Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Sfat achizitie bicicleta sosea/touring.

- - - - -
  • Please log in to reply
102 replies to this topic

#91
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Triban, cum ii zice si descrierea, e de sosea. Nu se rupe daca mergi pe o portiune neasfaltata sau de pamant dar trebuie sa mergi incet si cu grija. Cadrul si rotile nu sunt facute sa zboare pe drumuri proaste, ai 20 de spite/roata comparativ cu rotile de ciclocross care au 32. De asemenea au limita de greutate, maxim 120 kg cred, 85 ai tu, 10 kg bicicleta, plus portbagaje si bagaje, deja te apropii de limita maxima, le mai bagi si pe denivelari, nu stiu cat de mult ar tine.
Daca chiar planuiesti sa mergi pe drumuri nasfaltate, atunci una de CX, gravel, adventure sau orice alt nume mai inventeaza ei, ai nevoie. Raleigh e OK, dar vad ca e stoc epuizat. Nu prea ma omor dupa franele mecanice pe disc, mi se par inferioare unor frane pe janta 105/ultegra.
Te intereseaza si magazinele online din afara? Si care  e bugetul maxim?

#92
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,489
  • Înscris: 04.05.2007
Am citit cateva review-uri pe diverse site-uri care o incadreaza Tribanul 540 mai degraba la endurance/ gravel. Geometria nu este chiar de sosea pur-sange, gauri inclusiv pe furca de carbon pentru a putea pune portbagaj, posibilitate de a pune aparatori si roti mai late (maxim 32mm)...toate astea nu prea o incadreaza la bicicletele clasice de sosea.
Nu o sa ajung niciodata la 120 kg (aia prespupun ca este sarcina aditionala, este non-sens sa consideri si greutatea proprie a bicicletei aici), turele de cicloturism la care ma gandesc sunt cu bagaj minimal, nu o sa car mancare si ustensile pt preparat masa, haine in exces, cort etc....deci greutatea maxima ar trebui sa fie 85kg plus maxim 6-8 kg.

Am vazut si eu ca Raleigh-ul acela nu mai este pe stoc...iar ca si echipare as vrea macar un Tiagra.
M-am uitat un pic si pe magazinele de afara, in bugetul asta de 3500-4000 RON (750-850 EUR) nu am gasit nimic care sa aiba echipare peste Sora.
CX din cate am inteles are o geometrie mai agresiva, este o sportiva pur-sange adaptata pt a putea fi iute si pe teren un pic accidentat....dar asta in defavoarea confortului si controlului.

In categoria asta ar mai fi Merida Cyclocross 300 cu Tiagra, angrenaj 50-34 si caseta 11-32...insa imi sare un pic din buget: https://www.veloteca...ocross-300-2018
sau
Merida Cyclocross 100 (https://www.veloteca...ocross-100-2018) cu Sram Apex foaie de 40 si pinioane 11-42. Nu am experienta cu o foaie asa atipica...insa raportul este aproape de 1:1 si cred ca ar fi avantajos pe munte.

Edited by the_lion, 16 February 2018 - 17:12.


#93
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,018
  • Înscris: 06.09.2008

View Postthe_lion, on 16 februarie 2018 - 16:50, said:

Geometria nu este chiar de sosea pur-sange...
Mai bine, alea iti rup curu/ spatele dupa 2 ore...
Ceva endurance as lua.

Nu-ti fa iluzii ca vei merge offroad aproape ca pe mtb, confortul e muuult inferior.

In ce priveste rapoartele transmisiei, depinde care e conditia ta fizica, stilul de pedalare...
De ex eu as avea nevoie de caseta de 36 cu pedalier compact (50-34)

Edited by sirgoofy, 16 February 2018 - 17:25.


#94
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,489
  • Înscris: 04.05.2007

View Postsirgoofy, on 16 februarie 2018 - 17:06, said:

Mai bine, alea iti rup curu/ spatele dupa 2 ore...
Ceva endurance as lua.

Nu-ti fa iluzii ca vei merge offroad aproape ca pe mtb, confortul e muuult inferior.

In ce priveste rapoartele transmisiei, depinde care e conditia ta fizica, stilul de pedalare...
De ex eu as avea nevoie de caseta de 36 cu pedalier compact (50-34)

Nu va fi offroad in adevaratul sens al cuvantului....ci drumuri cat de cat ok dar neasfaltate. Si astea doar ocazional...intentia este de a fi pe sosea 95%.
De-asta tot ezit cu Trabanul 540...raportul de 36 cu 28 cu siguranta nu ma va ajuta pe munte. Am fost anul trecut la o tura completa in jurul lacului Vidraru (jumatate pe asphalt, jumatate pe drumul forestier de pe malul celalalt) insa cu un MTB. Chiar daca pe acolo terenul este valonat, se si urca dar si coboara...au fost cateva zone care cred ca m-ar fi pus in suferinta grava cu un raport de 36 cu 28.

Imi face cu ochiul si Merida CX 300 de mai sus...chiar daca este cu cca 500 lei. peste bugetul stabilit. La "doar" inca 230 lei in plus fata de asta (dar 720 lei peste buget) ar fi si Merida CX 500 (2017) https://www.veloteca...-500-2017...dar si asta cu foi 46-36 si pinioane 11-28....deci as avea de impins acelasi raport ca si la Triban. Iar patina schimbatorului spate pare ca nu poate "acomoda" o caseta cu pinion mai mare...

Edited by the_lion, 16 February 2018 - 17:36.


#95
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,018
  • Înscris: 06.09.2008
la cursiera cu 10 viteze shimano merg deraioare shimano de munte de 9, cusca lunga, si la acelea poti pune caseta pana la 36..

Alta varianta e sa schimbi angrenajul cu unul dublu de mtb, gen 28-42, asta mai ales daca nu folosesti niciodata foaia mare cu cele mai mici 3 pinioane..

Recomandari nu stiu ca folosesc alt gen de biciclete, dar cauta ceva cu 10viteze, sa dai atatia bani pt 9 nu merita.

Edited by sirgoofy, 16 February 2018 - 18:56.


#96
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011

View Postthe_lion, on 16 februarie 2018 - 16:50, said:

Am citit cateva review-uri pe diverse site-uri care o incadreaza Tribanul 540 mai degraba la endurance/ gravel. Geometria nu este chiar de sosea pur-sange, gauri inclusiv pe furca de carbon pentru a putea pune portbagaj, posibilitate de a pune aparatori si roti mai late (maxim 32mm)...toate astea nu prea o incadreaza la bicicletele clasice de sosea.
Nu o sa ajung niciodata la 120 kg (aia prespupun ca este sarcina aditionala, este non-sens sa consideri si greutatea proprie a bicicletei aici), turele de cicloturism la care ma gandesc sunt cu bagaj minimal, nu o sa car mancare si ustensile pt preparat masa, haine in exces, cort etc....deci greutatea maxima ar trebui sa fie 85kg plus maxim 6-8 kg.

Am vazut si eu ca Raleigh-ul acela nu mai este pe stoc...iar ca si echipare as vrea macar un Tiagra.
M-am uitat un pic si pe magazinele de afara, in bugetul asta de 3500-4000 RON (750-850 EUR) nu am gasit nimic care sa aiba echipare peste Sora.
CX din cate am inteles are o geometrie mai agresiva, este o sportiva pur-sange adaptata pt a putea fi iute si pe teren un pic accidentat....dar asta in defavoarea confortului si controlului.

In categoria asta ar mai fi Merida Cyclocross 300 cu Tiagra, angrenaj 50-34 si caseta 11-32...insa imi sare un pic din buget: https://www.veloteca...ocross-300-2018
sau
Merida Cyclocross 100 (https://www.veloteca...ocross-100-2018) cu Sram Apex foaie de 40 si pinioane 11-42. Nu am experienta cu o foaie asa atipica...insa raportul este aproape de 1:1 si cred ca ar fi avantajos pe munte.

Pe site-ul Mavic se specifica:
For a longer longevity of the wheel, Mavic recommends that the total weight supported by the wheels don't exceed 120kg, bike included
ASTM CATEGORY 1 : road only

Evident ca pe sosea sunt si gropi/canalizare/sine asa ca nu vor crapa pe un drum mai prost.
Geometria CX-cursiere este invers, la ciclocross geometria este mai relaxata, deoarece nu se pune problema de aerodinamica si in plus se favorizeaza accelerarea, fiind o proba de 1-2 ore, pe cand o cursiera iti ofera o pozitie mai aerodinamica si care sa permita un efort constant pe o durata mai lunga. De asemenea controlul este mai usor pentru ca traseul e o bucla de cativa km plina de obstacole plus altii care cad in fata ta. Pentru ca CX-urile nu erau optimizate pentru cursele lungi, au aparut astea gravel care au exact aceeasi geometrie cu una de sosea dar care sa permita pneuri mai late. Am bolduit curse pentru ca vorbim de diferente de performanta doar daca pedalezi contra cronometru, altfel poti sa stai pe saua de la una de ciclocross la fel de multe ore, ba chiar mai multe poate, decat pe una pur sosea, la nivel non-competitiv chiar nu conteaza.

Dar daca chiar vei merge pe sosea 95% m-as uita direct la biciclete de sosea. Iar triban pare o alegere buna. Shimano 105 este perfect, de diferenta de bani poti upgrada franele tot pe 105. Pe forumurile pe care le mai citesc multi folosesc triban pe post de bicla de naveta, pentru ca intr-adevar se pare ca rezista la drumuri proaste. oricum ai garantie pe viata la cadru. Pui un cauciuc de 28mm, de sosea, iar pe cei 5% din km mergi si tu mai incet.

Nu as alege bicicleta in functie de caseta. Caseta/lantul se poate schimba, daca ai noroc poate are deja schimbator lung, dupa cum pare sa dea de inteles acest tehnician de la btwin care mentioneaza doar lantul care trebuie schimbat
http://community.dec...n-540/td-p/1521

In plus nu iti iei o caseta de munte daca te duci doar de 1-2 ori pe an ca sa faci cativa zeci de km. Altfel ajungi sa uzezi mai mult pinionele mici. E adevarat ca 52-36 va fi mai greu dar partea buna e ca vei fi foarte antrenat :)

#97
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,489
  • Înscris: 04.05.2007
Eu faceam comparatia intre un cx si un endurance/ gravel, nu cu un road bike pur sange.

Si eu inclin spre Triban, la banii respectivi este greu de gasit o echipare mai buna, la alte branduri la banii astia nu iei nici macar cu echipare Sora.
Daca nu avea "problema" cu rapoartele inadecvate din punctul meu de vedere, deja o comandam. Mi se pare insa aiurea ca imediat dupa ce as lua-o sa bag bani cel putin intr-un set de foi 50-34. Chiar si pe plat, cu foaia de 52 cel mai probabil pinioanele mici vor ramane nefolosite...
Parca sa zic totusi ca acum vreo 4-6 luni  bicicleta asta avea foi 50-34 si pinioane 11-30...dar poate ma insel.

#98
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,489
  • Înscris: 04.05.2007
Am gasit pe wiggle.com bicicleta asta, destul de ok ca echipare, un angrenaj 48Ś32 mai potrivit pt ce vreau eu
http://www.wiggle.co...oad-bike-green/

Pare insa cam grea, greutatea este cam ca la un mtb mai rasarit. Daca i-as pune si portbagaj, aripi pt o tura de cicloturism...se duce spre 14 kg...destul de grea in opinia mea.

Edited by the_lion, 21 February 2018 - 09:10.


#99
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,018
  • Înscris: 06.09.2008
Greutatea e mare fiindca sunt unii obsedati cu Steel is real... real heavy Posted Image

Eu zic ca-ti faci griji degeaba, diferenta la rapoarte intre foaie 50 vs 52 e 4%, adica f mica.
Deci probabil tot trebuie sa schimbi angrenaj/ caseta.
Daca-ti place o cumperi, vezi ce rapoarte folosesti, si te uiti pe un calculator online de rapoarte si-ti dai seama cam ce ai nevoie... sau mai intrebi pe aici.

Totusi se pare ca e dificil imposibil de montat angrenaj de mtb cu deraiorul actual de foi, in sensul ca nu schimba bine. Posibil sa reusesti cu deraior de foi de 3viteze (tot de sosea, 3x10) - care are mai multa deplasare laterala...
Aproape sigur poti monta angrenaj 32-48 cu schimbatorul actual.

Dar poti monta caseta mai mare cu deraior shimano de 9... vorbesc pt bicicleta care vine cu 10viteze.

Edited by sirgoofy, 21 February 2018 - 09:49.


#100
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,489
  • Înscris: 04.05.2007
Pai la asta ultima nu as avea de ce sa schimb nimic la angrenaj sau foi, consider ca 48x32 cu 11-32 este ok pentru mine.
La asta ma deranja greutatea...dar cum spuneai si tu, faptul ca are cadrul de otel atarna un pic la cantar.

#101
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Ce inaltime ai? In functie de marime s-ar putea sa gasesti ceva la lichidari de stoc.

#102
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,489
  • Înscris: 04.05.2007
Am 177cm inaltime.

#103
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Poti sa iei in considerare Triban 520: ai 3 foi pe fata cu o caseta 12-25 iar in combinatia de 30x25 ar trebui sa poti urca orice vrei tu, de asemenea 50x12 o sa-ti ofere o viteza maxima mai mult decat suficienta. Accepta aparatori, portbagaje si cauciucuri de 32 din cate am inteles desi nu toate odata. Cu aparatori ai maxim 28 ceea ce e la limita pentru aderenta pe drumuri de pamant sau pietris, adica nu m-as avanta prea mult pe ele.

E adevarat ca ai transmisie Sora. Am avut pe o bicla, 2 ani de zile, in care am parcurs pana in 6000 de km pe trasee deluroase, n-as putea zice ca a fost un factor care sa-mi limiteze placerea de a pedala. In plus iti ramane buget mult pentru echipament , upgrade, mai ales o tija de sa din carbon si accesorii. Un pantalon de calitate costa si face o diferenta enorma daca vrei sa pedalezi mai mult de 2 ore.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate