Camioanele autonome - noi progrese
#1
Posted 12 April 2016 - 09:26
Ei bine, toti marii producatori de camioane de la Man la Mercedes au inceput dezvoltarea acestei tehnologii.
Scopul final este eliminarea in totalitate a soferului iar avantajele nu sunt putine: -zero costuri salariale(un sofer de tir castiga cam 1000-2000 euro/luna) -camioanele autonome pot merge 24/7 pentru ca nu are cine sa oboseasca(pot prelua si servi mult mai multe comenzi decat camioanele cu sofer uman) -reduc costurile cu combustibilul pentru ca merg mai eficient in mod autonom(chiar si cu 10-12%) ------------------------------------------------------------------------------------------------------ -companiile care nu isi vor permite sa cumpere camioane autonome vor intra in faliment - ca na, una e sa coste 1km - 1 euro si alta 0.7 sau 0.8 => acest lucru care va mari viteza tranzitiei foarte mult DAF [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zy8CvQ3qNxw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mercedes [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/M7KpmHBqAKA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] MAN [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/fHibsfiIrhk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] SCANIA [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/wQTNoj4nZTs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Bonus [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/nghKlWtveLU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] (google vrea sa gaseasca o metoda prin care coletele sa fie livrate in mod autonom de la camion pana la client) O intrebare destul de importanta care se ridica este ce se va intampla cu oamenii care lucreaza in transportul de marfa(din ce am inteles... sunt in jur de 70 de milioane la nivel mondial)? Majoritatea sunt la o varsta la care le va fi foarte greu sa se reprofileze si sa faca o munca de natura intelectuala.... care sa nu poata fi automatizata. Edited by DraculescuDraculescu, 12 April 2016 - 09:29. |
#5
Posted 12 April 2016 - 09:34
Si eu abia astept sa le vad luptandu-se cu imigrantii la Calais...
Deocamdata inclusiv trenurile si tramvaiele au nevoie de un "sofer". |
#6
Posted 12 April 2016 - 09:35
Cred ca mai e multa vreme pana vei vedea intr-adevar masini autonome, pentru ca oricat de multe ai putea sa incerci sa prevezi, exista intotdeauna factorul "animal" care iti poate incurca planurile.
Daca toate masinile de pe drum ar fi automate, ar fi ceva, mai ales daca vorbim de autostrazi. Si sunt foarte multe probleme dpdv juridic. In caz de necaz, cine e de vina? |
#7
Posted 12 April 2016 - 09:35
#8
Posted 12 April 2016 - 09:36
Adm, on 12 aprilie 2016 - 09:35, said:
Cred ca mai e multa vreme pana vei vedea intr-adevar masini autonome, pentru ca oricat de multe ai putea sa incerci sa prevezi, exista intotdeauna factorul "animal" care iti poate incurca planurile. Edited by DraculescuDraculescu, 12 April 2016 - 09:37. |
#9
Posted 12 April 2016 - 09:38
bolo, on 12 aprilie 2016 - 09:34, said:
Si eu abia astept sa le vad luptandu-se cu imigrantii la Calais... Deocamdata inclusiv trenurile si tramvaiele au nevoie de un "sofer". Mare dreptate ai ! Iar aceastea erau cel mai usor de facut autonome. Deoarece mergi pe o linie dreapta, daca vezi ceva pericol franezi si opresti in gara, dupa un anumit timp pleci. Pe cand pe sosea ai foarte multe variabile care pot sa intervina. Consider ca toate aceste sisteme vor ajuta pe cel de la volan, nicidecum sa-l inlocuiasca. Oare ce se intampla daca ma bag in creierul unui astfel de camion si il fac sa mearga la 120 pe contrasens ? Edited by TruculMagic, 12 April 2016 - 09:40. |
#10
Posted 12 April 2016 - 09:38
|
#11
Posted 12 April 2016 - 09:42
DraculescuDraculescu, on 12 aprilie 2016 - 09:26, said: O intrebare destul de importanta care se ridica este ce se va intampla cu oamenii care lucreaza in transportul de marfa(din ce am inteles... sunt in jur de 70 de milioane la nivel mondial)? Majoritatea sunt la o varsta la care le va fi foarte greu sa se reprofileze si sa faca o munca de natura intelectuala.... care sa nu poata fi automatizata. Tehnologia asta nu-si vor permite multe firme , iar de vor fi accidente sa vezi distractie cat o sa plateasca firmele . |
#12
Posted 12 April 2016 - 09:43
eu stiu sigur ca nu as vrea sa am 30-40 de ani acum si sa fiu sofer pe tir, in 10 ani maxim raman fara paine.
|
#13
Posted 12 April 2016 - 09:43
TruculMagic, on 12 aprilie 2016 - 09:38, said: Oare ce se intampla daca ma bag in creierul unui astfel de camion si il fac sa mearga la 120 pe contrasens ? Uite, de exemplu... in ceea ce priveste masinile Tesla a fost nevoie de 2 ani ca cineva sa reuseasca sa le hackuiasca(insa nici atunci hackerii n-au reusit sa faca lucruri care sa puna viata oamenilor in pericol)... http://www.cnet.com/...-at-def-con-23/ Edited by DraculescuDraculescu, 12 April 2016 - 09:43. |
#14
Posted 12 April 2016 - 09:44
Un inconvenient tot va fi. Ce se intampla daca explodeaza un cauciuc? Cine il schimba?
|
#15
Posted 12 April 2016 - 09:45
Stai sa vezi cand vor face niste jucarii de 40 t astfel:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QJQOFS4YIfw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#16
Posted 12 April 2016 - 09:47
pacopaco1967, on 12 aprilie 2016 - 09:42, said:
Vor primi pensii si ajutoare sociale atat de la stat cat si de la firmele care au beneficiat de pe urma muncii lor iar soferii vor merge la bere sau la cumparaturi . Gen iei firma pe care ai avut activitate cu soferi umani... o bagi in faliment... infiintezi alta unde nu ai decat camioane autonome si aia e... Plus ca tranzitia se va misca foarte repede... pentru ca e vorba de costuri. Daca ai camioane autonome din start poti sa reduci costul per km la un nivel la care cei care au camioane cu sofer uman ies in pierdere(1000-2000 euro salar/sofer/luna nu`s putini). Serafim606, on 12 aprilie 2016 - 09:44, said:
Un inconvenient tot va fi. Ce se intampla daca explodeaza un cauciuc? Cine il schimba? Edited by DraculescuDraculescu, 12 April 2016 - 09:48. |
#17
Posted 12 April 2016 - 09:47
Parca altfel te mai bagi cu bembeu in depasire la limita cand stii ca nu mai are cine sa traga de volan sa se bage cu camionul in sant.
Edited by gumball3000, 12 April 2016 - 09:49. |
#18
Posted 12 April 2016 - 09:50
Meanwhile...
http://www.digi24.ro...in toata Europa "Criză de șoferi de TIR în toată Europa" DraculescuDraculescu, on 12 aprilie 2016 - 09:47, said:
Plus ca tranzitia se va misca foarte repede... pentru ca e vorba de costuri. Daca ai camioane autonome din start poti sa reduci costul per km la un nivel la care cei care au camioane cu sofer uman ies in pierdere(1000-2000 euro salar/sofer/luna nu`s putini). Pentru un sistem de transport marfa autonom trebuie construite sosele speciale pentru ele cu dirijare automata trafic samd... ca la trenuri Costurile nu vor fi mici dar se va descongestiona traficul pe autostrazile normale si marfa va ajunge mai repede la destinatie. Astfel marile orase/depozite pot fi conectate de drumuri mai induste pe care sa circule doar camioane autonome. Edited by andreic, 12 April 2016 - 10:53. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users