Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Benzina vs motorina

- - - - -
  • Please log in to reply
3625 replies to this topic

#19
balauru_furios

balauru_furios

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,250
  • Înscris: 03.02.2004
principala problema e ca probabil dupa 2-3 ani o sa vrei s-o vinzi si sa iei alta noua, iar diferenta de pret nu va fi amortizata in acest interval daca faci 12.000 pe an.

#20
cipman

cipman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 28.02.2005
La 12.000 pe an nu cred ca o vand dupa 2 ani. De obicei tin masinile cam 5-6 ani.
Diferenta de pret la achizitie e de cca 600-800 de euro la gama care ma atrage pe mine momentan. Personal eu n-o prea pun la socoteala.

Singurul lucru care ma atrage la diesel e economicitatea. In special la mers in regim urban.

Din pacate diferenta de fiabilitate in raport cu MAS se diminueaza. Difererenta de pret intre benzina si motorina deasemenea. Se pare ca la cheltuielile cu piesele si reviziile iarashi nu-s mari diferente.
In schimb daca ai ghinionul sa se strice vreo turbosuflanta, intercooler sau mai stiu eu ce pompa de injectie (deh, ghinionul..) intri la cheltuieli importante cu dieselul. Iar sa stau sa am prea mare grija la fiecare pornire, oprire, alimentare parca nu prea e genul meu.
De fapt acesta din urma e motivul care m-a determinat sa fiu precaut in alegerea unui MAC.
E adevarat ca acum MAC-urile sunt mai bune, mai frumoase si mai devreme acasa dar toate astea au niste costuri. Unul din ele e fiabilitatea. Si n-am in vedere regretul ca nu ma va tine un MAC 500.000 de km ci ca o sa ma lase ceva cand mi-o fi lumea mai draga si o sa ma usture la buzunar.

#21
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Nu stiu de unde ati luat chesita asta, ca dieselul nu este fiabil.
Citeste la VW sa vezi ce scrie :
Motorul are garantie mai mare, schimbul de ulei ( in vest ) se face la 50.000 Km, si alea pe benzina la 30.000 Km.
Datorita faptului ca mot MAC merg mai putin turate, se uzeaza mai greu decit cele pe benzina, iar pompa de injectie ( care nu mai e pompa de injectie, ci pompa de presiune ) e ieftina ( la un Renalt Laguna, asta vara un coleg a dat pe ea 24.000.000 lei ).
Nu stiu la VW ce preturi au ( astia sint pe sist pompa diuza )
Pompa de presiune este o pompa care baga presiune intr-o teava (sistemul common rail ) si de aici pleaca conducte catre injectoare cu supape controlate electronic, si tie daca iti cade ceva cumperi acea componenta nu tot amsamblu.
Iar la revinzare MAC are tot timpul intietate si isi c-am pastreaza mai bine valoarea decit cele pe benzina.
Daca tie frica de turbo iati una fara turbo, dar se gaseste mai greu, sau un motor mai mare turbo cu o putere mai mica, decit un motor mai mic cu o putere mai mare, si atunci turbo nu mai e chiar atit de scump si nici nu e fortat rau ca sa se uzeze repede, si mai ales la un motor mare, in timp, daca iti cade turbo si nu ai bani sa iei altul, il dai jos si mergi de n-ai treaba.
Dar la nr de Km estimativi pe care o sai faci pe an, te va tine motorul pina iesi la pensie. Si mai e o problema, daca tii de garantie, poti sa faci si post garantie ( platesti ceva, dar nu te mai doare capul )

#22
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001

cipman, on Mar 2 2005, 16:26, said:

Multumesc pt. raspuns Courage.

Pe lista mea de optiuni se afla un Megane 1.5 dCi, dar Estate.
Daca poti sa-mi dai mai multe amanunte despre cum se comporta la tine as ramane dator (consum urban/interurb., pret revizii piese/manopera, comfort la drum lung., stabilitate, zgomote, scartaituri, etc - ce consideri ca ar fi interesant de stiut - lucruri pe care le afli doar ca posesor)

Multam cu avansuri...

<{POST_SNAPBACK}>


Daca iei pe motorina, ia cu motorul de 100 CP 1.5 DCI.
Masina este grea ! Pe fata greutatea este mare.
Suspensiile sunt foarte tari, comparativ cu batrana Dacie.
Te zguduie si pe drum plat. Eu am crezut ca s-au dus dracu amortizoarele...

La consum sa stii ca nu e mare fericire. Eu o am de pe 11 august 2004, dar pe la 2200 RPM schimb viteza => consum mediu 7-8%.
Catalin (are hatch) o tine pe la 3000 RPM si suge intre 8-10%.
Depinde de tine cum alegi sa mergi.

Daca esti nervos ia benzina.

Per total masina este buna si are cel mai bun pret cu toate dotarile optionale.
Ce iti recomand ca dotari:
- varianta superioara dotari (Influence) cu jenti de 16-17.
- ESP !!!!
- Airbaguri laterale toracice spate.

Super la Megane sunt: franele si directia electrica :)
Vezi www.serus.ro pt configurare, preturi si reduceri

#23
cipman

cipman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 28.02.2005

MAK, on Mar 3 2005, 14:46, said:

Nu stiu de unde ati luat chesita asta, ca dieselul nu este fiabil.

Eu chiar nu "iau" nimic de nicaieri. Sunt mai ceva ca Toma Necredinciosu'.

Cred ca nu m-am exprimat eu intr-un mod suficient de clar.

Diesel-ul ESTE fiabil, numai ca nu stiu cat O SA MAI FIE.
Cu alte cuvinte generatiile noi de diesel-uri la care puterea litrica se apropie sau o depaseste uneori pe cea a MAS-urilor nu cred ca vor mai fi mult mai fiabile decat cele benzina. In afara de faptul ca sunt mai "intzepate" numai si simplul fapt ca s-au mai adaugat subsisteme il vor face mai putin fiabil decat in prezent (turbosuflanta cu geometrie variabila, intercooler si altele). Cu fiecare surub adaugat in plus creste si sansa ca ansamblul sa se defecteze.
In plus, incadrarea in noile norme Euro X a produs schimbari cu efecte asupra fiabilitatii. Nu mai zic de noile concepte de injectie a motorinei cu scopul diminuarii zgomotelor/vibratiilor.
Dar asta numai timpul o va dovedi.

Eu nu dau decat un singur exemplu: cu motorina romaneasca, euro 4, OMV, Mol sau de care o fi, ai multe sanse sa te trezesti cu apa in filtrul de motorina. Nu-i o problema mare dar diesel-urile noi nu te mai lasa sa le pornesti. Daca sunt sub -10 grade nu-i a buna. Asta se rezolva in 30 de secunde daca apa nu a inghetat. Dar pt. asta trebuie sa te pricepi un pic, sa ridici capota si sa te murdaresti putin pe trei degete.
Nu-i mare problema dar, din puctul meu de vedere, aprecierea fiabilitatii tine cont si de numarul de deschideri ale capotei motorului. Chiar si daca e numai pt. verificarea nivelurilor lichidelor. Am exagerat un pic aici ca sa fiu mai bine inteles.

#24
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Pt apa din combustibil exista tot felul de solutii ca sa nu mai ai probleme. Eu de exemplu folosesc IZOPROPIL, cumpar un flacon ( 65.000 de lei din metro ) si pun jumatate atunci cind se lasa frigul ( prin decembrie ) si restul in timp pina trece iarna. Filtrul il schimb intotdeauna tot prin decembrie si nu am probleme toata iarna. Problema este ca mie imi place sa-mi bag labutele pe la motor si pt mine nu e o problema sa golesc filtru de apa, daca are.

#25
cipman

cipman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 28.02.2005

Courage, on Mar 3 2005, 15:10, said:

1. Masina este grea ! Pe fata greutatea este mare.
2. Suspensiile sunt foarte tari, ......
3. Daca esti nervos ia benzina.
4. Per total masina este buna si are cel mai bun pret cu toate dotarile optionale.
Ce iti recomand ca dotari:
5- varianta superioara dotari (Influence) cu jenti de 16-17.
6- ESP !!!!
7.- Airbaguri laterale toracice spate.
8. Super la Megane sunt: franele si directia electrica :)

Multumesc B. pt. raspuns. Am numerotat in citat cateva puncte ca sa pot raspunde pe scurt.

1. E primul lucru pe care l-am ce am observat si eu comparand acelasi model cu motorizari diferite MAC - MAS la fiecare drive test. Se simte din prima la volan.

2. Nu cumva are legatura si cu balonul mai mic al anvelopelor? Are. Prefer un balon mai mare (comfort)  in dauna unei stabilitati pe traiectorie. Daca as fi in alta tara...

3. In loc de benzina de obicei imi iau nevasta. Ma "linisteste" rapid... :D

4. De acord

5. Ok Influence dar la jenti vezi p. 2

6. Sincer sa fiu eu as vrea si fara ABS dar nu cred ca se poate. Am petrecut, si mai petrec si acum cand am ocazia, mult timp sa-mi implantez ABS-ul in creier si am avut o multime de surprize neplacute conducand masini cu ABS. N-am nevoie decat de un repartitor reglat corect si care sa functioneze. Probabil ca ma voi obisnui si cu ABS-ul.

7. si 8. Intru totul de acord.

#26
tanner

tanner

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 03.03.2005
cand m-am decis sa-mi cumpar masina noua, m-am interesat la toate firmele care vand masini din clasa pe care mi-o doream. initial, mi-am dorit o masina pe benzina, avand in vedere pretul mai mic si faptul ca nu o foloseam decat cam 12000 km maxim pe an. aveam atunci un cielo.
am facut test-drive cu toate masinile care mi-ar fi placut si pe care mi le-as fi permis. adica cu Megane, focus, golf, 307 si 407, octavia... la primul test drive cu focus, m-am decis. am condus varianta de 115cp, diesel.
acum focusul meu de 1,8l,115cp, tdci, cumparat in aprilie 2004, are mai mult de 25000 km. placerea de a o conduce e intr-adevar mare. dintr-o data, parca am mult mai mult nevoie de deplasari prin tara ca inainte. mi se face tot mai des dor de prieteni de departe, pe care trebuie neaparat sa-i vizitez. cu masina,bineinteles.
diferenta de pret se amortizeaza in aproximativ 60.000 km. oricum, diferenta de placere a condusului e imposibil de pretuit in lei sau euro.
probleme... in afara de cele create de cei de la service-ul autorizat, nu am avut.deh! oamenii sunt cum sunt, indiferent ce scrie pe salopeta de mecanic.:( cred ca e vorba ce educatie.
in iarna asta, dupa nopti cu -25 grade celsius, masina a pornit la prima cheie, dupa ce am incalzit bujiile de 2 ori. in schimb, pe 1 martie, pe la 12 noaptea, venind de la bucuresti, termometrul s-a oprit la -22 grade celsius, in mers. m-am oprit la predeal sa-mi cumpar un suc, fara sa opresc motorul si i-a scazut temperatura pana pe la 75de grade, in cam un minut. stand pe loc. morala: daca vrei sa exploatezi masina la temperaturi extrem de mici, mai bine folosesti una pe benzina.
consumul in oras e de 10-11l/100. mi-au zis cei de la reprezentanta ca depinde cum o conduc. e drept ca imi place sa o calc. fuge mai tare ca un Passat de 130. iar la drum intins, nu sunt masini din aceeasi clasa sa-i stea in fata. ba chiar unele din clase superioare renunta la intreceri. :) dar, totusi, in carte scrie ca trebuie sa consume 7,4 in oras. am dat-o si unui prieten sa mearga cu ea, si consumul lui a fost de 9. si a mers ca o baba.
consumul la drum intins (cel mai redus realizat de mine) a fost de 4,3l/100, de la brasov pana la bucuresti, 2 persoane cu bagajele aferente. viteza medie pe distanta asta a fost de 76kph. sau cel putin asa zicea computerul de bord.
costul combustibilului nu-mi face probleme. oricat ar creste pretul, stiu ca motorina tot mai ieftina decat benzina va fi. e drept ca nu bag benzina decat cea mai buna, chiar si in vechiul cielo, pe care inca il mai conduc. diferenta se simte:benzina=37000lei/litru, motorina=28700lei/litru. iar la drum lung chiar se simte: brasov-bucuresti, dus-intors, 450.000 lei. :)))
despre fiabilitate inca nu stiu ce sa spun. n-a trecut destul timp.
despre comfort, pot spune ca se aude zgomotul motorului. dar chiar imi place zgomotul de diesel. are ceva reconfortant... plus ca fluieratul turbinei cand accelerez e delicios....:)))
greutatea e mai mare decat la o masina pe benzina cu aproximativ 100 kg. asta se vede la pneuri. cele din fata sunt mai bombate, din cauza greutatii aditionale pe puntea fata. in rest, masina e admirabil echilibrata. nu-i pleaca fundul in curbe decat daca franezi in curba sau tragi frana de mana. greutatea in plus nu se simte, datorita cuplului enorm fata de o masina pe benzina.
dupa ce trag linie, poate ca exista minusuri (cum ar fi timpul pe care il petrec in fiecare dimineata dupa ce pornesc motorul, sa-l las sa-si faca ungerea cum trebuie, sau timpul relativ lung in care se incalzeste motorul cu ac pornit pe cald..) dar plusurile ma fac sa nu-mi mai doresc o masina pe benzina. de altfel, singura masina pe care mi-as dori-o si care nu e diesel e un STI.

#27
tanner

tanner

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 03.03.2005
si cu reducerile pe care le au acum aia de la Ford... poate merita sa te uiti si la un focus....  e drept ca se schimba modelul, dar modelul vechi e inca actual, estetic vorbind, iar la modelul nou nu s-au adus schimbari tehnice majore.
zicea cineva aici de stabilitate in curbe... suspensiile independente fac toti banii. masina asta are mai mult sange rece in curbe decat mine!! :) sta mai bine pe curbe decat Megane. am vazut asta la o "poiana" cu un tip din bucuresti cu megane d-asta nou de 1.9 dci sau cum ii spune.  iar franele sunt printre cele mai bune din clasa ei.
daca vrei 1.5 dci, cred ca vei fi dezamagit. si eu megane de 1.5dci voiam, dar mi-am revizuit dorintele dupa ce am condus focus de 90. iar asta de 115 m-a convins.:)

#28
gollum

gollum

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,233
  • Înscris: 02.06.2004
Cipman,

Am avut 3 dieseluri pana acum: un mondeo 1,9TD, un superb 1,9TDi si un pass 1,9TDi. Ce pot spune:
- mondeo lam dat la 250000km. Nu avea pb la motor si am facut multe drumuri in afara unde mergeam si 5 ore cu el talpa :). Nu se supraincalzea, nimic. La 170000 km mi-a murit turbina..m-a costat cam 1800 eur. Neplacut
- Superbul - 100.000 km, nemenajat. 1 piesa schimbata (o bascula..). COnsuma extraordinar de putin pt 130cp si cuplul pe care il avea (6,2 mers mai linistit, 6,8 mers mai tare in afara - croaziera 150-170, depasiri din scurt, etc). In general, imi lua cam 6.
- passatul: merge bine, nu consuma f putin (e destul de grea si e 4motion), dar nu am pb cu zgomotul, etc. Are 30k si sper sal tin 200k cel putin.

Eu unul nu mai vreau diesel. Mi se pare si mult mai confortabil de condus un TDI ... la 1800 trage ca o benzina la 4000. Fara sa urle, fara sa nimic.

Este doar o parere.

A

#29
Dok

Dok

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 636
  • Înscris: 11.02.2004
Diesel pentru placerea de a conduce in afara localitatii.  :P

#30
xxscorp

xxscorp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 255
  • Înscris: 21.10.2004

gollum, on Mar 4 2005, 08:42, said:

Eu unul nu mai vreau diesel. Mi se pare si mult mai confortabil de condus un TDI ... la 1800 trage ca o benzina la 4000. Fara sa urle, fara sa nimic.

<{POST_SNAPBACK}>

Te rog detaliaza, mai vrei sau nu mai vrei diesel. E ciudat ca zici ca nu mai vrei, si pe urma te apuci sa-l lauzi... Nu mai intelege lumea... (TDI e diesel)

#31
gollum

gollum

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,233
  • Înscris: 02.06.2004
Scuze, am vrut sa spun ca nu vreau decat diesel. Pentru cineva care nu a condus un TDi  poate fi chiar o surpriza comportamentul masinii. In general la TDiuri cuplul este f mare la 1800-2000 rpm. Mai pe romaneste schimbi si cade in 1700, accelerezi, dupa care al 1800 simti ca rupe aderenta (a IIA). Inearca si o sa vezi ce inseamna. Cel mai bine se vede la un Passat sau superrb de 1,9TDi PD cu tractiune faat (passatul).

Nu lua nimic inainte s aincerci. Si asigurate ca ai incercat mai multe ;)

A

#32
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Consum la diesel, cititi si "Cine este Gerhard Plattner?"
http://www.masini.ro...bia-1.4-TDI.htm

#33
cipman

cipman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 28.02.2005
Mda, se tot lauda skoda.ro de vreo 2-3 luni sau mai mult cu articolul asta.
N-am inteles daca nenea Gerhard-el mai era cu cineva in masina.

Asta nu dovedeste decat ca: "It's the man, not the machine". Probabil ca daca folosea o benzinara scotea cat au obtinut ceilalti cu motorina ... Iar madamele Alessandra & Co pesemne ca au alimentat cu benzina la pompa si rezultatul nu s-a putut omologa.

#34
gollum

gollum

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,233
  • Înscris: 02.06.2004
ar trebui sa crezi ca un TDI chiar consuma putin. Iar daca eu am reusit sa aduc o masina de 1450 kg la 3,9/100 cu motor de 130..ei asta chiar mi se pare ca au reusit sa puna bine la punct tehnologia.

A

#35
Ahitofel

Ahitofel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 27.10.2003
salut,
Dar nu ai precizat gollum, cat aveai viteza in momentul cand masina aia de 1390 de kg cu 130 cp consuma 3,9 ltr/100 km. Apoi ala era un consum instantaneu. Si vezi ca si computerul de bord mai are niscaiva eroare... .Deci eu am avut si diesel si acum conduc benzina.  Consumurile alea de 3,.... nustiu cat sint fabule, si cele de 4,.... . La regim de exploatare normal nici o masina de gama compacta nu scade sub 6 in orash. Vorbim de diesel.  Eu nu cred , ci stiu ca dieselul e mai scump la exploatare decat benzina, dar castigi daca faci multi km, in spetza cam peste 30.000 pe an. Si fiabilitatea la motoarele turbodiesel e mult mai mica decat la cele diesel simple, de care nu mai gasesti aproape deloc.   Ca sa raspund la unele intrebari , eu am avut diesel, si acum am benzina si probabil voi ramane la benzina, dar, ii voi pune gaz.  Asa voi avea costuri mai mici decat un diesel. Numa bine

#36
gollum

gollum

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,233
  • Înscris: 02.06.2004
Ahitofel,

Viteza 90km/h - Bucuresti pitesti masuratoare facuta pe toata autostrada. La 90km/h aveam cam 1800 rpm. Acea masina (O skoda superb), imi lua cam 9-9,5 in oras, 6,2 mers cuminte in afara si 6,8 mers mai sprintzar. 7,8 a fost la forja totala pe sibiu - bucuresti.

In ceea ce priveste TDIurile cred ca fiabilitatea motoarelor trece cu mult fiabilitatea celorlalte componente (nu vb de turbina).

A

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate