Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 

Furtul intelectual și domnia scolii profesionale

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
103 replies to this topic

#19
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

View Postalnegru, on 14 iulie 2016 - 09:54, said:

Doar cel ce descoperă o idee are dreptul să i facă și aplicații și decidă la cine ajunge aplicația.

Asta  pentru descoperirile actuale, de  ultima  ora, evident exista patente, licente, etc.
Dar  pentru "descoperirile"  din 1700, realizezi ca esti putin ridicol?
Si nu, cel ce  descopera ideea teoretica poate nu e capabil sa-i faca si  aplicatiile practice. De fapt,  pana nu e validata de  practica,  ideea teoretica poate sa nu valoreze doi  bani.

#20
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,353
  • Înscris: 06.02.2008
Acces la putere in România, ca si in lume, au atat realiști cât și umaniști. Atât ingineri cât și prozatori sau teoreticieni. Unde e atunci problema?

#21
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

View Postalnegru, on 14 iulie 2016 - 10:18, said:

Cred că nu e clar ce am spus: școală ar trebui să fie un loc unde se rafinează gândirea nu un bazar unde se distribuie idei la tot cetățeanului dornic să scoată un ban din fizica plasmei, cultura celulelor.De altfel oamenii ce produc idei au făcut o și în lipsa unei educații formale.


Care-i cetateanul asta de rand care "scoate un ban" din   fizica  plasmei si cultura celulelor?  :))) La  coltul strazii eventual??  Esti amuzant rau...
De  parca doar daca citesti intr-un manual despre fizica  plasmei, gata imediat ai facut si a plicatiile si  incepi sa scoti bani. Looooool .
Tu habar  n-ai despre ce vorbesti, crezi ca tot ce zboara se mananca.

#22
alnegru

alnegru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 492
  • Înscris: 12.01.2007
De cele mai multe chiar detaliile unei aplicații sunt chiar idei noi, nu s chestii vechi care să fie știute doar de ingineri si alte tipuri de meseriași.Uite un exemplu: pe vremea lui Faraday nu există sarma izolată sau papuci cu care să facă conexiuni a trebuit să le facă el.Mai mult dacă îi lăsat inginerul de capul lui să facă cum știe nici nu ar funcționa pt ca intervin chestiuni de fizica de care el n are habar.

#23
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015
Initiatorul are  o gandire si conceptie demna de vremuri mult apuse, evul mediu  poate.
In ziua de azi pentru a se crea o aplicatie e nevoie atat de teoretician-cel care o imagineaza la  nivel teoretic cat  si de practician-adica in ginerul-cel care o  pune in  practica. Ambii sunt la fel de  importanti... De-ai sti tu cate dificultati trebuie sa depaseasca inginerul pentru a pune in  practica  ideea teoretica... Ai o conceptie simplista rau de tot.
Tu crezi ca daca ai doar o idee, gata, bati din palme si s-a creat produsul finit? Aoleu...pai  pot dura zeci de ani si mii de incercari pentru a ajunge de la idee la aplicatia concreta.
Nu-i  mai dati apa  la moara,  nu vedeti ca e rupt de realitate?

View Postalnegru, on 14 iulie 2016 - 10:27, said:

De cele mai multe chiar detaliile unei aplicații sunt chiar idei noi, nu s chestii vechi care să fie știute doar de ingineri si alte tipuri de meseriași.Uite un exemplu: pe vremea lui Faraday nu există sarma izolată sau papuci cu care să facă conexiuni a trebuit să le facă el.Mai mult dacă îi lăsat inginerul de capul lui să facă cum știe nici nu ar funcționa pt ca intervin chestiuni de fizica de care el n are habar.

Habar nu ai tu...evident ca inginerul a studiat acele  notiuni de fizica, altfel nu s-ar chema inginer!
Tu confunzi inginerul cu muncitorul, chiar nu intelegi?  Esti complet anacronic...
Ce naiba nu  pricepi odata, inginerul se deosebeste de "meserias" exacxt prin studiile teoretice pe care  tu aberezi ca nu le-ar avea!
MEseriasul e ste  ala care face "dupa capul lui"/intuitie fara a se ghida dupa  vreun  principiu t eoretic.  Inginerul  tocmai ca aplica principii teoretice.
Opreste-te  odata ca te fac i de ras...deschide naibii un DEX  si citeste ce  inseamna INGINER si ce inseamna MUNCITOR/meserias. Si  poate dupa aia  nu mai deschizi atatea topicuri aberante!
Daca vei continua,  inseamna ca nu ai capacitatea se distingi semnificatia unui cuvant si atunci chiar nu  meriti bagat in seama...ai deficit de intelect sau ce naiba?

Edited by ipopovici11, 14 July 2016 - 10:37.


#24
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013

View Postalnegru, on 14 iulie 2016 - 08:19, said:

Povestea începe demult cam la începutul iluminismului când inspirați de ideile revoluției franceze oamenii de știință au abandonat principiul unul e om si altul e câine al filosofilor antici care înțelegeau să transmită cunoștințe doar celor interesați de Filosofie adică nu meșteșugarilor.Asa ideile unui Ohm, Ampere Newton au fost împrumutate de cei care se ocupau cu munca manuala si ducând la apariția revoluției industriale.S a creat astfel conceptul de inginer adică de muncitor în știință persoana care să nu producă idei însă să dea impresia că se ocupă cu știință.Si uite așa datorită masificarii a ceea ce ieri era destinat doar elitelor am avut apariția comunismului a vmg iismului a patronatului.Oameni cu școli profesionale de ingineri ocupă acum poziții de decizie în politică și decid ce ar trebui să studieze cei inteligenți.
În acest timp filosofii își văd ideile utilizate de niște indivizi care n ar fi avut dreptul decât la un borcan de formol in schimb dau legi ce distrug învățământul teoretic .
Faci confuzie de termeni si in general bati campii.

#25
alnegru

alnegru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 492
  • Înscris: 12.01.2007
Mă amuzi, idei similare ar fi al unora care nu s ce acord cu gândirea directă în formule e nevoie de implementatori retori care să îmblânzească limbajul într unul pe înțelesul si placul celor mulți.

#26
e_bulu

e_bulu

    parabulum

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,352
  • Înscris: 29.12.2009
Saracu' initiator habar n-are de stiinta dar insaileaza si el acolo... daca ar fi mutat (topicul) la fun, ar avea succes.

#27
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,044
  • Înscris: 20.06.2009

View Posthellmarvel, on 14 iulie 2016 - 09:52, said:

(...) tara asta e condusa in felul in care e condusa, pentru ca la putere (de decizie) au fost "enjinerii".
Pentru lucrurile reale ai nevoie de oameni realiști, nu de filozofi trăitori prin nori și stele... Filosofia nu ține de foame și nici nu organizează haosul, filozofia chiar creează haosul...!

View Posthellmarvel, on 14 iulie 2016 - 09:52, said:

E o (alta) discutie daca inginerii sint intelectuali, pentru ca de fapt ei nu sint. (...)
Un intelectual vede lucrurile in ansamblu, n-are doar unghiul lui ingust de vedere (dar care il scuteste pe el de dureri de cap si raspunderi suplimentare).
(...)
Păi, hai să vedem ce zice dex-ul:

Quote

INTELECTUÁL, -Ă, intelectuali, -e, adj., s. m. și f. 1. Adj. Care aparține intelectului, care se referă la activitatea minții, la intelect. 2. S. m. și f. Persoană care posedă o pregătire de specialitate temeinică și lucrează în domeniul artei, al științei, tehnicii etc.; persoană care aparține intelectualității. [Pr.: -tu-al] – Din fr. intellectuel, lat. intellectualis.   
Na, dar probabil mătăluță știi mai bine...
Cît despre lucrurile în ansamblu... hmm, oare cine să se ocupe de detalii atunci...?

View Postalnegru, on 14 iulie 2016 - 09:54, said:

(...) Dar avem oameni care au făcut școli profesionale si apoi facultăți, oamenii ăștia niciodată n au produs o idee, tot cred că lucrul manual e baza.
Hai să-ți spun un secret: te înșeli! Orice pe lumea asta se reduce într-un final (detaliu, dacă vrei) la lucru manual. Chiar și clanța de la ușă e tot un lucru manual, gîndit de cineva (deci o idee), realizat de (alt)cineva, montat de altcineva și reparat de... unu' care se pricepe la lucrul manual...

View Postalnegru, on 14 iulie 2016 - 09:54, said:

Asa ca învățământul nu ar trebui să fie de masa trebuie să arăți mai întâi că te interesează filosofia cartea și apoi vine restul.
Ok, dar te întreb atunci: dacă rămînem doar cu filozofi educați, cui vor vorbi ei, cine îi va înțelege oare (pe ei și ideile lor, evident)...?

View Postalnegru, on 14 iulie 2016 - 10:12, said:

Cred că nu e clar ce am spus: școală ar trebui să fie un loc unde se rafinează gândirea nu un bazar unde se distribuie idei la tot cetățeanului dornic să scoată un ban din fizica plasmei, cultura celulelor.De altfel oamenii ce produc idei au făcut o și în lipsa unei educații formale.
Nu, școala nu trebuie doar să rafineze, școala trebuie să te și pregătească să înțelegi gîndirea celor mai înzestrați decît tine la acest capitol!

P.S. Nu mă laud, doar expun o motivație pentru cele scrise mai sus:
- sunt „injiner” mecanic de profesie
- lucrez în mentenanță, dar am și posibilitatea de a proiecta la locul de muncă
- pentru partea de mentenanță un lucru este esențial: atunci cînd se întîmplă un defect, trebuie să-ți dai seama ce s-a întîmplat, de ce s-a întîmplat și ce se poate face pentru remediere. E nevoie de cineva care să gîndească toate acestea, să înțeleagă și să aplice! Unu' așa, cam de nivelul unui filozof...
- pentru partea de proiectare se pleacă de la o idee, apoi urmează imaginea de ansamblu și se ajunge într-un final la nivel de detalii... Hai să-ți spun care e cel mai dificil: ultimul, detaliile! Acolo dai cu capul, acolo apar inadvertențele, acolo vezi că unele din chestiile care așa de frumos arătau în creier pur și simplu nu se potrivesc în realitate!

#28
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015
Ca sa dam  un alt exemplu: motorul cu aburi. Principiul de functionare a fost  imaginat la nivel teoretic inca din Antichitate, de catre Heron(sa zicem ca el era filosoful), dar a fost nevoie sa mai treaca  1700 de  ani  pana ce "inginerul"  James  Watt sa poata crea un motor care sa functioneze decent!
1700 de ani a durat sa se puna la  punct "detaliile nesemnificative"...iar Watt asta evident era doar un "cetatean  oarecare" care a furat ideile lu' Heron...

Edited by ipopovici11, 14 July 2016 - 10:45.


#29
alnegru

alnegru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 492
  • Înscris: 12.01.2007
Dacă există oameni mai înzestrați decât absolventul înseamnă că școala a dat gres pt ca are scop să te învețe să gândești.Evident la o școală profesională de ingineri tehnicieni e perfect normal să termini ca si complexat ca au fost și unii care sunt în fața ta și n ai cum sa i ajungi pt ca te ai pregătit tehnica adică copy paste.

#30
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,205
  • Înscris: 23.08.2014

View Postalnegru, on 14 iulie 2016 - 08:19, said:

Povestea începe demult cam la începutul iluminismului când inspirați de ideile revoluției franceze oamenii de știință au abandonat principiul unul e om si altul e câine al filosofilor antici care înțelegeau să transmită cunoștințe doar celor interesați de Filosofie adică nu meșteșugarilor.Asa ideile unui Ohm, Ampere Newton au fost împrumutate de cei care se ocupau cu munca manuala si ducând la apariția revoluției industriale.S a creat astfel conceptul de inginer adică de muncitor în știință persoana care să nu producă idei însă să dea impresia că se ocupă cu știință.Si uite așa datorită masificarii a ceea ce ieri era destinat doar elitelor am avut apariția comunismului a vmg iismului a patronatului.Oameni cu școli profesionale de ingineri ocupă acum poziții de decizie în politică și decid ce ar trebui să studieze cei inteligenți.
În acest timp filosofii își văd ideile utilizate de niște indivizi care n ar fi avut dreptul decât la un borcan de formol in schimb dau legi ce distrug învățământul teoretic .
Daca ti se pare ca invatamantul profesional o duce mai bine la noi ca invatamantul teoretic, te inseli amarnic.
Pe langa asta, oriunde in lume, o idee e utila daca e pusa in practica, daca nu e doar o poveste...
Cei pe care ii enumeri tu, au cautat chiar ei aplicatii practice la teoriile lor, insa o idee nu poate fi dezvoltata in practica fara contributia mai multor oameni si fara concurenta.
Circuitul asta teorie-practica e inevitabil, teoria nu produce nimic util societatii, aplicatiile ei practice sant cele care aduc un plus. Si nu e o noutate, treaba se petrece in acest fel de la inceputurile aparitiei omului , chiar si in forma de trib, exista batrani care vin cu ideei, si tinerii care le pun in practica....

Edited by fqx, 14 July 2016 - 10:52.


#31
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

View Postalnegru, on 14 iulie 2016 - 10:46, said:

Dacă există oameni mai înzestrați decât absolventul înseamnă că școala a dat gres pt ca are scop să te învețe să gândești.Evident la o școală profesională de ingineri tehnicieni e perfect normal să termini ca si complexat ca au fost și unii care sunt în fața ta și n ai cum sa i ajungi pt ca te ai pregătit tehnica adică copy paste.

Du-te bai acasa, cei de la scoala profesionala nu se numesc ingineri. Inginerul are obligatoriu o facultate, plina de matematica si fizica,  pe langa obiectele tehnice propriu-zise. Tu nu doar ca nu esti in stare sa  gandesti, dar nici cuvintele  limbii romane nu  le cunosti! Cate clase ai?

Edited by ipopovici11, 14 July 2016 - 10:53.


#32
alnegru

alnegru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 492
  • Înscris: 12.01.2007
Ultima promoție de intelectuali la fizica Unibuc a fost înainte de anii 50, acum absolv acolo meseriașii de când cu clasa muncitoare si inginerii fizicieni, așa că da învățământul profesional e pe val.

#33
e_bulu

e_bulu

    parabulum

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,352
  • Înscris: 29.12.2009

View Postipopovici11, on 14 iulie 2016 - 10:52, said:

Du-te bai acasa, cei de la scoala profesionala nu se numesc ingineri. Inginerul are obligatoriu o facultate, plina de matematica si fizica,  pe langa obiectele tehnice propriu-zise. Tu nu doar ca nu esti in stare sa  gandesti, dar nici cuvintele  limbii romane nu  le cunosti! Cate clase ai?
In plus, pe vremuri eram obligati sa ascultam si aberatiile unei dobitoace absolventa de filosofie...

Edited by e_bulu, 14 July 2016 - 10:58.


#34
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,044
  • Înscris: 20.06.2009

View Postterratec, on 14 iulie 2016 - 09:45, said:

Subiectul este interesant si nu ar trebui sa ne suparam daca initiatorul a folosit un stil narativ mai neconventional.
Trebuie sa ne axam pe idee si sa facem abstractie de modul in care ea a fost prezentata.
(...)
Stimate domnule moderator, după înșiruirea de cuvinte de mai jos (ce cu greu poate fi numită mesaj, un mesaj totuși transmite ceva) vă mențineți afirmația...?

View Postalnegru, on 14 iulie 2016 - 10:46, said:

Dacă există oameni mai înzestrați decât absolventul înseamnă că școala a dat gres pt ca are scop să te învețe să gândești.Evident la o școală profesională de ingineri tehnicieni e perfect normal să termini ca si complexat ca au fost și unii care sunt în fața ta și n ai cum sa i ajungi pt ca te ai pregătit tehnica adică copy paste.

Eu unul nu văd decît un singur eșec aici... Din păcate, major!Posted Image

#35
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013

View Postalnegru, on 14 iulie 2016 - 10:36, said:

Mă amuzi, idei similare ar fi al unora care nu s ce acord cu gândirea directă în formule e nevoie de implementatori retori care să îmblânzească limbajul într unul pe înțelesul si placul celor mulți.

Bolborosesti aiurea. Si tu esti pe medicatie?

#36
real32

real32

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,747
  • Înscris: 02.07.2006
@alnegru
Iar ai inceput cu prostiile astea monumentale, crezand ca daca te-ai oprit la legile lui Ohm, Newton sau Ampere esti mai 'telectual decat inginerii. Macar daca ne uimeai si tu cu un Hartree-Fock, cu niste fononi sau perechi Cooper. Tu crezi ca daca noi suntem ingineri nu cunoastem notiunile matematice (a.k.a.polinoamele lui Legendre) care stau in spatele tabelului lui Mendeleev, teoria scalara a difractiei sau ce este clotoida? Acum nu trebuie sa fii prea destept sa vezi ce masini circula pe strada ca sa realizezi ce inseamna studiul materialelor sau sa intelegi ca daca te lasa cineva sa filozofezi pe acasa nu ai fi capabil in milioane de ani sa produci nici cel mai banal microprocesor, sa zicem un Z80. Cam asta este, cu legile lui Ohm, Gauss si Ampere sau cu filozofii din Grecia antica esti pe undeva pe la port ilegal de diploma.

Edited by real32, 14 July 2016 - 11:25.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate