Ford Model T Pickup lemn
Last Updated: Apr 22 2016 17:07, Started by
robylup
, Apr 19 2016 16:03
·
0
#1
Posted 19 April 2016 - 16:03
Bine v-am gasit! Sper ca am incadrat bine subietul, daca nu, va rog sa ma directionati unde as putea posta.
Vreau sa ma apuc de un proiect diy pentru fiul meu si anume un Ford Model T Pickup din lemn cu pedale, dar vreau sa il fac o copie fidela a acestui model. Pentru cine nu cunoaste modelul, pun doua poze cu macheta 1923 Ford Model T 1-Ton Flatbed Truck-svr.jpg 140.16K 74 downloads 1923 Ford Model T 1-Ton Flatbed Truck-fvr.jpg 149.68K 77 downloads Problema mea este, cu toate ca sunt tehnic, lucrez in domeniul tehnic, nu am lucrat niciodata cu lemn. Ma documentez de ceva timp si cum vara in domeniul meu e moarta ca activitate vreau sa incep. Problema mea cea mai mare este ca nu stiu ce tip de lemn sa folosesc, prefabricate sau cherestea? Si aici ma refer strict la cabina. Mi-ar fii mai usor cu prefabricate gen osb sau pfl, dar nu cred ca produsul final va fii pe masura. Cu toate ca mi-ar fii mai usor sa-l fac decapotabil 1923-Model-T-main-2.jpg 124.89K 68 downloads as prefera modelul cu cabina 1925-Ford-Truck.jpg 38.29K 59 downloads Pozele sunt orientative, eu sunt fixat pe modelul din 1923 exact ca macheta. Orice input este bine venit. |
#2
Posted 19 April 2016 - 16:30
pai ai si un buget pt asta? ca si materialele le cumperi dupa buget presupun
eu una voi urmari cu interes acest topic, ai atins domeniile mele de interes. nu ai spus si cat e mare vrei sa-l faci, scara 1:1? ai toate cotele, toate planurile? |
#3
Posted 19 April 2016 - 16:30
Nu vreau lemn de mahon sau alte grozavii. Ma intereseaza un lemn bun, care se gaseste usor pt caroserie.
Eu as vrea sa il fac 1.1 dar ma indoiesc ca pustiu va punea urni de pe loc modelul. Am niste planuri originale ale masinii cu dimensiunile in inch desigur. Edited by robylup, 19 April 2016 - 16:32. |
#4
Posted 19 April 2016 - 16:31
incearca asa ceva, poate chiar mai subtire
ai aici aproape 6mp
Spoiler
Edited by tiomarami, 19 April 2016 - 16:33. |
#5
Posted 19 April 2016 - 16:35
bun, de asta te-am si intrebat de scara. ca idee, cati ani are pustiul? ca sa avem o parere obiectiva a produsului finit
trebuie sa ai in vedere ca la final, sasiul si suspensiile care le folosesti, sa sustina toata greutatea masinii. un lem greu, va face masina grea, greu de urnit si eventual mai greu de sustinut pe roti ai si niste calcule in acest sens? |
#6
Posted 19 April 2016 - 16:50
Fa rost intai de roti cu puntile aferente . Dupa aceea , caut solutie pentru "sasiu " ( un lemn de brad , elastic si usor )
Structura poate fi mai solida , insa "caroseria " poate fi din placaj subtire , care este usor . Lemnul , chiar si uscat , este destul de greu . |
#7
Posted 19 April 2016 - 17:20
Nu conteaza varsta pustiului pt ca si eu sunt copil in suflet si sigur o sa o fac sa incap si eu in ea, chiar daca o sa trebuiasca sa o decapotez )
Exact dimensiunile ma ingrijoreaza si calculele mai exact. Ma depaseste calculul redimensionari, daca pot spune asa. Sasiul va fi exact din lemn de brad tratat, va avea arcuri si amortizoare sigur, acum nu stiu de care pana nu ma hotarasc odata la dimensiuni. Singurule lucruri din metal pe ea vor fi capota sau botul tot din tabla si coloana de directie cu "caseta de directie" si desigur pedalele si lantul. Inca ma uit la proiecte diy the gokart.uri dar sunt prea mici fata de ce vizualizez eu. Rotile vor fi de motocicleta asa cum o vad eu. Realist gandind, nu cred ca va iesi o copie chiar fidela fiind primul meu proiect, dar vreau sa.l tin cat mai aproape. Chiar daca este o jucarie Edited by robylup, 19 April 2016 - 17:22. |
#8
Posted 19 April 2016 - 17:51
Va iesi o masinuta prea grea. La ce dimensiuni preconizezi, daca vrei sa o actionezi cu pedale, atunci va trebui sa folosesti un sistem cu reductor, pentru ca altfel nu o urnesti din loc. In consecinta, viteza va fi foarte mica.
|
#9
Posted 19 April 2016 - 17:53
Cu reductor va fi sigur, asta daca nu ma enervez si intru pe domeniul meu, baterii si motoare electrice, dar nu as vrea sa ma duc pana acolo.
|
#10
Posted 19 April 2016 - 18:21
Pentru cabina cred ca cal mai bun este placajul stratificat, ceva de genul asta: http://arabesque.ro/..._mm--38544.html
Sasiul ar fi bine sa fie din lem de Paulownia, care nu cred ca se prea gaseste in Ro. Edited by pasilla, 19 April 2016 - 18:24. |
|
#11
Posted 19 April 2016 - 18:27
Cam riscant. E posibil ca ambii sa fiti dezamagiti.
Daca faci o surpriza copilului, fa-i una care-i place lui, nu una care-ti place tie. In plus trebuie sa te misti repede ca altfel o sa treaca de varsta la care se da cu asa ceva. |
#12
Posted 19 April 2016 - 18:32
#13
Posted 19 April 2016 - 18:32
Ne place la amandoi, e o pasiune comuna si probabil chiar " va lucra" si el cu mine la proiect.
El a vazut un go kart la americani facut ca un Corvette din 63 si s.a indragostit de el, dar nu am cunostintele necesare sa fac asa ceva. Mi.ar fi iar usor sa ma duc la Ghetto tuning in Buc, sa dau banul si baiatul ala sa.mi faca caroseria din fibra de sticla, dar care ar mai fi farmecul? Pana la urma chiar daca fac un go kart in miniatura doar pt el si tot e placerea aia ca am lucrat la el si am pus suflet. pasilla, on 19 aprilie 2016 - 18:32, said: Adica sa treaca de varsta de 100 de ani ? Pana atunci toti barbatii sunt copii, dupa aia....nu am idee. Edited by robylup, 19 April 2016 - 18:34. |
#14
Posted 19 April 2016 - 18:42
robylup, on 19 aprilie 2016 - 17:20, said:
Nu conteaza varsta pustiului pt ca si eu sunt copil in suflet si sigur o sa o fac sa incap si eu in ea, chiar daca o sa trebuiasca sa o decapotez pai hai sa o luam logic, tu ce vei dimensiona ca si angrenaje si greutate suportata? pt ca evident va conta varsta copilului. daca ai un copil de 8 ani, are o anume putere de a misca acea masina, tu ai alta putere. ai un pusti de 15 ani, e alta mancare de peste. trebuie sa te gandesti la aspectele astea. dimensionarea nu este chiar o formula gasita prin carti si aplicata ca sa fie acolo. ca sa faci acele arcuri si sa le poti dimensiona, trebuie sa stii exact greutatea finala, trebuie sa te gandesti la materialul de arc, punctele de sustinere ale arcului, cate foi de arc pui, ce sageata va avea arcul respectiv (aici iar intervine varsta si evident greutatea). pui un arc moale si se va lasa masina aia in toate directiile cand te sui in ea, pui un arc prea tare si vei sari cu ea ca intr-o minge, la o curba te mai si imprastii pe tot drumul. pt un asemenea proiect, calculele nu pleaca de la, pun rotile si sasiul, fac o suspensie si urc mai departe, culmea asta este, ca o gandesti exact invers, pleaca de sus si cobori spre partea de jos. cand afli greutatea si ai un design stabil, atunci vezi ce ai de facut mai departe la partea de stabilitate si evident manevrabilitate. |
#15
Posted 19 April 2016 - 18:44
Este important sa lucrati impreuna, indiferent daca iese bine sau prost.
Daca nu vrei sa te rezumi numai la lemn (desi cred ca ar fi bine) , te poti orienta si spre alte materiale cu ar fi placi de policarbonat (nu celular), poliester armat, etc. Vizitati impreuna magazine DIY (BricoDepot, Hornbach, Praktiker,LeroyMerlin, etc.) si cautati solutii. |
|
#16
Posted 19 April 2016 - 18:51
am o intrebare, ai zis ca lucrezi in mediul tehnic, ai vreun model 3d al masinii? ai gasit sau ai facut unul?
|
#17
Posted 19 April 2016 - 18:55
Dany_Darke, on 19 aprilie 2016 - 18:42, said: pai hai sa o luam logic, tu ce vei dimensiona ca si angrenaje si greutate suportata? pt ca evident va conta varsta copilului. daca ai un copil de 8 ani, are o anume putere de a misca acea masina, tu ai alta putere. ai un pusti de 15 ani, e alta mancare de peste. trebuie sa te gandesti la aspectele astea. dimensionarea nu este chiar o formula gasita prin carti si aplicata ca sa fie acolo. ca sa faci acele arcuri si sa le poti dimensiona, trebuie sa stii exact greutatea finala, trebuie sa te gandesti la materialul de arc, punctele de sustinere ale arcului, cate foi de arc pui, ce sageata va avea arcul respectiv (aici iar intervine varsta si evident greutatea). pui un arc moale si se va lasa masina aia in toate directiile cand te sui in ea, pui un arc prea tare si vei sari cu ea ca intr-o minge, la o curba te mai si imprastii pe tot drumul. pt un asemenea proiect, calculele nu pleaca de la, pun rotile si sasiul, fac o suspensie si urc mai departe, culmea asta este, ca o gandesti exact invers, pleaca de sus si cobori spre partea de jos. cand afli greutatea si ai un design stabil, atunci vezi ce ai de facut mai departe la partea de stabilitate si evident manevrabilitate. De ex eu cred ca voi merge pe suspensie independenta fata spate. Eu cred ca sasiul cu roti, suspensie, directie, frani si cablajul pt lumini, claxon samd va fi mai greu decat caroseria. Chiar daca are logica ceea ce spui tu, sincer voi incepe de jos in sus. Ma apuc si fac structura, sasiul fiind partea cea mai importanta si de acolo lucrez. Cine stie, poate iese altceva, o locomotiva, o trasura si pun alsacienii din dotare la trad samd ) Dany_Darke, on 19 aprilie 2016 - 18:51, said: am o intrebare, ai zis ca lucrezi in mediul tehnic, ai vreun model 3d al masinii? ai gasit sau ai facut unul? Eu de asta am intrat si aici, nimic nu se compara cu sfaturile unor oameni pasionati. merita si se preteaza proiectul sau ma apuc sa fac un gokart si i keep it simple? |
#18
Posted 19 April 2016 - 18:58
sa nu-mi zici ca esti din iasi. cam asa imi dai impresia
da, stiu, ca este si prin alte orase continetal-ul asta. cu 3d-ul te pot ajuta si eu, de asta te-am si intrebat, pt ca ti-ar fi mai usor sa o construiesti cu un model in fata. iar ca sa fie un ford t veritabil, poti face caroseria separat, iar sasiul separat. asa erau construite atunci. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users