Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

Google Sheet - Referire la textul...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...
 

Benzina vs motorina

- - - - -
  • Please log in to reply
3625 replies to this topic

#1
cipman

cipman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 28.02.2005
Salutare tuturor

Vreau sa redeschid acest subiect desi a mai fost tratat oarecum in http://forum.softped...ina sau benzina

Sper sa nu contravin regulilor forumului. Sa vedem si reactia moderatorilor. Daca am gresit imi cer scuze dar nu prea mi-a placut cum au decurs ostilitatile acolo si nici cum s-au incheiat.

Sunt in situatia de a incerca evaluarea tuturor aspectelor legate de alegerea unei motorizari pentru viitorul autoturism proprietate personala si prima intrebare ar fi: benzina sau motorina?
As avea nevoie de parerile voastre.
Mentionez ca va fi folosit in scop personal, cam 50% din rulaj in oras, restul in afara (in special Bucuresti-V.Prahovei), cam 12.000 km anual.

Criteriile sau componentele pe care eu le consider a fi avute in vedere in aceasta comparatie/departajare ar fi (intr-o ordine aleatoare):

1. Pret initial
2. Costuri de exploatare/revizii (cost consumabile, manopera, periodicitate)
3. Costul combustibilului (atentie la tendinta pt. anii viitori)
4. Consum combustibil (departajat oras/in afara orasului - pt. o exploatare normala fara exagerari in nici o directie)
5. Fiabilitate (pe termen scurt si lung)
6. Comfort (dpdv al conducerii unui AV cu MAC/MAS si dpdv al zgomotului/trepidatiilor)
7. Greutate (masa totala si repartitie a masei)
8. Exploatare (drumuri lungi/scurte, opriri/porniri dese, porniri la temp. joase, mers zi de zi, oras/in afara - toate cu efecte asupra consumului si duratei de viata sau fiabilitatii)

Multumesc anticipat celor ce vor contribui cu parerea lor la conturarea unor raspunsuri la acest subiect.

#2
Nyana

Nyana

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 02.04.2002
eu nu pot sa iti raspund decat din punctul meu de vedere(recunosc ca nu ma pricep la masina decat sa ii pun apa la stergatoare si sa ma uit pe la nivelurile lichidelor de la masina);

am o masina pe motorina din 2001, 1.8 tdi(focus breack) si singurul lucru pe care l-am schimbat pana acuma la el sunt bieletele si acuma ii schimb flansele(multumesc tuturor celor de la conducere pentru campania "Lupta soferilor cu gropile a inceput la Brasov"). Costul unei revizii la Casa Auto Brasov este de aproximativ 100 eur si se face la 15 mi de km. Bineinteles ca acest cost poate sa scada daca iti cumperi tu filtrele si faci schimbul la alt service.

Mentionez ca masina mea are 178 mii km si ii turuie motorul ca la Passatul sefului meu care are 25k km.
Intradevar zgomotul este destul de ridicat la turatii de peste 25000 dar unora chiar le place sa isi auda motorul.

Ce sa iti mai spun, nu papa ulei deloc, porneste perfect la -20 grade(iarna asta).

Ca posesor de diesel recunosc ca nu m-as intoarce la o masina pe benzina niciodata.

Se spune ca motorina este foarte proasta in .ro, poate da, poate nu. Am incercat sa alimentez de la Rafo, Petrom, OMV, Lukoil dar am ramas pana la urma la Rompetrol, o motorina excelenta dupa parerea mea. (sa nu mai spun ca marea majoritate a statiilor din Brasov alimenteaza de fapt de la depozitul Rompetrol de la Zarnesti).

Si mai trebuie sa tinem cont de un lucur(nu stiu cum va evolua pretul combustibililor odata cu intrarea in "m"UE) dar sigur calitatea lor va creste considerabil.


Numai bine

#3
gollum

gollum

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,233
  • Înscris: 02.06.2004
Daca te bazezi doar pe criteriile de mai sus, atunci se impune o masina pe benzina. Eu cel putin nu as mai merge cu o benzina dupa ce m-am obisnuit cu dieselul. Cuplul, consumul si comportamentul la drumuri lungi mi se par excelente. Nu cred ca se justifica insa la 12000km/an.

A

#4
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Eu am un Ford diesel si dealungul anilor am avut 5 masini pe benzina si ultimele doua diesel, dar din pacate nici unul nou.
Ce pot sa-ti spun ? ca nu m-as mai intoarce la benzina si de ce :
Consumul super- eu si cu fiul meu in masina la 80 Km/h = 3,8
maxim in afara- 5 persoane si bagaje, demaraje si viteze pina la 150 Km/h = 5,3
oras, mers usor, fara demaraje fulminante- 4,8 la 100 de Km
oras, mers dinamic, demaraje- 6 la 100 Km
Asta iarna, la -25 de grade, mi-au inghetat telescoapele pe spate, dar motorul a pornit in 5 sec de invirtit, cu bujiile puse a doua oara.
Motorul are peste 500.000 de Km si nu i-am facut decit o segmentare acum un an ( cilindri erau ca noi  :mellow:  )
Bujiile ma tin cam 2 ani, dar la mine e 150.000 de lei bujia. Km pe an, cam 50.000
Cind o aparea Logan diesel, vreau sa-mi iau si eu ( asta mie puterea financiara ), dar fara sa o dau pe cea care o am ( asta s-o tin de munca ).
Motoarele diesel, daca le dai ulei bun si la timp, te tin 500.000 de km.
Daca ei o masina in rate, iti faci socoteala in felul urmator :
rata e rata, si ce-ti mai ramine, pt familie, e, acum e acum, sa mai ei din banii din casa, bani de benzina la consumul pe care il au prin oras, te otraveste nevasta, dar asa cu 150.000 de lei mergi 100 Km prin oras.
Oricum tu iti faci socoteala.
A, si sa vezi cum trage prin munti, ramii uimit.

#5
cipman

cipman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 28.02.2005
gollum: Te rog sa mai adaugi la criterii pe cele pe care le consideri de luat in seama si pe care eu nu le-am amintit. Chiar daca ti s-ar parea subiective.
Detaliaza, te rog, ce ai avut in vedere prin <comportament la drumuri lungi> unde ai dat o nota pozitiva motorului diesel.

Avand in vedere rulajul anual precum si pornirile dese cu drumuri scurte, probabil ca un MAS ar fi mai potrivit in situatia mea. Dar tot nu pot uita consumul, mai ales cel urban, al unui MAC; asta si prin prisma faptului ca, de obicei, imi e mai usor sa "gasesc" bani pt. revizie/consumabile decat pt. combustibil. Revizia stii ca se apropie, o mai amani, dar intotdeauna se intampla sa ai nevoie mai mult de masina fix cand ai ramas fara bani.

Inca o intrebare pt. cei conduc un autoturism cu MAC: cam de pe la ce viteza zgomotul motorului e acoperit de cel al anvelopelor sau al aerului?

In cele trei raspunsuri de pana acum am remarcat ca nici unul din cei doi colegi de forum nu s-ar mai intoarce la un motor pe benzina. Foarte interesant. Voi urmari si alte pareri. Uite n-am fost inspirat: era bun un polling cu intrebarea asta adresata posesorilor de MAC (sau si de MAS).
Din pacate eu nu am o astfel de experienta. Desi am condus multe autovehicule pe motorina (de la autoturisme, camioane la buldozere, escavatoare si tancuri) una e sa conduci de ocazie sau de nevoie si alta e sa conduci zi de zi si sa fii tu insuti cel ce are grija de respectivul motor.

Multumesc celor care au contribuit pana acum. Astept in continuare pareri. Scrieti macar "idem cu x-ulescu".

#6
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
La masina mea, care are 20 de ani, cel mai placut e sa mergi intre 90 si 130 Km/h, atunci are zgomotul cel mai mic. La motoarele noi diesel vei fi uimit ( conform cataloagelor ), ca la turatii mari au zgomot mai mic decit cele pe benzina

#7
gtk

gtk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,868
  • Înscris: 18.09.2004

MAK, on Mar 1 2005, 18:43, said:

Eu am un Ford diesel si dealungul anilor am avut 5 masini pe benzina si ultimele doua diesel, dar din pacate nici unul nou.
Ce pot sa-ti spun ? ca nu m-as mai intoarce la benzina si de ce :
Consumul super- eu si cu fiul meu in masina la 80 Km/h = 3,8
maxim in afara- 5 persoane si bagaje, demaraje si viteze pina la 150 Km/h = 5,3
oras, mers usor, fara demaraje fulminante- 4,8 la 100 de Km
oras, mers dinamic, demaraje- 6 la 100 Km
Asta iarna, la -25 de grade, mi-au inghetat telescoapele pe spate, dar motorul a pornit in 5 sec de invirtit, cu bujiile puse a doua oara.
Motorul are peste 500.000 de Km si nu i-am facut decit o segmentare acum un an ( cilindri erau ca noi  :mellow:  )
Bujiile ma tin cam 2 ani, dar la mine e 150.000 de lei bujia. Km pe an, cam 50.000
Cind o aparea Logan diesel, vreau sa-mi iau si eu ( asta mie puterea financiara ), dar fara sa o dau pe cea care o am ( asta s-o tin de munca ).
Motoarele diesel, daca le dai ulei bun si la timp, te tin 500.000 de km.
Daca ei o masina in rate, iti faci socoteala in felul urmator :
rata e rata, si ce-ti mai ramine, pt familie, e, acum e acum, sa mai ei din banii din casa, bani de benzina la consumul pe care il au prin oras, te otraveste nevasta, dar asa cu 150.000 de lei mergi 100 Km prin oras.
Oricum tu iti faci socoteala.
A, si sa vezi cum trage prin munti, ramii uimit.

<{POST_SNAPBACK}>


Hai, mai... 3.8 la 80km/h,  oras -  4.8? Oare de ce nu te cred? Masina veche, motor de 500.000 Km? Nici cele mai mici si mai noi nu prea ajung la asemenea consumuri, acum cand motoarele sunt mult mai eficiente ca acum 20 de ani... si mai spui ca trage bine in munti...
Ce masina ai? Mi cam imi miroase a minciunele daca nu te superi...

Edited by gtk, 01 March 2005 - 20:18.


#8
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
E treaba ta daca nu ma crezi.
Ford Orion, motorul a fost adus in 2000 si a fost pus pe masina in 2001
Motorul este din anul 1989, este de 1,6 si 54 Cp la 4800 rot/min
Modificari : injectoare de 1,8 turbo, adica deschid la 150 atm, nu la 140 cit a pus producatorul. Avans, o idee marit. Debit tot asa, un pic marit. Pompa de injectie, 550 bar la ralanti, fata de una noua care are 600 bar/ralanti. Greutate masina 850 Kg. Anvelope 155/65/13 pe fata, 155/80/13 pe spate. Cutie originala motor, 5 trepte. Reparatii-personal. Ulei-Bp sintetic 10 W 40 (schimb la 6-7.000 Km) si Duralube ( care are acum 20.000 de km).
Injectoarele care deschid mai tirziu( la o presiune mai mare ), pulverizeaza motorina mai fin si ii da o putere mai mare ( bineinteles ca uzeaza pompa mai repede, dar la 1.500.000 cit e una second, nu-mi fac probleme, avind in vedere ca pot sa ma duc cu ea si 10 ani )
Motorina, euro 3 + aditivi ( tin foarte mult la aspectul asta )
Filtrul de aer, schimbat anual.
Filtrul de motorina, la inceputul fiecarei ierni.
Vit de croaziera 100-140 Km/h
Vit max pe care am putut s-o ajung : 170 Km/h, dar nu m-a lasat temperatura apei s-o mentin ( era vara si ma duceam pe litoral, si de atunci n-am mai incercat )
Oras : pot sa merg linistit cu 40 Km/h cu a 4-a, fara sa moara motorul, dar se poate duce in a 2-a la 50 Km/h de voie si 90 Km/h in a 3-a
Demaraj : fac Dacia linistit
La drum lung : avind suspensie independenta si pus de mine telescoape AL-KO foarte tari si cu nebunia mea, la un drum cu multe curbe si mai ales la urcat, e cam greu sa ma ia cineva cu masini relativ apropiate.

#9
Cristist50

Cristist50

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,523
  • Înscris: 28.08.2003

MAK, on Mar 1 2005, 18:43, said:

.....................................
Asta iarna, la -25 de grade, mi-au inghetat telescoapele pe spate, dar motorul a pornit in 5 sec de invirtit, cu bujiile puse a doua oara.
.....................................

<{POST_SNAPBACK}>


Daca esti de la Miercurea Ciuc te cred. Daca esti din Bucuresti sau din alta zona spune-mi si mie la ce data au fost -25 de grade ca eu minimele le stiu de -17.

#10
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Eu il cred si subscriu pe MAC. Stiu cineva care are un Orion si tot cu asa consumuri se lauda. Si cred ca e posibil.
Eu am un Peugeot (in mom asta e in service, i-a ajuns si lui) din 85-86 care a fost adus din Germania prin 92 93 si care a muncit pe bune. A avut motor original de 1769, caruia i s-a rupt cureaua, si a fost inlocuit cu unul de 1900, prin 2000. Motorul asta are vreo 400 000, consuma 4.x (unde x se afla intre 2 si 6) inafara, si 5.x in oras. Asta daca il conduce mama sau tata. Daca conduc eu, ia cam 5 in afara si 6 in oras ca eu plec brusc de pe loc uneori si alte alea. La fel, nu sta Dacia in fata, nu i-a stat Vectra in 92 Diesel cu motor de 1.7 in fata, nu i-a stat pe o panta de aici din oras foarta abrupta Fabia in fata (probabil o fi fost soferul ala de vina, nu am eu chiar asa masina sa fac si Fabia). Am perioade in care merg in regimul 1-a 10km/h, 2-a la 20km/h, 3-a  30km/h, 4-40, si a 5-a la 60 km/h.  Probabil ca atunci merge aproape pe gratis masina :D . Insa, daca este nevoie, merge cu a 2-a 70, si cu a 3-a 100. Am vezut asta cand am dovedit Vectra.

Motivul din care masina este acum in service este ca mi s-a rupt/spart pompa de ulei ( a fost izbita, prin baie - nu de catre mine), am mai mers vreo 100m asa  :death:  si de aici s-au tras mai multe daune ce se repara acum. In orice caz, din 2000 si pana acum motorul a rezistat eroic, i-a fost schimbat doar uleiul si completat apa, a pornit absolut in fiecare iarna, iarna asta cand au fost si -10  bateria a invartit de 3 ori pana sa porneasca motorul.

Esentialul este ca se poate ca un motor chiar si de tehnoligie de acum 20 ani sa consume mai putin de 4, da, se poate. De asta am si postat, sa spun ca Orion-ul lui Mac nu e singurul, ci mai sunt si alte Orionuri, si alte masini cu aceleasi performante. Deci MAK nu minte.

In alta ordine de idei, si vroiam sa spun de mai mult timp asta, nu am intalnit pe nimeni care dupa ce a avut o masina Diesel, sa treaca la benzina dupa aia, chiar pe nimeni. De la benzina insa la Diesel am vazut, si cei care au facut-o, nu au mai trecut inapoi la benzina.

Pe de alta parte... Ce inseamna de mai sus MAS, si ce e MAK? Ca nu pricep...

#11
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Cred ca motivul pt care sint de necrezut pe acest forum, este faptul ca sint "nou nascut"
Sint de la citeva sute de Km de Bucuresti, lucrez in ture, si la institutia la care lucrez, este esentiala temp. de afara.
Institutia este undeva la marginea orasului ( unde vintul e la el acasa ) si cele mai joase temp pe le am prins eu la servici au fost de -23 si -24,8 grade C.
Daca nu crezi intreaba la institutia meteo care au cele mai joase temp inregistrate  in sudul tarii.
Am 38 de ani, si nu sint un papagal, care ce viseaza noaptea, scrie ziua pe forumuri.  :P
MAS= motor cu aprindere prin scintee
MAC=motor cu aprindere prin compresie
Iar la "facut" masini, am facut masini cu "blazon", dar nu le-am mai scris, ca oricum nu ma crede nimeni. :coolspeak:

Edited by MAK, 01 March 2005 - 22:39.


#12
Cristist50

Cristist50

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,523
  • Înscris: 28.08.2003
Da? Si ce te strofoci asa? Te-am intrebat doar. Stiam ca minimele au fost pe la Miercurea Ciuc. Daca tu nu dai date mai ample (de exemplu, pe langa Timisoara sau Constanta) eu de unde vrei sa stiu. Si nu mai sari asa ca nu te-a muscat nimeni. Mi-a venit greu sa cred ca au fost -25 grade in alte zone in afara de cele deja celebre. Ce e asa dificil de inteles?

Ca sa fiu ontopic. Am mers si cu diesel si cu benzina. Oricat s-ar spune dieselul e mai zgomotos. Si cum merg majoritar in oras unde dieselul chiar se simte comparativ cu una pe benzina (la zgomot ma refer) am ramas pe benzina. Nu sunt asa de fericit cand aud motorul zuruind pe la semafoare. maica-me chiar m-a intrebat odata (cand eram cu un CRDi) daca e stricat.
Cat despre intreceri cu altii e posibil ceea ce spuneti voi insa ganditi-va ca nu toata lumea are chef de intreceri pe serpentine. Asa si eu am facut un Tuareg. Si asta inseamna ca am masina mai cu mot?

Oricum, la consumul masinii mele (8-10l/100km) si diferenta de pret intre cele doua, recuperam banii in 4 ani daca luam pe motorina. Ori eu in 4 ani sper sa trec la alt model asa ca nu se merita.
Bafta.

#13
gtk

gtk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,868
  • Înscris: 18.09.2004
Si cum iti dai seama de consumul exact (cu virgula chiar) pe diferite sectiuni de drum, in afara orasului, in oras? Presupun ca nu are indicator de consum.

#14
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Si cu aceasta masina am facut taxi ( in particular), iar plinul il faceam in fiecare zi.
Boala profesionala : la fiecare iesire in afara orasului aveam plinul facut si la intoarcere la fel. Dupa ce am facut motorul, am pus alte injectoare, am facut f multe teste, de pornire, de consum, de demaraj, de gaze emanate, pina am ajuns la un avans si debit corespunzator. Deci consumul masini il faceam in fiecare zi.
Acum de cind cu noile legi ale taximetriei, m-am lasat de aceasta meserie, dar plinul il fac saptaminal, sau de fiecare data cind ies in exterior, si bineinteles calculul la nr de Km cu motorina bagata in rezervor.
Toti taximetristi baga combustibil pina da peste rezervor si absolut toti isi fac calculul zilnic ( mai ales daca lucreaza in ture )

#15
Ahile

Ahile

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,651
  • Înscris: 11.07.2004
In general daca parcurgi sub 15.000 km pe an e mai ieftin sa mergi cu benzina, dat fiind costul initial al masinii.
Totusi dieselul creste in vinzari de la an la an in detrimentul benzinei. Pentru ca sint multi cei care parcurg multi km pe an si pot face economii astfel; pentru ca noile turbo diesel sint mai performante decit benzinarele, mai ales in depasiri; pentru ca poate dieselul e mai placut la condus decit benzina datorita cuplului mai mare oferit la turatii mai joase.
Pe de alta parte benzinarele sint mai rafinate d.p.d.v. al zgomotelor si al trepidatiilor si costul motorinei creste si tot creste.
Hotaraste-te cam ce masina vrei si incearca sa faci drive-teste cu ambele variante. O sa afli mai mult despre ce ti-ar place sa conduci decit in 10 pagini de discutii.

#16
Cristist50

Cristist50

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,523
  • Înscris: 28.08.2003
Bine zis. Oricum la drive-test motorina va iesi in fata benzinei, cuplul mai mare spunandu-si cuvantul. Eu am ales confortul si pretul in fata sportivitatii.
Bafta la elegere.

#17
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Raspunsuri punctuale.

Eu am Megane Sedan dCI 80 CP

1. Pret initial
- Fa calcule. Eu amortizam investitia (diferenta benzina-motorina) in 40 000 km, adica in 4 ani.

2. Costuri de exploatare/revizii (cost consumabile, manopera, periodicitate)
- Sensibil la fel, cu diferenta ca pt diesel piesele motorului sunt mai scumpe, insa motoarele sunt mai fiabile.

3. Costul combustibilului (atentie la tendinta pt. anii viitori)
- daca iti iei motor pe motorina, vei baga EURO 4, deci sensibil = cu benzina.

4. Consum combustibil (departajat oras/in afara orasului - pt. o exploatare normala fara exagerari in nici o directie)
- in afara se simte. In oras, chiar si dieselul suge binisor, mai ales daca nu mergi constant cu 30-40 km/h.
Eu su Catalin avem media 7-8% in oras pe diesel.
Am auzit ca benzina, in fct de motor duce intre 9-13%.

5. Fiabilitate (pe termen scurt si lung)
- La fel. Motorina pe termen lung.

6. Comfort (dpdv al conducerii unui AV cu MAC/MAS si dpdv al zgomotului/trepidatiilor)
- dieselul e mai zgomotos si da trepidatii mai mari.

7. Greutate (masa totala si repartitie a masei)
- Un motor diesel este sensibil mai greu decat unul pe benzina. Asa zice teoria.
Blocul motor e nevoit sa fie mai masiv datorita regimului de presiune.

8. Exploatare (drumuri lungi/scurte, opriri/porniri dese, porniri la temp. joase, mers zi de zi, oras/in afara - toate cu efecte asupra consumului si duratei de viata sau fiabilitatii)
- de obisei dieselul e mai puturos si masinile vechi aveau probleme iarna la temperaturi joase, insa meganu meu apas pe buton si aprinderea este controlata de computer. Pleaca din ptimul buton si la -20 de grade Celsius.

Per total, intre versiune superioara pe benzina si inferioara pe motorina, eu as face un drive test.
Daca iti iei masina pentru mai mult de 5 ani ia motorina.
Daca o iei pt max 5 ani ia benzina.

#18
cipman

cipman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 28.02.2005

Courage, on Mar 2 2005, 11:21, said:

Eu am Megane Sedan dCI 80 CP ...

Multumesc pt. raspuns Courage.

Pe lista mea de optiuni se afla un Megane 1.5 dCi, dar Estate.
Daca poti sa-mi dai mai multe amanunte despre cum se comporta la tine as ramane dator (consum urban/interurb., pret revizii piese/manopera, comfort la drum lung., stabilitate, zgomote, scartaituri, etc - ce consideri ca ar fi interesant de stiut - lucruri pe care le afli doar ca posesor)

Multam cu avansuri...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate