Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...
 Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi
 

"Trenul e un lux"

* * * * - 2 votes
  • This topic is locked This topic is locked
1373 replies to this topic

#1243
danigoleman

danigoleman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,522
  • Înscris: 13.09.2022

View Postdjl, on 29 ianuarie 2023 - 15:19, said:

Nu deţin adevărul absolut, dar nu trebuie să fii specialist(ă) ca să-ţi dai seama că maşina a degradat viaţa în Bucureşti.

Corect. Teoretic masina ar trebui sa iti sporeasca confortul deplasarii,dar  cand stai cate 1-2 ore blocat in trafic despre ce confort mai poate fi vorba?
Este adevarat, si transportul public poate lasa de dorit (acoperire metrou insuficienta). Ca nu vad cum un om rational ar prefera sa faca 1 ora cu masina in loc de 20 de minute cu metroul si putin mers pe jos. Si daca mai luam in calcul si costurile pe care le presupune detinerea si folosirea unei masini, care au devenit destul de mari...

Edited by danigoleman, 29 January 2023 - 15:27.


#1244
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,076
  • Înscris: 07.07.2006

View Postdjl, on 28 ianuarie 2023 - 18:10, said:

Dinspre Giurgiu spre Gara Cotroceni a fost întrerupt parţial traseul căii ferate.
Nu e parțial, e total. Mai e șină cred în intersecția de la Răzoare, atît.
Oricum, dacă faci un experiment mental, îți dai seama că nu ar fi folosit la nimic linia aia dinspre Progresu, linie simplă, neelectrificată, la nivel.
Pe forumurile de specialitate discută indivizi mai pricepuți, dacă citești acolo te lămurești și că Bucureștiul are o structură tipic balcanică, densă, unde nu se pretează foarte bine o rețea de trenuri suburbane, și că oricum pe rețeaua de acum nu se poate asigura un serviciu decent, care să fie atractiv. Chiar și în nord, unde nu ar fi rău să existe niște halte pe magistrala de Constanța, care să deservească Băneasa, Aviației, Pipera, e nevoie mai întîi de eliminarea barierelor. Proiect care nici măcar nu se află în stadiul de propunere pentru buget pentru studiu de fezabilitate. Apoi ar fi nevoie măcar de încă un fir de circulație, modificarea unor macaze etc. Nu e de ajuns să faci 2 peroane și gata.
Nu ar fi deloc rău să existe legături CF cu localitățile din jur, chiar dacă se opresc toate în Gara de Nord (că să sapi de aici mai departe spre centru e un proiect prea îndepărtat). Puținele legături care există acum sînt folosite de public, din cîte înțeleg. Trenul de aeroport are din ce în ce mai mulți pasageri, inclusiv din halta Mogoșoaia, cel care vine dinspre Oltenița e cît de cît folosit (deși la Căldăraru/Cernica nu urcă nimeni, de acolo e mai ușor de ajuns în București cu mașină/autobuz plus metrou), dinspre Buftea și Chitila e destul de folosit (deși sînt 2 probleme principale și aici, una ar fi că mai toate trenurile vin de departe, și uneori au întîrzieri, alta că nu poți face abonament, sînt mai mulți operatori).
Pe termen scurt nu cred că se poate face mai mult decît rezolvarea problemelor din paranteza de mai sus, eventual îndesirea trenurilor pe liniile funcționale, pînă se învață lumea și începe să le folosească. Adică mai multe trenuri de la Buftea, Oltenița, Brănești, eventual Moara Vlăsiei, Domnești. Dacă mai e loc. Sigur, aici tre să facă și primăriile parcare la gară, eventual o linie de microbuz care să aducă lumea la tren.
Pe termen mediu nu văd altceva posibil decît, dacă se va începe în 2024 (ceea ce nu cred) cu eliminarea trecerilor la nivel de pe Petricani, Andronache, eventual Brănești, să se poată inaugura, prin 2028, 2-3 trasee gen Gara de Nord - Brănești sau Buftea - Pipera.
Pe termen lung, e nevoie de miliarde de euro. S-a pus pe pagina anterioară exemplu o hartă din Munchen. Intrați pe GMaps sau pe Openstreetmap și vedeți ce rețea CF au, în zona centrală, construită, orașele pe care le luăm de model, orașe cu rețea de trenuri suburbane. Munchen, Viena, Copenhaga. Cum arată gările, cîte fire de circulație sînt (apropo, S-Bahn-ul are linii proprii, nu merge pe liniile trenurilor regionale sau IC), cît de fragmentat e orașul. Cum nu există gară terminus pentru S-Bahn, trenurile traversează centrul. Iar dacă fiecare ramură are frecvență de 10 minute, în centru, unde au același traseu, frecvențele însumate ajung la 2 - 3 minute. Așa ceva este imposibil la noi. Nu ai pe unde să construiești coridoare feroviare și gări noi nici măcar în suburbii, darămite în București. Nu cred să apucăm o asemenea rețea în București. Și poate nici nu e nevoie, ar ajunge să legăm Gara de Nord de cîteva localități. Hai să vedem că se întîmplă asta în următorii 10 ani, și pe urmă mai visăm. Hai să vedem că se crește capacitatea traficului pe liniile existente, că se elimină barierele, că primăriile suburbiilor organizează acolo transport țintit către gară. Momentan toate astea-s numai idei desenate pe planșe în campaniile electorale ale primarilor sau miniștrilor de transporturi. Sînt metroul lui Boc. Autostrada lui Oprescu. Sloganuri electorale și atît. O dată la 3 ani reapare în presă titlul ăla cu „ocolul Bucureștiului cu săgeata albastră”. O aberație. Vorba aia, oricine poa să facă șosele și căi ferate cu carioca.

#1245
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Linia din Militari avea 2 fire de circulaţie până la Gara Cotrceni. În anii '70 au existat şi trenuri Gara Cotroceni - Piteşti. Probabil se putea face ceva şi azi cu tren suburban. Numai că pentru tren suburban ai nevoie şi de o dezvoltare teritorială ca lumea, ceea ce la noi nu se face, că fiecare după capul lui/ei,
Pe Bucureşti - Constanţa s-ar putea face linii separate de garare la halte, dar cine se mişcă?
Pe Bucureşti - Ploieşti s-ar putea face superdublare (adică 2 fire/sens), măcar parţial. Au vrut să facă asta pe vremea lui Ceauşescu. După 1989...

#1246
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,076
  • Înscris: 07.07.2006
Nu e vreo problemă cu scoaterea șinei în Militari, oricum linia ar fi trebuit mutată supra- sau sub- teran, pentru că intersectează prea multe străzi.
În rest, aia zic și io, să vedem că se mișcă lucrurile măcar acolo, unde e nevoie de cele mai mici investiții. Dar, nu vedem nimic, nici nu se aude nimic. Să vedem ce va cuprinde proiectul de modernizare a Gării de Nord.

#1247
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
La un proiect de linie subterană visam şi eu, dar cam multe pentru România din păcate. Zici că suntem în 2003, nu în 2023...
Gara de Nord chiar trebuia renovată. Să aibă un aspect mai primitor. Înainte de a face trenuri suburbane, să existe seara până la orele 23.45-24.00 vehicule ce pleacă în retragere de la Gara de Nord spre unele depouri/garaje, ca să nu mai stai să ocoloeşti pe la Unirii sau să fie doar autobuzul de noapte de pe inelul 1. Cred că ar fi un plus spre reducerea folosorii maşinii, că asta trebuie să facă printre aletele transportul în comun. Ocoleşti mult sau dai bani la taxi, nu-şi atinge scopul transportul în comun.

Edited by djl, 31 January 2023 - 13:04.


#1248
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,076
  • Înscris: 07.07.2006
Acolo în Militari merge și linie în debleu, în „șanț”.
La noi oricum autobuzele în retragere nu iau pasageri, deși am impresia că ar trebui.
Da, normal ar fi ca liniile de noapte să aibă capăt la gară. Dar la fel de normal e să aibă capătul în centru. Problema e că noi nu avem gara în centru.

#1249
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,495
  • Înscris: 02.09.2006

View Postdjl, on 31 ianuarie 2023 - 12:45, said:

Linia din Militari avea 2 fire de circulaţie până la Gara Cotrceni. În anii '70 au existat şi trenuri Gara Cotroceni - Piteşti. Probabil se putea face ceva şi azi cu tren suburban. Numai că pentru tren suburban ai nevoie şi de o dezvoltare teritorială ca lumea, ceea ce la noi nu se face, că fiecare după capul lui/ei,
Pe Bucureşti - Constanţa s-ar putea face linii separate de garare la halte, dar cine se mişcă?
Pe Bucureşti - Ploieşti s-ar putea face superdublare (adică 2 fire/sens), măcar parţial. Au vrut să facă asta pe vremea lui Ceauşescu. După 1989...
''s-ar putea'' multe, doar nu te dor degetele de la tastat!

#1250
elef

elef

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,666
  • Înscris: 03.10.2014

View Postdjl, on 31 ianuarie 2023 - 12:45, said:

Linia din Militari avea 2 fire de circulaţie până la Gara Cotrceni. În anii '70 au existat şi trenuri Gara Cotroceni - Piteşti. Probabil se putea face ceva şi azi cu tren suburban. Numai că pentru tren suburban ai nevoie şi de o dezvoltare teritorială ca lumea, ceea ce la noi nu se face, că fiecare după capul lui/ei,
Pe Bucureşti - Constanţa s-ar putea face linii separate de garare la halte, dar cine se mişcă?
Pe Bucureşti - Ploieşti s-ar putea face superdublare (adică 2 fire/sens), măcar parţial. Au vrut să facă asta pe vremea lui Ceauşescu. După 1989...
Linia din militari avea un singur fir de fapt. A doua linie era linie industriala si deservea fabricile dinspre Timisoara. Tarziu de tot au montat (dupa 2005) au montat un macaz pentru accesul pe linia industriala langa cet vest , inainte acesta se facea exclusiv prin gara cotroceni (sau ce mai ramsese din ea) .
In rest dupa '89 nu am mai fost trenuri.
Dar ceva ai nimerit , privatii se plang ca nu sunt destule linii de garare prin statiile de pe buc constanta, mai ales cu balamucul de acum din portul constanta.

#1251
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Eu am văzut că de la Valea Cascadelor până după Lujerului sunt 2 linii. Deci una era doar de deservire.
Anul ăsta va fi gata podul de la Grădiştea. La anul vor fi trenuri.
Pe Bucureşti - Constanţa ştiam că majoritatea staţiilor au măcar o abătută.

View Posttytysor, on 31 ianuarie 2023 - 23:23, said:

''s-ar putea'' multe, doar nu te dor degetele de la tastat!

Nici pe tine

#1252
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Apropos de liniile din oraş, pentru trenuri suburbane de navetişti, ar fi trebuit făcută o staţie terminus lângă Str. Ziduri Moşi. Mall se putea face pe mai multe etaje, dacă era spaţiul mic. Că ar fi fost mai aproape de multe. Dar s-a pus accent pe terenuri, nu pe trenuri, aşa că navetiştii trebuie să schimbe mai multe mijloace de transport uneori, deci nu e bine per ansamblu.

#1253
Yhzx23

Yhzx23

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,607
  • Înscris: 08.11.2022

View Postdjl, on 01 februarie 2023 - 10:15, said:

Dar s-a pus accent pe terenuri, nu pe trenuri,

Aici ai pus degetul pe rana.

La revolutie toata reteaua feroviara era intreaga si s-ar fi putut dezvolta un transport in comun pararel pe ea.

Asa pe zi ce trece reteaua este ciopartita si daca se instraineaza terenurile si se construiesc chestii adio transport pe calea ferata in Bucuresti.

#1254
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
La un moment dat a existat o linie de autobuz 476, de mergea din Bucureşti (dar nu mai ţin minte dacă de la P.P.L. sau "Laromet") până la Periş. Mă întreb cât făceai comparativ cu trenul.

#1255
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,233
  • Înscris: 24.02.2007
Pe harta atasata anterior, ce linii au mai existat in Bucuresti si acum nu mai sunt?

#1256
elef

elef

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,666
  • Înscris: 03.10.2014
Mare cale ferata in interiorul bucurestiului nu a existat(ar fi baneasa - obor - republica si GN - Filaret-Progresu cu apendicul din Militari).Problema  e ca in aproape 100 de ani( filaretul e inaugurat in 1869 si linia e scoasa undeva pe la inceputul anilor '60), in bucuresti, s-au facut un pasaj si 2 poduri peste calea ferata.

#1257
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
De fapt sunt 2 pasaje (Constanţa, Băneasa) şi 4 poduri (Pipera,Băneasa, Grand, Basarab). Însă linia de Constanţa - Aviaţei - Tei - Reînvierii - Gara de Est (Obor) ar fi putut beneficia de un pasaj feroviar peste Şos. Colentina, că e diferenţă de nivel a la D-na Ghica. De fapt pasaj feroviar ce să permită şi tramvai.

#1258
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
"Mulţumim" celor care au distrus liniile din "oraşul interior", dar îi "mulţumim" şi lui Băsexu că a spart C.F.R. în mai multe, lăsând ca asta să se întâmple: https://forum.metrou...=5886&pageNum=1
La Gara de Est (Obor) au fost garate ceva vagoane istorice, parte din ele ajungând să fie tăiate. Că s-a putut. Că e spaţiu a celor de la Infrastructură probabil. Asta arată cel fel de clasă pulitică au (le urez ceva legat de cuple), că dacă Marinero Băsexo a făcut prostii, ei nu au reparat.
Cică istoria nu ne ţine de foame. Ba ne ţine, dacă ştim cum să facem asta!

#1259
Yhzx23

Yhzx23

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,607
  • Înscris: 08.11.2022

View Postdjl, on 04 februarie 2023 - 12:41, said:

"Mulţumim" celor care au distrus liniile din "oraşul interior"
Atat timp cat pe fostele linii de cale ferata  din ''orasul interior'' nu se construieste nimic si raman maidane e de bine.

Eu sunt din Giurgiu si as vrea cand va circula din nou trenul de Giurgiu ca trenul sa ajunga undeva in oras macar pana la prima statie de metrou si nu neaparat pana la Cotroceni.

Daca din toate orasele care sunt in jurul Bucurestiului trenurile ar ajunge pana la prima statie de metrou multi ar renunta la masinile proprii si ar apela la trenuri.

#1260
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Mă uitam pe wikipedia.de să văd dacă mai găsesc ce locomotive în afară de 060DA au avut acel tip de motor, că "Sulzer" a dat licenţă şi pentru ceva Diesel de la S.N.C.F. (văd că ar fi cele 65.500) şi cam acelaşi motor, dar micşorat un pic pentru ceva Diesel de la B.R. (British Railways). Nu găsesc această informaţie, dar găsesc ceva link-uri către un site al unei biblioteci digitale Elveţiene. Probabil nu mulţi cunosc Germana, dar e totuşi interesant. Suzy-urile încă tractează azi!
https://www.e-period...002:1960:78::53

https://www.e-period...002:1960:78::67

https://www.e-period...002:1960:78::86

Hai că am găsit şi ceva despre prima Diesel-Electrică de la noi: https://www.e-period...rer=search#1334

De site-ul ăsta cred că s-a mai menţionat, dar îl pun din nou: https://www.derbysul...om/cfr2100.html
Fără tramvaie şi trenuri, viaţa e pustiu.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate