Camioanele autonome - noi progrese
#37
Posted 12 April 2016 - 11:29
Vad ca nimeni nu si-a pus problema realimentarii cu combustibil.Daca nu exista sofer cine se duce sa bage furtunul in rezervor ?
Cum intra camionul singur in benzinarie si trece cu grija pe langa o masina stationata un pic stramb la pompa ? Ca daca veniti cu ideea ca se vor dezvolta sisteme automate pentru alimentare atunci asta inseamna o investitie suplimentara din partea comerciantilor de combustibil ...iar daca ei nu vor/pot sa investeasca in asa ceva atunci cum ramane cu camionul asta automat care e in stare sa mearga singur dar nu e in stare sa-si puna combustibil ? Pentru conceptele actuale de masini fara sofer infrastructura este inexistenta .... iar asta costa bani multi. La fel de precara este si infrastructura pentru masini electrice .... cate statii electrice sunt in toate Romania ? Cate sunt in alte tari ? In afara de parcarile marilor centre comerciale nu prea vezi statii de incarcarcare. |
#38
Posted 12 April 2016 - 11:30
DraculescuDraculescu, on 12 aprilie 2016 - 09:57, said:
Parerea mea este ca in 5-10 ani o sa avem camioane complet autonome... |
#39
Posted 12 April 2016 - 11:34
alex1912, on 12 aprilie 2016 - 11:30, said: 20 de accidente in 400.000 de kilometri mi se par prea frecvente (chiar daca au fost fara mortaciuni). alex1912, on 12 aprilie 2016 - 11:30, said:
asa viziune rar mi-a fost dat sa vad, nu o sa prinzi tu disparitia soferilor indiferent ca ai 30 de ani sau 15 ani. pana una alta Tesla e posibil sa fie complet autonoma in 2 ani - zice Musk http://www.dezeen.co...s-in-two-years/ Edited by DraculescuDraculescu, 12 April 2016 - 11:36. |
#40
Posted 12 April 2016 - 11:36
Avioanele pot să decoleze, aterizeze şi să zboare doar în mod automat. De vreo 20 de ani.
Şi cu toate astea, are 2 piloți şi un copilot. Oare de ce? Iar factorii imprevizibili sunt mult mai puțin numeroşi ca în cazul transportului rutier. Idem pt vapoare, TGV, etc... |
#41
Posted 12 April 2016 - 11:43
petit_christian, on 12 aprilie 2016 - 11:36, said:
Avioanele pot să decoleze, aterizeze şi să zboare doar în mod automat. De vreo 20 de ani. Şi cu toate astea, are 2 piloți şi un copilot. Oare de ce? Iar factorii imprevizibili sunt mult mai puțin numeroşi ca în cazul transportului rutier. Idem pt vapoare, TGV, etc... http://gas2.org/2016...oyed-in-russia/ https://en.wikipedia..._subway_systems ahem http://www.dailymail...mous-plane.html http://www.nytimes.c...ilots.html?_r=0 -la avioane - unul dintre argumente ar fi ca banii pe care ii dai unui pilot sunt relativ putini in comparatie cu alte costuri ce tin de combustibil si mentenanta -la tiruri pe de alta parte altfel stau lucrurile - soferii reprezinta un cost mare http://www.rolls-roy...ch-project.aspx Edited by DraculescuDraculescu, 12 April 2016 - 11:46. |
#42
Posted 12 April 2016 - 11:56
#43
Posted 12 April 2016 - 11:59
sandu222, on 12 aprilie 2016 - 11:56, said:
De unde stii asta? ai vreo analiza in acest sens sau doar iti dai cu parerea? De exemplu la noi in Romania un sofer de tir care lucreaza pe extern are un salar fix la care se adauga intre 0.12-0.18 euro/per km. Daca poti sa scazi aia 0.12 - 0.18 euro din 1 euro/km(media pretului la nivel european).. mai scazi si economia de carburant pe care o poti face cu un camion autonom 0.02-0.05 euro/km iar mai apoi adaugi faptul ca un camion autonom poate sa mearga aproape 24/7... ca n-are timpi de odihna... nu oboseste... deja ai un avantaj competitiv enorm asupra firmelor cu soferi umani. Cum ar fi sa ti se livreze marfa la 700 de euro in loc de 1000 si nu in 3 zile ci intr-o zi jumate? Edited by DraculescuDraculescu, 12 April 2016 - 12:06. |
#44
Posted 12 April 2016 - 12:09
Nu cred că se va renunţa complet la şofer, probabil ăsta va dormi în cabină, urmând să preia controlul doar în situaţii critice cum sunt ambuteiajele sau la ajungerea la destinaţie, când e nevoie de manevre precise pt. tragerea remorcii la rampă, la alimentarea cu motorină, etc. Dacă se contorizează doar timpul cât şoferul este activ la volan e posibil ca un camion să poată rula 24/7 fără ca să se depăşească programul legal al conducătorului auto, ceea ce duce oricum la viteză mult sporită de livrare la costuri mai mici.
|
#45
Posted 12 April 2016 - 12:11
@Draculescu
Poate ne spui si pretul unui camion autonom,vad ca te pricepi la economie. Nu stiu de ce va bateti capul,in Ro nu va circula asa ceva in secolul asta. Edited by bolo, 12 April 2016 - 12:13. |
#46
Posted 12 April 2016 - 12:13
|
#47
Posted 12 April 2016 - 12:14
O intrebare pertinenta sa vedem si noi daca merita,poate ca e mai ieftin sa platesti 5 ani un sofer decat sa cumperi un camion destept.
Edited by bolo, 12 April 2016 - 12:14. |
#48
Posted 12 April 2016 - 12:17
bolo, on 12 aprilie 2016 - 12:14, said:
O intrebare pertinenta sa vedem si noi daca merita,poate ca e mai ieftin sa platesti 5 ani un sofer decat sa cumperi un camion destept. Probabil pretul nu va fi foarte diferit fata de cat costa un camion nou astazi. Un cap tractor nou e in jur de 80-90 k euro. |
#49
Posted 12 April 2016 - 12:35
#50
Posted 12 April 2016 - 12:44
DraculescuDraculescu, on 12 aprilie 2016 - 10:29, said:
cum s-a mai scris si mai sus... nu trebuie ca aceste camioane autonome sa fie perfecte.. trebuie sa fie doar un pic mai bune decat noi In fond firmele de transport realizeaza profit si cu salariile actuale , insa numai un patron lacom, egoist, ignorant ar vrea sa foloseasca ceva de care nu e sigur . Ce ar face firmele de asigurari daca un accident e produs de un asemenea sistem ? |
#51
Posted 12 April 2016 - 13:32
Vor fi si in Romania camioane complet autonome peste 150 de ani dupa ce vom avea autostrazi. Autostrazi vom avea peste 150 de ani. Deci mai avem vreo 300 de ani pana vor vedea stranepotii stranepotilor nostri asa ceva si pe drumurile tarisoarei noastre dragi.
Continuati sa visati frumos, nu va costa nimic. |
|
#52
Posted 12 April 2016 - 14:54
Vom avea autostrazi insa atentie la iesirile lor. Daca vor face sensuri giratorii unde nu au loc tirurile (e un caz prin Arad sau Ploiesti), vai s-amar de tiruri
|
#53
Posted 12 April 2016 - 17:55
DraculescuDraculescu, on 12 aprilie 2016 - 10:57, said: plus ca probabil... pedepsele pentru hack-uirea sau incercarea de a hack-ui un tir nu o sa fie chiar o gluma Pentru spargerea contului celui mai puternic om al momentului,presedintele SUA,s-a incasat 8 ani de puscarie. Pentru "crack"-irea unui camion cat s-ar putea primi? Va fi o piata virgina si nelimitata pentru "meseriasi".Vor umbla masinile fara sofer bezmetice precum carabusii in luna mai.Cu cat vor deveni mai performante si mai impenetrabile programele masinilor,cu atat mai bine pregatiti vor deveni spargatorii. |
#54
Posted 12 April 2016 - 18:33
Draculescu:habar nu ai. Un camion costă de la 80 000 pînă la 200 000 şi ceva, în funcție de dotări.
Bag seama că nu ați văzut, nici ti, nici naşul tău, Scania de 730 de cai sau Volvo de 700, fulloption. Zi-ne cum se cheamă firma să ştim exact condițiile reale. O fi de la Răteşti? Dacă te pricepi, înțelegi ce vreau să zic. La 80 000, e un Daf cu cabină simplă. Un fel de măgar cu 410 cai şi care trage să moară la deal cu 40 de tone. 30 km/h maxim. Şi tu visezi camioane autonome. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users