Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata
 Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool
 

Pregatire masina pentru drum foarte lung

- - - - -
  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#37
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

View PostKurtKnispel, on 15 iulie 2016 - 21:11, said:

Păi de ce 10,000 de km? E un drum via Yakutsk?

Probabil dus-intors?

#38
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,490
  • Înscris: 13.11.2011

View Postipopovici11, on 15 iulie 2016 - 22:16, said:



Nici chiar asa...ai probleme  la ochi?
Depinde unde îi face:că spre exemplu una e sa faci 200 km prin Bucuresti,si alta ruland pe autostrada .

#39
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

View PostAndyM, on 15 iulie 2016 - 21:59, said:


@xilo,
Nu stiu exact la ce te referi cu asta: "Cind te opresi la benzinarie, odihna s.a lasa motorul pornit pana la a 2 cuplare a racirii , dupa opresti motorul ."

Zice bine...dupa drum  lung, dac-ai forjat   motorul  mai ales,   e bine sa-l tii  la relanti 5 minute, asa  isi asigura o racire  mai buna. Dar  oricum, iti dai seama, daca-ti porneste ventilatorul(GMV) dupa ce ai oprit,  mai bine il pornesti din nou si il  lasi 5 min la relanti.

View Postmissionnad, on 15 iulie 2016 - 22:19, said:

Depinde unde îi face:că spre exemplu una e sa faci 200 km prin Bucuresti,si alta ruland pe autostrada .

Si asta depinde...poate fi  la fel de obositor sa mergi cu  viteza.

#40
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,995
  • Înscris: 01.08.2005
Rezistenta am la condus, nu-i problema. Fac in fiecare an drumuri lungi prin Romania si nu e mai obositor ca aici, mai ales prin zonele nordice unde e liber. :D
Cel mai lung drum facut intr-o zi a fost Costinesti - Timisoara, in 12 ore.

#41
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

View PostAndyM, on 15 iulie 2016 - 22:33, said:

Rezistenta am la condus, nu-i problema. Fac in fiecare an drumuri lungi prin Romania si nu e mai obositor ca aici, mai ales prin zonele nordice unde e liber. Posted Image
Cel mai lung drum facut intr-o zi a fost Costinesti - Timisoara, in 12 ore.

Atunci da-i bataie... Erau  pe aici unii care-au mers 26000 km  pana in mongolia  cu un Logan si n-au avut probleme decat cu un burduf de  planetara.

#42
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Am un prieten cu o Mazda B2500 . Masina este grozava , are acum vreo 400.000 km si din cand in cand mai trage si busteni la gater . Omul a plecat cu masina de 7-8 ori in Grecia in concediu . Nu este o masina comoda dar este extrem de fiabila. Totusi , anul trecut s-a intamplat si nenorocirea. Evenimentul a fost generat in primul rand de caldura excesiva si mersul cu viteza mare pe autostrada pentru lungi perioade de timp . Avuse niste probleme cu radiatorul si a bagat ( zice el ) vreo doua plicuri de praf pentru astupatul porilor ( eu cred ca a bagat vreo 4 ) . Praful ala s-a depus nu numai prin porii radiatorului ci a si ingustat zonele cu depuneri , ceea ce a facut ca radiatorul sa ii explodeze undeva la intrare in Salonic .
Morala ar fi ca o masina rulata se comporta diferit la mersul indelungat pe autostrada , la viteza mare , pe distante mari. Reparatia in sine nu l-a costat cat i-a costat cazarea trei zile in Salonic pe el , sotia , copilul si soacra .
Este bine sa verifici tot ce poti verifica inainte de plecarea la un drum asa lung . Sigur o sa ramana ceva uitat , dar este bine sa ai la tine cate ceva in plus , pentru ca altfel cheltuielile sunt foarte mari .

Edited by JurasikMan, 15 July 2016 - 23:02.


#43
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015
Pai la 400000 de km ce vrei, nu prea mai exista notiunea de fiabilitate.

#44
titacodita

titacodita

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 818
  • Înscris: 07.01.2009
Mergi la o firma de asigurari si fa-ti o asigurare suplimentara auto plus persoane. Daca ai probleme cu masina, oriunde in Europa, poti suna la un nr de telefon si va veni o platforma sa-ti ridice masina si s-o duca in service si sa va duca pe voi la un hotel ( sunt mai multe variante ).
La cati km vrei sa faci tu cu masina, eu zic ca merita.
In vest sunt foarte uzuale aceste asigurari si nici nu costa mult ( ex. ÖAMTC in Austria - 75 euro/an )

#45
xilo

xilo

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,052
  • Înscris: 25.10.2014

View PostAndyM, on 15 iulie 2016 - 21:59, said:

Nu stiu exact la ce te referi cu asta:  lasa motorul pornit pana la a 2 cuplare a racirii , dupa opresti motorul

Totusi, cum ziceam mai sus, voi face vreo 400, acolo unde se va putea si nu am ce vedea si exista autostrada, chiar si 600km/zi. Ceea ce nu e asa mult. Nu voi merge in continuu. Are rost sa-mi fac astfel de griji?
Tocmai de aceeam am specificat Posted Image aceasta situatie observata de-a lungul timpului : vine omul cu motorul incins si intra intr-o parcare (sa spunem) , e, el direct opreste motorul , motor care are vreo 400km de mers fara oprire , deci cald tot ansamblul motor, cutie si opreste, scoate cheia si pleaca . Termocupla normal ca urla ca nebuna dar nu poate raci cum trebuie, aleiul incins sta in baie nemiscat inloc sa ajute la racire- racire defectuoasa , imbatrinire elesticitate garnituri , plastice, furtune etc .
Fa un test : vi de la drum tragi dreapta , scoti cheie si te uiti e ceas pana opreste termocupla vs vi de la drum , tragi dreapta , lasi motorul pornit , te uiti la ceas la fel - dupa ce te intorci din calatorie te rog sa-mi spui ce constatari ai facut .
Etape de 4-600 km sunt excelente si pentru tine ca sofer si pentru masina . Nu , nu are rost sa te incarci cu ganduri !
Drum bun sa ai si fara griji !

Edited by xilo, 16 July 2016 - 12:46.


#46
Octavian_SK

Octavian_SK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,668
  • Înscris: 24.06.2011
Principala problema care poate aparea la oprirea imediata dupa un drum pe autostrada este intalnita la masinile cu turbina; e recomandat a pastra motorul pornit cateva minute pentru racirea progresiva a turbinei altfel lagarele pot suferii uzuri premature; cu celelalte componente ale motorului nu-i nici o problema, nu va speriati de pornirea ventilatorului ca nu musca pe nimeni iar apa si uleiul din motor oricum se vor racii progresiv in timp

View Postxilo, on 16 iulie 2016 - 12:46, said:

Tocmai de aceeam am specificat Posted Image aceasta situatie observata de-a lungul timpului : vine omul cu motorul incins si intra intr-o parcare (sa spunem) , e, el direct opreste motorul , motor care are vreo 400km de mers fara oprire , deci cald tot ansamblul motor, cutie si opreste, scoate cheia si pleaca . Termocupla normal ca urla ca nebuna dar nu poate raci cum trebuie, aleiul incins sta in baie nemiscat inloc sa ajute la racire- racire defectuoasa , imbatrinire elesticitate garnituri , plastice, furtune etc .
Am putea vedea undeva o sursa a acestor miraculoase recomandari? Nu de alta da unii chiar ar putea crede ca au o baza tehnica Posted Image  cand de fapt sunt simple mith-uri generate la coltul blocului

#47
xilo

xilo

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,052
  • Înscris: 25.10.2014
"Am putea vedea undeva o sursa a acestor miraculoase recomandari?"
Fac parte din recomandari ca cele cu schimbul lichidelor functionale la 4 ani - daca doresti faci daca nu, nu .
Efectiv pe nimeni nu intereseaza daca doreste posesorul sa respecte sau nu . Este ceva de genul recomandarii cu instalarea frigiderului intr-un loc ventilat , intr-un hol nu in bucatarie - cine doreste face cine nu spune ca e o tampenie .
Dar sunt n recomandari cu ce am spus si pe blog-uri si pe forumuri - nu sunt interesat personal sa aduc argumente , cine doreste sa verifice efectiv poate cauta  sau sa intrebe mecanici .
In alta ordine de idei : asa probleme ridica aceasta recomandare de parca as fi spus ca trebuie schimbata garnitura de chilasa , demontat pivoti ...cel putin 8 ore de manopera si toate de la banalul fapt ca DACA VREI sa nu opresti motorul pana nu se opreste electroventilatorul ! 1 minut din viata - e mult ? nu fa ! Cand ai peste 1 milion de km pe diferite masini mai poti si trage concluzii...daca gresesc imi cer scuze .

Edited by xilo, 16 July 2016 - 15:51.


#48
berila_mz

berila_mz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 08.07.2009

View PostJurasikMan, on 15 iulie 2016 - 23:02, said:

Am un prieten cu o Mazda B2500 . Masina este grozava , are acum vreo 400.000 km si din cand in cand mai trage si busteni la gater . Omul a plecat cu masina de 7-8 ori in Grecia in concediu . Nu este o masina comoda dar este extrem de fiabila. Totusi , anul trecut s-a intamplat si nenorocirea. Evenimentul a fost generat in primul rand de caldura excesiva si mersul cu viteza mare pe autostrada pentru lungi perioade de timp . Avuse niste probleme cu radiatorul si a bagat ( zice el ) vreo doua plicuri de praf pentru astupatul porilor ( eu cred ca a bagat vreo 4 ) . Praful ala s-a depus nu numai prin porii radiatorului ci a si ingustat zonele cu depuneri , ceea ce a facut ca radiatorul sa ii explodeze undeva la intrare in Salonic .
Morala ar fi ca o masina rulata se comporta diferit la mersul indelungat pe autostrada , la viteza mare , pe distante mari. Reparatia in sine nu l-a costat cat i-a costat cazarea trei zile in Salonic pe el , sotia , copilul si soacra .
Este bine sa verifici tot ce poti verifica inainte de plecarea la un drum asa lung . Sigur o sa ramana ceva uitat , dar este bine sa ai la tine cate ceva in plus , pentru ca altfel cheltuielile sunt foarte mari .
Daca schimba radiatorul cand au aparut primele semne de pierdere de antigel, evita supra-cheltuiala cu cazarea si zilele pierdute prin Grecia.

#49
Octavian_SK

Octavian_SK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,668
  • Înscris: 24.06.2011

View Postxilo, on 16 iulie 2016 - 15:41, said:

1 minut din viata - e mult ?
Nu e mult e inutil si poluant; asa cum este inutil sa folosesti o cifra octanica mai mare fata de ce-a recomandata de producator; daca pentru racirea turbuinei este recomandat sa ma tii motorul pornit ceva timp este pentru ca acolo nu ai ungere pe baza de ulei iar acirea brusca prin taierea gazelor esapate poate fii daunatoare; in cazul apei si uleiului din motor, mentinerea motorului pornit este asa cum am mai spus complet inutila, poluanta si genereaza crestere de costuri

#50
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015
Ce crestere de costuri poate fi dintr-un minut la ralanti? Hai sa nu fim mai catolici decat papa.

Ca asa, putem varia.  Spre exemplu GMV-ul cu motorul  oprit consuma la greu din  baterie, daca e pe duca e posibil sa nu mai pornesti de acolo.

Edited by ipopovici11, 16 July 2016 - 17:03.


#51
xilo

xilo

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,052
  • Înscris: 25.10.2014
"GMV-ul cu motorul  oprit consuma la greu din  baterie, daca e pe duca e posibil sa nu mai pornesti de acolo."
Si numai din acest motiv si merita pe deplin .

#52
Octavian_SK

Octavian_SK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,668
  • Înscris: 24.06.2011

View Postipopovici11, on 16 iulie 2016 - 16:57, said:

Ce crestere de costuri poate fi dintr-un minut la ralanti?
Pai n-ai decat sa calculezi ce costuri sunt la functionarea la relanti si sa inmultesti cu milioane de masini care ar face asta apoi sa adaugi emisiile poluante ...si asa mai departe...eu nu ma refeream la costurile pe masina individuala ci la ceva mai complex; personal opresc motorul imediat ce nu mai am nevoie de el chiar daca litrul de benzina ma costa 75 de bani...crezi ca degeaba s-a inventat functia "stop and go"?....iar papa sa stii ca se ocupa cu alte chestii nu cu mersul la relanti

#53
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,783
  • Înscris: 15.08.2014
Stand and go e o mare porcărie de marketing, dar suntem off.
La pornire, un motor consumă cît în 2 minute de mers în gol. Dacă motorul stă oprit 30 de sec, mai mult consumă cu pornirea decît cu mersul în gol.
Unde mai pui uzura elecromotorului, a bateriei? Alea cresc pe cîmp? Nu se poluează în timpul producției?

Apoi cine te pune să consumi benzină sau motorină? Există bioetanol (E85), GPL, biodiesel.
(Pseudo)Ecologiştii de forum. Eu nu mă declar ecologist, dar utilizez E85 ( maşină FlexFuel). Întro oră la ralanti pe E85, poluează mai puțin decît un diesel la 10 porniri stand&go.
Lenin zicea ceva de idioți utili?  Ce or fi ăia?

On topic, fiecare pleacă la drum cum vrea, chiar şi cu mîna în cur, dar să nu se mire că e 15 €  becul H4 în benzinării. Şi ăia trebuie să trăiască.
Din cauza ideii ăsteia de miserupism, eu nu mai ajut pe nimeni pe de gratis, pe drum.
Că dacă spui de spray degripant pt deblocarea prezoanelor (la o adică), useri ca alez cifre, încep cu miştoul. Păi să nu-i arzi apoi la buzunar?
Companiile de tractări asta fac. Au prețuri astronomice şi bv lor că au clienți, dacă şoferul e fudul să plătească...

#54
Octavian_SK

Octavian_SK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,668
  • Înscris: 24.06.2011
AAaaaa...scuze, bine ca mi-ai zis ca eu aveam tendinta sa-i cred pe fraierii aia de proiecteza masinile

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate