Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Clio IV Estate 0.9 TCe, echipare Zen

- - - - -
  • Please log in to reply
65 replies to this topic

#1
inius

inius

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,960
  • Înscris: 02.02.2011
Mașina e asta de aici: http://forum.softped...e-merita-banii/

După ce am mers cu ea vreo 2300 de km, majoritatea în oraș (București) și foarte puțin în afară, a venit momentul să o scot pe un traseu mai lung (București - Constanța - București - Sighișoara - Alba Iulia - Deva - Hunedoara - Făgăraș - București, în total vreo 1400 de km).

Am mers cu ea pe tot felul de drumuri, de la autostrăzi ca-n palmă, până la drumuri infecte, cum e cel dintre Mediaș și Blaj. Permanent 3 oameni în mașină, bagaje și aer condiționat pornit.

Plusuri:

- Merge fără probleme pe oriunde o bagi, inclusiv pe pante cu înclinație mare. Din punctul ăsta de vedere mi-era cam frică, fiindcă motorul e mic. În general cu a 2-a sau a 3-a, ba chiar am prins un urcuș pieptiș, la intrarea în parcarea de la cetatea Rupea, unde n-a urcat decât cu prima viteză, dar a urcat.
- Pe drumurile patriei n-ai probleme cu depășirile camioanelor sau mașinilor lente care nu trec de 70-80, dar trebuie să-ți aștepți cuminte rândul (și linia întreruptă). Nu poți depăși câte trei mașini deodată, că nu-i bemveu. Ca să te arunci ca viteazul peste linia continuă când „simți” tu că se poate, e exclus.
- Per ansamblu, cu un mers corect, ajungi la destinație exact când îți estimează GPS-ul sau Google Maps. Ba chiar un pic mai devreme. Ceea ce înseamnă că e o mașină perfect făcută pentru un mers în limitele legale.  
- Consumul optim e pe la 90-100: cam 4-4.5%, deci am putea spune că e ideală pentru rețeaua de drumuri de aici.
- Pe bucățile de autostradă am preferat să merg constant cu 120 (pe cruise), nu m-am aruncat mai sus, pentru că motorul poate, dar începe să consume mult. Pe la 120 consumul e în zona 6-6.5%. Din păcate mașina mea nu are modul ăla „eco” pe ea, așa că eu sunt cel care trebuie să-i controleze consumul printr-un stil de condus cât mai cuminte. Din ce am mai citit pe forumuri cele care au modul „eco” scot consum mai bun decât mine și în oraș, și în afară, dar îi ajută modulul ăla șmecher.
- Mașina e foarte stabilă, stă bine pe drum.
- Portbagajul spațios a fost un criteriu de alegere, și consider că am făcut o alegere bună.

Câte ceva despre spațiul interior: scaunul șoferului se reglează și pe înălțime, deci pentru cineva înalt nu e o problemă așa mare, dar scaunul lateral se reglează numai pe orizontală. Spre surprinderea mea am dus odată un prieten care are până în 1.80, și i s-a părut că se dă cu capul de tavan, și chiar părea că se dă Posted Image dar acum am avut alături un alt prieten care are peste 1.80 și care stătea foarte confortabil. Cred că depinde mult și de conformația corpului și de cât de relaxat stă în scaun omul, altfel nu-mi explic diferența.

Minusuri:

- Pe drumurile proaste simți fiecare gâlmă, rău de tot. La peticeli și gropane e jale. Totuși, a rezistat cu stoicism. Am mers pe alocuri pe niște drumuri... vai mama lor.
- Roata de rezervă e sub mașină (mă rog, sper să n-am niciodată nevoie).
- Cauciucurile cu care a venit cred că sunt cam proaste. Goodyear Duragrip, de vară, deși mașina a venit în a doua jum. a lui decembrie. Recenziile nu sunt așa proaste, ar fi niște cauciucuri așa și așa, dar am avut la un moment dat pe lângă Hunedoara un foarte mic derapaj care m-a pus pe gânduri. E drept, ploua torențial, totuși nu e normal. Probabil le voi schimba cu primul prilej cu ceva mai performant.
- În oraș consumul e în jur de 8.2%, cam măricel față de cât mă așteptam, dar pot trăi cu el. Asta, la o notă de condus pe care mi-o dă aplicația de 72/100 (deci aș fi un șofer cam de nota 7 :) ). Pe de altă parte orele la care merg sunt foarte aglomerate.

Dacă aveți întrebări, vă răspund cu plăcere.

#2
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,703
  • Înscris: 25.11.2014
Poze?

#3
DaniJ90

DaniJ90

    You Are Terminated!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,105
  • Înscris: 22.11.2011
Nu vreau sa fiu carcotas sau ceva de genul, dar daca ai avut buget de 15k, de ce doamne ti-ai luat Clio?

#4
Oxigen1234

Oxigen1234

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,675
  • Înscris: 21.07.2011
In oras 8.2% - care a fost viteza medie raportata de computerul de bord?

#5
inius

inius

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,960
  • Înscris: 02.02.2011

View PostDaniJ90, on 27 mai 2016 - 11:58, said:

Nu vreau sa fiu carcotas sau ceva de genul, dar daca ai avut buget de 15k, de ce doamne ti-ai luat Clio?

Am explicat pe topicul celălalt. Mașină germană era exclusă din start, pentru că nu-mi place de Merkel, deci nu vreau să le susțin economia :) Așadar era exclus orice din grupul VW + sateliți.

Într-un final rămăsese o listă de 3 mașini + 1 care se încadrau în tot ce vroiam eu (dotări + dimensiuni): Clio Estate, Fiat 500L, Suzuki S-Cross (cu o echipare așa și așa) și Ford Focus. Ford Focus a picat din start, era prea scump chiar și la ofertă și nu eram dispus să depășesc bugetul; Fiat 500L mi s-a părut incredibil de urât (în poze arată bine, dar când l-am văzut în realitate am făcut stânga-mprejur - chiar nu e pe gustul meu), iar Suzuki S-Cross în varianta care se încadra în bugetul meu era ok, dar ieșea cu vreo 2000 de euro mai mult decât am dat în cele din urmă pe Renault.

View PostOxigen1234, on 27 mai 2016 - 12:00, said:

In oras 8.2% - care a fost viteza medie raportata de computerul de bord?

15.9 km / h

#6
danyd83

danyd83

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,050
  • Înscris: 04.11.2013
Sa o conduci cu placere si fara evenimente.

#7
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,992
  • Înscris: 09.05.2009
S-o stapanesti sanatos, fara incidente! Modul ECO nu mi se pare ca face mare lucru dpdvd al consumului, dar iti cam lesina motorul. Am incercat si eu vreo saptamana in oras si diferenta de consum era insignifianta! Dar era diferenta mare (in rau) la felul cum raspundea motorul la acceleratii!
Poze? :)

Edited by DannyMC, 27 May 2016 - 12:43.


#8
DaniJ90

DaniJ90

    You Are Terminated!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,105
  • Înscris: 22.11.2011
Pai de exemplu Hyundai Elantra, Toyota Corolla Toyota Avensis porneste de la 16.800 de euro cu un discount si daca aveai si o rabla o scoteai la super pret...Mazda 3 la fel.Plus ca sa nu mai zic de faptul ca puteai sa iti iei una cu cateva mii de km in bord, cu garantie valabila din Romania si nu ajutai pe Merkel (cu toate ca mi se pare o prostie)....

#9
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Fii liniștit, nu vei avea problemele celor care și-au luat tsi. Motorul duce bine, cunosc pe cineva care îl are pe Logan și toți îi plângeau de milă că la 100000 crapă. Are deja 140000 și este foarte în forma.
Să stăpânești sănătos mașina și drumuri bune!

#10
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Pe forumul Logan este cineva căruia i s-a rupt lantul pe la 130000 de km. Deci daca e sa o patesti, se poate intampla.
Stii, mie bugetul asta mi se pare cel mai păcătos. Este la limita. Poti avea o masina compacta (adica mai mare) cheala sau una de clasa mica cu un motor bun pentru acea caroseri si dotari ok. Dar la drum lung parca tot aia mai mare ar fi mai buna. Desi... na, fiecare face cum vrea. Drumuri bune! :)

#11
Burton

Burton

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.09.2008
Cel de pe loganclub cu distributia rupta la 130k umblase el pe acolo, nu mai stiu ce naiba facuse. O sa caut exact cauza daca e cineva curios.

Sa o stapanesti sanatos, e frumoasa!

#12
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,992
  • Înscris: 09.05.2009
Hai ca va lamuresc eu! Posted Image Nu i s-a rupt lantul ci s-a intins iar intinzatoarele hidraulice nu l-au mai putut mentine in pozitie.
Dar... Acel motor a avut un regim de exploatare nu tocmai normal! Mai exact a facut 100k km in aproximativ 2 ani, a fost remapat la 105 CP si proprietarul facea liniute cu acea masina.
Oricum, lantul a fost schimbat si masina are acum 148 k km

Edited by DannyMC, 28 May 2016 - 06:31.


#13
inius

inius

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,960
  • Înscris: 02.02.2011
Mulțumesc tuturor pentru gândurile bune. Voi posta și poze după ce o spăl.

View PostDannyMC, on 28 mai 2016 - 06:08, said:

Hai ca va lamuresc eu! Posted Image Nu i s-a rupt lantul ci s-a intins iar intinzatoarele hidraulice nu l-au mai putut mentine in pozitie.
Dar... Acel motor a avut un regim de exploatare nu tocmai normal! Mai exact a facut 100k km in aproximativ 2 ani, a fost remapat la 105 CP si proprietarul facea liniute cu acea masina.
Oricum, lantul a fost schimbat si masina are acum 148 k km

Asta NU e mașină de făcut liniuțe. E o mașină pentru o familie cuminte, care să te ducă din punctul A în punctul B exact în intervalul de timp estimat de GPS conform limitelor legale de viteză :) Când am luat-o m-a interesat să aibă ceva dotări decente pentru 2016: start/stop, cruise control, navigație integrată etc. Și să am siguranța că mașina e nouă. Mașina precedentă fusese una sh care a mers bine la început, dar apoi am început să bag tot mai mulți bani în ea. Și mă săturasem de chestia asta.

#14
inius

inius

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,960
  • Înscris: 02.02.2011
De vreo lună de zile, de când s-a mai eliberat orașul (la București mă refer), consumul a scăzut spectaculos, de la 8.2% la 7.5%. Începe să se apropie de ceea ce-mi doream.

#15
gmowner

gmowner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 995
  • Înscris: 13.02.2015
Mai cauta pe net, si vei vedea ca e foarte usor de montat acel buton Eco.
Sa-l stapanesti cu placere!

#16
Jibraill

Jibraill

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 247
  • Înscris: 16.06.2010
Ai fost la munte cu masina ? Cum se comporta la urcare ?

#17
inius

inius

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,960
  • Înscris: 02.02.2011

View PostJibraill, on 06 iulie 2016 - 18:55, said:

Ai fost la munte cu masina ? Cum se comporta la urcare ?

Se comportă excelent. Nu are nici o problemă. Am fost cu mașina încărcată (3 adulți + bagaje) și n-am simțit nici un moment că nu duce.

#18
andrew1980

andrew1980

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 858
  • Înscris: 01.10.2008
Acum si voi puneti niste intrebari... sigur ca duce, acum este foarte relativ pentru cine ce inseamna ca o duce??? Unii se plang ca niste copii si pe langa un 2.O TDI de 35ONm si 15O CP ca nu merge cum ar vrea ei(pai la unii numai un Veyron ar avea destula putere si cuplu) ...si la altii este bine si un Logan 1.2MPI de 72 CP si 1O8 Nm... De exemplu acum doua zile am facut Transfagarasanul cu niste cunoscuti care aveau un logan de 5 ani si 1.2mpi... si pe deasupra erau 4 persoane adulte si bagajele...si au urcat fara probleme... bine nu au tinut pasul cu mine dar era si culmea...

Edited by andrew1980, 10 July 2016 - 19:39.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate