Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 

Ce fac daca nu-i merg stopurile de frana?

- - - - -
  • Please log in to reply
105 replies to this topic

#19
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,570
  • Înscris: 30.07.2003

View Postjericho, on 18 iulie 2016 - 13:20, said:

Care e distanta, din codul rutier, pe care trebuie sa o pastrezi la 80kmh?
Art.51. - Conducatorul unui vehicul care circula în spatele altuia are obligatia de a pastra o distanta suficienta fata de acesta, pentru evitarea coliziunii.

Tu apreciezi dar sa nu faci coliziunea. Daca erau alte clauze atunci se mentionau in articol. Cum nu sunt, asa te trateaza si politistul. Nu eu.

Edited by neagu_laurentiu, 18 July 2016 - 13:24.


#20
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,936
  • Înscris: 02.09.2005

View Postadisz, on 18 iulie 2016 - 13:22, said:






Distanta care te fereste de evenimente nedorite.Posted Image

Exact, trebuie sa circule la o distanta suficienta pentru evitarea coliziunii, nu se specifica exact vreo distanta

#21
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003

View Postadisz, on 18 iulie 2016 - 13:22, said:

Corect.Dar in caz de accident,tot tu care vii din spate esti vinovat 100%.
Si sa stii ca nu-s mincinos.
De acord 100%. Insa acum acum vorbim de cazul in care nu merg stopurile. Stopurile ajuta destul de mult la evitarea unor accidente de genul asta. Stopurile trebuie sa fie sfinte, nu-ti merg, trebuie sa porneasca automat avariile.
Legal intodeauna cel din spate e vinovat, se poate invoca ca nu ai pastrat distanta. Moral, e discutabil.

#22
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,936
  • Înscris: 02.09.2005

View Postneagu_laurentiu, on 18 iulie 2016 - 13:23, said:

Art.51. - Conducatorul unui vehicul care circula în spatele altuia are obligatia de a pastra o distanta suficienta fata de acesta, pentru evitarea coliziunii.

Tu apreciezi dar sa nu faci coliziunea. Daca erau alte clauze atunci se mentionau in articol. Cum nu sunt, asa te trateaza si politistul. Nu eu.
sunt atatea cazuri de carute spulberate de pe sosele din cauza ca nu erau semnalizate corespunzator.... nu am auzit sa iasa soferul vinovat...

#23
sergiu_psc

sergiu_psc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 880
  • Înscris: 08.01.2008
De-acum incolo incearca sa pastrezi o distanta corespunzatoare fata de cel dinaintea ta, ca sa nu mai ajungi in aceasta situatie. Daca il lovesti pe cel din fata ta esti vinovat, indiferent daca ii mergeau sau nu stopurile de frana.

#24
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002

View Postneagu_laurentiu, on 18 iulie 2016 - 13:23, said:

Art.51. - Conducatorul unui vehicul care circula în spatele altuia are obligatia de a pastra o distanta suficienta fata de acesta, pentru evitarea coliziunii.

Tu apreciezi dar sa nu faci coliziunea. Daca erau alte clauze atunci se mentionau in articol. Cum nu sunt, asa te trateaza si politistul. Nu eu.

asta e marea problema, "oamenii legii" si altii care nu au citit nici macar odata codul rutier dar vin cu "impresii", doar articolul de mai sus il vad, restul nu mai conteaza
ca de exemplu:

art.93. - (1) Îndeplinirea defectuoasa sau neîndeplinirea atributiilor de verificare tehnica ori inspectie tehnica periodica a autovehiculelor, remorcilor sau tramvaielor, ori a celor referitoare la efectuarea unor reparatii sau interventii tehnice de catre persoanele care au asemenea atributii, daca din cauza starii tehnice a vehiculului s-a produs un accident de circulatie care a avut ca rezultat uciderea sau vatamarea integritatii corporale ori a sanatatii unei persoane, se pedepseste conform legii penale.

ce aplici in cazul de mai sus?
art 51 sau art 93? adica o trimit pe tanti acasa ca fiind nevinovata (desi poate cel din spate e mort si ingropat ca urmare a loviturii) sau ii deschizi dosar penal?

#25
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,570
  • Înscris: 30.07.2003
Caruta, in functie de drum, poate sa nu aiba voie sa circule.

E greu de demonstrat in justitie, de catre o persoana fizica si mijloacele de la bord (neomologate), ca respectiva masina avea o problema.

View Postaeon, on 18 iulie 2016 - 13:36, said:

adica o trimit pe tanti acasa ca fiind nevinovata
N-am zis ca nu e vinovata pentru mersul in cauza dar nici cel din spate nu scapa.

Edited by neagu_laurentiu, 18 July 2016 - 13:42.


#26
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
aeon, art. 93 se aplică exclusiv la angajaţii firmelor care au ca atribuţii de serviciu verificarea vehiculelor la plecarea în cursă.
Aşa cum s-a mai spus, fără o cameră video nu poţi demonstra că nu mergeau stopurile - acestea se pot defecta şi în urma impactului, prin defect înţelegând inclusiv arderea siguranţei.

Edited by MembruAnonim, 18 July 2016 - 13:43.


#27
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002

View Postneagu_laurentiu, on 18 iulie 2016 - 13:39, said:

..
N-am zis ca e in regula dar nici cel din spate nu scapa.

asta e clar Posted Image
dar poate fi mare diferenta in vinovat 100% cel din spate si culpa comuna, cel putin la $$$

da, art 93 pare ca se refera la soferi "de meserie", dar exista si pentru restul

Cazurile de retinere a certificatului de înmatriculare


Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare se reţine de către poliţia rutieră în următoarele cazuri:
...
avariile existente la autovehicul, remorcă sau tramvai nu au fost reparate în termenul prevăzut în regulament;
.....
vehiculul circulă cu defecţiuni la sistemele de iluminare-semnalizare sau cu alte dispozitive decât cele omologate;



probabil si altele
eu cel putin am luat odata amenda de la un politist zelos pentru ca nu mergea un bec pe faza lunga...nu am fost prea inspirat in discutia cu el asa ca mi-a cautat "nod in papura"; si a gasit :)
era dupa amiaza, la iesirea dintr-un sat, soare puternic si vreo 40 de grade

Edited by aeon, 18 July 2016 - 13:50.


#28
Robiacs

Robiacs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,923
  • Înscris: 18.10.2010

View Postaeon, on 18 iulie 2016 - 13:16, said:


cu o camera de bord cel mult se datea culpa comuna
sau poate doar o mica amenda pentru "tanti", de obicei prea mica sa fie bagata de seama..din pacate, pentru ca sunt tot felul de dobitoci care nu au minima decenta sa-si verifice "ochiometric" masina macar odata pe luna (in primul rand becuri, roti...)
cred ca se poate incadra aici:

) 4 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:
......
circulaţia în timpul nopţii sau ziua, pe timp de ceaţă, ninsoare abundentă sau ploaie torenţială, cu un autovehicul fără lumini sau fără semnalizare corespunzătoare.

Printre dobitocii aia se numara si militieni...Era sa o comit si eu odata cu un Logan de politie vai de mama lui caruia nu-i functiona niciun stop de frana...

#29
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,570
  • Înscris: 30.07.2003

View Postaeon, on 18 iulie 2016 - 13:42, said:

dar poate fi mare diferenta in vinovat 100% cel din spate si culpa comuna, cel putin la $$$
Care-s sansele sa poti demonstra ca masina distrusa era in neregula cu semnalizarea ?

#30
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
martori, camera de bord, camera prin intersectie daca ai noroc... proces, avocati
e de lucru dar uneori merita

#31
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Legal nu ai nicio sansa. Sau iti pierzi vremea prin tribunale..
Dar poti suna la Politie si sa rogi politicos, evident in scopuil evitarii oricarui accident, ca cineva de la Circulatie sa se aseze in spatele ei.
Pt ca daca vede ca dupa ce pleaca si franeaza si nu i se aprinde niciun stop, organul constator ii poate aplica corectiile legale..

Am vazut si eu in trafic asa ceva. La primul semafor m-am dat jos, i-am batut in geam si l-am anuntat.. omul a zis mersi.
Eu am lasat superdistanta fata de el, asa ca un cretin si grabit mi s-a bagat in fata. Precaut am marit distanta.
La primul semafor cretinul era sa il pupe. Abia cand m-a vazut prin oglinda cum RADEAM s-a lamurit..

Edited by Prien, 18 July 2016 - 14:08.


#32
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003

View Postneagu_laurentiu, on 18 iulie 2016 - 13:48, said:

Care-s sansele sa poti demonstra ca masina distrusa era in neregula cu semnalizarea ?

Asta e ca si accidentul pe trecerea de pietoni. Degeaba ai fost atent daca un copil iti sare in fata masinii, tot vinovat esti ca nu ai incetinit pana la evitarea oricarui accident...sau cum e legea aia ...

#33
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

View PostBursul, on 18 iulie 2016 - 13:10, said:

E imposibil sa fii tot timpul atent la masina din fata. Cine vine si-mi zice ca nu se uita 1 secunda la bord, nu muta postul de radio sau schimba vreun CD, nu se uita dupa o fusta scurta sau o masina mai fain eu zic ca minte de ingheata apele.

De acord, dar pentru a te putea uita relaxat si in alta parte iti lasi o distanta suficient de mare fata de masina dinaintea ta. Mai exista si atentia disttributiva, etc... Insa cand stai in f undul celui din fata trebuie sa fii foarte atent.

#34
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003

View Postipopovici11, on 18 iulie 2016 - 14:04, said:


De acord, dar pentru a te putea uita relaxat si in alta parte iti lasi o distanta suficient de mare fata de masina dinaintea ta. Mai exista si atentia disttributiva, etc... Insa cand stai in f undul celui din fata trebuie sa fii foarte atent.

De acord. Cate accidente nu am evitat prin simplu fapt ca am pastrat distanta. De felul meu sunt mai precaut si cand sunt prea aproape de o masina am un disconfort, asa ca o las mai moale.

#35
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

View Postjericho, on 18 iulie 2016 - 13:20, said:

, daca poti demonstra ca aluia nu ii merg stopurile, iese el vinovat.
Nu cred!

#36
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,885
  • Înscris: 29.06.2006

View Postipopovici11, on 18 iulie 2016 - 13:08, said:

Nu stiu daca legal ai avea castig de cauza la  un accident-ideea e ca trebuie sa pastrezi distanta de siguranta.  Eu  niciodata nu stau cu  ochii in stopurile celui din fata, ci ma uit la ce face masina.
si daca e noapte ce vezi frate in afara ca iti rup ochii stopurile alea? te uiti ce face masina......sa zicem c-o lasam asa, dar cu aia cu frana de motor m-ai dat pe spate, esti campion, te rog sa ma scuzi dar n-am vazut si n-am auzit de o frana de motor care sa-ti opreasca masina brusc, poate doar daca treci din a 6-a in a doua...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate