Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

Reclamatie OPEL

- - - - -
  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#1
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004
O sa postez aici email-ul pe care o sa-l trimit luni catre Opel Romania.

Buna ziua,

Sint posesorul unei masini Opel Astra H din 2006, VIN   , si am o mare nemultumire in legatura cu serviciile de intretinere ale masinii care mi-au fost oferite in ultimii ani de catre serviceul autorizat Opel (avind in vedere si cazul anterior semnalat acum citeva luni).

Va rog sa ma ajutati sa aflu raspunsul la intrebarea:
la ce interval de timp sau numar de kilometri trebuie schimbat lichidul de racire original Opel (antigel)?

In caietului meu de service OPEL cu numarul pe care l-am primit la achizitionarea masinii scrie la:
- Lucrari service: nivel lichid racire/atigel - verificare completare: in fiecare an - operatie care este in sarcina reparatorului autorizat opel.
- Consumabile: Lichid de racire (antigel). La vehiculele Opel/Vauxhall nu exista un interval de schimbare specificat pentru lichidul LLC.

Tot in caietului de service OPEL mai scrie:
- Personalul nostru de service calificat va sta la dispozitie atit cu informatii cit si cu experienta sa. Suntem aici pentru a va intretine vehicolul in mod profesionist si pentru a efectua toate lucrarile de reparatii minore si majore
- Pentru eventuale intrebari referitoare la autovehicolul dumneavoastra va rugam sa contactati Reparatorii Autorizati Opel. Noi va oferim servicii de incredere. Calitatea Opel garantata inseamna ca puteti avea incredere ca va aflati in miini bune.

Din caietul de service reiese de asemenea ca serviceul autorizat Opel este in masura sa efectueze toate operatiile necesare bunei functionari a vehicolului, nu reiese de nicaieri ca eu ca si utilizator ar trebui sa verific in vreun fel munca celor din service.

De-a lungul anilor am efectuat toate reviziile si lucrarile de reparatii la serviceul autorizat Opel - puteti sa verificati acest lucru prin facturile emise de catre service:
- la revizia anuala din luna martie 2015 am semnalat la serviceul autorizat opel ca am nivelul lichidului de racire scazut in vasul de expansiune. Mi-au completat nivelul fara sa gaseasca vreo problema.
- la aproximativ o saptamina de la revizie mi s-a spart furtunul care conecteaza motorul la vasul de expansiune cu lichid de racire in timp ce conduceam in trafic: am fost la acelasi service si mi l-au inlocuit si mi-au schimbat si lichidul de racire pentru prima data dupa aproape 9 ani si 138400km.
- in luna februarie 2016 mi s-a schimbat in acelasi service termostatul pe motiv ca era "blocat" si mi s-a predat masina cu radiatorul fisurat fara sa mi se spuna acest lucru (curgea destul de tare din el incit la o verificare a sistemului de racire dupa interventia efectuata ar fi trebuit sa se observe). Am revenit in service si mi s-a spus doar ca trebuie inlocuit radiatorul si ca ei nu au nici o vina fara sa incerce sa gaseasca o explicatie.

Nu am mai avut incredere in acel service, am apelat la un alt service pentru schimbarea radiatorului.

Chiar si dupa schimbarea radiatorului am constatat ca am in continuare pierderi de lichid de racire.

Am constatat singur ca pierdeam lichid pe la mufa de prindere a furtunului de retur de la caloriferul masinii.

Am apelat la un mecanic sa-mi schimbe acel furtun - garnitura interioara de cauciuc era macinata.

Am constatat de fata cu mecanicul ca atunci cind a desfacut busonul vasului cu expansiune, chiar si dupa ce motorul se mai racise presiunea era destul de mare in circuit.

Mecanicul care a facut interventia a avut inspiratia sa dea jos si vasul de expansiune al lichidului de racire si am putut vedea ca:
- mufa de contact de pe vasul de expansiune cu furtunul schimbat in serviceul autorizat cu un an inainte era fisurata in mai multe locuri - lucru care cu siguranta a fost observat si in serviceul autorizat Opel dar au preferat sa nu faca nimic.
- alta mufa de contact de la alt furtun care intra in vas devenise casanta ca si cum plasticul isi schimbase proprietatile, se rupeau bacati din el.
- partea inferioara a vasului de expansiune avea o fisura longitudinala - se putea observa ca pierdea lichid cind era sub presiune.

Mie personal mi se pare foarte important in circuitul de racire al masinii capacul (busonul) de inchidere al vasului de expansiune avind in vedere ca el elibereaza presiune suplimentara din circuit. Pot sa presupun ca acel buson nu isi mai facea treaba la masina mea - se blocase.

Avind in vedere pretul foarte mic al acelui buson (si chiar si al vasului de expansiune) nu pot sa inteleg de ce nu sint trecute si acestea ca si consumabile si sa fie schimbate la intervale regulate de timp. Riscul suprasolicitarii circuitului prin nefunctionarea acelui buson cu siguranta e cunoscut de toti mecanicii priceputi.

Am gasit pe internet un studiu facut de catre o companie independenta, Blaufergnugen Inc, in care acestia afirma:
"The combination of chemical additives contained in coolant (even long-life coolant), responsible for retaining alkalinity and inhibiting corrosion within the engine's cooling system,over time become depleted. Similar to oil, coolant eventually breaks down, becomes weak, and "gets dirty." For maximum corrosion and prolonged engine life, flushing coolant every 3 to 4 years (40,000 - 50,000 miles) is important."

Mai mult, am observat ca pe bidoanele de antigel long-life GM cu codul 1940663 acum apare trecuta data de expirare a produsului la 5 ani de la fabricatie.

Va rog sa imi spuneti daca informatiile trecute in caietul meu de service OPEL sint corecte sau nu.

#2
ady_77

ady_77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,126
  • Înscris: 05.02.2009

 cebinee, on 21 mai 2016 - 18:48, said:

O sa postez aici email-ul pe care o sa-l trimit luni catre Opel Romania.

Buna ziua,

Sint posesorul unei masini Opel Astra H din 2006, VIN   , si am o mare nemultumire in legatura cu serviciile de intretinere ale masinii care mi-au fost oferite in ultimii ani de catre serviceul autorizat Opel (avind in vedere si cazul anterior semnalat acum citeva luni).

Va rog sa ma ajutati sa aflu raspunsul la intrebarea:
la ce interval de timp sau numar de kilometri trebuie schimbat lichidul de racire original Opel (antigel)?

In caietului meu de service OPEL cu numarul pe care l-am primit la achizitionarea masinii scrie la:
- Lucrari service: nivel lichid racire/atigel - verificare completare: in fiecare an - operatie care este in sarcina reparatorului autorizat opel.
- Consumabile: Lichid de racire (antigel). La vehiculele Opel/Vauxhall nu exista un interval de schimbare specificat pentru lichidul LLC.

Tot in caietului de service OPEL mai scrie:
- Personalul nostru de service calificat va sta la dispozitie atit cu informatii cit si cu experienta sa. Suntem aici pentru a va intretine vehicolul in mod profesionist si pentru a efectua toate lucrarile de reparatii minore si majore
- Pentru eventuale intrebari referitoare la autovehicolul dumneavoastra va rugam sa contactati Reparatorii Autorizati Opel. Noi va oferim servicii de incredere. Calitatea Opel garantata inseamna ca puteti avea incredere ca va aflati in miini bune.

Din caietul de service reiese de asemenea ca serviceul autorizat Opel este in masura sa efectueze toate operatiile necesare bunei functionari a vehicolului, nu reiese de nicaieri ca eu ca si utilizator ar trebui sa verific in vreun fel munca celor din service.

De-a lungul anilor am efectuat toate reviziile si lucrarile de reparatii la serviceul autorizat Opel - puteti sa verificati acest lucru prin facturile emise de catre service:
- la revizia anuala din luna martie 2015 am semnalat la serviceul autorizat opel ca am nivelul lichidului de racire scazut in vasul de expansiune. Mi-au completat nivelul fara sa gaseasca vreo problema.
- la aproximativ o saptamina de la revizie mi s-a spart furtunul care conecteaza motorul la vasul de expansiune cu lichid de racire in timp ce conduceam in trafic: am fost la acelasi service si mi l-au inlocuit si mi-au schimbat si lichidul de racire pentru prima data dupa aproape 9 ani si 138400km.
- in luna februarie 2016 mi s-a schimbat in acelasi service termostatul pe motiv ca era "blocat" si mi s-a predat masina cu radiatorul fisurat fara sa mi se spuna acest lucru (curgea destul de tare din el incit la o verificare a sistemului de racire dupa interventia efectuata ar fi trebuit sa se observe). Am revenit in service si mi s-a spus doar ca trebuie inlocuit radiatorul si ca ei nu au nici o vina fara sa incerce sa gaseasca o explicatie.

Nu am mai avut incredere in acel service, am apelat la un alt service pentru schimbarea radiatorului.

Chiar si dupa schimbarea radiatorului am constatat ca am in continuare pierderi de lichid de racire.

Am constatat singur ca pierdeam lichid pe la mufa de prindere a furtunului de retur de la caloriferul masinii.

Am apelat la un mecanic sa-mi schimbe acel furtun - garnitura interioara de cauciuc era macinata.

Am constatat de fata cu mecanicul ca atunci cind a desfacut busonul vasului cu expansiune, chiar si dupa ce motorul se mai racise presiunea era destul de mare in circuit.

Mecanicul care a facut interventia a avut inspiratia sa dea jos si vasul de expansiune al lichidului de racire si am putut vedea ca:
- mufa de contact de pe vasul de expansiune cu furtunul schimbat in serviceul autorizat cu un an inainte era fisurata in mai multe locuri - lucru care cu siguranta a fost observat si in serviceul autorizat Opel dar au preferat sa nu faca nimic.
- alta mufa de contact de la alt furtun care intra in vas devenise casanta ca si cum plasticul isi schimbase proprietatile, se rupeau bacati din el.
- partea inferioara a vasului de expansiune avea o fisura longitudinala - se putea observa ca pierdea lichid cind era sub presiune.

Mie personal mi se pare foarte important in circuitul de racire al masinii capacul (busonul) de inchidere al vasului de expansiune avind in vedere ca el elibereaza presiune suplimentara din circuit. Pot sa presupun ca acel buson nu isi mai facea treaba la masina mea - se blocase.

Avind in vedere pretul foarte mic al acelui buson (si chiar si al vasului de expansiune) nu pot sa inteleg de ce nu sint trecute si acestea ca si consumabile si sa fie schimbate la intervale regulate de timp. Riscul suprasolicitarii circuitului prin nefunctionarea acelui buson cu siguranta e cunoscut de toti mecanicii priceputi.

Am gasit pe internet un studiu facut de catre o companie independenta, Blaufergnugen Inc, in care acestia afirma:
"The combination of chemical additives contained in coolant (even long-life coolant), responsible for retaining alkalinity and inhibiting corrosion within the engine's cooling system,over time become depleted. Similar to oil, coolant eventually breaks down, becomes weak, and "gets dirty." For maximum corrosion and prolonged engine life, flushing coolant every 3 to 4 years (40,000 - 50,000 miles) is important."

Mai mult, am observat ca pe bidoanele de antigel long-life GM cu codul 1940663 acum apare trecuta data de expirare a produsului la 5 ani de la fabricatie.

Va rog sa imi spuneti daca informatiile trecute in caietul meu de service OPEL sint corecte sau nu.

Colegu,poti sa le dai o mie de email-uri...tine minte de la mine: o masina se repara la reprezentanta cel mult cat e masina in garantie.Dupa,e o pierdere de bani si de timp.
Mecanicii de acolo sunt cei mai slab pregatiti si li se rupe de orice.Gandeste-te,daca ar fi meseriasi cu adevarat nu ar sta la patron si la salarii .....

#3
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,885
  • Înscris: 29.06.2006
schimbatori de piese, nu mecanici

#4
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,288
  • Înscris: 06.02.2008
Pot sa-ti dau o porecla de pe acum : Don Quijote :)

#5
verde

verde

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 12.05.2006
@cebinee  Mă bucur că ai pus cap la cap informațiile și că le scrii celor de la Opel, poate vor cerceta și vor iniția schimbări ale antigelului și ale pieselor prin care trece, ca să nu mai pățească și alți proprietari de Opel la fel.
@adi_77  Trădare, trădare, dar s-o știm și noi! Adică dacă servisurile de reprezentanță sunt de căcat, cum zici tu, și cum pot să confirm și eu, ca posesor de Volkswagen, atunci ar trebui să fie afișat acest lucru la intrarea servisurilor. Acest lucru nu se întâmplă, de unde tragem concluzia că servisurile de reprezentanță sunt bune. Ce s-a întâmplat cu acel lichid de răcire a fost probabil doar o scăpare, de aceea trebuie să le fie adusă la cunoștință.

#6
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,991
  • Înscris: 15.06.2007
Ce vrei de la o masina vechie iesita din garantie? Faci caz pentru maruntisuri. Inteleg daca era un MB S classe. Dar pt un Opel de 9 ani. Se mai intampla . Si eu am  patit sa-mi fisureze un furtun care iesea din racitorul de ulei la intrarea in blocul motor, vineri seara.  Sambata dimineata am comandat piesa si peste 1 ora aveam furtunasul. Peste o ora il aveam montat la service ul unui prieten  ( mie nu-mi incapeau ghioambele acolo si nici scule nu aveam) . 100 de lei  cu tot cu manopera. Dar furtunul ala a fisurat pentru ca am forjat masina la rosu, si furtunul era imbatranit.
Alaltaieri la service au constatat ca apa este maro.  Puteau sa schimbe lichidul de racire si sa bage o solutie de curatat. Dar daca acea solutie este coroziva sau are in ea ceva care dizolva depunerile , imi asumam riscul sa imi fac instalatia de racire ca stropitoarea,   si sa se desfunde probabil toti porii  astupati cu mizerie.  Asa ca daca nu pierde apa, l-am lasat asa.

#7
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,629
  • Înscris: 22.11.2007
La noi in Romania, inclusiv la reprezentante, in aproape toate servisurile se repara ce e necesar.
Vrei lucrari preventive? Fa-ti-le tu, nu astepta sa iti zica mecanicul, domne ar fi bine sa schimbam nu stiu ce si nu stiu cum.

La o masina veche ca a ta (da, in lumea de astazi o masina de 10 ani este veche) daca ti-ar face un deviz in care sa schimbi tot ce are deja uzura si prezinta risc ar insemna sa mai platesti inca odata cat costa masina ta daca ai vinde-o maine.
De asemenea ia-o si altfel. Daca reprezentanta ar proceda asa , by default, sa puna lumea sa schimbe piese preventiv pai nu ar mai veni nimeni la servisul ala. s-ar duce zvonul ca sunt jepcari, m-au pus sa schimb vasul de expansiune si ia uite, nu are nici pe naiba!

Despre schimbatul fluidelor, gen lichid de racire, este altceva. Exista normativ, in cartea masinii ar trebui sa scrie negru pe alb ca se schimba la X ani (in general 4 sau 6 ani).

O alta chestie e si comunicarea care de cele mai multe ori este defectuoasa cu serviceul. E important cand te duci acolo sa le spui ce vrei. domne vreau revizia de 120.000km. in cartea masinii scrie iar negru pe alb ce sa se schimbe. Dar daca te duci si spui ca vrei schimbul de ulei............. ei asta iti fac:).

Edited by bossake, 21 May 2016 - 22:50.


#8
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004

 bossake, on 21 mai 2016 - 22:49, said:

Despre schimbatul fluidelor, gen lichid de racire, este altceva. Exista normativ, in cartea masinii ar trebui sa scrie negru pe alb ca se schimba la X ani (in general 4 sau 6 ani).

Stiu ca e cam mult de citit, uite ce scrie in caietul meu de service:

- Lucrari service: nivel lichid racire/atigel - verificare completare: in fiecare an - operatie care este in sarcina reparatorului autorizat Opel.
- Consumabile: Lichid de racire (antigel). La vehiculele Opel/Vauxhall nu exista un interval de schimbare specificat pentru lichidul LLC.

si o completare tot din caietul lor:
Calitate: Pe linga propriile sale standarde de calitate stricte, Opel respecta cerintele standardului international ISO 9001 cu privire la proiectare, dezvoltare, productie si service.

Imi pare rau sa imi dau seama ca pentru Opel Romania si pentru serviceul autorizat la care am apelat si care avea certificatul ISO 9001 expirat acest standard nu inseamna decit niste litere si cifre.


Din punctul meu de vedere nu am gresit cu nimic, am respectat caietul de service. M-au mintit: trebuiau sa scrie acolo ca trebuie sa-i verific pe mecanici ca fac treaba buna si as fi facut asta!

#9
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004
@adi_77 @xcit: nu va dati seama ca salariul unui mecanic este irelavant intr-o firma care afirma ca are standard ISO 9001? Pentru ce crezi ca sint platiti mecanicii sefi, seful de service si directorul general? Pentru a se asigura ca banii pe care ii lasa clientii in serviceurile lor nu sint bagati in buzunarele mecanicilor...

@caiuscorneliu: stii care e frumusetea situatiei? asa cum am postat pe alt thread: "I don't ask anything for me or for my car from anyone. I just want to be sure that someone takes some actions regarding what happened to me after having my car in xxx Service, so that future clients may benefit from better services."

#10
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004
Pina se hotarasc domnii sau doamnele de la Opel Romania sa-mi raspunda am trrimis totusi mail-ul si in engleza la CAC Opel SouthEast Europe din Ungaria. Poate acolo e alt standard.
Am postat pe forumul specializat Opel si mail-ul initial catre ei, tot in engleza.
Am avut ieri o discutie draguta cu un prieten:

[ 5/ 25/ 2016 1:22 PM] Eu:
Ma intreb citi dintre colegii nostri isi duc masinile in service-uri autorizate si isi lasa masina acolo pina este gata.
   [ 5/ 25/ 2016 1:22 PM] Stefan
foarte putini
   [ 5/ 25/ 2016 1:22 PM] Stefan
dau banii pe telefoane, nu pe service autorizat
   [ 5/ 25/ 2016 1:22 PM] Eu:
bine
poate ai masina cu 4 ani garantie... si in anul al 4-lea faci revizia si stai linistit ca inca 4 ani nu trebuie sa schimbi antigelul
   [ 5/ 25/ 2016 1:23 PM] Stefan
7
   [ 5/ 25/ 2016 1:23 PM] Eu:
deci... dupa 8 ani ai in continuare antigelul original
ok, 7+4
dupa 11 in cazul tau :)
   [ 5/ 25/ 2016 1:24 PM] Stefan
nope, am facut un flush complet la 5 ani
   [ 5/ 25/ 2016 1:24 PM] Eu:
pai e in garantie
serviceul face asta
   [ 5/ 25/ 2016 1:24 PM] Stefan
asa mi-a recomandat serviceul
   [ 5/ 25/ 2016 1:24 PM] Eu:
pai ai stat acolo linga mecanic
   [ 5/ 25/ 2016 1:25 PM] Stefan
nu, m-am uitat pe camera. si mi-au adus restul care nu intrase. si mi-au zis ca e posibil sa il torn eu dupa 2-3 zile, dupa ce se aeriseste complet
la xxx auto fiecare masina are zona ei pe care o vezi live
   [ 5/ 25/ 2016 1:25 PM] Eu:
bine... dar teroria conspiratiei:...
   [ 5/ 25/ 2016 1:25 PM] Stefan
a, da
   [ 5/ 25/ 2016 1:25 PM] Eu:
bidoanele alea puteau sa fi fost re-umplute cu antigel scos de la alte masini
   [ 5/ 25/ 2016 1:26 PM] Stefan
nici pastile nu mai iei, ca daca-s de faina
   [ 5/ 25/ 2016 1:26 PM] Eu:
nu ai de unde sa stii ca sint sigilate
   [ 5/ 25/ 2016 1:26 PM] Stefan
nu, dar prefer sa-mi ocup mintea cu altceva
   [ 5/ 25/ 2016 1:26 PM] Eu:
ok
thanx
o ultima chestie... de ce am ajuns sa ma ocup eu cu asta
seful de la Erebus mi-a spus pe un ton arogant: "Si ce-o sa-mi faca!"
nu cred ca e o atitudine normala atunci cind platesti pentru un serviciu
   [ 5/ 25/ 2016 1:27 PM] Stefan
asta e clar
te scuipa in fata
nu comentez asta

#11
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004
Ei bine ... au raspuns ca totul e bine cum e... si mie mi se pare ca e rau, totusi.

O firma ca Opel stie sa incheie o discutie:
In speranta ca am putut furniza informatiile necesare va multumim pentru sesizarile facute si va dorim drum bun in continuare.
Va multumim pentru intelegere si va stam in continuare la dispozitie.

asa ca mi s-a parut normal sa raspund:
Buna ziua,
Va multumesc pentru raspuns.
Avind in vedere formula dumneavoastra de incheiere va informez ca doresc in continuare sa clarificam aspectele semnalate de catre mine, daca se poate raspunsul sa vina din partea unui inginer/manager Opel care sa aiba cunostinte despre sistemele de racire la motoare – avind in vedere ca am atasat la acest email materialele necesare purtarii discutiei.

Desigur pot sa adresez problema mea autoritatilor locale dar mi se pare firesc sa notific Opel inainte de a face acest lucru.

Referitor la raspunsul dumneavoastra:
1. Asa cum s-a inclus in caietul de service, nu exista o perioada de schimb stabilita de catre Opel. Schimbarea se efectueaza pe baza rezultatului verificarii actuale. Daca se gaseste indicat, se va inlocui lichidul. Reparatorul este in sarcina sa decida pe baza calitatii observate
-   Eu nu am fost lamurit asupra aspectului “verificare antigel” – ce implica aceasta verificare antiinghet si anticoroziune? Pur si simplu nu puteti sa pasati aceasta responsabilitate serviceului fara sa existe o procedura interna Opel clara. Aceasta procedura, desigur, trebuie adusa si la cunostiinta clientilor pentru ca acestia sa poata sa verifice mecanicii din serviceurile autorizate Opel ca isi executa procedurile corect.
Am facut rost si de un “user manual” Opel mai vechi in care la operatia de verificare aparea si cuvintul “hydrometer” – pot sa presupun ca vorbiti despre procedura din poza gravity.jpg atasata, eu nu am vazut mecanici care sa stea cu acel tabel pe linga ei cind faceau masuratorile.
Pentru verificarea anuala anticoroziune nu ati furnizat nici o informatie – e suficient sa verific PH-ul?
Am atasat la acest email un extras din cartea “ 5th edition of AUTOMOTIVE SERVICE: INSPECTION, MAINTENANCE, REPAIR” by Tim Gilles – in care sint specificate ce alte probleme pot sa apara la sistemul de racire al masinii in cazul in care acesta are aer ramas in instalatie.
La masina mea cei de la service-ul Erebus mi-au schimbat antigelul de doua ori in ultimii ani, prima data au trecut pe factura 3 litri de antigel rosu, a doua oara doar 2 litri. Desigur, daca nimeni nu a urmarit mecanicii in timp ce isi faceau treaba nu exista nici o garantie ca a fost facuta aerisirea instalatiei dupa procedura de umplere.
-   
2. In legatura cu valabilitatea produsului nu avem informatii suplimentare deoarece piesele de schimb sunt furnizate pentru reparatori si nu pentru clienti in primul rand.
-   Am remarcat ca dealerul meu Opel Erebus mi-a vindut antigelul Dex Cool 93170402/1940663 specificind in factura emisa ca are culoarea rosie. De fapt am remarcat imediat ce am verificat masina ca acesta avea un lichid de culoarea rosie in sistemul de racire.
Sincer mi se pare ciudat pentru un antigel sa aiba culoarea rosie – avind in vedere aceasta culoare “acopera” eventualele semnale care ar putea indica un antigel coroziv in sistem (depuneri de rugina, ulei de motor in sistemul de racire, etc.)
V-am atasat la acest email un pdf cu SDS-ul pentru antigelul Dex Cool in care este specificat ca acesta are culoarea portocalie – o culoare care este mult mai usor de urmarit in fiecare an de catre utiliztori ca nu isi schimba nuanta.
-

#12
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004
Stie cineva ce e Technical Service Bulletins si cum le putem accesa pe cele emise de Opel?

#13
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004
"Ignorance is bliss" - o parte dintre noi ne atasam de acest proverb, alta parte prefera sa isi ocupe mintea cu altceva.
Si totusi am fost curios sa aflu secretul "magicienilor". Imi dau seama ca multi nu ar vrea sa stim adevarul, cum pot fi folosite informatiile << necritice >> din aceste buletine tehnice pentru a << necaji >> masina.
Mie mi se pare normal sa se stie riscul pe care ni-l asumam cind lasam masina intr-un service "nesupravegheat".
Uite, buletinul cutare ne spune ca daca se aprinde martorul de la bord, cu codul de eroare Pxxx, o posibila rezolvare ar fi ca serviceul sa stringa mai bine, conform nomenclatorului, suruburile x,y,z.... Evident, procedura e valabila si invers! Poti sa slabesti acele suruburi si, in timp, problema martorului aprins se va manifesta. Desigur ca ajungi iar la "service"
Are rost sa spun mai multe?
Da, are  rost, pentru ca am aflat si eu ca daca iti intra apa intr-un anumit loc de la motor, unde nu are cum sa ajunga apa "din senin", dupa citeva zile ti se defecteaza bobina de inductie, usor, motorul iti merge "in 3 timpi", dar iti merge ca sa poti sa ajungi cu ea pe roti la service.
Ar face un service autorizat Opel asa ceva? Ei bine... depinde de mai multi factori, cum afirma unii...
Eu am inceput doar, presupun ca sint multi experti pe acest forum care ar putea sa ne spuna ce alte "neglijente" din service incep sa se manifeste dupa un timp oarecare de la iesirea masinii din service.
Sa nu creada cineva ca eu nu stiu faptul ca piesele se mai si defecteaza, ca masina are garantie limitata.... dar va rog "dragi" mecanici, lasati masina sa isi vada de drumul ei...

#14
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004
Hai sa vedem ce se intelege prin Service autorizat Opel, din linkul http://www.opel.ro/p...ce/repairs.html
1. "Reparatori autorizați" Opel  - a se citi service autorizat RAR Opel, deoarece lipseste cuvintul certificati
2.  "Reparatori autorizați certificați Opel pentru reparații caroserie si vopsitorie"

Si din pagina ni se permite sa cautam uun.. dealer... de parca am vrea sa facem buy-back  - eu personal as fi vrut sa caut un service autorizat/certificat FULL options.

Deci se pare ca se poate sa fii certificat doar partial Opel... informatia despre certificarea pe mecanica/electrica lipseste, deci nu este!

#15
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,819
  • Înscris: 06.10.2003

 cebinee, on 02 iunie 2016 - 20:11, said:

Stie cineva ce e Technical Service Bulletins si cum le putem accesa pe cele emise de Opel?

Da, in TIS 2000, pt. modelele Opel vechi si TIS online pt. modelele noi.

Dar nu stiu cate service-uri stiu de aceste softuri, cate investesc bani in ele si in mecanici sa le studieze (mai ales ca sunt in engleza). Si toate aceste costuri le va plati clientul care, de cele mai multe ori, vrea ieftin si foarte bine. Si repede, afcors.

#16
costel78

costel78

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 133
  • Înscris: 20.03.2006
Din pacate te-ai nascut in Romania si esti/vei fi tratat ca o vaca de muls.
Din fericire esti un om care nu se lasa prostit,  cu capul inca pe umeri. Daca am proceda toti cum faci tu nu s-ar mai uita la noi ca la o cireada formata din animalele de mai sus.

Multa bafta !

#17
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004
Pai nici nu e greu sa "lupti" cu ei: cei din Opel Romania au un birou cu o secretara si un director. Daca e problema usoara: raspund. Daca e grea: se ascund si nu raspund, eventual paseaza problema la dealer si ala isi permite sa sune ca fiind din partea GM, fara sa aiba argumente pregatite in sprijinul afirmatiilor pe care le fac.

Daca le scriu celor de la Opel SEE raspund din manual: le-am cerut sa-mi dea o lista actualizata cu serviceurile autorizate Opel din Romania si mi-au raspuns ca e pe opel.ro la linkul cu dealeri... Ciudat, eu vorbesc de serviceuri iar ei imi spun de dealeri.

E o definitie clara: dealer nu e neaparat si service. Service-ul e autorizat in primul rind de RAR si abia apoi de Opel, daca dealerul plateste. Pe mine ma intereseaza serviceurile autorizate si certificate de Opel (sau de o firma de audit ISO). Daca nu au sa spuna: nu e o rusine, sintem in Romania.

Le-am raspuns foarte simplu: pe siteul opel.ro apare dealerul din Bacau care nu apare si ca service autorizat RAR pe siteul-ul RAR (care e actualizat la zi) Apare si dealerul din Craiova care e falimentat de anul trecut. Erebus inca nu am inteles ce status are. Din lista de pe site inteleg ca are certificare pentru vopsitorie/caroserie.


Le-a raspuns simplu: le-am facut reclamatie la ANPC

Edited by cebinee, 22 June 2016 - 21:32.


#18
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004
@shiva: deci se poate sau nu? simplu, fara licenta?
Poti sa-mi spui cind a fost emis TSB 2808 pentru Astra H?

Later edit: am vazut topicul tau cu Programare, programatori, OpenSource, patente si discutii :)
cred ca as putea sa ma pierd pe acolo cind ma plictisesc de Opel, RAR si ANPC :)

Edited by cebinee, 22 June 2016 - 23:18.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate