Incident bizar - masina a luat foc singura
#37
Posted 27 July 2016 - 23:22
Groot, on 27 iulie 2016 - 23:17, said: DPF-ul este in compartimentul motor, bine protejat de niste scuturi termice, tocmai pentru ca se incinge de-l ia toti dracii. Nicio sansa sa faca contact cu iarba sau cu orice altceva. Daca focul a pornit in fata probabil e alta cauza, dar la cati bari ai in sistemul de injectie e foarte posibil sa fi cedat o garnitura , sa curga combustibil si sa se aprinda de pe blocul motor. |
#38
Posted 27 July 2016 - 23:30
Tu rar ai habar despre ce vorbesti. Vezi duma de mai devreme cu catalizatorul de 600 de grade.
|
#39
Posted 27 July 2016 - 23:41
Se poate intampla. Azi, zona Primariei Banu Manta, o alta masina a luat foc (faptul era consumat cand am trecut; din tramvai am vazut, dar drumul era inca blocat, Politie multa, Pompieri, o ambulanta.
PS. Si inca nu au venit caldurile alea mari, zile intregi la rand... |
#40
Posted 27 July 2016 - 23:41
Expertiza pompierilor e fix pix, ei au o vorba, scurtcircuit la instalatia electrica. De regula, cand o masina ia foc la cateva minute dupa ce a fost parcata, e din cauza diodelor strapunse din alternator. Asta se poate intampla daca scoti borna de la baterie cand motorul merge, borna nu e suficient de bine stransa, ai dat curent la o alta masina cu probleme, ce a supt curent mai mare decat suporta diodele, etc, toate cam greu de demonstrat. Putea fi si o banala punga de plastic, care s-a lipit de evacuare, dar in 500 de metri nu se incingea in asemenea hal. Scuza ironia, dar daca nu esti instare sa faci 500m pe jos, musai cu masina, o mai,si parchezi aiurea, parca meriti...
|
#41
Posted 27 July 2016 - 23:59
#42
Posted 28 July 2016 - 00:01
darklight3, on 27 iulie 2016 - 23:59, said: Nu stiu. Nu imi aduc aminte sa fi suparat pe cineva atat de tare. Poate or fi ei, dar nu cred ca au legatura, mai ales ca nu eram acasa si m-am mutat dintr-un loc in altul... Nu ai inteles ca te poti judeca doar cu VW ? Cam cate sanse crezi ca ai aici in UE ? |
#43
Posted 28 July 2016 - 00:04
rumegus, on 27 iulie 2016 - 23:41, said:
Expertiza pompierilor e fix pix, ei au o vorba, scurtcircuit la instalatia electrica. De regula, cand o masina ia foc la cateva minute dupa ce a fost parcata, e din cauza diodelor strapunse din alternator. Asta se poate intampla daca scoti borna de la baterie cand motorul merge, borna nu e suficient de bine stransa, ai dat curent la o alta masina cu probleme, ce a supt curent mai mare decat suporta diodele, etc, toate cam greu de demonstrat. Putea fi si o banala punga de plastic, care s-a lipit de evacuare, dar in 500 de metri nu se incingea in asemenea hal. Scuza ironia, dar daca nu esti instare sa faci 500m pe jos, musai cu masina, o mai,si parchezi aiurea, parca meriti... N-am scos niciodata borna de la baterie, n-am dat curent etc. Iti inteleg ironia, doar ca a fost un popas in drum spre casa... |
#44
Posted 28 July 2016 - 00:40
Groot, on 27 iulie 2016 - 23:30, said:
Tu rar ai habar despre ce vorbesti. Vezi duma de mai devreme cu catalizatorul de 600 de grade. "The average light off temperature at which the catalytic converter begins to function ranges from 400 to 600 degrees F. The normal operating temperature can range up to 1,200 to 1,600 degrees F. But as the amount of pollutants in the exhaust go up, so does the converter's operating temperature. If the temperature gets up around 2,000 degrees F or higher, several things happen. The aluminum oxide honeycomb begins to degrade and weaken. The platinum and palladium coating on the honeycomb also starts to melt and sink into the ceramic substrate reducing its effect on the exhaust. This accelerates the aging process and causes the converter to lose efficiency." Sa-ti traduc 1600 degree F(fahrenheit adica de alea americane) = 871 grade Celsius - temperatura normala de operare. In caz de functionare proasta a motorului ajunge si la 1093.33 grade. De la 315 grade de abia incepe sa aiba efect un catalizator ( de aia are platina si paladium in el ca sa reziste la temperaturi = de aia e scump ). Diesel particulate matter burns when temperatures above 600 degrees Celsius are attained. P.S. Ai auzit de senzori Lambda/ senzori de oxigen ? Stii ca temperatura la care functioneaza e de la 300-400 grade in sus, optim 700 grade. La pornire nu merg pentru ca nu au ajuns la temperatura necesara si motorul merge pe harta de injectie in bucla inchisa. Unii senzori au chiar 2 fire suplimentare pentru incalzire ( ca sa ajunga la temperatura de functionare mai rapid ) ? Si o poza ca poate nu pricepi [ http://i1261.photobucket.com/albums/ii597/Franym5/6768857-lg.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#45
Posted 28 July 2016 - 02:22
N62B44, tu-i pui poze cu un motor supraalimentat de formula 1? )
Edited by althea, 28 July 2016 - 02:50.
|
#46
Posted 28 July 2016 - 06:27
rumegus, on 27 iulie 2016 - 23:41, said:
Expertiza pompierilor e fix pix, ei au o vorba, scurtcircuit la instalatia electrica... Ii dau dreptate lui rumegus...Nu ar fi prima data cand ''profesionalismul'' pompierilor iese la iveala.Probabil inca va amintiti nenorocirea cu azotatul de amoniu,cand se plimbau pe langa camionul in flacari si au murit ca prostii,luand si alti neavizati cu ei... Si eu cred ca iarba uscata a fost cauza... |
|
#47
Posted 28 July 2016 - 06:49
darklight3, on 27 iulie 2016 - 22:14, said:
Trebuie sa incerc ceva, altfel nu voi fi implinit ca nu am incercat. O sa incerc o expertiza si in functie de rezultat vad daca mai are rost un proces sau nu. Daca era defect de fabricatie in instalatia electrica, ar fi luat foc multe masini in multe tari, in tot acest timp. Nu vei obtine vreun ban, fii realist. Cauza producerii incendiului poate proveni de la sistemul de evacuare supra-incalzit (a aprins iarba, sau alte materiale ale masinii, pe fondul unor temperaturi exterioare mari). Soarecii pot fi alta cauza. La fel scurgearea de combustibil pe partile fierbinti ale masinii. A acuza pompierii ca nu iti dau o solutie clara e o copilarie (ei iti pot spune daca a fost o bomba etc, nu daca ai avut tu un cablu ros sau un furtun fisurat, toate mistuite in incendiu) |
#48
Posted 28 July 2016 - 06:54
Quantum, on 28 iulie 2016 - 06:49, said:
Pierzi vremea (timp + bani + stres) dand in judecata producatorul unui produs fabricat acum 4 ani, intretinut de diversi in mai multe tari. Daca era defect de fabricatie in instalatia electrica, ar fi luat foc multe masini in multe tari, in tot acest timp. Nu vei obtine vreun ban, fii realist. Cauza producerii incendiului poate proveni de la sistemul de evacuare supra-incalzit (a aprins iarba, sau alte materiale ale masinii, pe fondul unor temperaturi exterioare mari). Soarecii pot fi alta cauza. La fel scurgearea de combustibil pe partile fierbinti ale masinii. A acuza pompierii ca nu iti dau o solutie clara e o copilarie (ei iti pot spune daca a fost o bomba etc, nu daca ai avut tu un cablu ros sau un furtun fisurat, toate mistuite in incendiu) Partea cu supraincalzirea sistemului de evacuare nu prea tine, am mers 3 minute respectiv 500 m, nu avea timp sa se incinga asa de tare. Afara nu era asa de cald, daca erau 30 de grade cu nor. Nici partea cu iarba nu prea tine, se vede pe filmare clar ca masina ia foc din zona motorului. Daca lua foc iarba, pai lua intai o mare parte de iarba de pe langa masina inainte sa ia foc masina. https://we.tl/lcxQ2QbW55 Edited by darklight3, 28 July 2016 - 06:57. |
#49
Posted 28 July 2016 - 07:05
Hai sa ne gandim altfel . Daca tu ai fi vandut masina cuiva si peste cateva luni ala ar fi patit necazul ....l-ai fi despagubit ?
|
#50
Posted 28 July 2016 - 07:06
A fost masina ta - fa ce vrei- esti pe banii/nervii si timpul tau.
Din experienta mea, iti garantez ca nu vei obtine vreun ban de la producator, ar fi anormal daca ai obtine, in aceste conditii. |
#51
Posted 28 July 2016 - 07:10
JurasikMan, on 28 iulie 2016 - 07:05, said:
Hai sa ne gandim altfel . Daca tu ai fi vandut masina cuiva si peste cateva luni ala ar fi patit necazul ....l-ai fi despagubit ? Quantum, on 28 iulie 2016 - 07:06, said:
A fost masina ta - fa ce vrei- esti pe banii/nervii si timpul tau. Din experienta mea, iti garantez ca nu vei obtine vreun ban de la producator, ar fi anormal daca ai obtine, in aceste conditii. Pai si ce sa fac, sa nu incerc nimic? Tocmai din cauza asta cer sfaturi de la voi, poate poate exista vreo sansa... |
|
#52
Posted 28 July 2016 - 07:15
Producatorul a fost si primul vanzator . Masina a rulat fara probleme 170.000 km ....a iesit din garantie ...a dovedit ca este OK. Pe peroada acestui rulaj s-a intervent asupra ei in nenumarate randuri. Tu ai despagubi un astfel de caz daca ai fi producator ? In plus , daca ai luat masina din targ , sunt sanse mari sa aiba peste 400.000 km , cu tot cu istoricul manarit in serverul dn Germana .
Iti nteleg supararea si este regretabil ce ai patit , dar nu vei primi nici un euro pentru masina aceea . Edited by JurasikMan, 28 July 2016 - 07:15. |
#53
Posted 28 July 2016 - 07:21
darklight3, on 28 iulie 2016 - 07:10, said:
Pai si ce sa fac, sa nu incerc nimic? Tocmai din cauza asta cer sfaturi de la voi, poate poate exista vreo sansa... - a fost o greseala de proiectare - a fost o greseala de productie. - au folosit materiale necorespunzatoare. Tu va trebui sa demonstrezi asta la 4,5 ani de la producerea produsului si min. 180.000 Km parcursi, cu documentele, expertiza si epava pe care le ai. Producatorul iti va spune ca a produs 2 milioane de produse si a aflat ca au luat foc 3 din cauze similare. Ce decizie crezi ca va da judecatorul? NB. E bine ca te interesezi, asa vezi cum e mai bine/mai rentabil sa procedezi. Edited by Quantum, 28 July 2016 - 07:30. |
#54
Posted 28 July 2016 - 08:06
Ca idee (atasat) din primul manual gasit pe net (e de Mondeo, manuale si alte chestii absolut de baza sint socant de greu de gasit chiar pentru masini foarte comune).
Attached Files |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users