Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
W11 home , problema cu limba engl...

De unde cumpar o tigaie wok?

Cartela cu numar pentru activarea...

Cablu ingropat
 Presiune/amenințari

Sapatura de jur imprejurul casei

Adaptor pt casti

În UE, permis digital de conducato...
 Spalatorie auto profesionala in I...

Anxietate si Safety behaviors OCD.

Conducta DN 800 pe teren construi...

placa video buna pentru redare ca...
 in cat timp se activeaza un abona...

Dilema dupa facultate

Reciclare metale - merita?

Renault Arkana sh sau Sang Yong K...
 

procedeu de aerare ptr metale

- - - - -
  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#19
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,832
  • Înscris: 01.12.2001

View Postesotic, on 05 august 2016 - 18:32, said:

In loc sa fie turnat aliajul ca un bloc monocristal,
Incluziunile si golurile de la turnare sunt considerate defecte de turnare. Se incearca eliminarea lor (turnarea sub presiune sau centrifugala). Scade rezistenta foarte mult.
Materiale compozite (gen fagure) se folosesc unde trebuie greutate mica si rezistenta mare (pale de elicopter).
Ceea ce vrei sa faci e ceva ilogic.

Edited by dorin_2k, 06 August 2016 - 07:51.


#20
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,783
  • Înscris: 07.06.2014
iar acei faguri presupun de fapt pagini intregi de calcule a marimii fagurelui, marimea laturii, grosimea peretelui, proprietatile materialelor pt a putea fi modelat in acea forma, etc.

#21
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,020
  • Înscris: 21.06.2016
Voi chiar ii dati inainte cu timpeniile si nu sinteti in stare sa citi un link? E totul mura in gura...
Nu-i chestie asa noua asta cu metal foam. Acum exista si spuma de grafit.

#22
esotic

esotic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 96
  • Înscris: 10.06.2012
Ar mai fi de amintit un fapt important. Materialul cu structură aerată, (materialele spongioase) am citit pe wikipedia deci că pot fi de două feluri: materiale de tip open-cell-foam si closed-cell-foam. Materialele de tip open-cell-foam (materiale cu structură celulară deschisă) sunt realizabile tehnologic destul de uşor, pe când cele closed-cell nu sunt tot aşa de uşor.

Tehnologia de realizare a materialelor cu strutura internă a celulelor deschise.
*https://www.youtube.com/watch?v=8FHTK2LZNTY
Descriere:
Materialul are o structură macro-metalografică preponderent aerată care se formează prin alăturarea unor celule care sunt alipite una de celelalte iar pereţii în comun se îndepărtează. Rămâne astfel o structură prin care suflă vântul, curge apa, etc.
Operaţii:
*se umple forma piesei cu sare
*se adaugă deasupra o cantitate de material aluminiu
*se încălzeşte forma cu cele două materiale ca să se topească aluminiul pe la 650°C
*se menţine încălzirea pt. o perioadă la 650°C pentru ca materialul să curgă pe lângă cristalele de sare.
*se opreşte încălzirea şi se lasă la răcit (în creuzet).
*se scoate piesa şi se scufundă în apă după care se lasă un timp ca să se dizolve sarea.
*s-a obţinut o formă a piesei cu structură internă de celule deschise (open cell foam), pentru că sarea se dizolvă în apă, piesa va avea deci goluri acolo unde iniţial era sare.

La începutul videoclipului se mai precizează că după terminarea procesului forma piesei se mai poate decupa mecanic.

Tehnologia de realizare a materialelor cu strutura internă de celule închise.
Această tehnologie se numeşte barbotare. Cel mai la îndemână exemplu unde se foloseşte ea este la procedeul de obţinere al oţelului din fontă şi anume barbotare cu oxigen. După ce materialul a fost supus operaţiei de barbotare, urmează operaţia de turnare a piesei, care este prin centrifugare, sub presiune, etc cele de care mi-ati si spus.

Întrebare: aceeaşi structură o au şi palele de elicopter care sunt făcute din materiale compozite? Care sunt materialele compozite din care se fac palele de elicopter? Mie îmi va folosi si imi trebuie ca acest material dar să reziste la o viteză ceva mai mare (9-10x) decât turaţia palelor de elicopter… s-ar putea face din materiale compozite si nu titan?

#23
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,020
  • Înscris: 21.06.2016
Palele de elicopter sigur nu se fac din spuma care nu are rezistenta, ci din compozite.
E plin de ele pe internet:

http://classroom.mat...uk/caseRoto.php

Edited by vrajitoruldinoz, 30 August 2016 - 05:56.


#24
andu2006

andu2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,079
  • Înscris: 16.02.2013
Daca nu-i o aplicatie speciala ( pentru care sigur nu te documentai pe softpedia ) precizeaza ce vrei sa construiesti si poate iti dam sugestii utile.
Daca tu ai impresia ca un amestec de sare cu aluminiu poate conduce la realizarea unor piese cu goluri ( necontolate - deci a carei rezistenta este incerta ) asa simplu cu prezinti tu , de ce nu o pui in practica.
Asa cum au precizat si altii , chiar un element de caroserie din compozit , chiar daca tie iti pare simplu de realizat, sunt calcule si incercari multiple pentru dispunera fibrelor, nr de straturi , grosimii lor, tipului si cantitatii de rasina, temperaturii si presiunii la care este ulterior supus pachetul si nimeni rational nu ti-ar da aceste informatii moka. Unii fac moarte de om pentru asta.
Iarta-ne daca suntem sceptici si vizionarul din tine nu este inteles aici.

#25
esotic

esotic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 96
  • Înscris: 10.06.2012
Am revenit


==materiale metalice monocristal
==alierea materialelor metalice
==indicatori de calitate ai semifabricatului: compozitia, calitatea de suprafata, rezistenta
maxima admisibila sigma-r0,2, sigma-N, temperatura de utilizare, densitatea, epsilon defor-
mabilitate elastica/plastica sau modulul lui Young, capacitate molara termica, conductivitate
molara termica, conduct molara electrica, izotropia (eterogenia),
==indicatori de regim de utilizare ai pieselor: mediul de utilizare al piesei, reactivitatea
mediului, modulul de inertie al piesei bh^3/6, conditiile de fabricatie
==indicatori economici: utilaje

Termenul monocristal cred ca provine din lb engleza, unde iti arata o piesa, de ex. PTR438
de la un motor turboreactor. Insa in lb romana exista fenomeul tehnic de germinare pe care
il pot reaminti. In acest temei, monocristalul este reprezentat de piesa PTR438 (sau PT348,
sau PT268, sau PT1108) care este realizata din semifabricatele respective cu un nr minim
de graunti. Se obtin prin turnare (semifabricatul se obtine prin turnare iar piesa prin prelu-
crare mecanica-termica-etc suplimentara). Fiindca este are un cristal, din engleza se
poate traduce asa, dar dimensiunea mica sau mare a grauntilor este cea care face piesa
sa fie mai rezistenta mecanic, fapt sigur. Controlul dimensiunii medii a grauntilor este cea
care indica duritatea-pana la urma. Oricine poate folosi codificarea HRB (definitie: indica rezis-
tenta admisibila a reperului care se supune la incercare intr-o instalatie de 30kN, un
specimen calibrat din otel rotund D=10mm care lasa o urma de diametru d mai mica pe
semifabricat). Teorema: 30kN/piD *1/(D-d) indica rezistenta admisibila HRB.

Asa cum spunea parca si Real32 controlarea presiunii in atmosfera de turnare urmareste
durifizarea materialului prin tensionarea gazelor in material, foarte bine:
|-hidrogen -fragilizeaza cam orice aliaj otel/titan/etc trebuie indepartat
|-oxigenul oxideaza otelul/Al si aliajele Mg, Ti, trebuie indepartat
|-azot, clor, etc au in general influenta negativa asupra performantelor semifabricatelor,
|trebuie eliminate, unele fiind chiar periculoase.
Se acumuleaza ca sufluri goluri si incluziuni nemetalice, dar si sub forma compusilor
-radical H-fier, -radical Mg+titan, cam un radical- din orice gaz plus unu..3 atomi metalici.
Controlarea si eliminarea acestora reprezinta un obiectiv in industrie. Din aceasta cauza
nu poti numi monocristal tottimpul fiindca au incluziuni distribuite neuniform si necontrolat in
interior. In cel mai fericit caz pot obtine o piesa PTR438 cu 4graunti, dar daca ar putea avea
1024 de graunti ar fi mult mai rezistent. Pentru a mari numarul lor se folosesc tratamente
termice de imbunatatire, racire, calire, revenire, recoacere cu mentinere si calire
cu revenire in ulei. In cazul aliajelor neferoase studiul tratamentelor termice mai poate fi
inca dezvoltat.


Structura Wiedmenstaten, amprenta Bauman.

Calitatea de suprafata a piesei depinde de procedeele de obtinere/formare si se poate
clasifica pe zone:
-ecruisarea (definitie: este contractia termica a materialului metalic la solidificare);
-nivelul de rugozitate asociat cu procedeul de formare: turnare (rugozitate Ra cea mai
mare pana la Ra=1200), variaza dupa metoda de turnare, dar procedeele de turnare cele
mai ieftine necesita prelucrare prin aschiere suplimentara,
-nivelul de rugozitate asociat cu procedeul de prelucrare mecanica a piesei: decupare,
sudare, pilire, extrudare, laminare, forjare (Ra>120), ra. scade in ac ordine: de la operatii
de calitate slaba->la calitate superioara);
-nivelul de rugozitate asociat cu procedeul de aschiere: poate sa varieze (Ra>180) in f.
de viteza sculei, coeficientul de frecare/de contact al materialului semifabricat, si altele;
-abaterile de forma se trec obligatoriu pe desenele de executie a miezurilor dar si a mode-
lelor din lemn, plastic, parafina, etc;
-clasa de precizie ale suprafetelor realizate se citesc in cote;
-coeficienti de estimare-randament ai operatiei respective (cost cu materialul refolosit,
cost cu uzura)
-adaosurilor tehnologice de obicei necesita intotdeauna prelucrare si se indeparteaza
(genereaza costuri cu fabricatia mari);
-straturi speciale cu acoperiri metalice sau finisaje metalice se pot preciza prin exceptie
(de obicei in bai electro sau din electrozi solizi dar au performante diferite de materialul
substrat (primeaza ponderea adica adancimea lor);
-start superficial ttt (grosimea sa mare necesitand un cost ridicat)
-cea mai buna calitate de suprafata se obtine in cazul trasarii suprafetei de separatie a
PTR438;-)


In mod exceptional elicea frontala treapta-1, de la Rolls-Royce 1000, se realizeaza ca ma-
terial compozit tip-8 din titan ->procedeu secretizat de rr. Spionii romani au surprins cateva
cadre: se realizeaza doua decupaje ale elicei, se realizeaza al treilea decupaj tip-compo-
zit-2, se fixeaza prin strangere, si se introduc in autoclava. Pretul ansamblului unde se
instaleaza ajunge la peste2milioane euro.

Controlul impuritatilor reprezinta prima metoda de control a calitatii, a doua metoda fiind
controlarea si stabilizarea elementelor din atmosfera (gazificarea). In cazul turnarii semifa-
bricatelor acestea nu duc la cresterea performantelor in material, dar in sens invers ele vor
scadea. A treia metoda de reducere a elementelor din atmosfera si reducere a dimensiunii
lor in semifabricat este cresterea presiunii: turnare sub presiune, turnare centrifugala, tur-
nare pneumatica, altele. Ultima metoda de control a incluziunilor gazoase si reducere a lor
in cazul turnarii semifabricatelor este cresterea temperaturii atmosferei si reducerea din
solutie lichida a elementelor nedorite (in atmofera de clor). Acesta se combina cu Mg din
topitura, il dislocuieste, si se elimina sub forma mgcl rezulta Ti de puritate 99,1% ridicata.
La randul lui mgcl se trateaza cu H2 rezultand acid clorhidric si magneziu. Sau era ticl+h2
->hcl+ti cu titan in loc de mg?


Prezenta alumidelor, a compusilor TiAl, TiAl3, in general a compusilor intre elementele de
aliere au efect si mai accentuat distrugator in aliaj mai ales daca destinatia finala si utiliza-
rea m se face la temperaturi inalte. Ciclii de solicitare N scad, mai bine-spus sigma-N scade
si astfel durata de viata deoarece sarcina maxim-admisibila scade si ea. Suprafragilizarea
datorata suflurilor duce la scaderea coeficientului Poisson de la mu_otel=0.20 la mu_ti-
tan=0.17 adica deformarea axiala D adimensionala raportata la alungirea epsilon scade.

Temperatura de utilizare deplaseaza limita de curgere in jos (modulul lui Young scade)
ajungand la UTS_T=0.1 *UTS(25C) in cazul pieselor care functioneaza la acea tempera-
tura:
  T=1100C.


Cercetatorii realizeaza structuri compozit care de aceasta data nu pastreaza caracterul
izotropic; ba dimpotriva. Incerc sa justific:
-structuri compozit tip fagure din aluminiu (honeycomb)
-structuri compozit tip-8 din substraturi matrici ondulate
-structuri compozit tip-7 din substrat matrice dezorganizat cu grad redus (bumper, foam)
de eterogenitate,
-structuri compozite tip-6 samd formate din liant si matrice care prezinta un anume grad
de izotropie mai bine controlat pe o directie sau alta;
-materiale compozit pe baza de C;
-materiale subtiri, nanometrice, si filme de acoperire din carbon (similare grafitului);
-macrostrucutirle din C36;
-materiale compozite cu substrat din fibre Si;
, dar tot nu vad sum sa obtin aceleasi proprietati cu materialele feroase intr-o utilizare
clasica: un surub, un bloc motor mic, un piston mai mare, un arbore, o roata de transmi-
sie, un volant sau o pana.

O caroserie auto din fibra de sticla de la un autovehicul, si palele la o eoliana nu se pot re-
cicla usor si gata. Ele nu se pot recicla usor, din cauza ca dispunerea lor amestecata
si liantul nu se pot disocia usor fara eliminare de gaze toxice sau alte peri-
cole. Din aceasta cauza semifabricatele fibra-sticla nu s-au reciclat. Nici chiar cele de di-
mensiuni mari care se depoziteaza in Germania. La parcurile de avioane din SUA dezafec-
tate nu ma mai gandesc


Intr-adevar pt situatia mea si la probema de fabricatie folosind materiale mai usoare si se-
mifabricate ecologice, solutia nu o reprezinta materialele metalice compozite aerate. Piesa
PTR438 cu suprafata sectiunii A=117.7cm2 goala la interior, are de fapt performante simi-
lare cu aceeasi avand A=77cm2 si plina in interior. Doar pe seama scaderii momentului de
inertie polar nu cred ca pot dubla niciun criteriu de performanta. Am considerat un grad de
uniformitate in aerare egal cu 0.8088

Edited by esotic, 28 May 2021 - 16:38.


#26
esotic

esotic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 96
  • Înscris: 10.06.2012

Quote

In mod exceptional elicea frontala treapta-1, de la Rolls-Royce 1000, se realizeaza ca ma-
terial compozit tip-8 din titan ->procedeu secretizat de rr. Spionii romani au surprins cateva
cadre: se realizeaza doua decupaje ale elicei, se realizeaza al treilea decupaj tip-compo-
zit-2, se fixeaza prin strangere, si se introduc in autoclava. Pretul ansamblului unde se
instaleaza ajunge la peste2milioane euro.
De fapt se foloseste compozit-tip-8 (foi din aliaj pt aviatie ondulat din ti)

Edited by esotic, 28 May 2021 - 17:37.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate