Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Momentul Aprilie 1964

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...
 Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...
 Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 

reclamatie service auto la RAR

- - - - -
  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#1
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004
Am avut probleme cu masina imediat dupa ce am luat-o din service (am postat in alt topic experienta) asa incit am reclamat serviceul la RAR.

Dupa 3 saptamini am primit un raspuns destul de superficial in care era descrisa situatia asa cum au inteles-o ei, incheiat cu: "In acest caz, Registrul Auto Roman a actionat conform competentelor acordate de prevederile legale, iar pentru abaterile constatate operatorul economic a fost sanctionat contraventional."

Cum nu se intelegea daca au dat o amenda sau nu le-am trimis un email - au fost politicosi sa-mi raspunda ca au sanctionat contraventional agentul economic pentru neefectuarea verificarilor tehnice finale dar au omis iar sa spune ce lege au aplicat.

Stie cineva pe baza caror legi face RAR-ul verificari in astfel de situatii? Eu am gasit OG 82/2000 cu completarile ulterioare din care reiese ca amenda ar fi de la 3000ron la 6000RON.

#2
master_oz

master_oz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,804
  • Înscris: 13.08.2009

View Postcebinee, on 29 martie 2016 - 12:34, said:

Cum nu se intelegea daca au dat o amenda sau nu le-am trimis un email
Mie imi pare ca se intelege foarte clar ca operatorul economic a fost sanctionat contraventional.

Ti-ai facut datoria, mai mult ce ai dori, sa fie amendati cu o suma pe care s-o alegi tu?

#3
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004
Salut, eu cred ca nu ai destula experienta cu astfel de lucruri. Acel raspuns e scris de o secretara care face mult copy/paste si apoi domnul director o semneaza fara sa citeasca prea mult.
Daca nu scrie clar poate sa insemne orice... mai ales ca au trecut gresit in raspuns numarul facturii emise de catre service.

#4
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006
Reclam-o si pe secretara ca da copy/paste si pe director ca semneaza ca primarul. Posted Image Si ca sa fie treaba completa da-i in judecata!

Ce ti s-a intamplat dupa ce ai plecat din service ? Ti s-a ars vreun bec ?

#5
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Depinde mult de ouale proprietarului de servis. Dat fiind faptul ca ai plecat cu masina din servis , din punctul lor de vedere era functionala. Ca s-a stricat ulterior plecarii ...nu mai raspund ei . RAR are competenta de a verifica daca firmele respecta niste norme privitoare la autorizarile unor anumite tipuri de lucrari efectuate. RAR nu poate amenda servisul ca ti-a stricat tie masina. Dar , in mod normal , un control corect al RAR , gaseste o multime de neregulli si proprietarii de servis incearca pe cat posibil sa le evite. Adica , este o forma de santaj de genul , daca imi repari masina , nu te reclam la RAR ...ca cine stie ce iti gaseste. Nu este corect , insa nici servisurile nu sunt de cele mai multe ori corecte , facand lucrari de mantuiala si schimband piese de calitate proasta la preturi de calitate ridicata. Toti practica . Adevarul este pe la jumatate. Insa , unii mecanici practica pe scara larga inselatoria si daca esti necunoscator si nu intelegi tehnica , te inseala pe fata , jefuindu-te la propriu pentru un bec schimbat . Ca sa va dau un exemplu , eram intr-o Duminica si trebuie sa plec noaptea undeva , peste tot era inchis si aveam un bec pe faza scurta ars. nu aveam de unde sa cumpar si am intrat intr-un servis pe care l-am vazut cu usa deschisa . Mi-au luat 50 ron pe un Osram de 10 ron si mi l-au dat numai daca mi-l monteaza ei , pentru 25 ron. Daca puteam le dadeam foc ....dar ma grabeam si au scapat . am dat 75 ron pe un singur bec de 10 ron. Pe gunoaiele astea sa nu le reclami ?

#6
master_oz

master_oz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,804
  • Înscris: 13.08.2009

View Postcebinee, on 29 martie 2016 - 15:08, said:

Salut, eu cred ca nu ai destula experienta cu astfel de lucruri. Acel raspuns e scris de o secretara care face mult copy/paste si apoi domnul director o semneaza fara sa citeasca prea mult.
Daca nu scrie clar poate sa insemne orice... mai ales ca au trecut gresit in raspuns numarul facturii emise de catre service.
Am experienta cu a evita unele service-uri si a merge la altele unde am fost servit corect.

Si stiu si ce inseamna sa fac reclamatie si sa primesc raspuns, n-am cerut sa fie intr-un anume fel sanctionati cei pe care ii reclamasem.

Oricum, exprimarea ta nu e suficient de clara, noi de unde sa stim ca numarul facturii e scris gresit. Poate erai nervos cand ai postat. Cel mai bine scaneaza si posteaza documentele de la bun inceput: foaia de iesire din service, reclamatia, raspunsul.

#7
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004
Salut,
Intrebarea mea a fost simpla si sper sa primesc un raspuns: "Stie cineva pe baza caror legi face RAR-ul verificari in astfel de situatii?".
Cred ca nu am nimerit pe forumul care trebuie, din raspunsurile pe care le primesc.

Sa inteleg ca RAR-ul actioneaza cu adevarat doar in cazurile in care ia masina foc in mers dupa ce pleci de la service.
Am avut trecut pe factura manopera de 1.2 ore pentru 'Test motor' si cind am plecat de la ei am remarcat ca la relanti, pe turometru, motorul statea mult mai turat decit inainte... lucru confirmat si de instant consumption pe computerul de bord. Desigur ca as vrea sa stiu de ce am dat banii pentru acel test daca nu a fost relevant.
O sa incerc sa postez si factura si raspunsul de la RAR cind o sa am timp.

#8
Acrisios

Acrisios

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,562
  • Înscris: 28.03.2015
Orice ti s-ar spune pe acest forum (sau pe altul), raspunsul care te intereseaza il poti primi doar de la RAR , prin urmare acolo trebuie sa pui aceste intrebari .

Pana la urma ce te intereseaza pe tine in baza caror legi functioneaza si actioneaza RAR-ul ? Inteleg ca tu vrei sa stii ce amenda a lual ala si eventual incadrarea juridica .

Du-te la RAR si intreaba asta , daca asta vrei sa stii . Fa o cerere scrisa si asteapta raspunsul .

#9
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004

View PostAcrisios, on 30 martie 2016 - 08:44, said:

Du-te la RAR si intreaba asta , daca asta vrei sa stii . Fa o cerere scrisa si asteapta raspunsul .

Nu vreau sa fac asta, o sa astept raspuns pe forum, poate au mai facut si altii reclamatii si au primit informatii complete.
Vreau sa stiu in ce lege se afla incadrarea "neefectuarea verificarilor tehnice finale" si care este amenda aferenta.

#10
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004
Pina la urma am gasit ce cautam, informatia e disponibila pe siteul RAR: www.rarom.ro/cs-uploads/listalegislatie.pdf

#11
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004
Pentru cei care nu au inteles nemultumirea mea la adresa RAR atasez factura primita de la service, raspunsul incomplet de la RAR (cu factura trecuta gresit) si un exemplu de raspus de la RAR gasit cu ajutorul lui Google.

Ce ar mai fi de adaugat: ce-a de a doua factura nu mi-a fost emisa de service (nu au semnatura mea pe ea, e datata la o zi dupa ce mi-au predat masina) iar problema la radiator nu a fost rezolvata - asa ca RAR-ul nu a trecut informatia corecta/completa.

Attached Files


Edited by cebinee, 30 March 2016 - 11:43.


#12
Acrisios

Acrisios

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,562
  • Înscris: 28.03.2015

Quote

poate au mai facut si altii reclamatii si au primit informatii complete.

Informatiile astea complete nu ti le poate transmite decat cine le are . In cazul tau RAR-ul .

Dar tu fa cum stii .

#13
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004
Dupa cum am spus am gasit informatiile pe care le cautam... pe siteul RAR in acel PDF si in alt raspuns de la RAR in postat in other_.jpg
Nu consider necesar sa adresez prea multe intrebari RAR-ului. Imi imaginez ca au destul de lucru.

#14
verde

verde

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 12.05.2006
Uitandu-ma pe raspuns, nu cred ca RAR-ul chiar a fost in control la ei ca urmare a sesizarii tale. Aia cu sanctionarea cred ca e o propozitie pe care o pun ei la sfarsit la toate raspunsurile. Nu cred ca le-au dat amenda, pentru ca din text nu reiese ca i-ar fi gasit cu ceva in neregula. Si chiar daca ti-au scris pe mail ca i-au sanctionat pentru neefectuarea verificarilor finale, tot nu cred ca le-au dat amenda. RAR-ului ii e mai usor sa minta si sa ia spaga decat sa-si miste curul sa controleze cu adevarat ce fac mecanicii in servisuri. Parerea mea.

#15
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Tu te faci ca nu intelegi ...sau nu faci efortul sa intelegi. RAR nu este abilitat sa verifice calitatea lucrarilor din servisuri . Orice nemultumire cu privire la un serviciu prestat , indiferent ca este blowjob pe centura sau schimb de distributie in servis , este de competenta OPC . In aceasta situatie esti un consumator care considera ca a fost inselat. RAR-ul nu face decat sa autorizeze anumite tipuri de lucrari , daca servisurile au aparatura necesara , omologata si autorizata pentru efectuarea unor anumite operatiuni. RAR nu poate amenda un servis pentru o chestie ce tine de OPC. Poate amenda un servis daca gaseste nereguli in dotarea si organizarea servisului .

Edited by JurasikMan, 30 March 2016 - 23:41.


#16
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004

View PostJurasikMan, on 30 martie 2016 - 23:39, said:

Tu te faci ca nu intelegi ...sau nu faci efortul sa intelegi. RAR nu este abilitat sa verifice calitatea lucrarilor din servisuri

Salut,
raspunsul tau e putin deplasat, eu ma asteptam ca RAR-ul sa verifice aspectele care cad in atributiile lor conform legii.
Dupa problema pe care am avut-o in service (postata in http://forum.softped...service-erebus/ ) am trimis un email la adresa de contact a RAR si am intrebat daca pot sa reclam service-ul la ei. Dupa ce am primit confirmarea am facut petitia la RAR.
Acum daca RAR face verificarile la service doar prin email probabil ca serviceul are tot timpul necesar sa "produca" toate documentele necesare ca sa scape.

Am deschis acest topic in incercarea de a afla daca mai sint si alte persoane care au raspuns un raspuns incomplet ca al meu la o petitie.

Desigur, am reclamat service-ul si la  ANPC si urmeaza sa primesc raspuns si de la ei.

Edited by cebinee, 31 March 2016 - 08:47.


#17
nic_otava

nic_otava

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 640
  • Înscris: 10.02.2006
Poate ca vei gasi si raspunsul meu un pic deplasat, dar...
Am citit patania pe topicul mentionat de tine.
Te-ai gandit sa treci un pic peste Opel Romania? Doar un pic! Sa vezi cum se poate schimba retorica domnului director din "si ce o sa-mi faca?" in altceva?
Pe langa avizul RAR, respectivul service trebuie sa primeasca si acordul producatorului. Asta inseamna ca nu orice Gigel care vinde Opel, poate face service pentru Opel in orice conditii. De aceea se numeste "service autorizat". Si exista o zona sensibila aici, pentru ca sunt servicii post-vanzare, servicii care aduc banii cei mai multi. A trecut vremea cand se vindeau masini in nestire si se traia din comisionul de la producator.

Pana la urma, masina este in parametrii sau nu?

#18
cebinee

cebinee

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 385
  • Înscris: 26.08.2004

View Postnic_otava, on 31 martie 2016 - 09:07, said:


Surprinzator Opel Romania a facut tichet la Centrul asistenta clienti al General Motor si am primit acelasi raspuns standard si de la ei. Cred ca din cauza ca tichetul a ajuns inapoi la Opel Romania :)
Am insistat totusi sa incerce sa inteleaga problema dar... nu au avut rabdare... asa ca am renuntat.

Motorul masinii merge bine in acest moment, desi o diferenta e: atunci cind pornesc motorul instant consumption urca la 999. inainte nu facea asa.
Desigur, dupa ce mi-au tinut-o doua zile in service fara un motiv clar nu mai pot fi sigur ca sint aceleasi piese la motor.

In ceea ce priveste radiatorul inca mai picura din el... Am mers si eu mai putin cu masina in ultima luna.

Edited by cebinee, 31 March 2016 - 09:21.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate