvelopele nu ai azot 100% in ele, terminati odata.

 mariovrs, on 23 iulie 2017 - 19:14, said:

Daca va uitati ce inseamna vidat anvelopa...va lasati pagubasi..  Pai daca aia mai e anvelopa dupa ce o strange ca pe o batista...


nu e neaparata nevoie de vidarea anvelopei. procesul presupune cateva cicluri de umflare a anvelopei cu azot pur (peste aerul din interior), urmata de scoaterea unei parti din amestec si umflare iarasi cu azot.
nu se ajunge la 100%, dar poti sari foarte usor de 90-95%.


cat despre

 mariovrs, on 23 iulie 2017 - 19:14, said:

Se stie ca azotul ( prezent si in aer 80% ) nu ne ajuta cu NIMIC la junghiurile noastre de masini conduse zi de zi
nu se "stie" cu adevarat, e doar o parere (cu care intamplator eu sunt de acord). asta deoarece "condusul zi de zi" nu prea e definit stiintific :)

#9426
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
ideea e ca o data ce ai incercat te convingi ca merita, nu mai asculti de parerologi. si da, cei cu allseason pot verifica toamna daca le mai scade presiunea la racirea vremii.


parca am mai spus, un reprezentant de anvelope imi zicea ca teoretic ar merge incercat cu azot in pneuri de iarna pe timp de vara. o ajuta dar tot nu as face asta. ideea e ca unu de se ocupa de anvelope paria foarte mult pe azot daca spunea asa ceva.

Edited by 41ex, 23 July 2017 - 22:17.


#9427
BlueHazard

BlueHazard

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,347
  • Înscris: 18.06.2010
De retinut:

[ https://i.imgur.com/5rYNDE7.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#9428
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,023
  • Înscris: 24.02.2006
de retinut si ce recomanda ei pe site: http://www.michelinm...ires.html#tab-1

Quote

2- Ten years is a maximum
If the tires haven't been replaced 10 years after their date of manufacture, as a precaution, Michelin recommends replacing them with new tires. Even if they appear to be in usable condition and have not worn down to the tread wear indicator.
This applies to spare tires as well.


#9429
trick10

trick10

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 127
  • Înscris: 01.08.2007
Valabil doar daca au fost depozitate corect. Tine o anvelopa in soare 3 ani de zile si vezi cat de buna mai este.

#9430
urtap

urtap

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 331
  • Înscris: 01.02.2017

 BlueHazard, on 24 iulie 2017 - 10:38, said:

De retinut:

[ https://i.imgur.com/5rYNDE7.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Sunt ferm convins ca nu este decat un ”studiu” platit de cei care vand anvelope! Probabil ca au constatat ca tot mai multi se desteapta si vor anvelope cu DOT recent.

Pai daca anvelopele ”imbatranesc” si dupa 10 (9) ani trebuie schimbate chiar daca nu au ajuns la limita de uzura, ce, imbatranesc doar dupa 6, 7, 8 sau 9 ani de la fabricatie, sau imediat dupa ”nastere”? Intrebarea este retorica si este evident ca daca vrei sa schimbi anvelopele la 9 ani (sau asa este conjuctura), o sa trebuiasca sa cumperi anvelope cu DOT cat mai recent. Altfel, le vei schimba la 6 ani sau chiar mai putin (fara a fi atins limita de uzura). If you can read me! Cum a spus sorici.

Edited by urtap, 24 July 2017 - 12:02.


#9431
BlueHazard

BlueHazard

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,347
  • Înscris: 18.06.2010

 urtap, on 24 iulie 2017 - 12:00, said:

Sunt ferm convins ca nu este decat un ”studiu” platit de cei care vand anvelope! Probabil ca au constatat ca tot mai multi se desteapta si vor anvelope cu DOT recent.
Sunt efectuate mai multe studii, printre care si unul facut de ADAC.
Ce este totusi putin frustrant (uneori chiar enervant) este faptul ca multi soferi sunt (sau vor sa para) mai destepti decat producatorul!

 trick10, on 24 iulie 2017 - 10:51, said:

Valabil doar daca au fost depozitate corect. Tine o anvelopa in soare 3 ani de zile si vezi cat de buna mai este.
Absolut normal. Daca nu sunt indeplinite anumite conditii pentru depozitare, nu-si mai are rost afirmatia de mai sus.

Edited by BlueHazard, 24 July 2017 - 13:03.


#9432
urtap

urtap

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 331
  • Înscris: 01.02.2017
Pai tocmai! N-ai cum sa fii mai jmecher decat producatorul, revinzatorii si marketingul agresiv, cu toate resursele din spatele lor.

De-aia-i bine sa citesti, sa gandesti, sa evaluezi si sa iei propria decizie bazata nu numai pe ce-ti dau susnumitii ca la gasca ingrasata pentru pateu, ci si pe alte opinii, pareri, idei.

In rest, desigur ca fiecare suntem liberi sa luam orice decizie dorim, unii incercand macar sa fie cat mai destepti, pentru a se apropia de nivelul gastilor de producatori, vanzatori, promoteri si altii, care sunt capabili sa vanda si crema care face sa creasca parul pe bila de biliard (sau pe anvelope).

Iar ”studiile” pot fi finantate, sustinute, dirijate - mai ales cele ale ”cercetatorilor britanici”.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate