Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Sfat achizitie autoturism nou Skoda Octavia, Rapid.

- - - - -
  • Please log in to reply
100 replies to this topic

#1
knight28

knight28

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,209
  • Înscris: 13.11.2007
Am sesizat ca au introdus recent pe site-ul lor oficial un motor de de 1.0 TSI (turbina) / 85kW/ 115CP pentru o Skoda Octavia Active 1.0 TSI + cutie manuala in 5 rapoarte sau un DSG.
Acum o luna nu exista deloc acest motor pe configuratorul de la Skoda.
O intrebare. Stiu ca fiecare poate fi subiectiv prin sfaturile care le da, dar totusi va intreb.
Face fata un motor de 1.0 TSI pe o caroserie de Skoda de 1200, 1300 kg? Poate sa miste o asa masina? Este fasnet?
Probabil ca face fata asa la o prima vedere datorita turbinei. Dezvolta cun cuplu de aproximativ 185 nw/m de pe la 2000 de turatii.
Un motor turbo primeaza fata de vechiile sau sa nu le spunem (vechiile) ci cele de generatie trecuta MPI-urile. Si MPI-urile au fost bune la randul lor, dar a venit momentul sa se puna TSI-uri acum in timpurile de azi.
Eu unul planuiesc sa achizitionez o Skoda Octavia cu 1.2 TSI (dar si acolo am mari semne de intrebare legate de motor). Personal am auzit lucruri foarte buen de acest motor. Stiu ca au fost ceva probleme datorita faptului ca turbina venise dintr-un lot cu probleme versiuean de 115 cai din trecut, dar s-a remediat.
Legat de motorul 1.2 TSI. Am semne de intrebare intrucat are 63kW/ 86CP.. 86 de cai putere ar fi suficienti asa la o prima vedere cu acest motor de cilindrae mai mic fata de un 1.4 1.6.
Dar un 1.0 TSI? Conteaza foarte mult caii sa fie livrati rapid sa puna in miscare o caroserie nu foarte mare dar mult mai mare fata de un Logan II.
Nu vreau sa incarc topicul acesta. O sa revin cu alt topci legat de Dacia Logan II, motorizare, pareri sfaturi daca meritea cumparata daca e fiabila si renteaza. Eu am condus-o am o parere destul de buna de ea (dar cand ma uit la euroncap ma apucia plansul, daor 3 stele de siguranta). Prin urmare, nu este o masian sigura.
Legat de Skoda, ce ma sfatuiti sa achizitioenz.
Aceste motoare micute dezvolta puterea la turatie joasa pentru a avea consum de carburant destul de mic. Pana la urma sunt motoare de generatie noua.
Renteaza un 1.2 TSI cu cutie manuala sau un 1.0 TSI cu cutie manuala ori DSG. Personal nu inteleg de ce se chinuie producatorii sa produca autoturisme cu cutie manuala cand traim in 2016, ar trebui totul sa fie la sueprlativ, autoturismele sa fie proiectate si asamblate numai cu cutii automate. E cel mai bine asa. Pana la urma dorim sa ne maximizam confortul.
Este o chestiune de subiectivitate. Sunt sigur de asta. Dar nu ezitati sa ma consiliati in vederea alegerii unui autoturism corect.

Edited by knight28, 23 May 2016 - 08:31.


#2
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Nu poate sa miste masina.
L-au pus de prosti, ca sa se afle in treaba.

In rest, la fiabilitate, ramane de vazut, Nostradamus e mort demult.

#3
titacodita

titacodita

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 818
  • Înscris: 07.01.2009
Toti producatorii au acum motoare pe benzina turbo de cilindree mica. Normal ca sunt eficiente si potente.
In alta ordine de idei, cutia manuala e preferata de peste 80% din romani si nu numai...Posted Image
Daca as putea alege cutia automata de mai jos, n-as sta pe ganduri...

Attached Files



#4
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu existã decât în matematicã

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Depinde de ce buget ai si la ce preturi le gasesti, mergi la dealer ca pentru unele motorizari fac oferte mai bune.
Evita 1.2mpi de 86cp, mi se pare prea slab.

#5
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
nu conteaza ca e mic, daca il turezi un pic. ;)

#6
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,040
  • Înscris: 26.04.2007
turatul insemna bani.... in rezervor.

#7
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,495
  • Înscris: 13.11.2011

View Posttitacodita, on 23 mai 2016 - 08:48, said:

Toti producatorii au acum motoare pe benzina turbo de cilindree mica. Normal ca sunt eficiente si potente.
Da......si la 80.000 km au ajuns deja la "îmbătrînire tehnica",mai pe românește sunt uzate.

#8
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,161
  • Înscris: 28.06.2005

View Postmissionnad, on 23 mai 2016 - 09:24, said:

Da......si la 80.000 km au ajuns deja la "îmbătrînire tehnica",mai pe românește sunt uzate.
Există statistici pentru asta? Sunt doar curios.

#9
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,982
  • Înscris: 09.05.2009
Motoarele mici turbo au cuplu cel putin egal, desi de obicei mai bun decat echivalentele aspirate si il au disponibil la turatii mai mici si pe o plaja mai larga de turatie. Deci nici vorba de turat in plus motorul.

Edited by DannyMC, 23 May 2016 - 09:52.


#10
OvideluA

OvideluA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 27.10.2009
Personal as lua 1.2TSI. Desi e un motor mic, macar are 4 cilindri.
1.0TSI e in 3 cilindri si se aude ciudat. Nu am experimentat 1.0TSI "pe viu", dar motoarele in 3 cilindri sunt mai dezechilibrate si de regula vibreaza mai mult. 0.9Tce de la Dacia chiar transmite vibratii in caroserie. Pe de alta parte 1.0 Ecoboost de la Ford e mult mai rafinat. Trebuie sa vezi masina, sa faci un drive-test si sa tragi concluziile singur.

Un alt dezavandaj al cilindreei mai mici e ca turbina nu lucreaza la turatii joase(1000-1500 rpm). Atunci e posibil sa simti nevoia de mai mult. Sigur... in viata reala vei sta destul de rar in aceste ture, dar, e bine sa iei si lucrul asta in calcul.
Si daca tot vorbim de cuplu: 1.0 are 200Nm dar la 2000-3500rpm; 1.2(110CP) are 175Nm dar la 1400-4000. E posibil ca pe plaja 1000-2000 rpm sa simti mai "vioi" 1.2TSI-ul (nu cu mult, cred...). Peste 2000 rpm 1.0 va trage mai bine.

#11
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,040
  • Înscris: 26.04.2007
eu ca posesor de skoda iti pot spune ca (merg mult insa in afara localitatilor) nu as lua altceva decat diesel ala la 2.0 de pe configuratorul ala.
Este mai scump asa este insa este rentabil la drumul lung cu viteza. Nu ma tarai pe drum si unde am posibilitatea bag blana...

un motor mic ca sa miste hardughia aia inseamna ca va munci mult ceea ce inseamna uzura.
Eu am un 1.9 TDI acum.

Vrei neaprat noua ?

Edited by Mihai_3, 23 May 2016 - 10:01.


#12
OvideluA

OvideluA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 27.10.2009
Octavia II e ultima care a avut 1.9TDI.
Motorul ala are 250Nm la 1900rpm.

E posibil ca Rapid 1.0TSI sau chiar 1.2TSI sa mearga mult mai bine.
Cuplul benzilelor turbo e mai bine raspandit in ture. Daca tii benzina la 3000 rpm vei avea reprize mai bune decat cu dieselul la 2000 rpm. In plus, reactia benzinei e mai prompta.

Edited by OvideluA, 23 May 2016 - 10:19.


#13
knight28

knight28

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,209
  • Înscris: 13.11.2007

View Postericmario, on 23 mai 2016 - 08:31, said:

Nu poate sa miste masina.
L-au pus de prosti, ca sa se afle in treaba.

In rest, la fiabilitate, ramane de vazut, Nostradamus e mort demult.

Nu are cum, sincer altfel nu mai produceau masina sa se afle in treaba.
Cum sa nu poata sa miste masina? Asta e gluma nu?

View Posttitacodita, on 23 mai 2016 - 08:48, said:

Toti producatorii au acum motoare pe benzina turbo de cilindree mica. Normal ca sunt eficiente si potente.
In alta ordine de idei, cutia manuala e preferata de peste 80% din romani si nu numai...Posted Image
Daca as putea alege cutia automata de mai jos, n-as sta pe ganduri...

E vorba de bani. Eu sunt pro cutiilor automate. E cel mai bine asa. Dar in conditiile in care nu prea sunt bani iar ele sunt destul de scumpe, alegi clasicele cutii manuale fie in 5 sau 6 rapoarte.
Practic eu doresc achizitionarea in leasing a una dintre aceste 3 masini Skoda Octavia, Rapid si Dacia Logan II.

View PostOvideluA, on 23 mai 2016 - 09:51, said:

Personal as lua 1.2TSI. Desi e un motor mic, macar are 4 cilindri.
1.0TSI e in 3 cilindri si se aude ciudat. Nu am experimentat 1.0TSI "pe viu", dar motoarele in 3 cilindri sunt mai dezechilibrate si de regula vibreaza mai mult. 0.9Tce de la Dacia chiar transmite vibratii in caroserie. Pe de alta parte 1.0 Ecoboost de la Ford e mult mai rafinat. Trebuie sa vezi masina, sa faci un drive-test si sa tragi concluziile singur.

Un alt dezavandaj al cilindreei mai mici e ca turbina nu lucreaza la turatii joase(1000-1500 rpm). Atunci e posibil sa simti nevoia de mai mult. Sigur... in viata reala vei sta destul de rar in aceste ture, dar, e bine sa iei si lucrul asta in calcul.
Si daca tot vorbim de cuplu: 1.0 are 200Nm dar la 2000-3500rpm; 1.2(110CP) are 175Nm dar la 1400-4000. E posibil ca pe plaja 1000-2000 rpm sa simti mai "vioi" 1.2TSI-ul (nu cu mult, cred...). Peste 2000 rpm 1.0 va trage mai bine.

0.9 TCE transmite vibratii in caroserie si chiar cutia se misca serios.
Totusi, un motor de 1.0 face consumuri forate bune pentru o benzinara. Dar nu stiu daca face fata pe o caroserie de Skoda Octavia un 1.0. Acum o luna nu era acest motor pe configurator.
Pana la urma ar fi o varianta de echipare interesanta cu acel 1.2 TSI. Citeam ca turbina se incinge foarte rau. Poate fi un mit sau chiar o realitate.
Da in viata reala cum spuneai sunt sanse mari sa nu simt nevoia. IN principiu pentru oras mergi maxim cu a 3-a. La un Logan nou care l-am condus mergeam cu a 4-a. Depinde foarte mult si de cutie cat de bine este etajata, de rapoarte daca sunt scurte lungi. Si din cate stiu cutiile de la Volkswagen sunt forarte bine etajate. Trebuie sa faca echipa buna motorul si cutia pentru a lucra in sinergie.
Nu stiu care ar fi o varianta optima 1.2 TSI + cutie manuala sau 1.0 TSI cu cutie manuala ori automata.

View PostMihai_3, on 23 mai 2016 - 10:00, said:

eu ca posesor de skoda iti pot spune ca (merg mult insa in afara localitatilor) nu as lua altceva decat diesel ala la 2.0 de pe configuratorul ala.
Este mai scump asa este insa este rentabil la drumul lung cu viteza. Nu ma tarai pe drum si unde am posibilitatea bag blana...

un motor mic ca sa miste hardughia aia inseamna ca va munci mult ceea ce inseamna uzura.
Eu am un 1.9 TDI acum.

Vrei neaprat noua ?

Da diesel-ul este cel mai indicat, dar implica si costuri mai mari. Daca iti pica un injector pentru a-l reconditiona dai vreo 500 de euro. In orice caz un diesel este cel mai indicat dar sunt motoare mult mai scumpe. Nu poti tura un diesel ca un motor pe benzina pentru ca este un motor cu aprindere prin compresie.
Si da, eu asa am zis ca sa o achizitionez prin leasing. De ce, la mana a doua ar fi mai indicata?

Edited by knight28, 23 May 2016 - 10:42.


#14
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,042
  • Înscris: 02.09.2005
5 trepte in 2016?

#15
knight28

knight28

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,209
  • Înscris: 13.11.2007

View Postjericho, on 23 mai 2016 - 10:45, said:

5 trepte in 2016?

Logan are 5

#16
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,206
  • Înscris: 23.08.2014
Nu vad la ce te ajuta a -6 a la noi, Ia vezi cati km de autostrada avem in 2016 ...
Cat despre motorizari mici pe benzina, e normal ca odata ce pui turbo pe un motor sa ii scazi cilindea, la fel a fost si la diesel.Iar despre uzura, sant masini cu aceste motoare "mici" care au trecut de 300k km.Daca un aspirat de 1.2 nu se uzeaza, nici 1.2 turbo, nu se va uza, din potriva, poate va tine mai mult deoarece il vei tura mai putin.
On topic: alegi ce iti permiti si iti place, daca nu te poti hotari, faci test drive cu ele si vezi care iti place.Care e cea mai durabila nu iti poate spune nimeni, ca depinde de multi factori, si oricum nu prea conteaza la o masina noua, ca doar nu o cumperi sa o tii 25 de ani....

#17
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,042
  • Înscris: 02.09.2005

View Postfqx, on 23 mai 2016 - 11:27, said:

Nu vad la ce te ajuta a -6 a la noi, Ia vezi cati km de autostrada avem in 2016 ...
tu vb serios?

#18
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,088
  • Înscris: 09.01.2007
ideal ar fi 1.4 tsi de 150 cp, cuplu bun si consum mic, nu ai probleme cu DPF

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate