Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Furtul intelectual și domnia scolii profesionale
#19
Posted 14 July 2016 - 10:21
alnegru, on 14 iulie 2016 - 09:54, said:
Doar cel ce descoperă o idee are dreptul să i facă și aplicații și decidă la cine ajunge aplicația. Asta pentru descoperirile actuale, de ultima ora, evident exista patente, licente, etc. Dar pentru "descoperirile" din 1700, realizezi ca esti putin ridicol? Si nu, cel ce descopera ideea teoretica poate nu e capabil sa-i faca si aplicatiile practice. De fapt, pana nu e validata de practica, ideea teoretica poate sa nu valoreze doi bani. |
#20
Posted 14 July 2016 - 10:25
Acces la putere in România, ca si in lume, au atat realiști cât și umaniști. Atât ingineri cât și prozatori sau teoreticieni. Unde e atunci problema?
|
#21
Posted 14 July 2016 - 10:26
alnegru, on 14 iulie 2016 - 10:18, said:
Cred că nu e clar ce am spus: școală ar trebui să fie un loc unde se rafinează gândirea nu un bazar unde se distribuie idei la tot cetățeanului dornic să scoată un ban din fizica plasmei, cultura celulelor.De altfel oamenii ce produc idei au făcut o și în lipsa unei educații formale. Care-i cetateanul asta de rand care "scoate un ban" din fizica plasmei si cultura celulelor? )) La coltul strazii eventual?? Esti amuzant rau... De parca doar daca citesti intr-un manual despre fizica plasmei, gata imediat ai facut si a plicatiile si incepi sa scoti bani. Looooool . Tu habar n-ai despre ce vorbesti, crezi ca tot ce zboara se mananca. |
#22
Posted 14 July 2016 - 10:27
De cele mai multe chiar detaliile unei aplicații sunt chiar idei noi, nu s chestii vechi care să fie știute doar de ingineri si alte tipuri de meseriași.Uite un exemplu: pe vremea lui Faraday nu există sarma izolată sau papuci cu care să facă conexiuni a trebuit să le facă el.Mai mult dacă îi lăsat inginerul de capul lui să facă cum știe nici nu ar funcționa pt ca intervin chestiuni de fizica de care el n are habar.
|
#23
Posted 14 July 2016 - 10:33
Initiatorul are o gandire si conceptie demna de vremuri mult apuse, evul mediu poate.
In ziua de azi pentru a se crea o aplicatie e nevoie atat de teoretician-cel care o imagineaza la nivel teoretic cat si de practician-adica in ginerul-cel care o pune in practica. Ambii sunt la fel de importanti... De-ai sti tu cate dificultati trebuie sa depaseasca inginerul pentru a pune in practica ideea teoretica... Ai o conceptie simplista rau de tot. Tu crezi ca daca ai doar o idee, gata, bati din palme si s-a creat produsul finit? Aoleu...pai pot dura zeci de ani si mii de incercari pentru a ajunge de la idee la aplicatia concreta. Nu-i mai dati apa la moara, nu vedeti ca e rupt de realitate? alnegru, on 14 iulie 2016 - 10:27, said:
De cele mai multe chiar detaliile unei aplicații sunt chiar idei noi, nu s chestii vechi care să fie știute doar de ingineri si alte tipuri de meseriași.Uite un exemplu: pe vremea lui Faraday nu există sarma izolată sau papuci cu care să facă conexiuni a trebuit să le facă el.Mai mult dacă îi lăsat inginerul de capul lui să facă cum știe nici nu ar funcționa pt ca intervin chestiuni de fizica de care el n are habar. Habar nu ai tu...evident ca inginerul a studiat acele notiuni de fizica, altfel nu s-ar chema inginer! Tu confunzi inginerul cu muncitorul, chiar nu intelegi? Esti complet anacronic... Ce naiba nu pricepi odata, inginerul se deosebeste de "meserias" exacxt prin studiile teoretice pe care tu aberezi ca nu le-ar avea! MEseriasul e ste ala care face "dupa capul lui"/intuitie fara a se ghida dupa vreun principiu t eoretic. Inginerul tocmai ca aplica principii teoretice. Opreste-te odata ca te fac i de ras...deschide naibii un DEX si citeste ce inseamna INGINER si ce inseamna MUNCITOR/meserias. Si poate dupa aia nu mai deschizi atatea topicuri aberante! Daca vei continua, inseamna ca nu ai capacitatea se distingi semnificatia unui cuvant si atunci chiar nu meriti bagat in seama...ai deficit de intelect sau ce naiba? Edited by ipopovici11, 14 July 2016 - 10:37. |
#24
Posted 14 July 2016 - 10:34
alnegru, on 14 iulie 2016 - 08:19, said:
Povestea începe demult cam la începutul iluminismului când inspirați de ideile revoluției franceze oamenii de știință au abandonat principiul unul e om si altul e câine al filosofilor antici care înțelegeau să transmită cunoștințe doar celor interesați de Filosofie adică nu meșteșugarilor.Asa ideile unui Ohm, Ampere Newton au fost împrumutate de cei care se ocupau cu munca manuala si ducând la apariția revoluției industriale.S a creat astfel conceptul de inginer adică de muncitor în știință persoana care să nu producă idei însă să dea impresia că se ocupă cu știință.Si uite așa datorită masificarii a ceea ce ieri era destinat doar elitelor am avut apariția comunismului a vmg iismului a patronatului.Oameni cu școli profesionale de ingineri ocupă acum poziții de decizie în politică și decid ce ar trebui să studieze cei inteligenți. În acest timp filosofii își văd ideile utilizate de niște indivizi care n ar fi avut dreptul decât la un borcan de formol in schimb dau legi ce distrug învățământul teoretic . |
#25
Posted 14 July 2016 - 10:36
Mă amuzi, idei similare ar fi al unora care nu s ce acord cu gândirea directă în formule e nevoie de implementatori retori care să îmblânzească limbajul într unul pe înțelesul si placul celor mulți.
|
#26
Posted 14 July 2016 - 10:38
Saracu' initiator habar n-are de stiinta dar insaileaza si el acolo... daca ar fi mutat (topicul) la fun, ar avea succes.
|
#27
Posted 14 July 2016 - 10:40
hellmarvel, on 14 iulie 2016 - 09:52, said:
(...) tara asta e condusa in felul in care e condusa, pentru ca la putere (de decizie) au fost "enjinerii". hellmarvel, on 14 iulie 2016 - 09:52, said:
E o (alta) discutie daca inginerii sint intelectuali, pentru ca de fapt ei nu sint. (...) Un intelectual vede lucrurile in ansamblu, n-are doar unghiul lui ingust de vedere (dar care il scuteste pe el de dureri de cap si raspunderi suplimentare). (...) Quote INTELECTUÁL, -Ă, intelectuali, -e, adj., s. m. și f. 1. Adj. Care aparține intelectului, care se referă la activitatea minții, la intelect. 2. S. m. și f. Persoană care posedă o pregătire de specialitate temeinică și lucrează în domeniul artei, al științei, tehnicii etc.; persoană care aparține intelectualității. [Pr.: -tu-al] – Din fr. intellectuel, lat. intellectualis. Cît despre lucrurile în ansamblu... hmm, oare cine să se ocupe de detalii atunci...? alnegru, on 14 iulie 2016 - 09:54, said:
(...) Dar avem oameni care au făcut școli profesionale si apoi facultăți, oamenii ăștia niciodată n au produs o idee, tot cred că lucrul manual e baza. alnegru, on 14 iulie 2016 - 09:54, said:
Asa ca învățământul nu ar trebui să fie de masa trebuie să arăți mai întâi că te interesează filosofia cartea și apoi vine restul. alnegru, on 14 iulie 2016 - 10:12, said:
Cred că nu e clar ce am spus: școală ar trebui să fie un loc unde se rafinează gândirea nu un bazar unde se distribuie idei la tot cetățeanului dornic să scoată un ban din fizica plasmei, cultura celulelor.De altfel oamenii ce produc idei au făcut o și în lipsa unei educații formale. P.S. Nu mă laud, doar expun o motivație pentru cele scrise mai sus: - sunt „injiner” mecanic de profesie - lucrez în mentenanță, dar am și posibilitatea de a proiecta la locul de muncă - pentru partea de mentenanță un lucru este esențial: atunci cînd se întîmplă un defect, trebuie să-ți dai seama ce s-a întîmplat, de ce s-a întîmplat și ce se poate face pentru remediere. E nevoie de cineva care să gîndească toate acestea, să înțeleagă și să aplice! Unu' așa, cam de nivelul unui filozof... - pentru partea de proiectare se pleacă de la o idee, apoi urmează imaginea de ansamblu și se ajunge într-un final la nivel de detalii... Hai să-ți spun care e cel mai dificil: ultimul, detaliile! Acolo dai cu capul, acolo apar inadvertențele, acolo vezi că unele din chestiile care așa de frumos arătau în creier pur și simplu nu se potrivesc în realitate! |
#28
Posted 14 July 2016 - 10:44
Ca sa dam un alt exemplu: motorul cu aburi. Principiul de functionare a fost imaginat la nivel teoretic inca din Antichitate, de catre Heron(sa zicem ca el era filosoful), dar a fost nevoie sa mai treaca 1700 de ani pana ce "inginerul" James Watt sa poata crea un motor care sa functioneze decent!
1700 de ani a durat sa se puna la punct "detaliile nesemnificative"...iar Watt asta evident era doar un "cetatean oarecare" care a furat ideile lu' Heron... Edited by ipopovici11, 14 July 2016 - 10:45. |
|
#29
Posted 14 July 2016 - 10:46
Dacă există oameni mai înzestrați decât absolventul înseamnă că școala a dat gres pt ca are scop să te învețe să gândești.Evident la o școală profesională de ingineri tehnicieni e perfect normal să termini ca si complexat ca au fost și unii care sunt în fața ta și n ai cum sa i ajungi pt ca te ai pregătit tehnica adică copy paste.
|
#30
Posted 14 July 2016 - 10:50
alnegru, on 14 iulie 2016 - 08:19, said:
Povestea începe demult cam la începutul iluminismului când inspirați de ideile revoluției franceze oamenii de știință au abandonat principiul unul e om si altul e câine al filosofilor antici care înțelegeau să transmită cunoștințe doar celor interesați de Filosofie adică nu meșteșugarilor.Asa ideile unui Ohm, Ampere Newton au fost împrumutate de cei care se ocupau cu munca manuala si ducând la apariția revoluției industriale.S a creat astfel conceptul de inginer adică de muncitor în știință persoana care să nu producă idei însă să dea impresia că se ocupă cu știință.Si uite așa datorită masificarii a ceea ce ieri era destinat doar elitelor am avut apariția comunismului a vmg iismului a patronatului.Oameni cu școli profesionale de ingineri ocupă acum poziții de decizie în politică și decid ce ar trebui să studieze cei inteligenți. În acest timp filosofii își văd ideile utilizate de niște indivizi care n ar fi avut dreptul decât la un borcan de formol in schimb dau legi ce distrug învățământul teoretic . Pe langa asta, oriunde in lume, o idee e utila daca e pusa in practica, daca nu e doar o poveste... Cei pe care ii enumeri tu, au cautat chiar ei aplicatii practice la teoriile lor, insa o idee nu poate fi dezvoltata in practica fara contributia mai multor oameni si fara concurenta. Circuitul asta teorie-practica e inevitabil, teoria nu produce nimic util societatii, aplicatiile ei practice sant cele care aduc un plus. Si nu e o noutate, treaba se petrece in acest fel de la inceputurile aparitiei omului , chiar si in forma de trib, exista batrani care vin cu ideei, si tinerii care le pun in practica.... Edited by fqx, 14 July 2016 - 10:52. |
#31
Posted 14 July 2016 - 10:52
alnegru, on 14 iulie 2016 - 10:46, said:
Dacă există oameni mai înzestrați decât absolventul înseamnă că școala a dat gres pt ca are scop să te învețe să gândești.Evident la o școală profesională de ingineri tehnicieni e perfect normal să termini ca si complexat ca au fost și unii care sunt în fața ta și n ai cum sa i ajungi pt ca te ai pregătit tehnica adică copy paste. Du-te bai acasa, cei de la scoala profesionala nu se numesc ingineri. Inginerul are obligatoriu o facultate, plina de matematica si fizica, pe langa obiectele tehnice propriu-zise. Tu nu doar ca nu esti in stare sa gandesti, dar nici cuvintele limbii romane nu le cunosti! Cate clase ai? Edited by ipopovici11, 14 July 2016 - 10:53. |
#32
Posted 14 July 2016 - 10:56
Ultima promoție de intelectuali la fizica Unibuc a fost înainte de anii 50, acum absolv acolo meseriașii de când cu clasa muncitoare si inginerii fizicieni, așa că da învățământul profesional e pe val.
|
#33
Posted 14 July 2016 - 10:57
ipopovici11, on 14 iulie 2016 - 10:52, said:
Du-te bai acasa, cei de la scoala profesionala nu se numesc ingineri. Inginerul are obligatoriu o facultate, plina de matematica si fizica, pe langa obiectele tehnice propriu-zise. Tu nu doar ca nu esti in stare sa gandesti, dar nici cuvintele limbii romane nu le cunosti! Cate clase ai? Edited by e_bulu, 14 July 2016 - 10:58. |
|
#34
Posted 14 July 2016 - 11:01
terratec, on 14 iulie 2016 - 09:45, said:
Subiectul este interesant si nu ar trebui sa ne suparam daca initiatorul a folosit un stil narativ mai neconventional. Trebuie sa ne axam pe idee si sa facem abstractie de modul in care ea a fost prezentata. (...) alnegru, on 14 iulie 2016 - 10:46, said:
Dacă există oameni mai înzestrați decât absolventul înseamnă că școala a dat gres pt ca are scop să te învețe să gândești.Evident la o școală profesională de ingineri tehnicieni e perfect normal să termini ca si complexat ca au fost și unii care sunt în fața ta și n ai cum sa i ajungi pt ca te ai pregătit tehnica adică copy paste. Eu unul nu văd decît un singur eșec aici... Din păcate, major! |
#35
Posted 14 July 2016 - 11:17
#36
Posted 14 July 2016 - 11:21
@alnegru
Iar ai inceput cu prostiile astea monumentale, crezand ca daca te-ai oprit la legile lui Ohm, Newton sau Ampere esti mai 'telectual decat inginerii. Macar daca ne uimeai si tu cu un Hartree-Fock, cu niste fononi sau perechi Cooper. Tu crezi ca daca noi suntem ingineri nu cunoastem notiunile matematice (a.k.a.polinoamele lui Legendre) care stau in spatele tabelului lui Mendeleev, teoria scalara a difractiei sau ce este clotoida? Acum nu trebuie sa fii prea destept sa vezi ce masini circula pe strada ca sa realizezi ce inseamna studiul materialelor sau sa intelegi ca daca te lasa cineva sa filozofezi pe acasa nu ai fi capabil in milioane de ani sa produci nici cel mai banal microprocesor, sa zicem un Z80. Cam asta este, cu legile lui Ohm, Gauss si Ampere sau cu filozofii din Grecia antica esti pe undeva pe la port ilegal de diploma. Edited by real32, 14 July 2016 - 11:25. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users