Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Tesla Model 3 a fost lansata
#1945
Posted 14 August 2016 - 09:47
a3e6u9, on 14 august 2016 - 09:14, said:
Ce-i drept, la mașinile normale trebuie să alegi între putere și economie. La mașinile electrice le poți avea pe ambele. Apropo, știe cineva dacă motoarele electrice mai puternice consumă mai mult curent la aceleași turații? Practic, întreb dacă motorul de la Nissan Leaf e mai eficient decât cele de la Tesla. Nicste diferente sint dar probabil minore (de exemplu un motor care trage curent mai mare va genera pierderi mai mari). Diferenta de "eficienta" vine de obicei de la talpa... E greu sa conduci o masina puternica cu acceleratii la fel ca una slaba. Din motive de autonomie ar trebui sa aibe un buton care apasat sa emuleze un eGolf . Edited by vrajitoruldinoz, 14 August 2016 - 09:48. |
#1946
Posted 14 August 2016 - 10:10
topicul deja o ia pe aratura, ori dicutati strict despre masina, fara sa va luati la cearta, ori va abtineti.
deja s-a mai facut o atentionare pt unii din voi, cu doar cateva pagini in urma. la urmatoarele comentarii cu flame, jigniri, offtopic, discutii ce nu fac scopul acestui topic, respectivii vor fi penalizati. Edited by Dany_Darke, 14 August 2016 - 10:11. |
#1947
Posted 14 August 2016 - 10:21
#1948
Posted 14 August 2016 - 10:22
Poate se inchide topicul, ca oricum nimic nu e on topic pe aici.
|
#1949
Posted 14 August 2016 - 10:24
Hai sa ne așezăm pe drumurile românești, ca aici suntem majoritatea, si sa vedem care-i viteza medie de deplasare, între 70 si 100, e mai aproape de 70 sau de 100?
Vorbim de accelerării fulminante sau viteze exagerate de parcă am fi la le Mans nu pe trafic cotidian |
#1950
Posted 14 August 2016 - 11:04
swtm, on 14 august 2016 - 10:24, said: Hai sa ne așezăm pe drumurile românești, ca aici suntem majoritatea, si sa vedem care-i viteza medie de deplasare, între 70 si 100, e mai aproape de 70 sau de 100? Vorbim de accelerării fulminante sau viteze exagerate de parcă am fi la le Mans nu pe trafic cotidian |
#1951
Posted 14 August 2016 - 11:10
Pe distanta asta nu-ți trebuie autonomie mare. Cam care e viteza medie pentru București Predeal, ca sa intram în limita autonomiei?
|
#1952
Posted 14 August 2016 - 12:31
swtm, on 13 august 2016 - 04:09, said:
Dă-o încolo de clima, cât poate să consume?! Un ac de 12000 btu consuma la maxim 1400Wh si răcește intr-o ora un volum de 150 mc. Pentru o mașină nu va avea nevoie de 10 minute, adică, teoretic 220wh!!! O clima de mașină nu o fi așa de eficienta, dar mai mult de jumătate de kwh nu are cum să consume In plus, in cazul cimei de apartament aerul este recirculat, in cazul climei din masina aerul este aspirat de afara la o temperatura 30+. swtm, on 13 august 2016 - 18:52, said:
Fiind vorba de motoare de cuplu maxim faptul că e șofer gras sau suplu, nu influențează așa de mult autonomia ca si la un benzinar. swtm, on 13 august 2016 - 18:52, said: Motoarele electrice consuma funcție de turație, implicit de viteza mașinii. Atâta vreme cât sarcina este sub cuplul maxim debitat, consumul va fi același indiferent de sarcină. Motoarele electrice sunt de diverse tipuri, n-ar fi potrivit sa vorbesti despre ele in general.. 41ex, on 13 august 2016 - 10:03, said:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/C_mqj3dZmL4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] swtm, on 13 august 2016 - 22:04, said:
Viteza intervine la pătrat în calculul forței de rezistență a aerului. Dar tesla are mașini aerodinamice, sub majoritatea celor existente. f300, on 14 august 2016 - 08:52, said:
Pentru ca poate vrei citeodata sa faci 0-100 in 2s dar nu si sa faci 750km fara sa incarci? Daca ai un diesel standard din ziua de azi cu autonomie 1000km si ar exista optiunea sa ai 0-100 in 2s, dar cu consum de 30l/100km (daca o calci in felul ala, daca n-o calci tot autonomie mare) nu te-ar interesa? Nu ca ar interesa pe majoritatea, s-ar bate lumea sa dea 5-10 000 euro pe o optiune de genul asta! Edited by valitudor, 14 August 2016 - 12:43. |
#1953
Posted 14 August 2016 - 12:37
De unde ai scos asta cu cubul vitezei?! Puterea generata de motor e dezvoltata pentru a învinge forțele ce se opune deplasării, frecare cu aerul, solul și componente interne.
|
#1954
Posted 14 August 2016 - 12:46
Din legile fizicii. Tu te-ai referit la forta de rezistenta care creste cu patratul vitezei (absolut corect), eu m-am referit la putere care creste odata cu cubul vitezei (la fel de corect)
Putere, lucru mecanic in unitatea de timp... |
|
#1955
Posted 14 August 2016 - 12:50
Toggle navigation Petrolhead CLA Aerodynamik Aerodinamica – cât este de importantă de fapt? Întotdeauna am auzit, atunci când era lansat un model nou de automobil, câte ceva despre aerodinamica acestuia, spunându-ni-se că este bună sau mai puțin bună, dar, concret, de ce este într-un fel sau altul nu era precizat. Prin acest articol vă voi demonstra, matematic, cum influențează acest factor performanțele autovehiculului. O aerodinamică bună înseamnă reducerea nivelului zgomotului aerodinamic și a forțelor care tind să ridice automobilul atunci când acesta se deplasează cu viteze mari, un consum redus de combustibil și o rezistență a aerului mai mică. În prezent, aerodinamica la mașini se studiază prin modelare pe calculator sau cu ajutorul unor tunele de testare aerodinamice. material aerodinamica 2 La deplasarea autovehiculului pe drum intervin rezistențe cum ar fi: rezistența la rulare, rezistența la urcarea pantei, rezistența la accelerare și rezistența aerului. Rezistența la rulare se manifestă din momentul în care roata începe să se învartă și este cea mai importantă rezistență până la viteze de 60-80 km/h. Este influențată de: presiunea aerului din pneu, viteza de deplasare a automobilului, construcția anvelopei și de temperatură. Aceasta rezistență este dată de formula Rrul = f * Ga *cos (αp), unde f – coeficientul de rezistență la rulare, Ga – greutatea autovehiculului și cos (αp) – cosinusul unghiului pantei pe care se deplasează mașina (la deplasarea pe drum orizontal, αp = 0 grade, deci cos (αp) = 1). Rezistența la urcarea pantei este: Rp = Ga * sin (αp), unde Ga – greutatea autovehiculului și sin (αp) – sinusul unghiului pantei pe care se deplasează mașina (la deplasarea pe drum orizontal, αp = 0 grade, deci sin (αp) = 0). Rezistența la accelerare reprezintă rezistența opusă de inerția autovehiculului. Este calculată cu ajutorul formulei: Rd = Ga/g * a * δ, unde Ga – greutatea autovehiculului, g – accelerația gravitațională, a – accelerația autovehiculului, δ – coeficientul de influență al maselor în mișcare de rotație. Rezistența aerului este produsă de frecarea aerului de suprafața caroseriei și de modul în care frecarea aerului de suprafața caroseriei modifică curgerea aerului în partea din spate a caroseriei. Viteza aerului scade pe măsura apropierii de caroserie, ajungând la 0 în cazul moleculelor ce vin în contact cu aceasta. Rezistența aerului se calculează cu ajutorul formulei: Ra = 0,00472 * Cx * A * V * V, unde 0,00472 – coeficient care ține cont de: densitatea aerului, presiunea și temperatura aerului, Cx – coeficientul forței aerodinamice pe direcție longitudinală, A – aria secțiunii transversale maxime a autovehiculului și V – viteza de deplasare a autovehiculului. © 2016 Petrolhead.ro. Toate drepturile rezervate. |
#1956
Posted 14 August 2016 - 13:12
Cele citate de tine ar trebui sa demonstreze ceva, ca am gresit eu mai sus, sau care e rostul lor? Ce vrei sa spui?
|
#1957
Posted 14 August 2016 - 13:32
torquemada - inceteaza in a te comporta ca un moderator.
am facut o avertizare mai sus, cine a vrut sa citeasca si sa se conformeze, bine, cine nu, iarasi bine. nu e nevoie sa scrii la fiecare postare ce este offtopic si ce nu. prin simplele tale interventii de genul, devii offtopic. |
#1958
Posted 14 August 2016 - 13:59
SOCRATE_MMXII, on 14 august 2016 - 07:56, said: @ericmario: aha, deci mergem ca babele schizofrenice cu 70km/h ș-ajungem la destinație....la bătrânețe. Bun așea. valitudor, on 14 august 2016 - 12:31, said: Genul de reclama care duce la pierdere de vieti omenesti. Una e reclama la pasta de dinti si alta e la chestii de genul asta,,, Reclama la ce amice? La asta http://www.imdb.com/title/tt1839578/ ? Torquemada-666, on 14 august 2016 - 08:36, said:
1.Si atunci revin la ce spuneam mai demult. La ce bun 0.100 in 2 secunde, daca mergem incet sa tragem de autonomie? 2.Nu mai bine lucrau la o autonomie mai mare si nu la sute de cai si acceleratie, care scade de fiecare data si are timpi din ce ince mai mari, cu scaderea bateriei? Am avut inca odata dreptate, fara sa conduc vreo electrica 1. Pentru ca pot si pentru ca vor. 2. Atunci ar fi ingropat complet e-Golful zeului tau. Bucura-te ca au ales varianta asta. |
#1959
Posted 14 August 2016 - 14:06
ericmario, on 14 august 2016 - 13:59, said:
Am incurcat borcanele... Ce borcane am incurcat? Postul respectiv a fost scris fara nicio descriere, doar un link youtube sec. Am prsupus ca este vreo reclama Tesla, mai ales ca vine dupa accidentul din China unde tocmai de asta sunt acuzati. Crezi ca vad toate filmele scoase de Hollywood? Ca nu e reclama Tesla e foarte bine, inseamna ca au un anumit nivel obligatoriu de decenta. Imi cer scuze public ca mi-a trecut prin cap ca Tesla ar putea fi capabila de asa ceva... |
|
#1960
Posted 16 August 2016 - 20:25
ericmario, on 14 august 2016 - 13:59, said:
2. Atunci ar fi ingropat complet e-Golful zeului tau. Bucura-te ca au ales varianta asta. Legat de eGolf, un amic a vazut pe A3 masina demo de la Kaufland cum mergea ca melcul, cu geamurile inchise pe directia Bucuresti-Cta. Personal nu stiu autonomia acelui model, dar mai departe de Pitesti m-as aventura cu ea. Tesla Model S P90D pachet Ludicrous a plecat din Kaufland Sibiu cu bateria plina, a sosit in Bucuresti cu range 80 km, considerand ca a traversat TransFagarasanul. Astepam noua serie de 100KW, care in versiunea de 100D va oferi o autonomie teoretica de 600+ km. Edited by connectorxp, 16 August 2016 - 20:26. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users