Instanța amendează RCS&RDS și obligă operatorul să elimine din contracte clauzele abuzive
#19
Posted 12 April 2016 - 11:02
Daca n.ar fi clauze abuzive n.ar mai fi abonament, ai putea sa renunti la el oricand, deci ar fi prepaid.
Acele clauze isi au rostul lor! Problema e sa nu bage bonusuri supraevaluate: ex 100 gb dintre care bonus sunt 99.9 cu o valoare estimata la 1000 de euro. Asta.i clauza abuziva, nu ca.ti cer banii pe cate luni mai aveai contract. |
#20
Posted 12 April 2016 - 11:11
Cum poți sa ceri bani pe servicii nefacturate in avans si clauze inventate. Nu le mai tine partea operatorilor, trebuie sa plătești toate subvențiile primite in mod real, nu cele inventate de operatori, in caz de reziliere anticipată!
|
#21
Posted 12 April 2016 - 17:07
heinz, on 12 aprilie 2016 - 11:02, said:
1.Daca n.ar fi clauze abuzive n.ar mai fi abonament, ai putea sa renunti la el oricand, deci ar fi prepaid. 2.Acele clauze isi au rostul lor! 1.Asta daca o vad cei de la Catavencii sau TimesNewRoman ai un loc de munca asigurat! 2. Excelent! Asta merge bine la categoria „Din puțul gîndirii”. Deci operatorul are voie (sau o fi chiar obligat?) să introducă in contract clauze abuzive. Păi dacă tot e obligat - făcînd o flotare logică - înseamnă că ălea nu mai sînt abuzive. A, da, chiar nu mai sînt. Atîta vreme cît consumatorul a fost de acord, a semnat chiar, rezultă că nu sînt abuzive. Lumeeee .... |
#22
Posted 12 April 2016 - 17:55
TinMan, on 12 aprilie 2016 - 17:07, said:
Deci operatorul are voie (sau o fi chiar obligat?) să introducă in contract clauze abuzive. |
#23
Posted 15 April 2016 - 23:01
Eu abia astept sa reziliez contractele cu ei pentru ca sau magarit rau de tot cu semnalul.
Am vazut in articolul asta ca se poate rezilia contractul fara sa platesti taxa de reziliere, care cica este abuziva. Acum sper sa fie asa si sa nu ma trezesc cu vre-o factura din aia astronomica. |
#24
Posted 15 April 2016 - 23:16
Ce nu zice desteptul ala e daca a platit discounturile primite, daca a primit vreunul etc.
|
#25
Posted 08 May 2016 - 10:08
intreb pentru un amic care vrea sa renunte la un abonament luat fara telefon dar cu niste luni de reducere 50% (nu stiu ce portare sau oferta speciala), sper ca poate rezilia fara sume abuzive cf legii 193/2000?
am gasit si un articol plus cerere tip de completat in legatura cu subiectul rezilierii Afla cum poti rezilia un contract RCS-RDS indiferent de serviciul detinut Edited by mihai_buc, 08 May 2016 - 10:10. |
#26
Posted 08 May 2016 - 19:45
mihai_buc, on 08 mai 2016 - 10:08, said:
intreb pentru un amic care vrea sa renunte la un abonament luat fara telefon dar cu niste luni de reducere 50% (nu stiu ce portare sau oferta speciala), sper ca poate rezilia fara sume abuzive cf legii 193/2000? am gasit si un articol plus cerere tip de completat in legatura cu subiectul rezilierii Afla cum poti rezilia un contract RCS-RDS indiferent de serviciul detinut Da, dar acolo sunt pasi normali pentru rezilierea unui contract .Adica nu un contract la care am achizitionat un telefon, sau am reducere de x% pentru x luni din abonament. Tie personal ti se pare normal sa ai 2,3 sau cate o fi de reducere conform unui contract pe 12 sau 24 de luni si sa nu se respecte? Daca nu se respecta de catre furnizor serviciile pentru care ai semnat, da. Dar numai atunci. Edited by Epidaurus, 08 May 2016 - 19:48. |
#27
Posted 09 May 2016 - 08:55
Epidaurus, on 08 mai 2016 - 19:45, said:
Da, dar acolo sunt pasi normali pentru rezilierea unui contract .Adica nu un contract la care am achizitionat un telefon, sau am reducere de x% pentru x luni din abonament. Tie personal ti se pare normal sa ai 2,3 sau cate o fi de reducere conform unui contract pe 12 sau 24 de luni si sa nu se respecte? Daca nu se respecta de catre furnizor serviciile pentru care ai semnat, da. Dar numai atunci. e logic ce zici insa respectivul e suparat ca digi a schimbat din mers regulile jocului, adica a renuntat la roamingul Vodafone si acum semnalul pe 3G lasa mult de dorit in zonele unde are el nevoie de acoperire si practic serviciul e aproape inutilizabil si il plateste degeaba chiar daca are nu stiu ce reducere in primele luni. Cum ar fi corect sa procedeze? |
#28
Posted 09 May 2016 - 09:20
Corect era sa nu se bazeze pe roaming, cum s-a zis de 1 milion de ori la inceput, dar unii insista.
|
|
#29
Posted 09 May 2016 - 10:03
mihai_buc, on 09 mai 2016 - 08:55, said:
e logic ce zici insa respectivul e suparat ca digi a schimbat din mers regulile jocului, adica a renuntat la roamingul Vodafone si acum semnalul pe 3G lasa mult de dorit in zonele unde are el nevoie de acoperire si practic serviciul e aproape inutilizabil si il plateste degeaba chiar daca are nu stiu ce reducere in primele luni. Cum ar fi corect sa procedeze? chiar nu am idee. poate cade la o intelegere cu ei, demonstreaza ca nu are semnal in zona. Nu cred ca scrie in contract ( cu toate ca nu l-am citit ) ca se garanteaza acel roaming cu Vodafone. Greseala lui a fost de la inceput. Cum sa te transferi la alt operator cand iti functioneaza in zona respectiva doar cu roaming. Edited by Epidaurus, 09 May 2016 - 10:04. |
#30
Posted 09 May 2016 - 12:57
Roaming-ul nu a fost niciodata trecut in contract. Are semnal la adresa din contract?
|
#31
Posted 19 May 2016 - 11:10
In luna mai a anului 2016, Autoritatea a sanctionat RCS & RDS cu amenda contraventionala in cuantum total de 10.000 lei pentru ca nu si-a informat corect si complet abonatii despre tarifele aplicabile pentru transmiterea de SMS-uri catre numarul scurt intern 1872 in cadrul concursului “Castiga premii cu viteza 4G de la Digi Mobil si Pro FM!”, precum si pentru ca a aplicat un tarif mai mare decat cel maxim reglementat pentru aceasta categorie de numere. Operatorul a fost, de asemenea, obligat sa restituie integral abonatilor participanti la concurs diferenta dintre costul suplimentar tarifat pentru transmiterea de SMS-uri catre numarul scurt intern 1872 si tariful pe care ar fi trebuit sa il incaseze pentru prestarea acestor servicii conform reglementarilor ANCOM.
http://www.ancom.org...-suprataxa_5575 |
#32
Posted 18 October 2016 - 16:26
RealThing, on 11 aprilie 2016 - 23:48, said:
Sun, le spun de upgrade, primesc vestea fatala: pai facem upgrade, dar prelungiti abonamentul cu 24 luni. Bah voi sunteti sanatosi, aleg ceva din oferta voastra curenta, nu primesc nici telefon subventionat, nimic altceva, fac doar upgrade la abonament. De ce prelungire? Asa e procedura. Discutie mai lunga, nu e cazul sa detaliez, oricum e certa faza: faci upgrade (fara avantaje suplimentare fata de standard), prelungire automata contract. N-am avut inca timp sa trimit ce trebuie la ANPC, urmeaza zilele viitoare. Da, exista perioada initiala de 12/24/36 luni, in care esti obligat sa ramai clientul lor, dupa care urmeaza perioada extinsa in care esti, de asemeni, obligat sa ramai clientul lor. Poti sa renunti la serviciile lor cu o cerere facuta cu 60 de zile inainte de expirarea perioadei initiale sau extinse, in caz contrar platesti pana la finalul perioadei, ori tot cash si scapi, ori luna de luna. Daca ai ratat ziua de reziliere, mai ai drept sa ceri reziliere peste inca o perioada de 12/24/36 luni. Deci, ai sanse mari, sa devii sclav rds in viitorul apropiat, cand n-o sa mai vrei serviciile lor. Desi, in general, sunt multumit de serviciile lor de internet fix si se pare ca voi vrea internet pentru tot restul vietii, ma gandesc: ce fac daca ma mut? Iau tot rds, ok, dar daca nu au in zona acoperire? Am patit. Si mutat si lipsa acoperire de net fix in zona aia. Ba n-au cutie pe stalp, ba n-au stalp, etc. Nu mi se par normale clauzele legate de perioade, daca nu primesti echipamente. Daca primesti, e alta poveste. Ok, semnezi deci raspunzi si platesti. Dar nu poti pune semnul egal intre raspunderea unei persoane fizice si rds. Cei din urma au un etaj de avocati si juristi care le-au facut contractul. Contract nenegociabil. De aceea, prin opc sau prin instanta, aceste clauze sunt usor de anulat. Edited by peshte, 18 October 2016 - 16:27. |
#33
Posted 25 October 2016 - 14:35
clauze abuzive : acele clauze contractuale care reprezinta un dezechilibru intre drepturile/obligatiile furnizorului si cele ale clientului.
astfel ca in contractul RDS se regasesc o gramada de asemenea clauze din care voi enumera doar cateva . existenta clauzrelor abuzive (una singura este suficient) in contract face imposibila desfasurarea acestuia pana la eliminarea tuturor clauzelor abuzive constatate si doar DUPA ACORDUL PARTILOR , daca nu exista acordul contractul fiind reziliat ... cam asta ar fi prevederile legii. in cazul rezilierii justa despagubire se mentine ( pierderile suferite de rds , pe care le-a distribuit sub forma de rate in facturile lunare ) . adica - daca ai luat un telefon in rate , la care pretul "de lista" era 1200 iar rds ti l-a vantu redus la pret de 10000 cu conditia sa ramai in retea 24 de luni ... iar tu ai platit un avand de 500 + inca 300 in rate pana la momentul rezilierii , esti obligat sa platesti integral diferenta pana la 1000 + din reducerea de 200 de lei oferita prtoportional cu perioada in care vrei sa reziliezi inainte de termen. daca ai stat 12 luni din cele 24 va trebui sa platesti jumatate din cele 200 - deci nu integral ). aceeasi recula cu "proportional" se aplica si celorlalte taxe - de utilizare retea, de activare servicii, etc. daca nu reusesti sa le declari ca fiind abuzive si pe alea). in cea ce priveste reducerea tariului de abonament lunar de la 10 euro la 5 (sau cat are fiecare) reducerile de care "ai beneficiat in mod automat" nu trebuiesc platite , caci nu reprezinta o pierdere ( din contra , poti argumenta ca plecand mai devreme rds are un castig , daca ei argumenteaza ca alea ar fi pierderi ). clauze abuzive : 1. rcs rds poate rezilia oricand , fara punere in intarziere si fara avizare .... in timp ce rezilierea de clientul este obligat sa anunte cu 30/60 zile inainte si doar respectand anumite proceduri 2. taxa de utilizare retea ( vre-o 70 de euro in cazul optim nelimitat ) + taxa de activare servicii ( 10 euro ) = 80 euro sunt iun mod evident abuzive intucat pentru perioada contractuala de 12 luni ai plati in total 60 de euro si te-ai folosi si de servicii intre timp ceea ce ar insemna ca rds vinde in pierdere ( este ilegala vanzarea in pierdere) 3. - nu stiu daca mai exista insa in contractele mai vechi erau prevazut - frauda este stabilita (doar daca asa vrea rds ) ca - faptul ca nu ai convorbiri / lipsa trafic telefonie mobila SAU fatul ca vorbesti cu acelas set de numere (6 prieteni din agenta ) SAU faptul ca vorbesti cu numere ce nu se repeta -=> daca nu folosesti serviciul este frauda. daca il folosesti, oricum ai face-o este frauda. 4. despagubirile in cazul in care rds nu isi respecta obligatiile contractuale sunt limitate pt consumator la contravaloarea unui abonament lunar in timp ce consdumatorul este obligat sa suporte si penalitati de intarziere si alte sanctiuni (cu mentiunea explicita ca acestea pot depasi sumele asupra carora se calculeaza). in plus consumatorului ii este impus un termen limita ( 10 zile parca) si o anumita procedura in care poate solicita despagubirile in timp ce pt rds nu exista un astfel de termen sau procedura. 5. in cazul de pagube cauzate din vina rds acesta nu are nici o obligatie sa le suporte. in timp ce consumatorul este obligat sa suporte orice paguba cauzata rds 6. rds poate modifica calauzele contractuale (in anumite conditii) insa consumatorul este lipsit in totalitate de acest drept 7. rds acorda in mod automat niste reduceri "promotionale" (de genul reducerilor la abonamentul lunar de la 10 euro la 5 euro , a taxei de utilizare retea si a taxei de activare servicii) - deci nu poti alege sa nu beneficiezi de ele - apoi iti cere sa il despagubesti daca pleci inainte de expirarea perioadei minime contractuale probabil ca mai sunt si altele insa momentan astea ar trebui sa fie suficiente pt ca oricine sa se poata 'orienta" in cazul in care vrea sa depuna o plangere pentru clauze abuzive peshte, on 18 octombrie 2016 - 16:26, said:
Da, exista perioada initiala de 12/24/36 luni, in care esti obligat sa ramai clientul lor, dupa care urmeaza perioada extinsa in care esti, de asemeni, obligat sa ramai clientul lor. Poti sa renunti la serviciile lor cu o cerere facuta cu 60 de zile inainte de expirarea perioadei initiale sau extinse, in caz contrar platesti pana la finalul perioadei, ori tot cash si scapi, ori luna de luna. Daca ai ratat ziua de reziliere, mai ai drept sa ceri reziliere peste inca o perioada de 12/24/36 luni. Deci, ai sanse mari, sa devii sclav rds in viitorul apropiat, cand n-o sa mai vrei serviciile lor. Desi, in general, sunt multumit de serviciile lor de internet fix si se pare ca voi vrea internet pentru tot restul vietii, ma gandesc: ce fac daca ma mut? Iau tot rds, ok, dar daca nu au in zona acoperire? Am patit. Si mutat si lipsa acoperire de net fix in zona aia. Ba n-au cutie pe stalp, ba n-au stalp, etc. Nu mi se par normale clauzele legate de perioade, daca nu primesti echipamente. Daca primesti, e alta poveste. Ok, semnezi deci raspunzi si platesti. Dar nu poti pune semnul egal intre raspunderea unei persoane fizice si rds. Cei din urma au un etaj de avocati si juristi care le-au facut contractul. Contract nenegociabil. De aceea, prin opc sau prin instanta, aceste clauze sunt usor de anulat. 1. perioada minima contractuala nu poate depasi 24 de luni (daca mai ai inca 12 luni si faci o prelungire cu "inca" 24 de luni , in total mai ai 24 de luni , pt ca perioada nu poate depasi 24) 2. chestia cu ziua Z in care ai voie sa reziliezi este o tampenie. nu iti dau formularul lor de reziliere insa poti oricand depune o cerere de reziliere scrisa (daca nu ti-o inregistreaza o trimiti cu confirmar de primire prin posta) . personal , ca sa evit abordarile de tipul "cu 30/60 de zile inainte" formulez cererea sub forma "solicit rezilierea cat mai curand posibil incepand cu data de astazi" 3. orice aberatii de genul asta invocate de rds se rezolva destul de simplu (desi dureaza o anumita perioada de timp) prin anrc/op/justitie Quote
În opinia ANCOM, motivele invocate de RCS&RDS nu constituie motive obiective, temeinic justificate, de natură să îndreptățească furnizorul să [...]. Astfel, ANCOM a demarat procedura de sancționare a acestui furnizor ca urmare a încălcării dispozițiilor [..] |
|
#34
Posted 26 October 2016 - 10:57
#35
Posted 26 October 2016 - 23:01
easycoder, on 25 octombrie 2016 - 14:35, said:
clauze abuzive : acele clauze contractuale care reprezinta un dezechilibru intre drepturile/obligatiile furnizorului si cele ale clientului. astfel ca in contractul RDS se regasesc o gramada de asemenea clauze din care voi enumera doar cateva . existenta clauzrelor abuzive (una singura este suficient) in contract face imposibila desfasurarea acestuia pana la eliminarea tuturor clauzelor abuzive constatate si doar DUPA ACORDUL PARTILOR , daca nu exista acordul contractul fiind reziliat ... cam asta ar fi prevederile legii. in cazul rezilierii justa despagubire se mentine ( pierderile suferite de rds , pe care le-a distribuit sub forma de rate in facturile lunare ) . adica - daca ai luat un telefon in rate , la care pretul "de lista" era 1200 iar rds ti l-a vantu redus la pret de 10000 cu conditia sa ramai in retea 24 de luni ... iar tu ai platit un avand de 500 + inca 300 in rate pana la momentul rezilierii , esti obligat sa platesti integral diferenta pana la 1000 + din reducerea de 200 de lei oferita prtoportional cu perioada in care vrei sa reziliezi inainte de termen. daca ai stat 12 luni din cele 24 va trebui sa platesti jumatate din cele 200 - deci nu integral ). aceeasi recula cu "proportional" se aplica si celorlalte taxe - de utilizare retea, de activare servicii, etc. daca nu reusesti sa le declari ca fiind abuzive si pe alea). in cea ce priveste reducerea tariului de abonament lunar de la 10 euro la 5 (sau cat are fiecare) reducerile de care "ai beneficiat in mod automat" nu trebuiesc platite , caci nu reprezinta o pierdere ( din contra , poti argumenta ca plecand mai devreme rds are un castig , daca ei argumenteaza ca alea ar fi pierderi ). Desi nu am inteles exact ce vrei sa spui (poate daca ai folosi paragrafe...), totusi sa-i dam cezarului ce-i al cezarului. Atunci cand ti-au dat telefon in rate sau la reducere, conventia prin contract a fost sa ramai clientul lor pentru 24 de luni in caz contrar sa platesti penalitati, rate si alte dobanzi? Ai semnat? Atunci pay, fara discutii. Eu zic de cazurile celelalte, cand nu iti da nici un echipament dar pretinde sa ramai client 24 de luni. Apoi perioada se prelungeste de la sine inca 24 de luni, si nu ai posibilitate de reziliere decat in ferestre de cateva zile intre cele 24 de luni. Quote 3. orice aberatii de genul asta invocate de rds se rezolva destul de simplu (desi dureaza o anumita perioada de timp) prin anrc/op/justitie |
#36
Posted 02 November 2016 - 00:35
peshte, on 26 octombrie 2016 - 23:01, said:
Atunci cand ti-au dat telefon in rate sau la reducere, conventia prin contract a fost sa ramai clientul lor pentru 24 de luni in caz contrar sa platesti penalitati, rate si alte dobanzi? Ai semnat? Atunci pay, fara discutii. peshte, on 26 octombrie 2016 - 23:01, said:
Eu zic de cazurile celelalte, cand nu iti da nici un echipament dar pretinde sa ramai client 24 de luni. Apoi perioada se prelungeste de la sine inca 24 de luni, si nu ai posibilitate de reziliere decat in ferestre de cateva zile intre cele 24 de luni. rezilierea o poti face ORICAND (nu te lua dupa ce zic ei , ca trebuie neaparat in data de 30 februarie sau in prima zi lucratoare din luna sau mai stiu eu ce invetzie aberanta). depui o cerere (notificare pt pretentiosi) de reziliere si gata. cererea respectiva nu necesita „aprobare” - deci nu iti pot da negatie . eventual procedeaza la reziliere si iti emit o factura cu niste sume exorbitante pe ea, dar de reziliat sunt obligati sa rezilieze o data cererea (notificarea depusa). sumele alea exorbitante (sau nu) din factura le poti contesta la randul lor daca constati ca sunt aberante si nu au justificare, insa rezilierea ramane valabila. daca tot nu reusesti sa te intelegi cu ei mergi pe la opc/instanta.... peshte, on 26 octombrie 2016 - 23:01, said:
Asta daca esti persoana fizica. Daca esti firma, doar in justitie. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users