Vanzare cota parte indiviza din drumul de servitute
Last Updated: Jul 26 2022 14:30, Started by
qlaus01
, Apr 16 2016 23:06
·
0

#19
Posted 17 April 2016 - 12:55

Daca vei gasi un fraier sa ii vinzi cota ta din ce detii in co-proprietate la bloc vei merita Premiul Nobel pentru economie.
Uite ce scrie o avocata: În ceea ce priveşte cota – parte ideală din dreptul de proprietate asupra bunului comun, fiecare titular are un drept propriu exclusiv şi va putea să o înstrăineze, total sau parţial, prin acte cu titlu oneros sau gratuit. În privinţa bunului în materialitatea sa, asupra acestuia nu se pot face acte materiale fără acordul unanim al coproprietarilor. http://www.imobiliar...-cote-parti_db/ Adica un drept de proprietate in devalmasie a unui bun se poate vinde, acordul celorlalti trebuie dat numai in momentul in care se face descontopirea, daca vrei sa te separi. Ori la drumul de servitute nu poti face delimitarea fizica a dreptului material a fiecarui co-proprietar. |
#20
Posted 17 April 2016 - 13:26

A " opera " o masina de pompieri , nu inseamna a intoarce , ci a lucra pe linga ea ! N-ati vazut o interventie pina acum ???? In cazul de fata , " drum " de 220 m si 4 m latime , este absolut aberant . Nu gasesc acum , dar sint si niste norme care spun ca nu se pot face strazi mai lungi de 150m ( parca ) . 220 m , nu este drum , este o poteca , si asa va ramine , un minus al terenului . Inca o data, urmareste ceea ce scriu: in lege nu se specifica "operarea" masinii de pompieri, se specifica "accesul". |
#21
Posted 17 April 2016 - 15:03

Inca o data, urmareste ceea ce scriu: in lege nu se specifica "operarea" masinii de pompieri, se specifica "accesul". Ce faci cu 4 m daca intra o masina colo si aia nu au loc pe linga ea ???? Nu vezi diferenta ???! |
#22
Posted 17 April 2016 - 15:39

Da, asa este. Este legal sa vinzi doar cota parte din drumul de servitute fara sa achizitionezi si fondul al carui accesoriu este acest drum de servitute? Cum am dat si mai sus exemplul cu casa scarii la bloc, eu pot vinde o parte din cota mea parte de pe scara unui tert? Si fara sa am acordul copropritarilor?
Da poti vinde cota parte fara acceptul nimanui. Pana si la apartamente vinzi o cota parte din spatiul comun. Dar multi nici nu stiu ca apartamentele contin si asa ceva la cumparare. Ca sa iti dau exemplu cu blocul: La bloc exista blocuri la care s-a vandut dreptul pentru acoperis (pentru a se mansarda cu apartamente), uscator (pentru spatii comerciale sau extindere a vecinului de langa), sau parte din casa scarii (pentru spatiu comercial). Pentru cazul acesta trebuie sa existe acordul celorlalti si toti sa isi vanda partea din acel spatiu deoarece se vinde ceva material. Individual rar vezi sa se faca asa ceva la bloc deoarece nu exista interes pentru a detine o cota fara sa detii acolo un spatiu. Edited by vubiv, 17 April 2016 - 15:44. |
#23
Posted 17 April 2016 - 18:10

Inca o data intelege ce scriu ! N-am facut referire la o lege absurda ci la logica ! Ce faci cu 4 m daca intra o masina colo si aia nu au loc pe linga ea ???? Nu vezi diferenta ???! Pentru ca, daca citesti legea, se prevede si access in curtea interioara (daca exista), loc de intoarcere la cap (daca este fundatura)... samd. D'aia se fac PUZ-uri si trebuiesc analizate si aprobate, deoarece se aplica o droaie de normative. Revenind, drumul de servitute trebuie sa fie de minim 4m. Ca nu e logic pt tine... ghinion. |
#24
Posted 17 April 2016 - 19:00

#25
Posted 17 April 2016 - 19:25

Stii cum e, la momentul la care cumperi cu 50 EUR/m2, ai o deschidere de 20m si trebuie sa dai minim 2m pt drum de servitute, adica 1000EUR... tu zici: "NU, 2 metri e prea putin! Eu dau 4 metri!"
Mai sunt nababi care dau, insa majoritatea cedeaza minimul. Sa iti mai spun ca in aia 4m trebuie sa intre si canale de scurgere, stalpi de curent... etc. |
#26
Posted 17 April 2016 - 19:47

Adevarul e ca si legea e imbecila.
Sub 2 benzi de circulatie, doua benzi parcare, trotuar pe ambele parti nu ar fi trebui sa se permita (adica min 13m). De zona spatiu verde nici nu mai spun. |
#27
Posted 17 April 2016 - 20:48

@LukRo - esti la mana autoritatilor, au dreptul la expropriere pentru utilitate publica (contracost). Daca nu vrei sa cedezi, ramai cu terenul si dreptul de proprietate, dar nu-ti vor da autorizatie de construire sau imprejmuire pe motiv ca nu te incadrezi in PUZ.
Am avut ceva treaba prin Pipera, pe stanga dupa ce se trecea calea ferata... M-am ingrozit cat de inghesuite erau unele proprietati. Dar na, erau in Pipera! Nu mai zic ca un destept plantase cativa stalpisori de-a latul drumului de servitute pe motiv ca este prea circulat, asa ca invatasera toti pe care parte sa intre, sa ajunga unde trebuie. Cat despre lasat masina pe strada sau facut manevre de intoarcere... Noroc ca mai erau cateva locuri de casa neimprejmuite, de am scoate masina de acolo. |
#28
Posted 17 April 2016 - 21:36

Deci, pana la urma sa inteleg ca vanzarea celor 6mp ce reprezinta nici 1 % cota parte din drum este legala?
Repet omul a cumparat decat parte din drum nu si un fond principal - lot de teren - al carui fond secundar este drumul de servitute. |
#29
Posted 17 April 2016 - 21:47

Deci, dreptul de servitute nu este conditionat de o cota minima sau maxima. Este un drept de a trece pe drumul ala. Eu, de exemplu, am 0% cota de proprietate din drumul de servitute, insa am drept de servitute specificat in contract. Cred ca il aveam si fara sa fie specificat.
In cazul tau, faptul ca ca nu este corect fata de ceilalti... ghinion. Incercati sa il convingeti ca ar fi corect sa va despagubeasca. Daca vrea sa aiba vecini prietenosi... ca altfel pierde mai mult pe termen lung... se invarte roata. O sa aiba o data si el nevoie de acordul vostru, de exemplu sa isi traga utilitati ce necesita sapatul in drum. |
|
#30
Posted 17 April 2016 - 21:50

Da, si a facut asta pentru ca a vrut sa se asigure ca legal nu il poate incomoda nimeni cu privire la dreptul de folosinta al drumului.
Avantajul ultimului venit... |
#31
Posted 17 April 2016 - 22:06

Deci, pana la urma sa inteleg ca vanzarea celor 6mp ce reprezinta nici 1 % cota parte din drum este legala? Repet omul a cumparat decat parte din drum nu si un fond principal - lot de teren - al carui fond secundar este drumul de servitute. Nu are importanta cati metri patrati (virtuali) are, ci faptul ca, legal, fiind riveran poate folosi drumul respectiv pentru acces si utilitati. Iar cota de platit pentru utilitatile comune trase nu este proportionala cu suprafata detinuta, ci cu valoarea utilitatilor raporate la numarul de utilizatori. De exemplu, reteaua de apa potabila de pe drumul de servitute se dimensioneaza in functie de numarul de utilizatori, nu de suprafata detinuta in devalmasie cu ceilalti. La fel si la gaze sau canalizare. Eu daca as fi in asa situatie as merge in instanta sa se constate ca inclusiv cotele de contributie la trama stradala este in functie de numarul de proprietari care utilizeaza infrastructura in cauza. Singurul lucru care nu se poate schimba este impozitul platit la primarie, care depinde de actele cadastrale. |
#32
Posted 17 April 2016 - 22:22

Solutia... va strangeti restul 9 proprietari si incercati sa il convingeti sa cumpere (cu o suma mai mult modica) si de la voi 22.7% din cota voastra (adica 2.27% din total), astfel incat sa va simtiti egali. Si el va deveni proprietar pe 22.7% din drum (va redistribui catre noii proprietari dupa lotizarea terenului), iar voi restul 10 veti avea cate 7.73%.
Sansele sa se intample asta sunt mici, deoarece nu are nici un interes sa plateasca pentru asa ceva, si nici nu il puteti forta. Dar poate puteti sa il convingeti sa il oferiti cu titlu gratuit, astfel incat sa vanda loturile noi facute cu drept egal. Edited by vubiv, 17 April 2016 - 22:24. |
#33
Posted 27 April 2016 - 21:58

Am revenit , am gasit articolul acesta in NCC si consider ca este ceea ce explicam mai sus ca fara a cumpara si un bun principal - lot de teren- nu poti cumpara decat accesoriu- drum de servitute.
CAPITOLUL IV Proprietatea comună SECŢIUNEA a 3-a Coproprietatea forţată Art. 647 Regimul juridic general (1) Fiecare coproprietar poate exercita folosinţa bunului comun, cu condiţia să respecte destinaţia acestuia şi să permită exercitarea folosinţei de către ceilalţi coproprietari. (2) Când bunul comun are caracter accesoriu în raport cu un bun principal, fiecare coproprietar poate să dispună cu privire la cota sa parte din dreptul de proprietate asupra bunului comun numai odată cu exercitarea dreptului de dispoziţie asupra bunului principal. (3) Cheltuielile pentru întreţinerea şi conservarea bunului comun se suportă în mod proporţional cu cota-parte din drept a fiecărui coproprietar. Când bunul comun are caracter accesoriu, în absenţa unei convenţii contrare, cota-parte din drept a fiecărui coproprietar se stabileşte în funcţie de întinderea bunului principal. Detalii: http://legeaz.net/no...rietatea-comuna |
#34
Posted 27 April 2016 - 23:46

@qlaus01 - de unde ai dedus ca vecinul de peste drum nu are dreptul la a fi proprietar pe o cota-parte a unui drum de servitute la care are iesire? Sau ca respectiva cota-parte trebuie sa fie proportionala cu marimea bunului principal? Ca paremi-se asta intrebai la inceput. La alin. (3) scrie ca ...în absenţa unei convenţii contrare..., ori actele de V-C a loturilor, cu accesoriul cota-parte din drumul de servitute, tin loc de conventie.
|
|
#35
Posted 28 April 2016 - 13:54

Repet omul a cumparat decat parte din drum nu si un fond principal - lot de teren - al carui fond secundar este drumul de servitute. |
#36
Posted 04 May 2016 - 12:27

E corecta parerea ta cu principalul si secundarul, insa nu stim cum stau lucrurile juridic, daca si cum zice la actele de dezmembrare, daca si cum spune in PUZ/PUD, daca si cum zice la actele voastre de vanzare.
Daca acel bun, drumul, se dovedeste in coproprietate fortata e o solutie, daca nu alta. Parerea mea e sa notificati toti coproprietarii referitor la situatia actuala si sa va intalniti si sa sedeti stramb si sa judecati drept. Dar va trebuie ajutor juridic, pentru ca obtinerea accesului celuilalt, noului coproprietar cu voi pe drum, la drumul vostru depinde de PUZ si altele locale, de interventiile pe la primarie, de contractele voastre, de multe aspecte inclusiv de adancimea lotului/loturilor sale de teren. Nu e asa de usor datul cu parerea, mergeti si vedeti un jurist, preferabil unul de instanta, ca poate vanzarea nu sta in picioare (vanzarea cotei) sau poate decideti ca vreti asfaltati acei 220 de metri si, cine stie, se ofera coproprietarul nou sau, iarasi sau... poate obtineti alte facilitati sau... poate ii taiati accesul si cu asta basta. Dar trebuie sa vedeti cum stati si sa luati, impreuna, o decizie. Si nu e simplu, juridic, sunt multe aspecte care pot conta, incepand cu cele doua dezmembrari sau cu urbanismele de la baza lor. Concret, puteti lua orice decizie de administrare a bunului comun, fier el si in coproprietate nefortata. De exemplu puteti decide cu majoritate de cote ca accesul pe imobil se va putea face cu auto pentru cei cu o cota de ... si doar acces pietonal pentru cei cu o cota sub... ![]() E un act de administrare in baza lui 635 Cod civil si slabe sanse sa cada in baza lui 641 allin. 1 litera b. Asta asa, daca nu gasiti undeva ca e coproprietate fortata, caci, inca odata, depinde de actele din care reiese dreptul de proprietate asupra bunului destinatia sa ori caracterul de coprorpietate fortata. Sau ii puteti anula vanzarea... sau... multe variante, asa incat negociati, dar faceti inainte sa obtina dezmembrarea lotul;ui sau, caci apoi nu va mai fi atat de usor. Cu cat mai repede va miscati, cu atat mai multe variante aveti si cu atat mai sigur e drumul. Dupa ce se instituie deja un obicei de trecere/folosinta, mai dificil de inlaturat. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users