scoala de soferi categ. C+E
Last Updated: Jul 10 2016 13:49, Started by
logosu
, Jun 11 2016 19:26
·
0
#1
Posted 11 June 2016 - 19:26
Salut!
Caut un "prieten" din Bucuresti, care vrea sa faca scoala de soferi categ. C+E in perioada asta. Una din scolile de soferi (nu spun numele, ca nu vreau sa fac reclama) ofera o reducere de 25% daca te inscrii impreuna cu un prieten. La 2200 lei cat e pretul acum, 25% inseamna ceva. Daca stiti pe cineva interesat, dati-mi un PM. Sper ca am postat unde trebuia. Apropo, cam cat dureaza de obicei scoala la categoria C+E (avand B-ul de cativa ani)? De la inceput, de cand te inscrii, pana dai examen. Si daca a facut cineva recent scoala, ce i s-a parut mai dificil? E greu examenul, in comparatie cu altele? |
#2
Posted 11 June 2016 - 20:26
Nu dureaza mult scoala, examenele insa vor fi la intervale mai mari ceea ce in final va duce la un timp de asteptare considerabil(4-5luni).
Scoala nu e dificila(din cauza lipsei de interes a instructorilor), daca instructorii ar vrea pe bune sa te invete si orele de mecanica s-ar face pe bune ar fi un pic greu. Examenele sunt usoare, daca vrei sa profesezi mai ai de asteptat minim 2 luni la atestate din cauza birocratiei si uite asa ajungi sa pleci pe camion la iarna daca te apuci acum. |
#4
Posted 13 June 2016 - 08:18
Cat de importante sunt atestatele? Sau de ce atestate ai nevoie, pe langa permis, pentru transport clasic in comunitate?
Ce se poate conduce doar cu permisul CE fara atestate? |
#5
Posted 13 June 2016 - 15:56
logosu, on 13 iunie 2016 - 08:18, said:
Ce se poate conduce doar cu permisul CE fara atestate? Nimic(din categ. C) pe drumurile publice nici macar propriul camion, e ca si cum nu ai avea permis, ceea ce mi se pare o enormitate. Pe vremuri nu existau atestate, deveneai sofer pt. ca aveai permis. Mai multe inveti tu inevitabil in timp ce faci scoala. Edited by sandu222, 13 June 2016 - 16:22. |
#6
Posted 22 June 2016 - 10:49
Din ce-am citit pana acum cel mai important pentru C+E e sa ai card tahograf si atestat profesional de transportat marfa (CPI). Altele sunt bune sa le ai, dar nu sunt obligatorii, ci doar pentru anumite tipuri de transporturi.
Nu sunt lamurit daca e la fel de important si pentru camion (categ C). Sandu222 esti sigur de cei ai scris mai sus? P.S. Am citit un anunt in care se cerea doar C-ul si se specifica ca nu e nesar nici tahograf, nici atestat. Era pentru o firma de constructii. |
#7
Posted 24 June 2016 - 14:24
sandu222, on 11 iunie 2016 - 20:26, said:
Nu dureaza mult scoala, examenele insa vor fi la intervale mai mari ceea ce in final va duce la un timp de asteptare considerabil(4-5luni). Scoala nu e dificila(din cauza lipsei de interes a instructorilor), daca instructorii ar vrea pe bune sa te invete si orele de mecanica s-ar face pe bune ar fi un pic greu. Examenele sunt usoare, daca vrei sa profesezi mai ai de asteptat minim 2 luni la atestate din cauza birocratiei si uite asa ajungi sa pleci pe camion la iarna daca te apuci acum. Confirm cele spuse privitoare la întârzieri. Programarea traseului se face cam la minim o lună și jumătate de la susținerea probei teoretice. După ce treci de traseul pentru C și proba teoretică C+E, se face altă programare pentru traseu C+E. Cei cu domiciliul în București dau traseu în zona Republica, cei din Ilfov în Chitila. Despre proba teoretică nu am ce să comentez, trebuie citit codul rutier și apoi exersate grilele de pe site-ul oficial al poliției. La traseu se urmărește conducerea camionului în mod fluent dar în siguranță, precum și manevrele clasice de trafic (viraje, întoarceri, mers cu spatele etc.). Deliciul este că multe din aceste manevre unde ți-ar trebui ceva mai mult spațiu se fac pe niște străduțe mai lăturalnice și dacă nu simți dimensiunea camionului....ți-o cam iei pe acolo. La asta se mai adaugă copacii aplecați pe stradă, indicatoare rutiere îndoite fix într-un viraj etc. La mine traseul a durat 50 minute. Edited by fmfmfmfm, 24 June 2016 - 14:25. |
#8
Posted 25 June 2016 - 18:04
logosu, on 22 iunie 2016 - 10:49, said:
Din ce-am citit pana acum cel mai important pentru C+E e sa ai card tahograf si atestat profesional de transportat marfa (CPI). Altele sunt bune sa le ai, dar nu sunt obligatorii, ci doar pentru anumite tipuri de transporturi. Nu sunt lamurit daca e la fel de important si pentru camion (categ C). Sandu222 esti sigur de cei ai scris mai sus? P.S. Am citit un anunt in care se cerea doar C-ul si se specifica ca nu e nesar nici tahograf, nici atestat. Era pentru o firma de constructii. E posibil fie sa se munceasca la negru(pe ceva mai vechi) fie doar o cerinta in plus doar ca sa fie ei siguri ca ai mai mult decat B-ul(mai sunt minibasculante care se pot conduce cu B-ul si utilaje care necesita formal C-ul sau Tr dar nu necesita card/atestat). De asemenea se poate munci doar in cariera si nu ai nevoie de asa ceva. Insa atestatul si cardul/cartele sunt necesare peste tot in transporturi de marfa >3.5T! Edited by sandu222, 25 June 2016 - 18:04. |
#9
Posted 30 June 2016 - 09:46
fmfmfmfm, on 24 iunie 2016 - 14:24, said:
Confirm cele spuse privitoare la întârzieri. Programarea traseului se face cam la minim o lună și jumătate de la susținerea probei teoretice. După ce treci de traseul pentru C și proba teoretică C+E, se face altă programare pentru traseu C+E. Cei cu domiciliul în București dau traseu în zona Republica, cei din Ilfov în Chitila. Despre proba teoretică nu am ce să comentez, trebuie citit codul rutier și apoi exersate grilele de pe site-ul oficial al poliției. La traseu se urmărește conducerea camionului în mod fluent dar în siguranță, precum și manevrele clasice de trafic (viraje, întoarceri, mers cu spatele etc.). Deliciul este că multe din aceste manevre unde ți-ar trebui ceva mai mult spațiu se fac pe niște străduțe mai lăturalnice și dacă nu simți dimensiunea camionului....ți-o cam iei pe acolo. La asta se mai adaugă copacii aplecați pe stradă, indicatoare rutiere îndoite fix într-un viraj etc. La mine traseul a durat 50 minute. Mersi de review. Nu stiam treaba cu 2 trasee, una pentru C si alta pentru CE, desi ma gandeam ca ar putea fi. Pierzi timpul cu doua trasee, dar poate e avantaj daca pici E-ul, dar macar iei C-ul. Si 50 de minute mi se pare chiar mult. Cand am dat B-ul nu cred ca am mers mai mult de 10 minute. Inteleg acum de ce cer astia 200 de lei pentru traseu la examen... Sandu222: Ok, asa o fi ca prea spui cu convingere |
#10
Posted 30 June 2016 - 11:45
Am gasit o oferta la jumatate de pret scoala pentru categoria C+E la 1200 lei pe un site dinasta reduceri. Platesti 600 online si restul de 600 la scoala de soferi. A mai cumparat cineva de pe site-uri dinastea de reduceri? Pot sa ma tepuiasca?
|
|
#11
Posted 04 July 2016 - 12:26
Se pare ca nu prea stie nimeni. Asa ca am decis sa merg inainte, ca oferta expira maine, insa partea buna e ca daca nu-mi convine, am timp 15 zile sa primesc banii inapoi.
|
#12
Posted 10 July 2016 - 13:49
e pomana la banii aia ! . eu m-am inscris in februarie pt cat D si vineri am luat si traseul ; deci a durat 5 luni fix in conditiile in care am luat sala din prima si traseul la fel .
8 saptamani trebuie sa treaca pana incepi sa conduci..... + pana te baga in arr ... sunt niste perioade nu poti sa conduci repede |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users