Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

"Noi nu furam ca romanii"

Canalele Sky Showtime 1 și S...
 Recomandare anvelope lexus rx

Extindere rețea wireless int...

Configuratie PC

Mufa TV
 PPC Energy

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u

Recomandare rulouri exterioare us...

Gaoyue 858
 Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...
 

UBER - ilegal in Romania

- - - - -
  • Please log in to reply
548 replies to this topic

#37
newbie13

newbie13

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,010
  • Înscris: 13.12.2009
transportul de persoane trebuie reglementat doar pentru autobuze&co.
in regim taxi nu e nevoie de nicio reglementare, in afara de a plati statului o parte din bani, cum e si normal, ca pentru orice activitate economica.

autorizatii&shit nu sunt necesare si chiar frizeaza tampenia, ce motiv ar fi ca o masina si un sofer sa aiba nevoie de 1000 de dracii suplimentare???????? de parca ar fi vreo diferenta ca iti iei cu tine in masina familia sau doua pustoaice bete din club la 3 noaptea. ca sa nu mai zic si ca daca toate chestiile care sunt necesare pentru taximetrie ar fi date pe bune, mai mult de jumatate din taximetristi ar disparea, cel putin in Bucuresti.

#38
kruger

kruger

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,927
  • Înscris: 04.02.2006

View Postdexterash, on 08 august 2016 - 17:09, said:

Pot sa autorizez si eu niste dealeri de droguri? Sau de arme? Sau niscaiva "pesti"? Sau sa ma substitui DSP/ISU/RAR/blabla?
Cam cum suna?
Suna prost de tot pentru ca te compari pe tine cu compania Uber - care are un renume si un capital, e practic o autoritate cand vorbesti de standardele din transportul persoanelor.

Ma simt mult mai sigur intr-o masina autorizata de Uber decat intr-una autorizata de Taxi Pelicanu. Si cred ca majoritatea (daca nu toti) celor care au folosit Uber sunt de acord


Dar sunt curios unde a disparut bossake cel care zicea ca soferii Uber fac concurenta neloiala taximetristilor. Monumentala asta...

Edited by kruger, 08 August 2016 - 17:27.


#39
DraculescuDraculescu

DraculescuDraculescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,504
  • Înscris: 31.07.2015

View Postbossake, on 08 august 2016 - 15:57, said:

uber este concurenta neloiala cu taximetristii
si in SUA este exact la fel

Edited by DraculescuDraculescu, 08 August 2016 - 17:26.


#40
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004

View Postkruger, on 08 august 2016 - 17:22, said:

Suna prost de tot pentru ca te compari pe tine cu compania Uber - care are un renume si un capital, e practic o autoritate cand vorbesti de standardele din transportul persoanelor.
Asta de pe unde ai mai scornit-o?
Si pana sa ajunga "autoritate" ce a facut? Nu tot de jos a plecat? Sa inteleg ca mai intai a respectat regulile si apoi nu, pentru ca a ajuns mare?
Dupa tine, pe mine - ala mic - sa ma f* statul si sa respect regulile, dar pe ala mare sa il lase in pace?

Ce naiba, aveti ceata pe ochi? Vi s-a netezit ceva? Flotari logice? Mai luati o gura de cafea, ceva, poa' va treziti la realitate

Edited by dexterash, 08 August 2016 - 17:29.


#41
denisen

denisen

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,706
  • Înscris: 13.08.2015
Ba da voi astia, aveti licenta de stat pe net de la un programator autorizat?
Pentru ca tot am facu mafie cu pietele, cu transportul, cu educatia, cu urbanismul si constructiile - trebuie acum sa reglementam si statul pe internet.
Nu se poate domnilor casa fara diriginte de santier, transport fara licenta, vandut legume fara relatii si stat pe net fara programator autorizat!

Saracii taximetristi, cum n-au ei loc pe pamant de Uber.
Pentru ca lor le-a pus Dumnezeu in frunte dreptul etern de a transporta oameni doar ei.

Edited by denisen, 08 August 2016 - 17:39.


#42
the_northpole

the_northpole

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,798
  • Înscris: 10.01.2010
mi se pare haios argumentul cu taxi  care sunt niște căruțe, si mașini uber care sunt super bine închegate, nu bate nimic,nu tu bucse, amortizor, eventual jumătate de eșapament căzut.

singurul motiv pentru care masinile uber sunt in stare buna este ca nu au fost folosite(destul) in regim taxi. eu nu am vazut taxi in Targu Mures
ca sa nu aiba ceva, toate-s carute dupa 3-4 ani de folosire, Ford, VW, Renault, Dacia , Mercedes. Îs niște capace de canal la nivel de asfalt...

Disclaimer: Nu sunt taximetrist, si sunt de acord ca taxiurile sunt niște căruțe si trebuie făcut ceva. totusi nu cred ca solutia este Uber in varianta asta.
LE: pret minim este de 1.89 Lei/ km parca

Edited by the_northpole, 08 August 2016 - 17:39.


#43
kruger

kruger

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,927
  • Înscris: 04.02.2006

View Postdexterash, on 08 august 2016 - 17:28, said:

Asta de pe unde ai mai scornit-o?
Si pana sa ajunga "autoritate" ce a facut? Nu tot de jos a plecat? Sa inteleg ca mai intai a respectat regulile si apoi nu, pentru ca a ajuns mare?
Nu functioneaza asa decat la tara. Uber nu a plecat de la niste carute, ci a avut succes tocmai pentru ca a oferit servicii superioare celor de taximetrie. Asta s-a datorat in cea mai mare parte standardelor pe care le-a impus soferilor, legate de conduita, starea tehnica a masinii, istoric ,  standarde care intotdeauna au fost ridicate.

Edited by kruger, 08 August 2016 - 17:40.


#44
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,863
  • Înscris: 27.04.2010

View PostQuantum, on 08 august 2016 - 16:50, said:

Ca concept e bun, dar legal nu e.
Problema e ca soferii fac activitati neautorizate, nu au vreo pregatire in acest sens, masinile nu sunt autorizate si asigurate pentru transportul in comun.
Si cam ce inseamna autorizatia pentru taxi, in afara de faptul ca iti ia statul un procent baban din banii castigati ?? Ca nu stiu sa existe vreo scoala speciala in care sa-i invete pe taximetristi cum sa mearga cu masina sau cum sa se prezinte in relatia cu clientul ... nu mai spun de trecerea ITP-ului, care stim cu totii cum se face. Numai "corectii" de politisti nu stiu (aaa, se fac ei ca nu stiu ??? Am inteles ...)

View PostPollux, on 08 august 2016 - 17:01, said:

pentru ca jegurile de oameni de la primarie au fixat un tarif/km nerealist de mic.
ia sa fi pus un tarif de 3 lei/km. sunt sigur ca 50% dintre taxiurile traditionale s-ar transforma din carute in masini normale.
tarife un pic mai piperate, dar cine este prea pretios sa mearga cu carutele, plateste.
Si cam cu ce crezi tu ca te-ar transporta la tariful ala ?? Cu avionul ?? Nu cu acelasi Logan terminat ?? Ai facut vreodata socoteala cat costa in realitate 1km, in raport cu pretul GPL-ului ?? Aaa, taximetristul trebuie sa-si scoata toate costurile platite intr-un an, din cursele facute intr-o luna ??

Edited by shymano, 08 August 2016 - 17:56.


#45
DraculescuDraculescu

DraculescuDraculescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,504
  • Înscris: 31.07.2015
Un articol interesant. :)

http://www.vice.com/...aximeristii-326

#46
maxtron_69

maxtron_69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,534
  • Înscris: 18.08.2010

View Postnewbie13, on 08 august 2016 - 17:19, said:

transportul de persoane trebuie reglementat doar pentru autobuze&co.
in regim taxi nu e nevoie de nicio reglementare, in afara de a plati statului o parte din bani, cum e si normal, ca pentru orice activitate economica.

autorizatii&shit nu sunt necesare si chiar frizeaza tampenia, ce motiv ar fi ca o masina si un sofer sa aiba nevoie de 1000 de dracii suplimentare???????? de parca ar fi vreo diferenta ca iti iei cu tine in masina familia sau doua pustoaice bete din club la 3 noaptea. ca sa nu mai zic si ca daca toate chestiile care sunt necesare pentru taximetrie ar fi date pe bune, mai mult de jumatate din taximetristi ar disparea, cel putin in Bucuresti.
Tre sa fii putin ... sa spui asa ceva, bineinteles ca trebuie autorizatie, si inregistrati toti in caz ca iti dispare familia dusa de vreunu din asta...
Masinile trebuie sa indeplineasca alte norme, ca in timp ce tu faci 100km/luna, ei fac 100 intr=o ora etc etc.
De aia e asa peste tot in lume... tu te-ai gasit mai destept

View Postkruger, on 08 august 2016 - 17:22, said:

Suna prost de tot pentru ca te compari pe tine cu compania Uber - care are un renume si un capital, e practic o autoritate cand vorbesti de standardele din transportul persoanelor.

Ma simt mult mai sigur intr-o masina autorizata de Uber decat intr-una autorizata de Taxi Pelicanu. Si cred ca majoritatea (daca nu toti) celor care au folosit Uber sunt de acord


Dar sunt curios unde a disparut bossake cel care zicea ca soferii Uber fac concurenta neloiala taximetristilor. Monumentala asta...
Inca un post la care sa te crucesti... Uber nu autorizeaza masini, ca nu e vreo autoritate in domeniul auto-tehnic, nici nu vede masinile celor care se fac uberisti peste noapte!

View Postdenisen, on 08 august 2016 - 17:35, said:

Ba da voi astia, aveti licenta de stat pe net de la un programator autorizat?
Pentru ca tot am facu mafie cu pietele, cu transportul, cu educatia, cu urbanismul si constructiile - trebuie acum sa reglementam si statul pe internet.
Nu se poate domnilor casa fara diriginte de santier, transport fara licenta, vandut legume fara relatii si stat pe net fara programator autorizat!

Saracii taximetristi, cum n-au ei loc pe pamant de Uber.
Pentru ca lor le-a pus Dumnezeu in frunte dreptul etern de a transporta oameni doar ei.
Da, din pacate in societatile civilizate se respecta reguli, tu poti incerca in jungla.

Sa speram ca nu se vor mai face case in romania de toti cowboy-ii si tiganii (nu ca tiganii nu ar putea fi f buni constructori, desigur).

View Postthe_northpole, on 08 august 2016 - 17:35, said:

mi se pare haios argumentul cu taxi  care sunt niște căruțe, si mașini uber care sunt super bine închegate, nu bate nimic,nu tu bucse, amortizor, eventual jumătate de eșapament căzut.

singurul motiv pentru care masinile uber sunt in stare buna este ca nu au fost folosite(destul) in regim taxi. eu nu am vazut taxi in Targu Mures
ca sa nu aiba ceva, toate-s carute dupa 3-4 ani de folosire, Ford, VW, Renault, Dacia , Mercedes. Îs niște capace de canal la nivel de asfalt...

Disclaimer: Nu sunt taximetrist, si sunt de acord ca taxiurile sunt niște căruțe si trebuie făcut ceva. totusi nu cred ca solutia este Uber in varianta asta.
LE: pret minim este de 1.89 Lei/ km parca
Sint aceleasi masini, am un prieten uberist cu 3 loganuri si soferi angajati, fix ca la taxi, dar fara taxele si ITPurile legale.
Evident asa ceva nu e chiar ok si nici concurenta loiala.
Ca taximetristii sint la noi toti manelisti, tigani, needucati etc e alta problema.
S-au dat niste legi care ii obliga sa poarte pantaloni lungi si camasa, tot e ceva.
In Londra tre sa faci scoala 3 ani ca sa devii taximetrist...

View Postkruger, on 08 august 2016 - 17:39, said:

Nu functioneaza asa decat la tara. Uber nu a plecat de la niste carute, ci a avut succes tocmai pentru ca a oferit servicii superioare celor de taximetrie. Asta s-a datorat in cea mai mare parte standardelor pe care le-a impus soferilor, legate de conduita, starea tehnica a masinii, istoric ,  standarde care intotdeauna au fost ridicate.
Ce stare tehnica a masinii? Uber nu vede masina ta si nu o inspecteaza tehnic!

#47
Platon

Platon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,692
  • Înscris: 22.10.2002

View Postbossake, on 08 august 2016 - 15:57, said:

uber este concurenta neloiala cu taximetristii.
daca uber este legal sa scoata si toate chestiile pe care le au taximetristii, gen itp la 6 luni, asigurari rca mult mai mari, atestate, licente, autorizatii, taxe, impozite.

nu poti pe unii sa ii obligi sa aiba toate alea si pe altii sa nu aiba nimic. ori ii obligi pe amandoi ori ii lasi "nereglementati" si pe taximetristi

De ce neloiala? Ti se pare cumva ca taximetristii se concureaza intre ei? Unde este concurenta in taximetrie ? Toti au acelasi tarif.

#48
Pollux

Pollux

    Mandru ca sunt barbat alb, crestin, heterosexual si liberal-cons

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,339
  • Înscris: 28.02.2005

View PostMembruAnonim, on 08 august 2016 - 17:04, said:

Este amuzantă situația transporturilor în regim de Taxi. Cu ce ar fi mai legală deplasarea cu "ia-mă nene" față de Uber? Zilnic văd rechini, care din asta trăiesc, așezați în puncte strategice.

este complet ilegala si situatia cu "ia-ma nene". de fapt este exact acelasi lucru.

#49
denisen

denisen

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,706
  • Înscris: 13.08.2015
Una sunt regulile, alta sunt ingradirea libertatilor. Tu ori stai pe net fara programator autorizat?
Programatorul autorizat (cu permis european de conducere a calculatorului Posted Image Posted Image Posted Image ) trebuie sa verifice caclulatorul la fiecare sesiune sa nu se faca blocaj de trafic pe retea, ca dup-aia se sta la coada! Daca ai intrat fara verificare iei amenda!

Edited by denisen, 08 August 2016 - 18:13.


#50
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,863
  • Înscris: 27.04.2010
@maxtron_69: Cat timp in tara asta taxiurile iau autorizatiile asa cum le iau, fac ITP-ul pe naspa asa cum se face, si avem parte de toate celelalte nereguli care sunt la ordinea zilei, nu vad nicio diferenta intre Uber si activitatea de taxi. Poate tu n-ai auzit de nenorociri facute de taximetristi ... nevasta te suna cand se suie in taxi, sa-ti dea nr de masina si numele soferului ?? Astea-s prostii de adormit copiii ...

Edited by shymano, 08 August 2016 - 18:15.


#51
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,890
  • Înscris: 29.06.2006
eu nu inteleg cum s-au urcat taximetristii ca, clienti in masinile uber...nu ai cum sa te urci decat daca esti client uber, altfel cum ? eu daca nu sunt inregistrat la uber, nu pot sa comand masina, cursa se plateste prin transfer bancar...deci cum au facut? cred ca e o mare minciuna

#52
maxtron_69

maxtron_69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,534
  • Înscris: 18.08.2010

View Postdenisen, on 08 august 2016 - 18:10, said:

Una sunt regulile, alta sunt ingradirea libertatilor. Tu ori stai pe net fara programator autorizat?
Programatorul autorizat (cu permis european de conducere a calculatorului Posted Image Posted Image Posted Image ) trebuie sa verifice caclulatorul la fiecare sesiune sa nu se faca blocaj de trafic pe retea, ca dup-aia se sta la coada! Daca ai intrat fara verificare iei amenda!
Nu exista nici o astfel de lege din ce stiu eu.
Pt transportul de persoane exista o lege.
Nu inteleg ce faci si ce urmaresti... scrii niste chestii total aiurea, cuvantul "halucinatii" comes to mind

View Postshymano, on 08 august 2016 - 18:12, said:

@maxtron_69: Cat timp in tara asta taxiurile iau autorizatiile asa cum le iau, fac ITP-ul pe naspa asa cum se face, si avem parte de toate celelalte nereguli care sunt la ordinea zilei, nu vad nicio diferenta intre Uber si activitatea de taxi. Poate tu n-ai auzit de nenorociri facute de taximetristi ... nevasta te suna cand se suie in taxi, sa-ti dea nr de masina si numele soferului ?? Astea-s prostii de adormit copiii ...
Deci stii tu ca TOATE ITP urile se fac "cum se fac" si TOATE autorizatiile se iau "cum se iau" ?

Si daca legea nu se respecta in intregime, tu vrei sa-ti iei securea si sa aplici legea ta si fiecare legea lui?

Nevasta ta comanda de la firme de taxi neautorizate? Tre sa aveti o discutie... nu e nevoie sa ma sune, operatorii de taxi comunica indicativul si pe baza acelui indicativ se identifica masina si soferul.
La uber nu e nici un indicativ scris mare pe usa.

#53
ndor

ndor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,344
  • Înscris: 21.04.2005
Din moment ce la Uber ai un tarif mai mare pe km decat la un taximetrist "cu licenta"  , nu vad unde ar fi concurenta .
Si sa nu ma ia ca taximetristii platesc taxe , platesc ITP si alte alea ca nu tine . Asta miroase a "sa moara si capra vecinului"
E ca si cum ar spune cineva ca un hotel de 5 stele face concurenta unuia de 2 stele !

Edited by ndor, 08 August 2016 - 18:32.


#54
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,615
  • Înscris: 25.11.2007
Din motive de suprareglementari / taxe / impozite, taxiurile au ajuns aproape de faliment. Sigur ca exita o mare variabilitate comportamentala si in randul soferilor, insa, per ansamblu, am ajuns sa merg cu taxiul doar in cazuri extreme.

Insa nu m-as sui nici intr-un Uber, pentru ca stiu de ce sunt asa atractivi: succesul lor este dat in special de abilitatea de a fenta taxele, chestie cu care pot rezona cand e vorba de o persoana fizica (nu iubesc anaful), nu si de companii care se lauda cu "standardele si calitatea deosebita".

Pana la urma, este vorba de asigurarea unui tratament egal.

Edited by jumborom, 08 August 2016 - 18:25.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate