Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Acoperire gol extrior intre termo...

Intreprindere individuala fara ac...

Marci Biciclete - recomandari

Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...
 Recomandare bicicleta copil 5 ani.

Recomandare kit automat acces usa

[email][nvidia] Your GeForce NOW ...

Site nesigur
 Baghetele ornamentale intre foile...

O recomandare pentru o camera ful...

Pareri magazin online quickmobile?

Unde gasesc banane albastre?
 Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn

Didgeridoo
 

Sfat achizitie bicicleta sosea/touring.

- - - - -
  • Please log in to reply
102 replies to this topic

#37
kinguins

kinguins

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 388
  • Înscris: 20.03.2016
la bicicletele de ciclocross cadrul permite montarea de anvelope mai late , poti sa pui si un 700x32 sau x35 de touring si ai un confort sporit, mai ales ca mergi si cu bagaj mare (cort etc).

cursierele "pur sange" sa zic asa , road race , au in general furcile inguste . intra doar pana pe la 700x28 , depinde si de producator.
cam asta e diferenta principala la care ma gandesc acum.

#38
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Ciclocrosurile sunt facute sa reziste la cursele pe trasee accidentate: pietre, radacini si deci vin cu un cadru mai rezistent si roti mult mai solide. De asemenea transmisia e mai mult spre offroad cu pinioane mari iar geometria e mai dreapta, stai mai ridicat decat pe o cursiera pentru ca nu conteaza factorul aerodinamic. Unele dintre ele vin cu frane si pe partea de sus a ghidonului. Toate aceste aspecte le-au facut populare in randurile celor care vroiau totusi o cursiera dar nu pentru a se duce la Turul Frantei: o naveta mai lunga, o iesire sportiva prin padure etc. Producatorii s-au prins de asta si au mai adaugat prinderile de bagaje. Prima mea bicicleta non-flatbar a fost un ciclocross pentru ca nu mai mersesem niciodata pe o cursiera si mi-era teama de pozitia prea agresiva iar franele orizontale erau utile in trafic. In plus nu eram hotarat intre 100% sosea sau si ceva off-road. Acum avand doar o cursiera mi-e dor sa mai fac cate un single trail.

Intre timp au aparut cursierele astea endurance, de fapt o cursiera mai inaltata si mai comfortabila pentru amatori. Dar marketingul a zis ca suna mai bine endurance/sprotive ca sa dea impresia tutoror ca sunt profesionisti. Dar pentru cei care nu viseaza la vre-un podium sunt ideale pentru debut: sunt si mai ieftine si dupa cum ziceam mai comfortabile.

#39
andreidinca93

andreidinca93

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 162
  • Înscris: 10.03.2014
@PhaseZ  Tocmai de asta sunt eu reticent catre una cyclocross, pentru ca am un MTB destul de bun, pe care oricum nu prea il folosesc pentru iesiri la munte, mai ies cu el pe la padure pe langa Bucuresti si cam atat.

Bicicleta de sosea cu atat mai mult nu o sa o scot pe teren accidentat. Dar nu vreau nici sa imi fac griji ca daca am luat o groapa ii indoi roata. Plus ca am vazut ca si astea cyclocross nu prea au suport de portbagaj.
Ce parere ai despre Specialized Diverge? Asta este gravel/adventure.

Cred ca mai degraba una de genul asta imi trebuie mie.

#40
pg-soare

pg-soare

    Ciclist de mahala

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,533
  • Înscris: 14.09.2008
Depinde in ce dai. Am urcat cu a mea cursiera la Vf. Omu, n-a avut nimic. Am intrat intr-o taietura in asfalt in Bucuresti, mi le-am indoit pe ambele...

Bicicleta amintita de tine, e draguta tare. :)

#41
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Pai aici vorbim de rezistenta rotilor care se pot schimba intre modele. E adevarat ca la anvelope nu se mai pot schimba la fel de usor.
Gravel bikes sunt cursiere care permit niste anvelope mai groase. Au pornit de la niste curse, prin America parca, de genul curselor de sosea, adica 150-200 km doar ca pe drumuri de pietris adica un drum lung, lat si fara prea multe gropi. Geometria, asemenea cursierelor favorizeaza pozitia aerodinamica si controlul bicicletei la viteze mari.

Pe cand o cursa de ciclocross arata cam asa:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/SMumJ5sZ8uw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Drum de pamant dar cu mai multe gropi, zone de nisip si traseul este mult mai incalcit, viraje la 90 sau chiar 180 de grade pe coborare sau urcare. De aceea si bicicleta are pedalierul mai sus, geometria permite manevrabilitatea la viteze scazute.

Intre cele doua, cea gravel/adventure pare mai potrivita pentru ture lungi, pe drumuri ne asfaltate. Sau cu greutate mare. Cauciucurile alea de 23/25 de pe o cursiera nu vor suporta greutatea de 120 kg sau o vor face la presiune enorma de vor fi tari ca piatra
Un tabel orientativ:
http://www.crw.org/s...ov-pressure.php

indica ca abia de 28mm in sus poti duce greutate de 110kg

Edited by PhaseZ, 20 June 2016 - 14:54.


#42
andreidinca93

andreidinca93

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 162
  • Înscris: 10.03.2014
@pg-soare  Da, pai la ce gropi sunt in Bucuresti... E super tare categoria asta de la Specialized, Diverge. Dar cam scumpa pentru echipare Sora, daca as avea banii suficienti as lua modelul urmator fara regrete. Are cadru mai bun, furca din carbon, echipare Tiagra.
http://www.probike.r...w-cen-2016-3319

@PhaseZ  Pai tocmai, ca stiu ce se face cu si ce inseamna o bicicleta cyclocross. Si nu mai intereseaza asta, pentru ca o sa imi pastrez si MTBul. Aici ma intereseaza o bicicleta de sosea confortabila, rezistenta si rapida. Dar nu viteza este primordiala, pentru ca nu vreau sa merg la concursuri cu ea. Vreau sa pot merge pe un drum neasfaltat fara griji.

Deci, idei de bicle din categoria gravel/adventure?

#43
123321

123321

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,124
  • Înscris: 05.02.2012

 andreidinca93, on 15 iunie 2016 - 21:38, said:

Aveti ceva sugestii?
Asta-i bună?

#44
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Ce roti ai si care e greutatea totala? Biciclist+bagaje. In plus initiatorul vrea sa o foloseasca si pe drumuri neasfaltate. Pentru ca astea sunt conditii destul de restrictive. Am cautat modelul din poze Fondriest R20, nu prea l-am gasit online doar o singura fisa tehnica in care apare cu set de roti Ambrosio, greutate maxima recomandata 85kg deci e clar ca cineva nu are cum sa faca un touring pe ele. Dar in poze apar alte roti si sunt curios care e rezistenta lor.

Chiar daca am zis ca una gravel/adventure sau cum le-or mai zice e ideala nu inseamna ca una de CX este mult inferioara. Din ce am mai citit intre timp si cum am spus si prima data diferenta este data de geometrie. Pun pariu ca daca iau site-urile la rand voi gasi biciclete de CX mai agresive decat altele gravel. Spun ca in cazul tau asta nu ar trebui sa fie un factor limitativ. Avand bagajele pe bicicleta plus greutatea lor nu cred ca pozitia corpului va conta atat de mult. Cred ca prioritar este sa gasesti una pe marimea ta, in buget si care sa poata sustine greutatea totala chiar si pe drumuri de tara. Important e sa-si faca treaba nu la ce raion se gaseste. In plus poti oricand schimba rotile deci decat sa platesti cine stie cat in plus mai bine iei de ex o pereche de roti strict de sosea si vei putea face din ea o cursiera, putin mai grea ce-i drept dar dupa ce faci turul Europei ce mai conteaza 1kg in plus.

Edited by PhaseZ, 21 June 2016 - 10:00.


#45
123321

123321

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,124
  • Înscris: 05.02.2012
Dacă n-ar fi bune ocazional pe drumuri neasfaltate, atunci cursierele nu s-ar mai folosi în Paris - Roubaix...

#46
123321

123321

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,124
  • Înscris: 05.02.2012

 andreidinca93, on 20 iunie 2016 - 18:05, said:

pai la ce gropi sunt in Bucuresti...
Ieși odată cu băieții și vezi că nu-s gropile chiar atât de negre.

Edited by 123321, 21 June 2016 - 10:40.


#47
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Gropile naturale nu sunt catastrofale desi nici sa le cauti cu lumanarea nu e bine. Periculoase sunt cele taiate in asfalt cum probabil a patit pg-soare. Am intrat intr-una asemenea o singura data, taiasera afaltul in jurul unui canal, probabil doar 2-3 cm in adancime dar destul cat sa-mi taie camera pe fata si sa-mi indoaie roata. Era una de trekking.

#48
kinguins

kinguins

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 388
  • Înscris: 20.03.2016
si eu am indoit janta dublu capsata de treking intr-o gura de canal neadusa la nivel pe o sosea proaspat asfaltata . era noapte si am vazut gaura cam cu 3-4 metri inainte sa intru in ea, mergeam si putin mai tare , ma grabeam sa ajung acasa. la service au zis ca nu se baga sa o indrepte si ca mai bine iau janta noua ceea ce am si facut. o am si acum prin beci janta ...

#49
123321

123321

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,124
  • Înscris: 05.02.2012
Și eu, pe cursieră, am avut baftă la câteva mii de genul ăsta:
[ https://i.imgur.com/AVGkES0.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://i.imgur.com/7V1DpCP.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
însă ambele roți n-au pățit nimic.

Când presiunea-n camere este insuficientă, snakebite poate apare și la traversarea liniilor de tramvai:
[ http://www.ioremap.net/gallery/bike_tyre_break.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#50
andreidinca93

andreidinca93

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 162
  • Înscris: 10.03.2014
Pana la urma nu ma mai grabesc. Astazi ma internez in spital pentru o operatie la clavicula. Trebuia intitial sa ma operez la sfarsitul lui iulie.

Acum as putea sa comand si de pe net chiar, dar tot sunt oarecum reticent deoarece nu prea stiu exact ce marime sa imi comand.

Tot astept variante si sugestii de bicle.

Nu o sa stau mult internat 3-4 zile maxim.

M-am oprit ieri si la Kerobike sa ma uit de bicicleta. Nu aveau nimic de genul dar avea un mecanic de acolo o bicla la vanzare Giant TCX SLR, cyclocross.
A zis ca a primit-o de la cineva din strainatate, vrea 3500 roni pentru ea.

#51
123321

123321

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,124
  • Înscris: 05.02.2012
Probabil cu echiparea de aici.

#52
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Uitandu-ma pe site-urile producatorilo mari, la ce preturi au pentru gravel tot London Road de la PlanetX mi se par cele mai avantajoase
http://www.planetx.c...kes/london-road

Nu stiu daca merita diferenta de aproape 300 de euro intre transmisia Sram Apex si Rival. Nu am avut niciodata Sram dar pe forumuri este comparat cu Ultegra sau ceva intre 105 si Ultegra. Apex este echivalentul Tiagra care era si pe bicicletele la care te-ai uitat pana acum.
Poti cumpara de la ei direct si aparatorile si portbagajul si alege intre cateva modele de cauciucuri in functie de terenul pe care vei merge.

Au pe site un tabel de marimi dar ii poti intreba si pe e-mail/facebook/telefon. E bine de luat contact intai cu ei, vazut cat de repede, politicos si corect raspund.  
Review-uri  sunt o multime pe net, cat sa citesti toata vara, majoritatea spun de bine.

Edited by PhaseZ, 22 June 2016 - 11:26.


#53
andreidinca93

andreidinca93

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 162
  • Înscris: 10.03.2014
@123321 Este echipata cu 105, frane pe disc TRP Spyre.

@PhaseZ Asta recomandata de tine imi place foarte mult. O sa ii contactez pe cei de la PlanetX pentru marime. Sper ca in maxim 5 saptamani sa pot pleca. Vreau sa plec la inceputul lui august, daca e totul bine cu clavicula.

E chiar mai bine asa ca nu ma mai grabesc, am timp sa mai comand si de pe ebay o baterie solara si ce imi mai trebuie.

#54
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Sau daca vrei un cadru de la un producator consacrat:
http://www.wiggle.co...kona-jake-2016/

De pe wiggle mi-am cumparat CX-ul in 2013. Si dupa aceea multe alte componente si echipament pentru ca spre destinatia mea au shipping gratuit si rapid la valori peste 50 de euro. Am fost multumit de fiecare data de cum au descurs comenzile, poti sa intrebi pe pagina produsului daca ai o nelamurire insa nu toti cei care raspund au si cunostinte tehnice. La modelul acesta imi place ca este disponibil in multe marimi, 6, pe intervale care se intersecteaza: 158 - 170cm 165 - 177cm 172 - 184cm etc. Chiar daca iei cu o marime in plus sau minus nu ar trebui sa faca bicicleta imposibil de folosit fata de marimea ideala.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate