Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri

Cum reactivez Google Maps?
 Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...
 Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android
 Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri
 

Opel Corsa E 1.4 benzina 90 CP - "Nitro"

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
92 replies to this topic

#37
alexsr

alexsr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 256
  • Înscris: 12.06.2007
@ MAVERICK_SS sa inteleg ca stai cu piciorul pe ambreiaj la semafor ? Nu face bine la trasmisie , mai bine pui frana ,opresti scoti din viteza si astepti verdele fara piciorul pe ambreiaj . Ambreiajul se apasa doar sa schimbi vitezele , sper ca nu esti din categoria care apasa ambreiajul impreuna cu frana .

#38
pielea

pielea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 14.08.2010
Hmm si eu franez cu piciorul p ambreiaj ? E o crima?

#39
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006

View Postpielea, on 18 august 2016 - 19:13, said:

Hmm si eu franez cu piciorul p ambreiaj ? E o crima?
O crimă nu-i. Dar e o uzură crescută (la ambreiaj), consum crescut (lipsa frânei de motor), eficiență mai mică a frânării (din lipsa frânei de motor, deci uzură crescută a frânelor pentru același efect), control mai mic (în caz de neprevăzut, dacă trebuie să accelerezi, dai în nas la ridicarea ambreiajului).

În plus, conform legislației (dacă e să fim mai catolici decât Papa), e și ilegal. :P

#40
corsica

corsica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,945
  • Înscris: 13.04.2007

View PostMAVERICK_SS, on 18 august 2016 - 10:32, said:

@corsica: De acord, nu stiu de unde ai inteles tu ca eu as insinua ca viteza 1 nu e pentru plecatul de pe loc ... Nu cred ca e cazul sa ma laud ca in 10 ani de permis am condus peste 1 milion de kilometri cu o gramada de masini
Scuze daca am dat de inteles acest lucru. Eu atat am zis si repet, viteza 1 este numai pentru plecarea de pe loc.
Acum, daca imi dai voie, ma laud si eu cu 31 de ani de sofer amator, cu peste doua milioane de kilometri parcursi, fara niciun eveniment in trafic. Am plecat de la Dacia 1310 si am condus multe masini, inclusiv Corsa, pe care o am de 9 ani...
Numai bine si fara evenimente in trafic!

#41
pielea

pielea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 14.08.2010
Pai si cum ar trebui sa procedez ca eu de 11 ani d permis si de 5 masini incoace , toate noi, numai asa fac si nu am avut probleme :))

#42
QAZ

QAZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,593
  • Înscris: 18.09.2003
La a mea (megane 3) poti sa bagi 1 fara probleme si la viteze mai mari de 5km/h, cred ca merge si la 20-25 ..nu am fost atent. Este utila trepta 1 din mers in situatii cand in a 2 este subturat motorul si trebuie sa faci o manevra rapida sau urci o panta etc.

#43
maddogg

maddogg

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 674
  • Înscris: 25.11.2004
Tot mai exista soferi care pentru reducerea vitezei calca si ambreiajul ?


#44
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,432
  • Înscris: 08.12.2006
Pai daca asa ii invata la scoala de soferi si apoi nu le zice nimeni ca nu e ok..normal ca exista.

View Postpielea, on 18 august 2016 - 21:37, said:

Pai si cum ar trebui sa procedez ca eu de 11 ani d permis si de 5 masini incoace , toate noi, numai asa fac si nu am avut probleme Posted Image)
Pai cum sa procedezi..folosesti ambreiajul numai atunci cand ai nevoie de el (schimbat viteza / bagat in viteza / scos din viteza cand te opresti), independent de frana. Tocmai ca zici ca ai permis de atatia ani nu ar trebui sa-ti fie greu sa intelegi ce nu e ok si cum se corecteaza.
Singura daia cand se calca amandoua odata sunt:
- franare de urgenta;
- retrogadare + frana (mers sportiv);

Edited by closchkutza, 19 August 2016 - 10:05.


#45
pielea

pielea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 14.08.2010
Pai da asa e cand franez brusc apas ambreiajul, credeam ca e alta metoda, normal ca la frana mica nu apas decat pedala d frana zic si eu, cred ca intelesesem altceva. Asta e, cat traiesti inveti :)))

#46
MAVERICK_SS

MAVERICK_SS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 740
  • Înscris: 25.08.2005
@alexsr: Nu, nu sunt din acea categorie. Normal ca la semafor nu stau cu ambreiajul cuplat si nici nu apas ambreiajul concomitent cu frana :) Eu vorbeam doar despre o situatie ipotetica in care manevra descrisa de mine treapta 2 -> treapta 1 are loc la o viteza de peste 5 km/h fara ca masina sa se opreasca. Dar o sa ma obisnuiesc sa nu schimb ci sa raman intr-a 2-a :)

Stima.

#47
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,142
  • Înscris: 08.12.2008
Sora mea face asa de cand a luat permisul, adica de vreo 10 ani. Merge zilnic prin Bucuresti 20-30 de km si mereu frânează cu ambreiajul. Am încercat sa-i arat ca e in regula fara ambreiaj, e constienta de-asta, insa ii e teama. Pentru ca asa a fost invatata la scoală. Si asa am fost invatat si eu. Insa si soferia asta e chestie... mai mica sau mai mare. Depinde cat de mult o bagi in seama. Cert e ca sora mea nu a avut pana acum probleme cu ambreiajul. Da, nu e chiar ok. Insa nici o tragedie, mai ales in oras. In afara e altceva, pentru ca intervine viteza. Insa ea in afara orasului nu merge cu masina. Prefera trenul, avionul... sau alt sofer. Cică e obositor, stresant... si f plictisitor sa conduci atat, mai ales la ce drumuri avem. :D

#48
MAVERICK_SS

MAVERICK_SS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 740
  • Înscris: 25.08.2005
Update: Am ajuns la 3000 km.  

Nicio problema pana acuma. De cand a fost facuta resoftarea senzorilor de parcare, eroarea "Service Parking Assist" nu mai apare si din cate am observat, senzorii sunt mai sensibili decat inainte de resoftare.

In rest, apa, paie si bataie. Posted Image

Atasez si o poza cu consumul mediu in cei 3000 de km.

Sunt multumit de masina, nu am nimic de reprosat, insa cateodata cand e aglomeratie foarte mare, simt lipsa cutiei automate. Asta e, nu am vrut sa mai astept 2 - 3 luni, acuma e buna si manuala Posted Image

PS: Mi-au trimis si valoarea impozitului anual pe masina: in Ungaria impozitul se calculeaza in functie de varsta si numarul de KW al masinii. In cazul meu: 22.770 forinti / an, platibil in 2 transe.

Ca fapt divers, trec aici si valoarea RCA si CASCO la Uniqa (28 ani, barbat, permis de 10 ani, nou intrat in sistem) :

RCA - 49.500 forinti / an  - 717 RON
CASCO - 104.000 forinti / an - 1508 RON

Attached Files


Edited by MAVERICK_SS, 21 September 2016 - 18:12.


#49
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nici la Hul de 1.4 nu merge. La cealalta merge la orice viteza consideri necesara retrogradarea in tr1. Si la J merge.

Edited by underb, 27 September 2016 - 22:48.


#50
andrew1980

andrew1980

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 858
  • Înscris: 01.10.2008
Frumusica si bine dotata cu un motor fiabil dar destul de linistit in setarea Euro 5-6. Legat de motoare si masini, totusi un astra J 1.4T de 140 CP si 220 Nm si de este peste masura grea, fugea bine, am mers cu asemenea masina. Insa deasemenea probabil te puteai incadra la una destul de cheala. Inteleg alegerea.
Legat de cutia de viteze si cuplarea vitezei 1. Ma mir ca nimeni de aici nu a pomenit sau incercat sa explice aplicarea asa numitei ambreiaj dublu(venit de pe camioanele vechi cu cutie de viteze fara sincronizare) . Am aplicat acest procedeu la toate masinile mele, inclusiv doua dacii 1310 si 1410 si chiar si alea intrau frumos in vit 1. Si la actuala aplic metoda cateodata , desi aceasta ia si fara, dar diferenta este cu metoda ambreiaj dublu intra fin si usor, parca trage in viteza maneta, in timp ce fara intra un pic mai greu... In fine pe scurt debreiezi, pui in punctul mort maneta de viteza, apesi cu simt un pic acceleratia si in acelasi timp il baci. Turatia la accelerare nu trebuie sa fie mai mare de un sprit de 1300-1500 rpm si scurt. cam in jurul valorii de 1000 intra de minune in viteza fie si in miscare masina. La primele incercari probabil nu va iesi figura dintr-o data dar cum te obisnuiesti cu metoda, functioneaza de fiecare data frumos. Desi a fost conceput metoda pentru cutiile de viteze nesincronizate de generatia veche functioneaza frumos si la cele noi Posted Image
Iti doresc drumuri bune si probleme zero Posted Image

Edited by andrew1980, 28 September 2016 - 12:40.


#51
MAVERICK_SS

MAVERICK_SS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 740
  • Înscris: 25.08.2005
ODO: 3100 km
A aparut prima problema grava as putea spune:

Ieri seara in drum spre casa, observ ca farul stang bate mult mai sus decat cel drept si imprastie lumina si in lateral. Masina noua, sigur nu a iesit din fabrica cu luminile nereglate.
Ajuns acasa, am observat ca becul in sine nu e centrat in far precum cel drept. Din moment ce nu s-a ars inca vreun bec, am considerat ca nu e cazul sa umblu eu in far si sa incerc sa reglez pozitia becului, mai bine la reprezentanta sa vada de ce s-au dereglat farurile. Si bine am facut ...

Dimineata ma programez, ca norocul au avut locuri libere dupa-amiaza. Ma prezint la reprezentanta, le expun problema, ii arat celui ce a preluat masina concret ca becul dupa parerea mea nu sta bine in far... OK, vor verifica.

Dupa 20 de minute, vine inapoi tipul cu constatarea: in far, este ceva plastic ce tine becul in pozitie. Acel plastic este distrus, au scos bucati din el, de aceea nu statea becul ca lumea. Au urmat poze, acte, mi s-a spus ca inca nu au intalnit asa ceva si ca urmeaza sa trimita constatarea la Opel ca sa vada ce e de facut.

Dupa inca 2 ore, vine iar tipul, ca inca nu au primit nimic, dar in acest caz Opel are dreptul sa verifice ce s-a intamplat de s-a ajuns in aceasta situatie. Ei au pus inapoi becul in far, dar acuma mai rau sta decat inainte si imi recomanda sa nu aprind farurile ca nu se stie, risc sa se topeasca farul sau sa ia foc ceva din moment ce becul e fierbinte si nu e fixat.

In concluzie decat sa risc sa deteriorez si mai mult farul, chiar daca nu le aprind, am decis sa le las masina acolo, macar daca vor sa vada ceva la far, masina e acolo in curte.
Masina de schimb, pas, chiar daca masina mea are abia 2 luni de cand am cumparat-o. O sa incerc sa clarific aceasta situatie maine direct cu Opel Ungaria deoarece chiar daca masina e functionala mecanic, faptul ca farurile nu functioneaza in siguranta e un defect semnificativ dupa parerea mea.

Cei de la reprezentanta au fost foarte profesionali, dupa parerea lor nici nu se pune problema ca farul sa nu fie inlocuit in garantie. A, ca fapt divers, acel plastic se poate demonta, insa nu se gaseste separat, asa ca trebuie comandat tot farul, iar masina fiind asa noua, nici nu cred ca as gasi in vreun schrott un far de Corsa E cu acel plastic intact.

Am intrebat si cat costa un far nou: aproximativ 1800 RON.

Acum astept rezolutia de la reprezentanta si Opel...

Incet, incet incep sa ma intreb daca Corsa a fost o alegere inspirata ...

PS: Ghinionul face ca nu stiu daca asa a venit masina din fabrica sau candva intre timp s-a distrus acel plastic. In cele 2 luni de cand am masina nu cred ca am circulat cu farurile aprinse in mai mult de 5 ocazii, si si atunci de 2 ori a fost intuneric si nu am observat nimic.

#52
MAVERICK_SS

MAVERICK_SS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 740
  • Înscris: 25.08.2005
Se pare ca ce e mai rau s-a intamplat: deoarece Opel Ungaria nu vrea sa considere deteriorarea acelui plastic ca fiind defect de fabricatie, au refuzat sa schimbe farul in garantie. Asa ca pasul urmator a fost sa le scriu un email frumos in care le-am explicat de ce consider eu ca acest defect nu a aparut ca urmare a unor influente externe sau interne (inclusiv reprezentanta a constatat acest fapt), sa le reamintesc ca e vorba de o masina noua, achizitionata de 2 luni, cu 3100 de km la bord si ca urmeaza sa folosesc toate caile legale ca sa contest aceasta decizie, in plus voi anunta si presa (ceea ce am si facut, poate sunt interesati).

Maine urmeaza sa depun plangere si la Protectia Consumatorului si probabil voi incepe sa imi caut un avocat, asta in functie de ce mi se va spune la Protectia Consumatorului.

Intre timp voi incepe sa caut pe la dezmembrari poate am noroc si gasesc un far intact de la care pot transplanta piesa cu pricina. Am postat si pe forumul englez dedicat modelului, poate cei de acolo stiu sa imi spuna daca a mai intalnit cineva aceasta situatie si daca intr-adevar nu exista posibilitatea de a cumpara piesa de plastic separat. Din moment ce e fixat cu 2 suruburi, mi se pare ilogic sa nu existe vreun kit de reparatie care sa contina piesa sau posibilitatea de a comanda doar acea piesa.

Va voi tine la curent cu evolutia situatiei.

#53
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Asta nu am mai auzit-o, sa iti pui problema daca apar defecte in cazul in care mergi cu luminile aprinse la masina. Masinile au ajuns cosumabile costisitoare...

#54
MAVERICK_SS

MAVERICK_SS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 740
  • Înscris: 25.08.2005
In acest caz faptul ca am mers sau nu cu farurile aprinse nu conteaza. E vorba ca acea piesa ce asigura ca becul sta fixat in pozitie foarte posibil sa fi avut un defect de fabricatie (micro-fisura, sau poate la montaj au trantit farul si atunci a aparut o fisura, fisura ce in 2 luni de vibratii si caldura s-a extins si piesa a cedat), defect ce Opel Ungaria nu vrea sa ia in considerare deoarece nimeni nu a raportat o asemenea problema. Daca a fost neglijenta la montaj e normal sa nu apara reclamatii deoarece nu cred ca toata ziua se trantesc faruri in fabrica. Iar in caz ca e lot defect cine stie cat dureaza sa cedeze si celelalte unitati si sa apara noi reclamatii, eu nu pot sta cu masina imobilizata.

Voi intreba concret daca asigurarea Casco nu acopera si asemenea evenimente ...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate