Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mufa TV

PPC Energy

Chefi de la Antena 1 s-au intors ...

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u
 Recomandare rulouri exterioare us...

Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...
 Unde gasesc borcane mari 5 - litr...

sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5
 Probleme cu instalator Casa verde

Linie vinetie mana stanga

Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior
 

"Trenul e un lux"

* * * * - 2 votes
  • This topic is locked This topic is locked
1373 replies to this topic

#1099
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,444
  • Înscris: 13.06.2004
Există şi vagoane de dormit (inclusiv spre Iaşi), şi cuşetă, problema fiind că costă destul de mult biletul. Iar la vagoanele de dormit nici nu ştiu dacă se mai obosesc să transforme vreodată paturile în canapele.
Însă s-ar putea introduce vagoane compartimentate pentru parcursurile lungi de noapte şi dacă vrei siguranţă şi eşti în grup, vii cu ceva lacăt şi încui uşa pe dinăuntru. Frumos ar fi să existe la cele de lung parcurs, cu multe vagoane şi un vagon (sau două) unde să-ţi laşi bagajele valoroase, astfel încât să nu rişti să fii jefuit(ă). La noi nu cred că există bouvagon unde poţi lăsa spătarul pe spate, ca să ai o poziţie mai propice somnului... Americanii aveau şi suport să-ţi pui picioarele când dormeai.

#1100
unu999

unu999

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,305
  • Înscris: 10.10.2019

 djl, on 04 iulie 2022 - 13:03, said:

Există şi vagoane de dormit (inclusiv spre Iaşi)

Stiu ca exista, insa sunt epave si insuficiente. Am prins sold-out de cateva ori.

Anul trecut l-am folosit chiar pe ruta Bucuresti - Iasi, insa acum trenul asta are doar cusete. Am ajuns odihnit la destinatie, asa ca eu consider ca a meritat sa platesc de 2-3 ori mai mult fata de pretul de clasa 2 si o voi face in continuare daca ar fi disponibila varianta asta deoarece ajung acasa, fac un dus, apoi pot merge direct la serviciu Posted Image

Insa pe alte rute optiunea nu exista. De exemplu, Iasi - Brasov care face 7.5 ore iti mananca o zi de munca (sau de concediu) si are si vagoane doar de clasa a 2-a. Mai nasol de atat ar fi calatoria cu microbuzul. Pe alte rute optiunea exista, insa ca o carpeala proasta, cum ar fi Iasi 15:26 - Cluj 00:24. Da, stiu ca e trenul spre spre Timisoara care face un secol pana acolo, dar e cam inutila optiunea pentru dormit pana la Cluj, nu?


Cred ca CFR Calatori ar avea o paine buna de mancat daca s-ar orienta pe conexiuni peste noapte intre marile orase aflate la 400+ km unul de altul.

Edited by unu999, 04 July 2022 - 18:47.


#1101
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,058
  • Înscris: 20.12.2007
Cred ca Astra vrea sa se extinda puternic pe liniile secundare acolo unde Regio Calatori sau CFR au dominat pana acum. Ramele frantuzesti foloste de Regio au ajuns rapciugoase de tot iar CFR-ul oricum nu se complica cu chestii gen confortul calatorilor

#1102
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010
Da.  Cu stifturi straine puse pe rute de 3 ore.

Danezii nu si-au vandut IC2-urile si acum aceste IC4 de fraieri ca nu au ce face cu banii si si-au luat ceva nou. Le-au vandut ca sa isi scoata parleala cu ele.

Am fost de cateva ori cu Astra, am si experienta de mers cu trenul prin lume, deci am cu ce compara: sunt buni daca compari cu CFR, in rest sunt medii. Trenul lor de noapte Arad - Bucuresti il considera deluxe. Sa oferi la vagon de dormit o apa si un sandivici nu inseamna deluxe.

Iar pe trenurile de zi… daca compar ci RegioJet - privati din Cehia, la servicii, ies repetenti bine de tot.

Ca acum in Romania se consideta un lux curatenia si amabilitatea staffului trenului, e partea a doua.

#1103
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Spre bucuria mea, fiica a acceptat sa vina din tabara cu trenul (6 ore - Sighisoara - Bucuresti), anticipand aventura in gasca de 4 fete cucuiete.

Pe motive de selectie sociala, am cumparat bilete Cls I.

Minune...

La Cls 1 nu merge AC si e cuptor, nu se pot deschide geamurile.
La Cls 2 nu merge AC, dar poti sa deschizi geamurile
La Cls 2 miroase a kkt de vomiti, iar tot coridorul e manjit cu kkt
La Cls 2 e omor in tren, deci smecherii de la Cls 2-a vin la Cls1, iar nasu ii trimite la loc.

Sa tot renunti la masina.

Nu cred ca o mai conving sa mearga vreodata cu trenul; nu pe distante lungi.

Edited by Courage, 13 August 2022 - 16:15.


#1104
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010
Pe grupurile de fb de pasionati de trenuri si ceferisti se vezi cand gasesc vreo stire cu ceva rau pe dincolo ce de bucura.

Eu is considerat hater pe acolo ca pun postari de genu asta cum ai pus tu :)).

O sa zica vagoanele put din cauza ta, pasagerule.
Nu doar ca trenul e un lux, curatenia si conditii decente sunt tot un lux :)


Mie mi-a luat mult sa imi conving prietena sa fie de acord sa folosim trenul in Cehia si Italia, fiindca avea cosmar cu o calatorie de acu 5 ani cu CFR. In Romani nu ma incumet sa o duc ca e ca la ruleta ruseasca. In 3 din 6 cazuri e suportabil, in celalalte 3 e tortura :)

Edited by qew, 13 August 2022 - 17:19.


#1105
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,444
  • Înscris: 13.06.2004
Da' Courage, pe ce traseu a fost aia? Că şi eu am dat de trenuri mirositoare, dar nici aşa.
Cât despre aia să nu mai poţi deschide geamurile, am s-o repet cât am să trăiesc: mare prostie!

#1106
Patefon

Patefon

    Out

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,641
  • Înscris: 26.03.2008

 Courage, on 13 august 2022 - 16:13, said:

[…]
Sa tot renunti la masina.

Nu cred ca o mai conving sa mearga vreodata cu trenul; nu pe distante lungi.

Ceva asemanator a patit fiu-meu pe ruta Bucuresti-Constanta. Am convins gasca de vlajgani sa plece la mare cu trenul. 14 bucati (12 din Bucuresti doi din Craiova). Punct de intalnire in trenul Craiova - Mangalia. La dus a fost “decent”. Adica doar s-a stricat locomotiva in camp si au avut o intarziere de 60 minute in Gara de Nord si vreo 120 minute in Eforie. La intors nu mergea aerul conditionat si un pasager scapat o sticla de otet pe jos care s-a spart. Evident geamurile au ramas inchise. Au iesit din tren capiati.

La aceeasi concluzie a ajuns si gasca vesela. Never again cu trenul. La majoratul unuia dintre craioveni i-am bagat in trei masini si i-am lasat la petrecere.

#1107
unu999

unu999

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,305
  • Înscris: 10.10.2019

 Courage, on 13 august 2022 - 16:13, said:

Sa tot renunti la masina.

Cand ai o natie de tarani care stiu sa ceara doar mai multe benzi auto, cam asta e rezultatul: 30 de ani de ne-investitii.

Cum se face ca alte tari ca Ungaria, Cehia, Polonia au trenuri care merg cu 120 km/h si care nu iau foc in camp? Sa fie oare ca nu baga toti banii de infrastructura in rutier si mai investesc si in feroviar?

#1108
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,444
  • Înscris: 13.06.2004
Colegii cu experineţe... mult nenoroc au avut.

#1109
Patefon

Patefon

    Out

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,641
  • Înscris: 26.03.2008

 unu999, on 16 august 2022 - 11:10, said:

Cand ai o natie de tarani care stiu sa ceara doar mai multe benzi auto, cam asta e rezultatul: 30 de ani de ne-investitii.
[…]
Natia de tarani a cerut benzi auto ca o CONSECINTA a lipsei de transport public. Daca exista un transport decent si eficient nu cerea nimeni “benzi”.
Vezi calea ferata Bucuresti - Giurgiu.

#1110
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,444
  • Înscris: 13.06.2004
Distrugerea căii ferate a început cam de pe vremea lui Marinero Băse sinistru al transporturilor. Dar după 2001-2002 a început s-o ia C.F.R. în jos, şi pe atunci încă erau destule trenuri, trenuri lungi. Deci oamenii aveau tren, dar au preferat feru'.

#1111
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006

 Patefon, on 16 august 2022 - 12:33, said:

Natia de tarani a cerut benzi auto ca o CONSECINTA a lipsei de transport public. Daca exista un transport decent si eficient nu cerea nimeni “benzi”.
Vezi calea ferata Bucuresti - Giurgiu.

transportul decent și eficient nu există pt că oamenii au votat PSD, care a sabotat infrastructura feroviară deliberat
de ce, pentru că membrii PSD de vază ai județului Giurgiu dețin companii de transport auto cu microbuze infecte
deci interesul lor este să facă afaceri și să saboteze trenul care le-ar lua din cota de profit
deci vina e la oameni că votează cu picioarele, sau pentru o găleată de ulei

#1112
antinari

antinari

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,372
  • Înscris: 08.12.2006

 Kokoshmare, on 22 mai 2022 - 15:20, said:

La STB a fost implementata aplicația Info Transport București care te anunță în timp real timpii de venire, unde ești stații etc. Sper sa fie menținută în continuare.
Poate sa facă și CFR asta în aplicația lor fără investiții la vagoane
CFR ul afișează de mult mersul trenurilor în timp real, pe infofer.
Nu e chiar user friendly dar e foarte ok.
Au și aplicație,sunt si alte aplicații, trenul meu de ex.
Mie mi-au fost suficiente informațiile de pe platforma web.


14 august 2022 Pitești - Curtea de Argeș, automotor Malaxa interbelic :)
Viteza maxima 66 km/h

Attached Files


Edited by antinari, 16 August 2022 - 18:29.


#1113
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,058
  • Înscris: 20.12.2007

 antinari, on 16 august 2022 - 18:22, said:


CFR ul afișează de mult mersul trenurilor în timp real, pe infofer.
Nu e chiar user friendly dar e foarte ok.
Au și aplicație,sunt si alte aplicații, trenul meu de ex.
Mie mi-au fost suficiente informațiile de pe platforma web.
Am facut acum doua saptamani un experiment, timp de doua zile m-am tot plimbat intre Sinaia Busteni Predeal si Brasov cu toate trenurile pe care le-am prins,  in special alea particulare. Si evident am stat cu mersul trenurilor permanent deschis si actualizat. Partea proasta a fost ca de exemplu asteptand in Predeal ultimele informatii despre trenul asteptat erau din statia Campina si erau differente fata de ce anunta dispecera de la Predeal. Mai e de lucrat la aplicatia CFR-ului. E un pas inainte fata de alti ani dar totusi mai sunt multe de facut.
O alta chestie la care CFR are de lucrat este modalitatea de achizitie online. La sand la o parte ca unele trenuri de rang inferior nu sunt incluse in platforma, nu mai poti sa cumperi nimic cu sase ore inainte de ora de plecare. Softtrans, Regiotrans si TFC au acceptat plata fara probleme,  la Astra nu a mers aplicatia zilele alea.

 antinari, on 16 august 2022 - 18:22, said:


14 august 2022 Pitești - Curtea de Argeș, automotor Malaxa interbelic :)
Viteza maxima 66 km/h
Ce ghinion,  am fost fix la Curtea de Arges ieri dar eram cu masina. Am tot vanat Malaxa 77 sa merg si eu odata dar era Desiro la momentul ala iar pe Constanta Mangalia in sezon estival este scos de pe traseu Malaxa 78.

#1114
antinari

antinari

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,372
  • Înscris: 08.12.2006

 Kokoshmare, on 16 august 2022 - 18:53, said:

Mai e de lucrat la aplicatia CFR-ului. E un pas inainte fata de alti ani dar totusi mai sunt multe de facut.
O alta chestie la care CFR are de lucrat este modalitatea de achizitie online


Ce ghinion,  am fost fix la Curtea de Arges ieri dar eram cu masina. Am tot vanat Malaxa 77 sa merg si eu odata dar era Desiro la momentul ala iar pe Constanta Mangalia in sezon estival este scos de pe traseu Malaxa 78.
Nu merg des cu trenul, de 2-3 ori pe an. De acord ca e loc de mai bine, pentru ce am avut eu nevoie a fost ok.
Cu achiziționarea biletelor complet de acord, e loc de multe îmbunătățiri.
Pentru mine mersul cu malaxa a fost o surpriza plăcută, ca o călătorie în timp. Am înțeles ca nu e permanent, se defectase săgeată sau ceva...

#1115
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,444
  • Înscris: 13.06.2004
Eu aş fi vrut să merg cu din ăla mai mare, pe 4 osii (8 roţi) cum e ăla Mangalia - Constanţa, dar nu am ajuns încă.   :(   Dacă o făceam în anii '90, le prindeam în formă mai originală... aşa le prind originalitatea doar în tipărituri.    :(

#1116
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,444
  • Înscris: 13.06.2004
Mă uitam ieri la ştiri. Cică instalaţiile de aer condiţionat sunt făcute să funcţioneze optim doar până la 35 ° C, că conform U.I.C. suntem în zona 2, adică până la 35 ° C temperaturi maxime. Nouă ne trebuie pentru zona 1 (unde sunt Italia, Spania), adică până la 40 ° C. Dar mi se pare o mare cretinătate birocratică să anunţi Uniunea Internaţională a Căilor Ferate că vrei să faci schimbarea asta... că doar e o simplă instalaţie de aer condiţionat, nu are de exemplu legătură cu calea de rulare sau gradul de sigurnaţă al vagonului.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate