Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Pregatire masina pentru drum foarte lung
Last Updated: Oct 22 2017 20:46, Started by
AndyM
, Jul 15 2016 20:08
·
0
#37
Posted 15 July 2016 - 22:17
#38
Posted 15 July 2016 - 22:19
#39
Posted 15 July 2016 - 22:24
AndyM, on 15 iulie 2016 - 21:59, said: @xilo, Nu stiu exact la ce te referi cu asta: "Cind te opresi la benzinarie, odihna s.a lasa motorul pornit pana la a 2 cuplare a racirii , dupa opresti motorul ." Zice bine...dupa drum lung, dac-ai forjat motorul mai ales, e bine sa-l tii la relanti 5 minute, asa isi asigura o racire mai buna. Dar oricum, iti dai seama, daca-ti porneste ventilatorul(GMV) dupa ce ai oprit, mai bine il pornesti din nou si il lasi 5 min la relanti. missionnad, on 15 iulie 2016 - 22:19, said:
Depinde unde îi face:că spre exemplu una e sa faci 200 km prin Bucuresti,si alta ruland pe autostrada . Si asta depinde...poate fi la fel de obositor sa mergi cu viteza. |
#40
Posted 15 July 2016 - 22:33
Rezistenta am la condus, nu-i problema. Fac in fiecare an drumuri lungi prin Romania si nu e mai obositor ca aici, mai ales prin zonele nordice unde e liber.
Cel mai lung drum facut intr-o zi a fost Costinesti - Timisoara, in 12 ore. |
#41
Posted 15 July 2016 - 22:37
AndyM, on 15 iulie 2016 - 22:33, said:
Rezistenta am la condus, nu-i problema. Fac in fiecare an drumuri lungi prin Romania si nu e mai obositor ca aici, mai ales prin zonele nordice unde e liber. Cel mai lung drum facut intr-o zi a fost Costinesti - Timisoara, in 12 ore. Atunci da-i bataie... Erau pe aici unii care-au mers 26000 km pana in mongolia cu un Logan si n-au avut probleme decat cu un burduf de planetara. |
#42
Posted 15 July 2016 - 23:02
Am un prieten cu o Mazda B2500 . Masina este grozava , are acum vreo 400.000 km si din cand in cand mai trage si busteni la gater . Omul a plecat cu masina de 7-8 ori in Grecia in concediu . Nu este o masina comoda dar este extrem de fiabila. Totusi , anul trecut s-a intamplat si nenorocirea. Evenimentul a fost generat in primul rand de caldura excesiva si mersul cu viteza mare pe autostrada pentru lungi perioade de timp . Avuse niste probleme cu radiatorul si a bagat ( zice el ) vreo doua plicuri de praf pentru astupatul porilor ( eu cred ca a bagat vreo 4 ) . Praful ala s-a depus nu numai prin porii radiatorului ci a si ingustat zonele cu depuneri , ceea ce a facut ca radiatorul sa ii explodeze undeva la intrare in Salonic .
Morala ar fi ca o masina rulata se comporta diferit la mersul indelungat pe autostrada , la viteza mare , pe distante mari. Reparatia in sine nu l-a costat cat i-a costat cazarea trei zile in Salonic pe el , sotia , copilul si soacra . Este bine sa verifici tot ce poti verifica inainte de plecarea la un drum asa lung . Sigur o sa ramana ceva uitat , dar este bine sa ai la tine cate ceva in plus , pentru ca altfel cheltuielile sunt foarte mari . Edited by JurasikMan, 15 July 2016 - 23:02. |
#43
Posted 16 July 2016 - 11:11
Pai la 400000 de km ce vrei, nu prea mai exista notiunea de fiabilitate.
|
#44
Posted 16 July 2016 - 12:12
Mergi la o firma de asigurari si fa-ti o asigurare suplimentara auto plus persoane. Daca ai probleme cu masina, oriunde in Europa, poti suna la un nr de telefon si va veni o platforma sa-ti ridice masina si s-o duca in service si sa va duca pe voi la un hotel ( sunt mai multe variante ).
La cati km vrei sa faci tu cu masina, eu zic ca merita. In vest sunt foarte uzuale aceste asigurari si nici nu costa mult ( ex. ÖAMTC in Austria - 75 euro/an ) |
#45
Posted 16 July 2016 - 12:46
AndyM, on 15 iulie 2016 - 21:59, said:
Nu stiu exact la ce te referi cu asta: lasa motorul pornit pana la a 2 cuplare a racirii , dupa opresti motorul Totusi, cum ziceam mai sus, voi face vreo 400, acolo unde se va putea si nu am ce vedea si exista autostrada, chiar si 600km/zi. Ceea ce nu e asa mult. Nu voi merge in continuu. Are rost sa-mi fac astfel de griji? Fa un test : vi de la drum tragi dreapta , scoti cheie si te uiti e ceas pana opreste termocupla vs vi de la drum , tragi dreapta , lasi motorul pornit , te uiti la ceas la fel - dupa ce te intorci din calatorie te rog sa-mi spui ce constatari ai facut . Etape de 4-600 km sunt excelente si pentru tine ca sofer si pentru masina . Nu , nu are rost sa te incarci cu ganduri ! Drum bun sa ai si fara griji ! Edited by xilo, 16 July 2016 - 12:46. |
#46
Posted 16 July 2016 - 13:13
Principala problema care poate aparea la oprirea imediata dupa un drum pe autostrada este intalnita la masinile cu turbina; e recomandat a pastra motorul pornit cateva minute pentru racirea progresiva a turbinei altfel lagarele pot suferii uzuri premature; cu celelalte componente ale motorului nu-i nici o problema, nu va speriati de pornirea ventilatorului ca nu musca pe nimeni iar apa si uleiul din motor oricum se vor racii progresiv in timp
xilo, on 16 iulie 2016 - 12:46, said:
Tocmai de aceeam am specificat aceasta situatie observata de-a lungul timpului : vine omul cu motorul incins si intra intr-o parcare (sa spunem) , e, el direct opreste motorul , motor care are vreo 400km de mers fara oprire , deci cald tot ansamblul motor, cutie si opreste, scoate cheia si pleaca . Termocupla normal ca urla ca nebuna dar nu poate raci cum trebuie, aleiul incins sta in baie nemiscat inloc sa ajute la racire- racire defectuoasa , imbatrinire elesticitate garnituri , plastice, furtune etc . |
|
#47
Posted 16 July 2016 - 15:41
"Am putea vedea undeva o sursa a acestor miraculoase recomandari?"
Fac parte din recomandari ca cele cu schimbul lichidelor functionale la 4 ani - daca doresti faci daca nu, nu . Efectiv pe nimeni nu intereseaza daca doreste posesorul sa respecte sau nu . Este ceva de genul recomandarii cu instalarea frigiderului intr-un loc ventilat , intr-un hol nu in bucatarie - cine doreste face cine nu spune ca e o tampenie . Dar sunt n recomandari cu ce am spus si pe blog-uri si pe forumuri - nu sunt interesat personal sa aduc argumente , cine doreste sa verifice efectiv poate cauta sau sa intrebe mecanici . In alta ordine de idei : asa probleme ridica aceasta recomandare de parca as fi spus ca trebuie schimbata garnitura de chilasa , demontat pivoti ...cel putin 8 ore de manopera si toate de la banalul fapt ca DACA VREI sa nu opresti motorul pana nu se opreste electroventilatorul ! 1 minut din viata - e mult ? nu fa ! Cand ai peste 1 milion de km pe diferite masini mai poti si trage concluzii...daca gresesc imi cer scuze . Edited by xilo, 16 July 2016 - 15:51. |
#48
Posted 16 July 2016 - 16:05
JurasikMan, on 15 iulie 2016 - 23:02, said: Am un prieten cu o Mazda B2500 . Masina este grozava , are acum vreo 400.000 km si din cand in cand mai trage si busteni la gater . Omul a plecat cu masina de 7-8 ori in Grecia in concediu . Nu este o masina comoda dar este extrem de fiabila. Totusi , anul trecut s-a intamplat si nenorocirea. Evenimentul a fost generat in primul rand de caldura excesiva si mersul cu viteza mare pe autostrada pentru lungi perioade de timp . Avuse niste probleme cu radiatorul si a bagat ( zice el ) vreo doua plicuri de praf pentru astupatul porilor ( eu cred ca a bagat vreo 4 ) . Praful ala s-a depus nu numai prin porii radiatorului ci a si ingustat zonele cu depuneri , ceea ce a facut ca radiatorul sa ii explodeze undeva la intrare in Salonic . Morala ar fi ca o masina rulata se comporta diferit la mersul indelungat pe autostrada , la viteza mare , pe distante mari. Reparatia in sine nu l-a costat cat i-a costat cazarea trei zile in Salonic pe el , sotia , copilul si soacra . Este bine sa verifici tot ce poti verifica inainte de plecarea la un drum asa lung . Sigur o sa ramana ceva uitat , dar este bine sa ai la tine cate ceva in plus , pentru ca altfel cheltuielile sunt foarte mari . |
#49
Posted 16 July 2016 - 16:07
xilo, on 16 iulie 2016 - 15:41, said:
1 minut din viata - e mult ? |
#50
Posted 16 July 2016 - 16:57
Ce crestere de costuri poate fi dintr-un minut la ralanti? Hai sa nu fim mai catolici decat papa.
Ca asa, putem varia. Spre exemplu GMV-ul cu motorul oprit consuma la greu din baterie, daca e pe duca e posibil sa nu mai pornesti de acolo. Edited by ipopovici11, 16 July 2016 - 17:03. |
#51
Posted 16 July 2016 - 18:04
"GMV-ul cu motorul oprit consuma la greu din baterie, daca e pe duca e posibil sa nu mai pornesti de acolo."
Si numai din acest motiv si merita pe deplin . |
|
#52
Posted 16 July 2016 - 18:05
ipopovici11, on 16 iulie 2016 - 16:57, said:
Ce crestere de costuri poate fi dintr-un minut la ralanti? |
#53
Posted 16 July 2016 - 20:31
Stand and go e o mare porcărie de marketing, dar suntem off.
La pornire, un motor consumă cît în 2 minute de mers în gol. Dacă motorul stă oprit 30 de sec, mai mult consumă cu pornirea decît cu mersul în gol. Unde mai pui uzura elecromotorului, a bateriei? Alea cresc pe cîmp? Nu se poluează în timpul producției? Apoi cine te pune să consumi benzină sau motorină? Există bioetanol (E85), GPL, biodiesel. (Pseudo)Ecologiştii de forum. Eu nu mă declar ecologist, dar utilizez E85 ( maşină FlexFuel). Întro oră la ralanti pe E85, poluează mai puțin decît un diesel la 10 porniri stand&go. Lenin zicea ceva de idioți utili? Ce or fi ăia? On topic, fiecare pleacă la drum cum vrea, chiar şi cu mîna în cur, dar să nu se mire că e 15 € becul H4 în benzinării. Şi ăia trebuie să trăiască. Din cauza ideii ăsteia de miserupism, eu nu mai ajut pe nimeni pe de gratis, pe drum. Că dacă spui de spray degripant pt deblocarea prezoanelor (la o adică), useri ca alez cifre, încep cu miştoul. Păi să nu-i arzi apoi la buzunar? Companiile de tractări asta fac. Au prețuri astronomice şi bv lor că au clienți, dacă şoferul e fudul să plătească... |
#54
Posted 16 July 2016 - 20:44
AAaaaa...scuze, bine ca mi-ai zis ca eu aveam tendinta sa-i cred pe fraierii aia de proiecteza masinile
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users