Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Sfat achizitie autoturism nou Skoda Octavia, Rapid.

- - - - -
  • Please log in to reply
100 replies to this topic

#19
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,039
  • Înscris: 26.04.2007
knight28: nu zic ca este mai indicata 2-nd insa ia in calcul si aceasta varianta
daca faci multi KM in afara localitatilor sau bagi autostrada la greu.

Edited by Mihai_3, 23 May 2016 - 11:53.


#20
OvideluA

OvideluA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 27.10.2009
Vezi ca Rapidu' e pe platforma A05+, deci sub tabla va fi mai aproape de Polo/Fabia/Ibiza.
Octavia e pe MQB.

E posibil sa apreciezi mai mult Octavia daca iei in calcul confortul si tinuta de drum.

Mie nu mi-a placut pozitia la volan din Toledo(care e de fapt tot un Rapid).

#21
marcusdefeis

marcusdefeis

    Lunetist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,028
  • Înscris: 14.07.2008
decat autoturism nou cu motor de motocicleta, mai bine un second de cativa ani cu motor serios

#22
alin62

alin62

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,441
  • Înscris: 26.02.2012

 fqx, on 23 mai 2016 - 11:27, said:

Daca un aspirat de 1.2 nu se uzeaza, nici 1.2 turbo, nu se va uza, din potriva, poate va tine mai mult deoarece il vei tura mai putin.
Aspiratele sunt de obicei motoare mari, uita te la japoneze 2.0 benzina, in niciun caz 1.2.
Daca e sa compari fiabilitatea dintre un motor 2.0 aspirat si un 1.2 turbo mai bine nu o faci. Motoarele astea mici sunt facute in general pentru cei care tin masina cat o au in garantie apoi o vand, pentru taxe mici si noxe mai mici.

Edited by alin62, 23 May 2016 - 15:46.


#23
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Iti recomand scaunele sport pe Rapid, este optiunea asta! Motor macar de 1.2, cunosc utilizator, pe firma, foarte multumit,are 30k fara probleme momentan, si nu o menajeaza!

#24
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 knight28, on 23 mai 2016 - 08:21, said:

Personal nu inteleg de ce se chinuie producatorii sa produca autoturisme cu cutie manuala cand traim in 2016, ar trebui totul sa fie la sueprlativ, autoturismele sa fie proiectate si asamblate numai cu cutii automate. E cel mai bine asa. Pana la urma dorim sa ne maximizam confortul.
Este o chestiune de subiectivitate. Sunt sigur de asta. Dar nu ezitati sa ma consiliati in vederea alegerii unui autoturism corect.
Altul care nu s-a jucat cu mingea cand era mic si nu stie sa conduca manuala si ar vrea sa-i reduca pe toti la stadiul lui. E buna automata dar nu pe orice masina. Te-ai gandit ca pe o masina ieftina o automata buna devine prea scumpa raportat la valoarea masinii iar una pe masura masinii este o porcarie?

Edited by underb, 23 May 2016 - 21:52.


#25
DaniJ90

DaniJ90

    You Are Terminated!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,104
  • Înscris: 22.11.2011
Cand exista Elantra tu iti iei o pocnitoare de Rapid...

#26
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,141
  • Înscris: 08.12.2008
Făcea fata 1.6 aspirat pe Octavia 2 si avea 105 CP si nu face fata un motor de 115-120 CP, in conditiile in care cuplul este de motor aspirat de vreo 150-160 CP... Pe bune, va auziti ce spuneti?
Criticati 1.0  TSI. Ford are asa ceva si se lauda ca ar fi cel mai bun din lume. Ala cum poate misca un Focus? In conditiile in care are si varianta de 100 CP.
M-am dat acum câteva luni cu un TSI de 90 CP pus pe o Ibiza. Nu as vrea neapărat masina aia. Dar m-am convins si mai mult ca următoare mea masina va fi una cu un motor de genul ala.
Problema nu este la putere, cuplu si dinamica, ci la fiabilitatea generala a motorului. Desi de vreo 2-3 ani "dracul" nu mai e atât de negru. Am o colega cu 1.2 TSI 105 CP pus pe Golf 6(2010), are cam 115000 de km si nici o problema. Deci se poate si altfel. E vorba si de noroc.

#27
OvideluA

OvideluA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 27.10.2009
Ironia e ca Focusul de 1.0 Ecoboost si 100CP are cam aceeasi dinamica ca si o Octavie II de 1.6MPI. Octavia II 1.9TDI e putin mai rapida la accelerare, dar asta cred ca tine mai mult de cuplul mai bun pe o plaja destul de ingusta de turatii.
Concret 0-100km/h:
Focus III 1.0 100CP/170Nm(1400-4000rpm)/185km/h(Vmax) - 12.5s
Octavia II 1.6 MPI 102CP/148Nm(3800rpm)/190km/h(Vmax) - 12.3s
Octavia II 1.9TDI 105CP/250Nm(1900rpm)/195km/h(Vmax) - 11.8s

Intr-adevar pana in 1500rpm motorul mic se simte subdimensionat. Dupa asta e mai mult decat ok.

Tinand cont ca se vorbea de 1.9TDI intr-un post: cred ca preferinta unora pentru diesel tine de faptul ca lumea nu vrea sa urce motoarele in ture(poate e frica de consum sau experienta cu batranele Dacii) si din cauza cuplui bun jos simt ca masina se misca bine.

Edited by OvideluA, 24 May 2016 - 09:28.


#28
knight28

knight28

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,209
  • Înscris: 13.11.2007

 jericho, on 23 mai 2016 - 10:45, said:

5 trepte in 2016?

Skoda are pe configurator si 5 trepte manuala. Uita-te sa vezi ca nu e vrajeala. Bine la 5 trepte foarte multi spun ca sunt destinate pentru oras si mai putin pentru autostrada. Pentru autostrazi ar trebui o cutie in 6 trepte fie manuala ori automata.
''Octavia Active 1.2 TSI  Benzina  1.2l / 63kW/ 86CP  Manuala, 5 trepte  4 Usi  14.695,20 Euro"
Sursa: http://cc.porscheinf...!C!!!/?&MGN=500
Si suntem in 2016.

 underb, on 23 mai 2016 - 21:49, said:

Altul care nu s-a jucat cu mingea cand era mic si nu stie sa conduca manuala si ar vrea sa-i reduca pe toti la stadiul lui. E buna automata dar nu pe orice masina. Te-ai gandit ca pe o masina ieftina o automata buna devine prea scumpa raportat la valoarea masinii iar una pe masura masinii este o porcarie?

Se vrea o lume a comoditatii. Pana la urma trebuie sa stai confortabil la volan si sa-ti maximizezi asa cum spuneam munca (sofatul). E spre binele soferului, crede-ma. La fel si la plecarile in rampa, trebuie sa fie cat mai usor ca la masinile automate (sa isi intre in rol franele in mod automat). Nu cred ca vrea nimeni sa fie crispat la volan si sa fie greu sa conduci. Era complicat la Daciile din trecut de cand au aparut si pana pe la Nova.
Eu nu am am absolut nimic cu manualele. Lipsa banilor te face sa te ganedsti la achizitionarea unei masini cu cutie manuala. Dar spuneam ca o cutie DSG ca a celor din grupul Volkswagen ar fi ideala. Si am explicat si mai sus. Faptul ca e mult mai comod fara sa ''mesteci in mamaliga'' si sa fie concentrat doar la drum demarand si deccelerand.

 OvideluA, on 24 mai 2016 - 09:23, said:

Ironia e ca Focusul de 1.0 Ecoboost si 100CP are cam aceeasi dinamica ca si o Octavie II de 1.6MPI. Octavia II 1.9TDI e putin mai rapida la accelerare, dar asta cred ca tine mai mult de cuplul mai bun pe o plaja destul de ingusta de turatii.
Concret 0-100km/h:
Focus III 1.0 100CP/170Nm(1400-4000rpm)/185km/h(Vmax) - 12.5s
Octavia II 1.6 MPI 102CP/148Nm(3800rpm)/190km/h(Vmax) - 12.3s
Octavia II 1.9TDI 105CP/250Nm(1900rpm)/195km/h(Vmax) - 11.8s

Intr-adevar pana in 1500rpm motorul mic se simte subdimensionat. Dupa asta e mai mult decat ok.

Tinand cont ca se vorbea de 1.9TDI intr-un post: cred ca preferinta unora pentru diesel tine de faptul ca lumea nu vrea sa urce motoarele in ture(poate e frica de consum sau experienta cu batranele Dacii) si din cauza cuplui bun jos simt ca masina se misca bine.

Da pai e logic ca o masina cu mai multi cai putere si un cuplu marisor dezvolta o putere mai mare deci ajungi la 100 de km/h mai repede. Este bine insa ca, cuplul sa se dezvolte la turatii joase.
Cu cat ai foarte multi cai putere si un cuplu mare cu atat demarezi mai repede.
Eu sunt de parere, ca e cel mai bine sa vezi cum ajungi la primii 50 60 km/h
Poate ma lamuresti si pe mine sau ma lamuriti.
De ce este mai scumpa cu 1500 de euro o masina de 1.0 TSI 3 cilindrii fata de un 1.2 de 14.500 euro? Poate pentru faptul ca are 6 rapoarte cutia si 115 cai?
Ar fi mai rentabila 1.2 TSI + cutie manuala in 5 rapoarte? Face fata mai bine pe o caroserie de Skoda Octavia? Oare un motor in 4 cilindrii e mai convenabil fata de un 1.0 cu toate ca su nt turbo amandoua?
Octavia Active 1.0 TSI  Benzina  1.0l / 85kW/ 115CP  Manuala, 6 trepte  4 Usi  16.045,20
De unde bani pentru o Skoda pe diesel noua. Ar fi o rata destul de mare dupa calcuelle mele de pe calcualtorul de leasing. Un diesel ar fi ideal fie 1.6 TDI fie 2.0 TDI. Dar ar insemna o rata de vreo 1500 RON pe luna si un avans de vreo 5700 de euro.
Si in orice caz ar fi bine daca as alege Perfect Leasing sau un Leasing normal? La perfect leasing ratele sunt cu 30 % mai mici + ca platesti cat uzezi masina si ai dreptul sa o schimbi la final de contract sau s-o cumperii sau sa prelungesti durata de finantare (nu stiu la ce se refera astae, idem cumpararea masinii) Mai dai bani in plus sau devine a ta si gata.
O sa revin si cu comentarii legate de Ford in comparatie cu Skodele.

Edited by knight28, 24 May 2016 - 09:57.


#29
OvideluA

OvideluA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 27.10.2009
E doar o speculatie: cred ca 1.0 TSI e mai scump pentru ca e o tehnologie noua. Producatorul isi amortizeaza costul R&D-ului la inceput si dupa aia isi permite sa dea jos pretul.
In cazul tau, diferenta de pret e data si de faptul ca 1.2 are mai putini cai si o cutie cu 5 trepte(dinamica mai buna pe 1.0). Concret: Octavia 1.2TSI e vazuta de producator ca fiind o varianta inferioara fata de 1.0TSI.

Uneori producatorul mai gaseste scurtaturi tehnice prin care poate da jos costul de productie. De exemplu mai rafineaza un motor deja existent. Costul dezvoltarii e mult mai mic decat daca ar porni cu un motor de la 0 iar rezultatul final e o imbunatatire buna la un pret competitiv.

1.2TSI in 5 trepte e pe motorizarea de 86CP. In general motorizarile pe benzina sub 100CP cam au 5 trepte(inidferent daca sunt turbo sau aspirate).
Ideea de "face fata mai bine" tine foarte mult de asteptarile tale si de felul in care vei utiliza preponderent masina. Daca pui mai mult pret pe economie si ai in stil de condus foarte temperat, poate 1.2TSI ar fi o alegere mai buna.

Eu as aprecia 1.2TSI de 110CP, dar nu e disponibil pe configuratorul Skoda decat pentru Rapid. Daca bugetul nu ma limiteaza la Rapid, as alege oricand Octavia.
Cred ca Octavia 1.0TSI, chiar daca e o motorizare in 3 cilindri, va fi mai dinamica decat cea de 1.2TSI/86CP.

Daca vrei DSG, bugetul tau e pe la 16.000 Euro si poti accepta Rapidu' ce zici de asta:

http://oferte.moldot...tsi-125-cp-dsg/

#30
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,181
  • Înscris: 23.08.2014

 jericho, on 23 mai 2016 - 11:30, said:

tu vb serios?
Am in cercul de prieteni 2 A4 diesel cu 6 trepte, respectivii imi ziceau ca nu folosesc a 6 a doar cand merg in vacanta in strainatate. Probabil ca daca vrei sa conduci eco, la 1500-2000 rpm sau stai intr-o zona de campie cu drumuri bune , sau ai un motor de 150 cp+ te ajuta, dar tot nu o vad ca un factor decisiv, mai ales la un motor mic.

 alin62, on 23 mai 2016 - 15:44, said:

Aspiratele sunt de obicei motoare mari, uita te la japoneze 2.0 benzina, in niciun caz 1.2.
Daca e sa compari fiabilitatea dintre un motor 2.0 aspirat si un 1.2 turbo mai bine nu o faci. Motoarele astea mici sunt facute in general pentru cei care tin masina cat o au in garantie apoi o vand, pentru taxe mici si noxe mai mici.
Sint putine marcile care mai ofera aspirat de 2 l in ziua de azi, in plus si aspiratele de azi sint pline de electronica, care iti face viata mai comoda dar mai scumpa cand trebuie sa le repari...

#31
codesmm

codesmm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,022
  • Înscris: 17.11.2015
Daca vei circula mai mult in mediu urban este suficient si Rapid, dar daca vei circula mult extraurban, ai nevoie de mai mult confort si recomand Octavia. Motorizarea o alegi in functie de ce asteptari ai de la masina (ce temperament ai la volan). Pentru o dinamica buna este nevoie de un motor mai potent. Cu motorul de 1,2 si 86 CP nu vei avea mari satisfactii la volan.

#32
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,938
  • Înscris: 02.09.2005

 fqx, on 24 mai 2016 - 10:14, said:

Am in cercul de prieteni 2 A4 diesel cu 6 trepte, respectivii imi ziceau ca nu folosesc a 6 a doar cand merg in vacanta in strainatate. Probabil ca daca vrei sa conduci eco, la 1500-2000 rpm sau stai intr-o zona de campie cu drumuri bune , sau ai un motor de 150 cp+ te ajuta, dar tot nu o vad ca un factor decisiv, mai ales la un motor mic.


pai un motor mic cu putine trepte merge mult mai turat/chinuit decat unul mai mare cu acelasi nr de trepte...

#33
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

 knight28, on 24 mai 2016 - 09:40, said:

Skoda are pe configurator si 5 trepte manuala. Uita-te sa vezi ca nu e vrajeala. Bine la 5 trepte foarte multi spun ca sunt destinate pentru oras si
Cu cat ai foarte multi cai putere si un cuplu mare cu atat demarezi mai repede.

gresit. poti sa pleci cu mai multi cai si cuplu de pe loc decat un diesel. de ce? pai la o plecare normala, un diesel sau orice motor foloseste un procent foarte mic din nr de cai/cuplu. :)

#34
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,976
  • Înscris: 09.05.2009

 jericho, on 24 mai 2016 - 10:29, said:


pai un motor mic cu putine trepte merge mult mai turat/chinuit decat unul mai mare cu acelasi nr de trepte...
Cand spui motor mic te referi la putere, nu-i asa?

#35
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Mai mult ca sigur la cilindree....

#36
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,149
  • Înscris: 28.06.2005
O întrebare de om needucat într-ale mecanicii: cu ce tractoare vă plimbați voi de vă trebuie cuplu mare și nenumărați CP la 1000-1500 rpm?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate