Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Pregatire masina pentru drum foarte lung
Last Updated: Oct 22 2017 20:46, Started by
AndyM
, Jul 15 2016 20:08
·
0
#55
Posted 16 July 2016 - 20:50
ipopovici11, on 15 iulie 2016 - 22:24, said: Zice bine...dupa drum lung, dac-ai forjat motorul mai ales, e bine sa-l tii la relanti 5 minute, asa isi asigura o racire mai buna. Dar oricum, iti dai seama, daca-ti porneste ventilatorul(GMV) dupa ce ai oprit, mai bine il pornesti din nou si il lasi 5 min la relanti. Am mers , regulat cate 800 km dintr-o bucata , cu pauze doar de alimentare si de fiecare data am oprit motorul fara sa-l las la ralanti sau ceva de genul si inca nu a picat nimic din motor . Astea cu racirea si ungerea pt unii par " avioane " si sfatul meu e sa va documentati temeinic si sa va consultati cu inginerii care proiecteaza motoare si apoi sa veni aici pe SP si sa nu mai scrieti aberatii . |
#56
Posted 16 July 2016 - 20:59
cobi1, on 16 iulie 2016 - 20:50, said:
Povesti cu pesti ... N-am mai auzit asemenea " inovatii " ! Am mers , regulat cate 800 km dintr-o bucata , cu pauze doar de alimentare si de fiecare data am oprit motorul fara sa-l las la ralanti sau ceva de genul si inca nu a picat nimic din motor . Astea cu racirea si ungerea pt unii par " avioane " si sfatul meu e sa va documentati temeinic si sa va consultati cu inginerii care proiecteaza motoare si apoi sa veni aici pe SP si sa nu mai scrieti aberatii . Vai ce destept esti tu... Este clar ca e mai bine sa il lasi 2-3 minute la relanti, in caz contrar iti porneste GMV-ul. (nu-s convins ca stii ce-i ala). Simplul fapt ca iti porneste si merge uneori minute in sir, consumand bateria, arata ca motorul este supraincalzit. Daca il mai tii la relanti 2-3 minute, in schimb, ce sa vezi, nu mai porneste GMV-ul... E chestie de logica elementara atunci, nu trebuie sa fii expert in motoare. Mai incercati sa si ganditi putin, fratilor, nu a omorat pe nimeni! In loc sa vreti doar ca cineva /un expert etc "sa vina sa va zica ce si cum" si voi sa aplicati ca un robot... Sau "am facut eu asa si nu a picat nimic din motor", deci e ok...Ridicol! Ce draq o fi asa d e greu cand tu ai oprit motorul si iti porneste ceva pe acolo ptr racire, sa-ti dai seama ca numai bine nu se simte motorul ala, altfel nu pornea ventilatoare pe baterie...oare trebuie sa fii Einstein ptr asta? Acum sincer, mie imi porneste GMV-ul doar dupa oprire brusca a motorului doar in trafic aglomerat in oras sau manevre multe in parcare, in special in zilele caniculare. Dupa drum lung nu prea se intampla, la drum lung motorul se raceste singur ok. Edited by ipopovici11, 16 July 2016 - 21:03. |
#57
Posted 16 July 2016 - 21:31
Octavian_SK, on 16 iulie 2016 - 20:44, said:
AAaaaa...scuze, bine ca mi-ai zis ca eu aveam tendinta sa-i cred pe fraierii aia de proiecteza masinile Firma unde lucrez a luat camioane Mercedes Actros Euro 6, consum aşa mic nu am văzut de cînd lucrez eu şofer. Dar nici injectoare căzute la 80 000 de km (la un camion 80 000 de km îs nimic), la altele au căzut de 2 ori în 130 000, plus pb legate de sistemul Ad Blue (dacă ştii ce e ăla). Am văzut camioane la + 1 000 000 (un milion de km) fără pb la motor. 80k... penibil, dar fraierii cumpără că-i consumul mic, care le iese pe nas. Nu e vb de costul reparație, e vb că un camion care stă=pierdere de bani. Soluția? 26 de camioane MAN (consum un pic mai mare, dar mai fiabile, mai puternice) şi în viitor va achiziționa numai MAN/alte mărci, dar nu Mercedes (deşi modele Euro 5 au fost f bune). Aşa că, visează frumos în continuare că se gîndesc proiectanții la tine sau la binele planetei (vezi scandalul VW, carora li s-a rupt de poluare, au falsificat datele să obțină mai mulți dolărei). Vise plăcute. |
#58
Posted 16 July 2016 - 21:49
ipopovici11, on 16 iulie 2016 - 20:59, said:
Mai incercati sa si ganditi putin, fratilor, nu a omorat pe nimeni! In loc sa vreti doar ca cineva /un expert etc "sa vina sa va zica ce si cum" si voi sa aplicati ca un petit_christian, on 16 iulie 2016 - 21:31, said:
Aşa că, visează frumos în continuare că se gîndesc proiectanții la tine sau la binele planetei ipopovici11, on 16 iulie 2016 - 20:59, said:
.. Sau "am facut eu asa si nu a picat nimic din motor", deci e ok...Ridicol! Ridicol intr-adevar...mai baite nu o sa iti pice nimic din motor daca mai stai un minut cu el pornit, dar asta nu inseamna ca ai descoperit vre-un miracol sa pastrezi motorul bun mai mult timp...poti sa ii faci si o slujba cu popi la oprire el va ramane functional, da nu din cauza popilor si nici din cauza ca l-ai mai tinut tu pornit...cum ziceai, gandeste da mai bine asculti de aia care se pricep ca s-ar putea ca gandul tau sa nu fie ala corect LE ia zi ce masina ai de o salvezi cu actiunea miraculoasa, ca daca vorbim de vre-un rahat de 1300 alta-i discutia Edited by Octavian_SK, 16 July 2016 - 21:53. |
#59
Posted 16 July 2016 - 21:59
Nici nu am pretins sa ma crezi pe mine; pe banii tai crezi ce vrei tu, pe ai nostri credem ce vrem noi.
Tu esti ala care crezi tot ce spun producatorii (de parca ar fi sfinti). I-ai crezut si pe cei de la VW, ca doar nu or fi manipulat cu intentie, sigur a fost o greseala. Asa ca, lasa-ne pe noi sa punem totul la indoiala. Certitudini au doar prostii, asa a zis un filozof. Ce-o fi vrut sa spuna, nu ma duce mintea sa inteleg. Dar ca Descartes( o fi vreun inginer de la VW) a zis asa: cogito, ergo sum. Fiecare dupa posibilitati, ca nu putem cere de unde nu e. Ar fi ilogic. |
#60
Posted 17 July 2016 - 00:04
ipopovici11, on 16 iulie 2016 - 20:59, said: Mai incercati sa si ganditi putin, fratilor, nu a omorat pe nimeni! Gandim ca nu suntem plante. iar logica zice asa. atat vreme cat functioneaza, motorul arde benzina, si incalzeste chiulasa. din acest motiv s-a pus un circuit de racire. daca vrem ca motorul sa se raceasca, cea mai importanta conditie este ca el sa nu mai produca caldura . adica sa fie oprit. il ajuta sa ridici capota, nu daca faci focul in el... dupa logica ta, racirea cu motorul pornit, ca sa se raceasca si mai bine ar trebui sa dai niste ture, ca asa se ventileaza mai bine radiatorul. se poate desena si o curba de racire, cu motorul la relanti si motorul oprit, dar asta este pentru distrugatorii de mituri... in al doilea rand 5 minute de ventilator omoara bateria doar daca e deja pe moarte, sa nu uitam ca vorbim de o baterie care s-a incarcat in mers, ca de aceea s-a incins motoru, nu de una nepornita nu stiu cat. revenind ontopic, @AndyM ai primit numai sfaturi decente: schimb de ulei, eventual o privire la climatizare (doar daca ai semne de intrebare, altfel nu, ca te face mesterul la bani- gaseste el ceva ), echilibrat roti si echilibrat presiunea in roti, verificat sa fie ok rezerva, un spray pentru umflat roti=daca e sa ai ghinionul ghinionului, trusa de becuri, gps, citite legile rutiere din tarile pe unde treci, un mic depozit cu ceva de rontait sa nu dai 3 euro pe o eugenie, rabdare si tutun... bafta multa ... |
#61
Posted 17 July 2016 - 01:12
Tot ce s-a enumerat e un minim de bun simț. Că dacă se arde un bec sau o siguranță, amenzile sunt mari în unele țări, iar în benzinării prețurile sunt de a dreptul nesimțite.
|
#62
Posted 17 July 2016 - 16:00
Daca e din 2006 si Doamne fereste se strica, iar costurile sunt mari, o lasi acolo si iei avionul.
Dar drumuri bune iti doresc. |
#63
Posted 17 July 2016 - 20:42
Nu am avut rabdare sa citesc tot topicul, dar:
1. un card cu ceva zerouri pe el (macar 3). 2. ceva cash, in limita a macar jumatate din 3 zerouri. 3. chestii de bun simt (o lanterna, o roata de rezerva / kit pana, 2 surubelnite, un cutter / briceag, o punga de soricei din plastic de dimensiune medie). 4. un telefon cu roaming voce si mai ales date pe el. 5. actele voastre si ale masinii. In anul 2016 nu prea iti mai trebuie multe prin Europa, doar nu pleci la Polul Nord pana la urma, mergi pe sosele in tari cu apa calda. Trebuie sa stii ca un astfel de drum poate genera costuri suplimentare (cateodata destul de neplacute) si cu o masina noua, nu mai vorbim de una de 10 ani. Nu am nimic cu masina ta, insa nu este un monstru de fiabilitate, asa ca nu sari peste chestia legata de card si cash de mai sus. Putina cunoastere a legislatiei specifice si metodelor de interventie din tarile pe care le tranzitezi vor fi un plus. In rest drum bun si concediu placut, nu are rost sa cari o rulota cu scule si piese de rezerva in spate, nu pleci sa repari masini pe acolo! Succesuri! |
#65
Posted 18 July 2016 - 05:23
Interesant topicul, uram "succesuri nebanuite".
Din punctul meu de vedere, pentru un Hyundai din 2006 cel mai bun drum de facut e la Remat. N-o luati in nume de rau, exagerez si eu, dar acord zero sanse ca acesta calatorie sa se termine fara probleme semnificative cu asa masina. Deci, un card dolofan e obligatoriu, plus multa rabdare si noroc. . |
#66
Posted 18 July 2016 - 08:12
Ce bine ca nu erau forumuri inainte...
Badea Cirtan nu ar fi ajuns in Italia si Brincusi in Franta daca intreba unii ca voi daca e ok sa pleci la pas.... Verifica fluidele, anvelope bune, roti echilibrate, placute frina in stare buna si benzina O statie CB iti poate fi utila. |
#67
Posted 18 July 2016 - 13:12
Rosebud09, on 18 iulie 2016 - 05:23, said:
Sa nu exageram, depinde de starea masinii, cati km are, etc. In functie de cum a fost intretinuta si ce kilometraj are poate sa fie o cazatura cu care nu ajungi nici pana la granita sau poate sa se comporte ca noua. Totusi e 2006, nu '86, ce naiba... doar nu e masina de spalat Evergreen, on 18 iulie 2016 - 08:12, said:
Verifica fluidele, anvelope bune, roti echilibrate, placute frina in stare buna si benzina +baterie Edited by ipopovici11, 18 July 2016 - 13:13. |
#68
Posted 18 July 2016 - 15:13
10.000 km in 3 saptamani sunt o nimica toata pentru o masina daca e deja in stare buna. Am rude care au venit si vin in tara frecvent tocmai din Spania cu niste vechituri (Peugeot 405 din 98, Fiat Bravo ala vechi, Renault Megane 1, inclusiv un Renault 19) si n-au avut niciunul nici o belea pe drum. Chiar acum a venit un var cu Seat Alhambra de la inceputul anilor 2000 hamalita la viata ei cu saci de ciment si alte d'astea. Si nu e prima oara cand vine cu ea.
Ulei, geometria facuta si cauciucuri ok, in rest sculele marunte care oricum ar trebui sa le ai in masina deja. |
#69
Posted 18 July 2016 - 15:49
Nu lua nici o scula pe care nu stii sa o folosesti.
Eu nu as sti sa fac mai nimic la masina, degeaba mi-as lua o sacosa de scule. Pare ca iti vei lua un prieten mecanic cu tine. |
|
#71
Posted 12 December 2016 - 19:56
- un dispozitiv navigaţie GPS cu hărţi la zi. Să nu fie telefonul mobil, păstrează-l ca variantă backup.
|
#72
Posted 22 October 2017 - 20:46
Cine a deschis topicul a vazut cele 2 filme Borning ) . Ma batea si pe mine gindul la un moment dat ,dar nah. Pe acolo nu sint autostrazi btw, nu prea e nimic de altfel pina spre nordkapp. Parca am mai citit pe aici un topic in legatura cu capul nord,super !
Edited by machitza, 22 October 2017 - 20:47. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users